eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dinsdag weer voor een echo geweest, zo leuk!
    Pa en ma mee omdat ik zelf nogal 'dronken' van de onderzoeksbank afkom en mn man dit keer niet mee kon. Mijn ouders wilden best wel even rijden hoor! Enne ma keek mee met de echo (arme echoscopist, bijna met mn moeder op schoot)
    Kleine zag er weer geweldig uit, was wel druk in de weer, maar nu toch het hoofd en buik kunnen meten. Was dinsdag 17wk en 3dg. Dus zaterdag al 18 weken.
    Collegaas weten het nu ook... Heel bijzonder. Moet ik je helpen? Lukt het allemaal wel? Wil jij soms eerst wat gaan drinken, neem ik je werk even over.....
    Stiekum erg aan het genieten nu!!
    Met 21 weken de 20 wk echo. Vanwege mn overgewicht zullen ze waarschijnlijk niet alles kunnen zien, maar dat vind ik helemaal niet erg. Veel te blij dat ik dan weer een keer mag kijken. En wat ze wél zien is meegenomen!

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Even kijken of mijn banner nu automatisch word geplaatst...

3. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik zie een Banner!!!

Leuk he, koekeloeren naar je kindje...
    Ik mag over 2 à 3 weken weer, vanmiddag even bellen voor een afspraak :D

4. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    OOO heerlijk shandy dat alles goed was
    ik moet voor de 20 wkn echo naar de radboud in nijmegen ipv cwz omdat die beter apparatuur hebben
    Maar bij mij konden ze het goed zien met de gewone echo, lang leven de gastricbypass
    Daarbij ligt nu de placenta aan de achterkant en vorige keer voor
    Misschien ligt jou placenta ook voor

Hé meis maar al bijna 18 wkn dus wauw dat schiet op
    Nu lekker genieten hoor

Hier gister 18WKN!!! wat gaat het hard
    4 jan de 20 wkn echo ik kan echt niet wachten wil ze zo graag weer zien

5. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    goed nieuws shandy!

@carma: ach ja als de apparatuur beter is, heb je dus ook beter zicht op je kindje, altijd goed toch?

Ik mag straks weer even kijken!! Half 2 moet ik in het zkh zijn. Alleen moet ik erna wel werken, dus ik kan pas vanavond de uitslag neerzetten. Het is een voorproef op de 20wk dus benieuwd of ze al willen zeggen wat het is :). Uiteraard meer benieuwd of alles oke en compleet is!

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ben bij de tandarts geweest en ze konden niks vinden :x alles was in orde. Nu begin ik ook te snotteren en last van me oor te krijgen dus de tandarts denkt dat er een verkoudheid zit te draaien. Moet nu maar weer afwachten.

A.s. maandag mag ik weer naar de VK. Me man gaat vragen of ze wil kijken wat het geslacht is. Hij vindt het wel leuk om dat te weten voor de kerst. Ons kerstcadeautje zei hij :) Maar ik zei al tegen hem dat ze dat niet doen bij de verloskundige praktijk. Hij ging al zijn charmes in de strijd gooien zei hij. Ben benieuwd. :)

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Kon toch nog effies thuis zijn. Baby helemaal goed gekeurd! Alles erop, eraan en erin :D. Lag heel goed voor een goed beeld. Wel een beetje beweeglijk, maar die vrouw hield wel van een uitdaging haha. Hebben alle kanten grondig kunnen zien. Ze gokte op een meisje, maar dat zal beter te zien zijn eind januari begin februari. Volgende echo bij 22 weken dus over 6 a 7 weken. Gelukkig was dit de laatste inwendige! Baby ligt erg hoog, dus ze heeft nogal tegen mn baarmoeder gedrukt... Bij een flike trap komt het zo'n 5-10cm boven mijn navel uit.

8. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jéé nu al zo hoog??
    Voorzichtig gefeliciteerd met je meisje, meestal hebben ze het wel goed maar idd 14 wkn is heel vroeg

O balen suus, nou maar ff uitzieken dan
    Beterschap

9. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Ben morgen 15 weken en de meeste kunnen het dan aardig zien. ;)
    Verder inderdaad hoog, maar zij legde uit: door 'dr' broer is alles al opgerekt en daar pakt 'ze' nu de ruimte van! Als 'zij' een goede schop geeft, rekt die baarmoeder wel mee hoor. Je moet het zien als een ballon. Als je die voor de 2e keer opblaast, gaat het ook veel makkelijker". Naja daar heeft ze wel een punt in. Baby was nu 16cm groot. :D

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dat zal hier dan ook wel zo zijn.
    Ik dacht het al maar dit zou het bevestigen.
    Ik ga nu lekker slapen, ben op
    Trusten allemaal xxx

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

wacht maar tot je kindje de hik krijgt, dat vond ik juist een beetje een irritant gevoel :)

Even voor de dames die een combinatietest hebben laten doen (zijn die hier?) hoe lang duurde het voor je uitslag van de bloedtest van het ziekenhuis kreeg?
    de echoscopiste vertelde mij dat het ongeveer 2 weken zou duren, we zijn inmiddels al 4 weken verder ;) en nog geen uitslag in de bus gehad.

12. jootje221

jootje221 Actief lid

17 feb 2010
    156
    22
    18
    NULL
    NULL
    hallo allemaal, zo ben weer bijgelezen haha:) fijn om te lezen dat het bij iedereen goed gaat! ik ben vandaag 17 weken en ga vanmiddag voor een echo ;) ook ik wil weten wat het wordt ;) kan niet wachten haha;)
    m,n 3 andere kids erg aan het spugen gegaan en ik gisteravond 1x en voel me nu gelukkig beter ;) en 14 januari krijg ik m,n 20 weken echo heerlijk:)
    nou jullie horen mij vanmiddag wel weer eventjes

13. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Spannend Jootje... en veel plezier!!!!

@glimworm... ik heb heel die uitslag niet zelf gekregen :S (t gaat toch om mijn kind, ist nie??? Grrrrr) Het is dat ik woensdag naar de verloskundige moest en het heb na gevraagd anders had ik nu nog niets geweten... ik heb de combi ruim 3 weken terug gedaan...

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Echo's zijn nu zo leuk! Vooral omdat ik nu echt weet dat die kleine het goed maakt.
    Nu maar rustig afwachten tot die 21 weken, de volgende echo. Placenta ligt gelukkig wel aan de achterzijde, maar de echoscopist zei dat ze door mn overgewicht waarschijnlijk niet alles zou kunnen zien.... Ik wacht nu maar af!

15. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Littha, Mooie echo's!! Enne voorzichtig gefeliciteerd met je meid! Bij mij zit het nog heel laag, elke keer weer als we voor controle komen wordt dat gezegd, ach niks mis mee volgens mij :).

Suus, vervelend, sterkte! Enne ik ben benieuwd naar de uitwerking van de charmes van je man, hahaha!

Glimworm, de bloeduitslag is naar de vk gestuurd bij mij en toen ik de echo kreeg voor de nekplooimeting (was met 12 wkn) zijn meteen na afloop alle gegevens in de computer ingevoerd en kwam de uitslag eruit rollen.

Ik heb 16 januari weer een echo, ik kijk er echt naar uit, niet alleen omdat ik wil weten of alles nogsteeds goed gaat en wat het is, maar alleen al even kijken, ik vind het zo'n wonder! Ik begin nu heel af en toe wat "gefladder" te voelen, heel apart. Volgens mij heeft het nogsteeds ruimte genoeg en duurt het nog even voor ik het wat duidelijker ga voelen.

Donderdag ga ik naar de fysio voor wat tips en trucs om die ischias een beetje de baas te blijven, het is heel lastig ene dag meer last van als de andere, maar vooral erg pijnlijk... :(

Verder had ik gisteravond ineens heel erg buikpijn rond m'n navel, soort spierpijn, maar dan anders, heel raar kon het niet plaatsen. Misschien te veel gegeten en gedronken? We hadden een feestje, dus heb me goed laten bedienen :D

16. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik had al vroeg bloed laten testen dus dat lag klaar. Na de echo had ik binnen 2/3 dagen bericht moeten hebben. T is een kwestie van gegevens matchen. Na een week gaan bellen en zeiden ze bij de bloedafname dat ze nog geen terugkoppeling hadden van t rivm. Rivm gebeld en die zeiden dat ze in minder dan een week al teruggekoppeld hadden dus t bloed lag al klaar toen ik de echo kreeg. Uiteindelijk heb ik t rivm met de bloedafname laten bellen en werd ik teruggebeld dat ze t die ochtend gematcht hadden. Heel geld omdat ze toen zeiden dat ze t nog niet hadden. Was echt woest! Slap lulverhaal. Ze hadden gewoon moeten zeggen dat ze mij vergeten waren. Na t telefoontje had ik de volgende dag per post de uitslag en die was supergoed. Daarna alleen maar opluchting!

17. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    @mir: bedankt! Enne... die buikpijn ken ik, denk ik... Alsof je de bovenkant van een ballon hebt die dan allemaal kleine messteekjes geeft wat weer een soort doordringende spierpijn lijkt. Tenminst zo voelde het bij mij. Heb de vk gebeld gisteravond omdat het zo erg was dat het om de 3 minuten een berisping met maagzuur veroorzaakte. Ze zei dat het goed kon dat alles een beetje in de verdrukking lag (maag, darmen, baarmoeder) en dat als ik wat verder ben, de darmen erachter gaan liggen waardoor er wel genoeg ruimte is tot week 30 ofzo. Ik mocht voor de maagzuur gewoon rennies pakken en vanwege mn bloeddruk bijna een heel rolletje king pepermunt haha. Hoop dat je hier iets van herkent? Anders gewoon je vk bellen hoor. De dienstlijn is er niet voor niets. Ik kreeg op mn donder dat ik te weinig belde namelijk.

Verder vandaag een dagje Ikea/prenatal geweest. Weer een wat lichtere portemonnee, maar wel wat leuke spulletjes rijker :D.

Hebben jullie al een foto van hoe de babykamer er nu uit ziet? Leuk om met straks te vergelijken! Als je wil is het ook leuk om te delen met de rest ;)

18. glimworm

Dit is (nu nog) de kamer van Collin, als het een broertje wordt doen we er verder niks aan, als het een zusje wordt zal er wel iets van roze worden vervangen. (gordijnen moeten zoiezo even aangepakt worden, de plastick? gordijnhaakjes vallen er bijna af ;))

19. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    nice! leuk hoor! En lekker ruim ook!

hier vanmorgen behangen en plinten moeten nog gedaan worden. Het is alleen de rechterkant, aan de linkerkant zit een inbouwkast, maar bij deze...

20. glimworm

#960 glimworm, 22 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2012
    Even de lijst onder het stof vandaan gehaald en de afspraken geordend zodat we een mooi overzichtje krijgen ;)

nog even een vraagje? wat doen we met de lijst van dames die zich niet meer hebben gemeld?

Uitgerekende datum:
    22-05-2013 carma73 - 2e kindje = meisje?
    23-05-2013 shk - 1e kindje = ?
    24-05-2013 nona2000 - 6e kindje
    24-05-2013 nijntjenijn - 1e kindje = mj
    26-05-2013 myladyw - 1e kindje = mj
    27-05-2013 Marcy26 - 2e/3e = een tweeling
    28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = mj
    31-05-2013 lavitabella - 1e kindje
    02-06-2013 Mir81 - 1e kindje = mj
    04-06-2013 corry - 1e kindje =?
    06-06-2013 glimworm - 2e kindje = een verrassing!
    06-06-2013 kornasia - 1e kindje = jongen?
    06-06-2013 imrw - 1e kindje
    07-06-2013 jootje221 - 4e kindje
    07-06-2013 Larissa259 - 3e kindje
    14-06-2013 littha - 2e kindje = mj

Aankomende afspraken:
    Marcy26: 24-12: vk
    SHK: 27-12: echo
    Kornasia: 27-12: echo
    Kornasia: 31-12: vk
    Jootje221: 03-01: vk
    Nona2000: 03-01: 20wk echo
    Nijntjenijn: 04-01: 20wk echo