Klinkt indd als een schimmelinfectie. Veel voorkomende kwaal bij zwangeren hoor! Niets geks. Wij gaan gewoon bevallen in het zkh. Daar hebben ze de kraamsuites ook huiselijker gemaakt. En indd, alleen medische apparaten als het nodig is, anders niet. Er staat een bed, tv met dvd, slaapbank, keukentje, stereo, senseo koffieapparaat... Genoeg te doen. Vorige keer lag ik er zo'n 12 uur en moeders en vl maar 'jacky chan' kijken hahahaha. Bij mij vroegen ze ook of ik de placenta wilde zien, heus niet!! Kan me voorstellen dat de man geen trek meer in eten had! Volgens mij is het toch zo dat als je voor de 37 weken bevalt, je alsnog naar het zkh moet, ongeacht waar je wilde bevallen?
Zo de kleine en ik zijn ook weer door de APK heen... 2,5 kilo aangekomen sinds de laatste keer :O dat zet t totaal op 4,7 kilo. Dasz wel te zien aan mn bolle kop hahahahaha Kreeg nog wel de opmerking dat de kleine ook aan de forse kant is, ja zelfs ik zag dat op de echo... ze werd geschat op t gewicht wat ze eigenlijk nu moet wegen... Vriend en ik waren allebei 8 ponders en 54 cm dus dat wij een grote baby krijgen zit er wel in ja... Ik zou eigenlijk de placenta wel willen zien, reuze nieuwsgierig... Snap dat andere dat toch minder smakelijk vinden zeker tijdens t eten...
Jaaaaa weer terug van de 20 wkn echo en alles was goed! Hij was goed gegroeid, netjes volgens schema, dus ik hoef me nergens zorgen om te maken! Foto heb ik nog niet, ga ze nog ff vragen of ze hem willen mailen.
Tussenstand: meisje 4x jongen 10x verassing 3x onbekend 4x Uitgerekende datum: 22-05-2013 carma73 - 2e kindje = meisje 23-05-2013 shk - 1e kindje = een verrassing! 24-05-2013 nona2000 - 6e kindje = ? 24-05-2013 nijntjenijn - 1e kindje = jongen 25-05-2013 shandy - ? kindje = ? 26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen 27-05-2013 Marcy26 - 2e/3e = tweeling jongens 28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje 28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen 30-05-2013 nicci1982 - 1e kindje = jongen 31-05-2013 lavitabella - 1e kindje = jongen 31-05-2013 suus84 - 1e kindje = meisje 04-06-2013 corry - 1e kindje = een verrassing! 05-06-2013 Mir81 - 1e kindje = jongen 06-06-2013 glimworm - 2e kindje = een verrassing! 06-06-2013 kornasia - 1e kindje = jongen? 06-06-2013 imrw - 1e kindje = jongen 07-06-2013 jootje221 - 4e kindje = ? 09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen 14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje? 17-06-2013 sparks - 2e kindje = mj Aankomende afspraken: 16-01: Kornasia: 20wk echo 16-01: Mir81: 20 wkn echo 16-01: Missmama2be: vk 17-01: Shandy: 20wk echo 18-01: Shk: vk 21-01: Imrw: 20 wk echo 21-01: Larissa259: 20wk echo 22-01: Carma73: controle 22-01: Mir81: vk 28-01: Sparks: 20wk echo 29-01: Nicci1982: controle 06-02: Littha: vk 07-02: Littha: 20wk echo 08-03: Larissa259: 3D/4D echo 23-03: Littha: 3D/4D echo 22-02: Carma73 3D/4D echo
gefeliciteerd mir!!! een mannetje ff vraagje, ik ben net in bad geweest en ben daarna op het bed gaan liggen om met de angelsound het hartje te luisteren En jaaaaa hoor eindelijk gelukt!! Alleen toen had ik afscheiding op het bed en ook nog van onder Kan het zijn dat je na het warme bad wat meer afscheiding hebt? Het is gewoon wat dikker en wittig net als anders alleen wat meer Voelt en ruikt niet als vruchtwater
oké heb iets gevonden bij warmte meer afscheiding door betere doorbloeding, dus ook bij een bad van 38 graden doe ik maar ff niet meer dan, maar douchen pffff gelukkig <H2>Waardoor krijg je meer afscheiding? Door de zwangerschapshormonen worden al je weefsels losser en rekbaarder. Ook de weefsels van je vagina. Door de extra doorbloeding van de schedewanden gaan je slijmvliezen wat harder werken en komt er meer vocht uit je vagina. Bij warm weer neemt deze vaginale afscheiding toe. En dat gebeurt ook als je je inspant. </H2>
Gefeliciteerd mir! Beterschap nijntje! Ik heb het ook veel meer nu ik zwanger ben. Gebruik nu inlegkruisjes omdat het echt te erg werd. Net moest ik niezen en verloor wat urine, heb ik nooit gehad. Begin nu ook meer pijn in mijn liezen en muts te krijgen. Vooral met opstaan, schoenen uitrekken en omdraaien in bed. Hebben jullie dat ook?
ja das wel herkenbaar! maar dat urine verlies heb ik nog van de bevalling over gehouden, was alleen te laks om er niet gelijk iets aan te doen dus nu maar even wachten tot na deze bevalling, anders worden de bekkenbodemspieren te gespierd als ik ze nu nog train haha idd wel veel meer afscheiding, kan daar ook niet de jeuk vandaan komen? (weet niet meer wie het had) en het schaambeen is idd wel pijnlijker, vooral als ik een stuk moet lopen. dat had ik bij zoonlief met deze termijn nog helemaal niet. @jongens! jeetje wat zijn de boys goed vertegenwoordigd in juni! ik las van een ander juni topic ook al veel meer jongens dan meiden verwacht worden.
Hier nog geen urine verlies en geen last van me bekken. Wel af en toe is pijn in me liezen als ik omdraai in bed of onverwachts moet hoesten. De vk zei dat dit dan je banden zijn. Nu wil ik van het weekend beginnen met het lakken van de kozijnen en deuren in de babykamer. Maar nu zag ik op de pot verf dat deze op terpetine basis is. Is dit heel schadelijk? Lees er nog al wat verschillende berichten over dat ik er beetje gek van wordt. De 1 zegt kan geen kwaad en de ander zegt dat het niet goed is. Ik zou zeggen ik haal gelijk andere verf, maar is ook zo wat. De verf voor het plafond wat we hebben is wel op waterbasis.
het kan niet zo heel veel kwaad zolang je de ruimte maar goed ventileert en niet uren lang achter elkaar gaat schilderen en dus in die lucht zit, dus veel pauzes nemen!
Bekijk bijlage 299157 Hier mijn buikje vandaag al meerdere vrouwen last van de bekken? ik wel helaas. heb ook erg veel last van harde buiken, herkenbaar?
@imrw, ja hoor, hier ook behoorlijk last van bekkenklachten vooral in mijn stuitje uitstralend naar mijn billen en benen. Ik heb ook pijn nachts bij het omdraaien in mijn onderbuik, trekkende spieren denk ik. Er zijn echt veel jongens op komst zeg! Vandaag begonnen met het beplakken van de kastplanken met zelfklevende folie. Wat een priegelprutsvervelend werk!! Ik heb een vaste kast op de babykamer, dus die wilde ik maar wat oppimpen.
ohhhh... paar dagen niet gelezen - wat gaan jullie snel... ik moest denk ik meer dan 10 paginas bijlezen... zag ik wel een mooi kamertje, mooie slofjes, mooie buikjes, informatie over goeie echo's.. leuuuuuuk . @schimmelinfectie - heb ik ook gehad in het begin vervelend @veel afscheiding - ik word helemaal gek van, moet inlegkruisjes gebruiken @last van bekken - gelukkig heb ik niet. In December heb ik wel beetje rugpijn gehad, maar het is nu gelukkig over Update van mij vandaag 20wk echo gehad: alles was prima in orde, baby is 330gr, 100% een jongetje en... hij heeft al spierballen hahhaha (fototje onder )
haha een foutje bij het tellen van de jongens Een tweeling betekend 2x, dus 11 jongens... Nu dus 12 met kornasia erbij! Iedereen gefeliciteerd met de goede echo!!! Het klopt inderdaad dat de spierpijn in de liezen de banden zijn. Die lopen namelijk daar . Ik heb er ook geregeld last van. Bij niezen, hoesten, bukken, te snel opstaan, te lang zitten, enz... Heb ook op verschillende plekken een beetje buikpijn (een beetje zeg ik bewust na die heftige laatst), ik gok dat dit groeipijn is. Over urineverlies, ook ik ben er één die er te laat mee bezig is gegaan. Tijdens de zwangerschap mag je wel oefenen, maar niet tegen het einde, dat kon de vliezen breken zeiden ze bij zwangerschapsyoga. Geloof niet echt in de yoga zelf, maar het was goed te doen en je krijgt contact met dames in de buurt. Pas wel op met gebruik van inlegkruisjes! Die kunnen dus ook voor broeien zorgen, wat de schimmels de kans geeft te ontwikkelen en dus schimmelinfectie tot gevolg heeft. Beter is het om zoveel mogelijk je ondergoed te verwisselen, aldus mijn ha. Over verf: zoals al gezegd: het kan inderdaad geen kwaad, zolang je met deuren en ramen open schildert, niet te lang in de lucht blijft en genoeg pauzes houdt. Wat ook helpt: een stofmasker. Die zijn heel goedkoop bij de bouwmarkt. Anders een das, maar dat is snel te benauwd. Als je het zo doet, kan het geen kwaad. Ook iets om rekening mee te houden: terpentine werd ik bij mijn zoontje heel erg misselijk van!! Ik had heel de zwangerschap niet gespuugd, tot mijn moeder die fles open maakte.. Ik hield niet op tot de lucht weg was. Dus houd er rekening mee dat de geur je ook tegen kan staan. Heel verhaal alweer hahahaha. Dames, fijne avond nog! Allemaal rustig aan doen! Niemand nog gevallen met de sneeuw trouwens? Hier valt de gladheid reuze mee.
Wij wonen in friesland en hebben gelukkig helemaal geen sneeuw haha. Gefeliciteerd met je goede echo kornasia, en wat leuk weer een jongen erbij. Ik sport niet meer, geen puf meer voor. Misschien een beetje een genante vraag, maar durven, kunnen en willen jullie nog vrijen met je partner? Ik heb vaak erna een paar dagen buikpijn en soms maak ik me daar best wel zorgen over hoewel de vk zegt dat het heel normaal is.
Ja 2x per week fitness. Maar iets rustiger tempo. Wil dit nog wel ff volhouden. Wielrennen en mountainbiken helaas niet meer. Pas niet ik de fietsklefing, is te gevaarlijk omdat je sneller valt als iemand iets onverwachts doet en buik zit in de weg doordat je veel verder voorover zit met je buik op debenen.