eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel plezier jose

Wat is het rustig hier
    Hoe is het met iedereen?

Hier een vermoeiende tijd met een kind wat niet lekker in haar velletje zit en nog steeds niet is opgeknapt
    we gaan de goede kant op maar we zijn er nog niet
    Ben erg blij dat we dit weekend even met z'n 2tjes weg gaan, even rust en tijd voor elkaar.
    vanmiddag maar ff slapen

2. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Vandaag bij VK geweest, hartje gehoord, kindje zat nog steeds laag, verder alles prima. Bloeddruk was mooi, 138/77. Vermoeidheid moet komende weken wel minder worden zei hij. Ik moest zoveel mogelijk toegeven aan de vermoeidheid.
    Alleen de Ischias is vervelend, heb ooit een ongeluk gehad (van paard gevallen) en toen zenuw bekneld gehad en dat speelt nu weer op. Erg vervelend, proberen te blijven bewegen. Heb al Body Stress Release therapie, dat was erg goed. Ga de fysio nog even bellen voor wat tips en oefeningen.

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hopelijk heb je snel niet veel last meer van Ischias mir81! Fijn om te weten dat het met de rest allemaal goed gaat!

Een vraagje! wie van jullie voelt de kleine al?? Ik dacht hem eerst al gevoeld te hebben. maar ik denk niet dat dit de kleine was (dit was met week 14 ofzo). Maar nu voel ik de kleine wel! sinds ik precies 16 weken was, heb ik hem snachts gevoeld toen ik weer ging liggen na een plasje. 3 kleine plopjes voelde ik toen.
    En nu is de kleine zo af en toe te voelen als ik rustig zit of lig ( nu heb ik afgelopen 10 minuten ook weer plopjes gevoeld) Wat is dat mooi zeg!!!!! En het is zo'n speciaal gevoel! Maar wel vreemd dat er iets in mij een eigen wil heeft waar ik niks aan doe haha.

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@Corry. Leuk dat je de kleine al voelt:). Lijkt me ook heel speciaal. Jammergenoeg voel ik nog niks:(. Me placenta ligt aan de voorkant. Dus de VK zei dat ik het pas rond 25 weken een beetje kan gaan voelen. Vind ik wel jammer. '

Oh ja en donderdag moet ik naar de tandarts Me kies waaraan ik 2 jaar terug een wortelkanaal gehad heb begint weer pijn te doen:x. Zal waarschijnlijk weer een wortelkanaalbehandeling moeten. Had gelukkig vernomen van de VK dat een verdoving geen kwaad kon en dat de tandarts gewoon rontgenfoto's mag maken. Moet uiteraard wel zeggen dat ik zwanger ben. Vind het wel eng bij de tandarts. En dan met name voor de baby. Maar de VK zei dat het helemaal geen kwaad kan. Een ontsteking in die kies is zwaarder voor de kleine. Daar vertrouw ik dan maar op.

5. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Ik voel de baby's al bewegen van 14 weken..wel aan de rechterkant beter als aan de linkerkant.

Vanochtend onverwachts een ochtend in het ziekenhuis gezeten.
    Had gebeld om te vragen of het kwaad kon of ik al harde buiken had.
    Moest gelijk komen omdat ze niet in rust wegtrekken
    Gelukkig doen ze nog niks voor mijn baarmoedermond en mijn urine was ook schoon.
    Het enige was dat ik een lage bloeddruk heb en dat mijn baarmoeder erg gegroeid was in korte tijd. Hij zit nu tot net onder mijn navel.
    Voor nu mocht ik naar huis maar ik moet het echt heel rustig aan doen voordat de harde buiken wel wat gaan doen..dat gaan we dus maar proberen.
    Baal wel hoor!

6. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik snap dat je daar van baalt!!!
    Maar rust is nu het beste voor je kleintjes...

Ik voel de kleine al vanaf 14 weken en sinds een week echt met regelmaat. Soms is tie zo druk dat ik m 15min aan 1 stuk voel... zo grappig en zo fijn :D Mn kleine druktemakertje...

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    jaja, zwanger zijn gaat met pijntjes, klachtjes, zuchtjes, pufjes, enz. Maaaaaar we doen het met liefde!!! Hoop dat iedereen zich snel beter voelt en met plezier de feestdagen in gaat!

Hier ook druk. Mijn moeder mag sinds vandaag zonder krukken lopen (is geopereerd aan haar voet), dus ik ga het iets rustiger krijgen wat haar betreft. Verder vanavond het kerstpakket opgehaald (was een zelf samen te stellen pakket). En voel de kleine ook zo af en toe. Soms wel, soms niet, maar niet regelmatig of iets. Morgenochtend zoonlief kerst ontbijt op de PSZ, benieuwd hoe hij dat vind!

Kunnen jullie ook allemaal aanmelden voor de echo's voor request? Wij doen hem niet, omdat we 2 dagen ervoor al een echo hebben (voorproef op de 20wk). Hopelijk kunnen ze dan al iets zien! Nubtopic was 2x meisje.

8. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Pffff Moet echt ffkes mn ei kwijt...
    Zit helemaal niet in mn hum, ik ben stik sjago loop al dagen met flinke pijn en daar word t allemaal niet vrolijker van...

Net bij de VK geweest... had om 9:30 een afspraak en kon pas om 10:00 geroepen... kan zij ook niets aan doen, ze heeft t druk, maar dat wil niet zeggen dat ik t leuk vind...
    Tisz dat ik er zelf om vroeg, anders had ik nu nog niet geweten wat de uitslag van de combinatie test was (geen verhoogde kans) Krijg ik vervolgens te horen dat in de wijde omtrek er geen enkele zwangerschapscursus is... Nou LAAT DAN MAAR...echt waar er komt geen 2e zolang ik nog in dit $%^& dorp woon..
    Moet ik op dat bankje gaan liggen om t hartje te horen enzo.. druk dat mens zachtjes in mn buik om te kijken hoe hoog mn baarmoeder zit, zak ik me toch een partij door de grond van de pijn... ik wist niet meer hoe ik t hebben moest... heb een erg gevoelige buik :( en als klapper op de vuurpijl mag ik nog een keer bloed prikken omdat mijn gegevens kwijt zijn!!!! WTF hoe raak je tegenwoordig gegevens kwijt... ik ben dus heel erg bang voor naalden en met de 20 weken echo mag ik gewoon weer prikken :( weer een naar randje aan een echo... bij de nekplooi moest ik ook al prikken en dat vrouwke prikte gewoon heel slecht, t deed gewoon pijn!!! Ik ben boos, en zit er echt (weer) doorheen :(

Maar verder gaat het wel goed hoor...

9. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahahaha, ja je kan je soms aardig klote voelen hé meis
    Dan lijkt het alsom er niks mee zit
    dikke knuf voor jou xxx

Hier ook z'n weekje hoor
    Gelukkig heeft dochterlief vanacht eindelijk door geslapen en dat kon ik dus ook
    Maaaaar niet gedaan dus, stond nog in waakstand hahaha
    Het weekend lekker 2 nachtjes met hubby, en dochter logeren
    Kan me er best op verheugen

heb het idee dat de buik eindelijk wat aan het groeien is geslagen
    Kan niet wachten tot 4 dec dat ik onze kleine weer zie
    Ben echt z'n onzekere muts

Vanavond lekker uit eten met vrienden bij de mexicaan
    Ik heb er zin in

Littha wat is een echo voor request?? en waar moet je je dan aanmelden?

Marcy lekker rustig aan doen hoor, je draagt er 2 en dat is een extra belasting voor je lijf en conditie
    Je wil ze zo lang mogelijk dragen en rustig aan doen is altijd beter dan verplicht plat in het ziekenhuis
    sterkte meis

Mir een ishiasch is echt vevelend ik ben er ook bekend mee al is het nu ik ben afgevallen stukken minder geworden
    Sterkte

Suus suc6 bij de tandarts
    Maar een kies die een kanaalbehandeling heeft gehad is toch eigenlijk dood??
    bij mij wel, totaal gevoelloos

corry fijn dat je de kleine echt al voeld
    hier nog niet echt iets, soms
    Maar dat komt vanzelf wel

10. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Dankjewel carma!!! X

en ook nog bedankt voor ieder die me adviezen had gegeven over bekken instabiliteit.
    De verloskundige denkt ook aan bekken instabiliteit en raad me fysio aan en/of zwangerschapsmassage...

11. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

Sorry dat ik zomaar even binnen kom vallen maar zat jullie buikjes te bewonderen en zag ik eens dat Marcy26 ook zwanger is van een tweeling.
    Ik ook en volgens mij lopen we een soort van gelijk ook.

Sorry dat viel even op hahaha

12. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Ja inderdaad Romy..ik ben ook zwanger van een tweeling en lopen inderdaad bijna gelijk. Je bent 3 dagen verder als ik.

13. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    missmama blijven ademen!! Dan komt alles uiteindelijk goed... Met de cursussen mis je niet heel veel. Het persoonlijke contact met zwangeren die even ver zijn en bij je in de buurt wonen lijkt me dan wel een gemis. Vraag anders aan de vk hoe andere zwangeren dat oplossen?

Serious Request is een goed doel, ze zamelen (deze week?) op allerlei manieren geld in. O.a. Douwe egberts doet er aan mee. ik heb ze al gehoord in Utrecht, Arnhem, Nijmegen en nu ook hier in de buurt. Google er anders even op, misschien kom je zo meer te weten.

14. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@carma. Inprincipe moet die kies dan dood zijn, maar er zat toendertijd een fikse ontsteking. Dus misschien dat er net een restje is blijven zitten of een verborgen kanaaltje. Dat kan op een gegeven moment weer oplaaien. Ik wacht het morgen wel af. Ben nu al zenuwachtig:(

15. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het een kies achterin? de laatste? anders lekker eruit dat ding, heb ik ook gedaan.
    Ziet geen mens
    sterkte xxx

Ooo zo heerlijk uit eten, ff tijd voor mezelf en hubby

16. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@carma. Helaas niet de kies achterin. Net 1 ervoor. Hij zal net opvallen ben ik bang als ie eruit gaat. En ik ben al 8 kiezen kwijt. Klinkt veel maar is het niet. Ben 4 verstandskiezen kwijt en 4 gewone kiezen. Die 4 gewone moesten eruit omdat ik een smalle kaak heb en die kiezen waren gewoon teveel. Het paste niet.

17. myladyw

myladyw Lid

8 okt 2012
    97
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Zo jullie gaan opeens hard zeg.

Bij mij op mijn werk proberen ze me weer in de zorg te krijgen. Mijn teamleider wil met me spreken omdat volgens hem het te lang duurt voordat ik een uitnodiging krijg van een bedrijfsarts.

Ook moet ik nog eens alle feestdagen werken. Normaal is het altijd of kerst of oud en nieuw.

Hebben jullie ook al de constante drang om schoon te maken? Ik wel ben alleen maar bezig. Nu zit ik stil en kan alleen maar denken, zal ik dit of dat nog even schoonmaken?

Door het schoonmaken heb ik nu wel last van mijn heupen.

Zo ben het weer kwijt haha.

18. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    sterkte suus!!

myladyw: was het maar zo!!! Ik heb nu juist zoiets van: pffffff helemaal geen energie meer over om dat ook nog te doen! Ik houd wel de was, wc en douche bij en vriendlief de keuken en stofzuigen...

19. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    ik doe alleen de was...
    Maandag staan strijken en heb daar nu nog pijn van :S
    Ik zou zeer zeker meer willen doen, aangezien t met de energie gestaag beter gaat)

20. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    haha ik zou wel meer drang willen hebben om schoon te maken! Maar eerst had ik de puf niet, en nu wel weer wat meer. Maar ik heb pas een nacht wakker gelegen omdat ik de douche grondig had gepoetst....

Deel Deze Pagina