Pff, ik ben de hele week al zwaar gegrepen door de griep, eerst 3 dagen keelpijn, toen dacht ik dat het weg was, dus ik weer naar buiten en naar werk, toen halverwege de dag sloeg de neusverkoudheid toe, en die heeft me nu weer gegrepen. Alles zit dicht en een kraan die continue open staat. Erg vermoeiend kan ik je vertellen...hoop maar dat die kleine er niet onder lijdt
Beterschap Shk Ik kan je zeggend dat de zwangerschap en ziek zijn los van elkaar staan. Ik heb 2 wkn een maagdarminfectie gehad en ben in 1 week 6 kilo afgevallen maar de kleine deed het prima Die pakt wat hij nodig heeft alleen jij hebt dan wat minder en dat moet je in de gaten houden.
Morgen alweer 16 weekjes onderweg Maandag weten wij eindelijk zeker of het een jongetje of meisje wordt....yeuh!!
Jullie laten allemaal een pretecho maken rond de 16 weken. Op alle sites die ik bekijk staat vanaf 18 weken, is dat bij jullie niet zo?
nee bij ons vanaf 16 wkn. Bij sommige kan het zelfs al met 14 of 15 wkn maar daar waagt ze ze niet aan Bij de 20 wkn echo kijken ze zo wie zo
@Marcy:wow 4 mannen in huis! ik wacht wel geduldig af tot 14 januari hoewel ik heel nieuwsgierig ben. stiekem hoop ik op een broertje. Collin heeft al een neefje die 2 maanden jonger als hijzelf is en broertje van neefje wordt in januari geboren dus dan is 4 jongens bij elkaar net iets leuker dan 3 jongens en een meisje. de jongens willen op een gegeven moment als ze het verschil tussen geslachten begrijpen toch liever zonder meisjes spelen denk ik. Maarja, wie weet in de toekomt nog eens een nichtje??? ik ben na deze leg iig helemaal klaar met voortplanten!
Ja inderdaad 4 mannen in huis! Ach komt vast allemaal goed! Stiekem vind ik het nog steeds een beetje jammer dat ik nooit meidenkleren kan shoppen of lekker met een dochter kan tutten. Dit zal namelijk mijn laatste zwangerschap zijn. Maar daarin tegen hebben we straks wel 3 stoere zoontjes en daar gaan we ook heel gelukkig mee worden!!
Alhoewel wij het geslacht niet willen weten vind ik het wel leuk om alles hier te lezen. En drie stoere jochies in huis! Super leuk hoor! Ik zelf vind alles goed qua geslacht, dit is immers onze eerste zwangerschap. En als het aan ons ligt zeker niet de laatste. Ik hoop alleen voor mijn vriend dat er zich in ieder geval een keer een jongetje zich aanmeld. Mijn vriend is boer en dan lijkt me dat toch mooi voor hem, al ben ikzelf wel van het kaliber: Wat een jongen kan, kan ik ook! Dus ook een agrarisch bedrijf ( doe zelf altijd zogenaamde 'mannenwerk'). Maar ik zou ook dolgraag willen tutten met een meisje! Oh en zo kan ik nog uren doorpraten over wat me wel of niet leuk lijkt hahah. Mijn vriend maakt het geslacht nu ook niet uit, ook omdat we zeker weten dat we meer kinderen willen dan 1 als ons dit gegund is. 8 Januari hebben we onze 20-weken echo, wat ben ik benieuwd zeg!!!
Hey dames... Leuk 4 kerels in huis! Een oud buurmeisje van mij heeft dat ook (alleen geen tweeling) en zegt zelf achteraf "vind het prima zo, hoef ook geen meid". Hier ook de laatste zwangerschap. De zwangerschap zelf is niets voor mij totdat ik het kan voelen bewegen/schoppen. Heb er altijd 2 willen hebben (tenzij de laatste een 2ling zou zijn), dus het is goed zo. Ik zie er bij beide geslachten wel een voordeel in. Een meisje heb ik nog niet en een jongen scheelt financiëel weer. Hoewel ik wel het gevoel heb dat dit een meisje is en als bekenden aan ons zoontje vragen: "krijg jij een broertje of zusje erbij! wat leuk!" antwoord hij standaard: "neeeee... een zusje!" Naja ben benieuwd of we gelijk hebben haha. De 20 weken echo zal bij mij bij 22 weken zijn. Ik zal dus als laatste weten wat het nu echt is. Volgende week hebben we een echo (15wk) in het zkh, dus ga eens vragen of hij al iets kan zien. Ik hoorde van de vk dus dat ik straks (net als een paar in mijn omgeving) suikerwater moet gaan drinken!!! Bleeeeh zie er tegenop! Het schijnt smerig te zijn om 2 volle glazen leeg te moeten drinken en dan vervolgens nog 2 uur in het zkh rondhangen omdat je steeds moet bloedprikken... Wie van jullie moet dit ook gaan doorstaan na de 20wk?
nou suiker weet ik niet, ik heb wel flink overgewicht van mezelf (ong. 20 kg) en bij Collin kwam ik net onder die suikerdranktest uit. nu is het maar weer afwachten of ik er weer onderuit kom. maar ik heb wel een strippenkaart voor het bloedprikken hoor. Ik ben rijp voor de wetenschap, ze hebben bij mij een antistof gevonden die nog nooit eerder is gevonden, (geen rhesusbaby ofzo) Volgens de vk kan het niet veel kwaad, maar ik mag nu wel vaker bloedprikken omdat ze hier graag meer mee willen testen, nja wie ben ik om dat tegen te houden als er in de toekomst mss nog iemand is met deze stof? ik kan zelf goed tegen bloedprikken. Ach het houdt me van de straat!
O glimworm dat valt nog mee 20 kilo hahaha Hier ook een big mama en ondanks mijn gastric bypass nog steeds veel te zwaar maar gelukkig wel stabiel en ik kom niks aan tot nu toe Ik krijg geen suikertest omdat ik met de gastricbypass het drankje niet kan verdragen (hypo zeg maar) dus ik krijg een dagcurve, nou ja dat moet dan maar. Suikertest hangt trouwens af van je bmi zeiden ze tegen mij. In het radboud was ik destijds echt een zwanger wonder En werd iedere 2 wkn getest op alles Nu ben ik lichter maar nog steeds 130 kilo (1,82 mtr) en zit nu bij het cwz en ik word als een "normale" zwangere behandeld Fijn maar ook eng soms
Hey dames, Nou geinstalleerd in ons nieuwe huisje, vorige weekend alles over. En sinds vanmorgen eindelijk weer internet!! Wat een verhalen al weer! Leuk dat er zoveel meiden naar de 9 maandenbeurs gaan, voor mij heeft het niet zoveel zin, wij hebben nu bijna alles in huis Littha succes met het drinken van het drankje hoorde in mijn omgeving dat het inderdaad niet heel erg lekker is. Maar het is voor een goed doel!! Vnaaf gaan wij een vaatwasser ophalen, ik ben zoo blij! Scheelt weer een heel stuk in onze favo bezigheid... het huishouden
Gisteren zware dag gehad De hele dag verdrietig, huilend op werk Mijn schoonzus (van mijn man kant) is maandag in ziekenhuis in Groningen opgenomen vanwege vruchtwater verlies bij 27 weken. Eergisteren heeft ze ook weeen gekregen en in nacht is de baby geboren ik was zo geschrokken, dat ik kon over niets anders de hele dag denken. In avond zijn wij naar Groningen gegaan en gelukkig alles is goed. Baby is bijna een kilo, longen zij goed ontwikkeld (mama had prikje gekregen direkt mandaag)... Vandaag kon ze ook zelf borstvoeding geven Bevalling was heel snel maar pijnlijk, in kort... zij had nog broek aan en hoofdje was al uit Gelukking allees is goed met mama en baby. Ik ben verliefd geworden op de baby (meisje) - die is zooooooooooooo klein, zo schattig, zo mooooi. Zondag ga ik alweer op visite
Over de suikertest hoorde ik dat dat is als je boven de 90kg weegt. Naja, bij mij dus 15kg erboven (1.69mtr). Naja vind het inderdaad alleen maar fijn dat ik nu extra in de gaten gehouden wordt. Levert me ook 2 extra echo's op! Volgende week donderdag gaan ze een voorproef op de 20wk echo doen. Nijntje: fijn dat je over bent! Heerlijk of niet? Ook handig dat je alles al hebt! Wij gaan ondanks dat wij ook alles hebben, toch naar de 9mnd beurs. Niet om dingen te kopen (waarschijnlijk) maar gewoon lekker neuzen wat er is. Wie weet doe ik iedeën op. Als er een koopje is dat ik echt heeeeeeel graag wil, neem ik het misschien wel mee. Anders kijk ik later of ik het ergens anders goedkoper kan krijgen. Gewoon nieuwschierig dus. Je moet als zwangere toch een keer die beurs op hoor hahaha. Verder nieuwschierig naar de huishoudbeurs waar je dan ook heen kan. Kornasia: wat schrikken zeg! Heel goed om te horen dat beide het goed maken. Hoe is het nu met de papa? Die wordt nogal eens vergeten namelijk... Ik kijk de laatste dagen ook naar 'gezin met 19 kinderen'. Daar is de jongste ook veeeel te vroeg geboren... Mooi om te zien hoe artsen alles in het werk (kunnen) stellen om zo'n kleintje dan toch te helpen...
Met Papa gaat het goed, helaas was hij 20 minuten te laat in ziekenhuis, nu gaan ze allemaal blijven in groningen nog 5 weken.
Hier vandaag voor het eerst het gevoel dat mijn buik aan het groeien is! Nog steeds niks in vergelijking met de buiken die ik bij jullie voorbij zie komen, maar er zit beweging in Het is nu een klein heuveltje Spannend, maandag weer naar de VK. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Fijn weekend iedereen, hier druk aan het werk het hele weekend.
shk hier ook nog niet zoveel hoor Als ik de buiken zie van de meeste hier zou je denken dat er bij jezelf iets niet goed is Maar goed ik weet dat ze eerst breed groeit en diep lag dus dat komt net als toen bij mijn dochter pas laat Daarbij ben ik nog niks aangekomen en vorige keer had ik er al 10 kilo bij Komt wel goed met ons toch, als er maar een gezond kindje groeit
@Carma73 JA precies. Gezond is het belangrijkste. Ik word meer altijd met ongeloof aangegeken door iedereen als ik zeg dat ik over de 4 maanden zwanger ben en dat er dan helemaal niks te zien is. Ik zal nog genoeg tijd wel met een buik rondlopen dus helemaal prima zo. En liever kom ik ook niet zoveel aan, ben nogal gehecht aan mijn figuur eigenlijk, maar ja. We zien wel wat er gebeurt.
We krijgen een jongetje! Alles zag er super uit!! Echt een aanrader bij Maritha in Lommel! Ze nam echt de tijd voor ons en liet alles van top tot teen uitgebreid zien! Helemaal op een blauwe wolk nu!!