eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myladyw

myladyw Lid

8 okt 2012
    97
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    meisje 5x
    jongen 11x
    verassing 3x
    onbekend 1x

Uitgerekende datum:
    22-05-2013 carma73 - 2e kindje = meisje
    23-05-2013 shk - 1e kindje = een verrassing!
    24-05-2013 nijntjenijn - 1e kindje = jongen
    25-05-2013 shandy - ? kindje = ?
    26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen
    27-05-2013 Marcy26 - 2e/3e = tweeling jongens
    28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje
    28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen
    30-05-2013 nicci1982 - 1e kindje = jongen
    31-05-2013 lavitabella - 1e kindje = jongen
    31-05-2013 suus84 - 1e kindje = meisje
    04-06-2013 corry - 1e kindje = een verrassing!
    05-06-2013 Mir81 - 1e kindje = jongen
    06-06-2013 glimworm - 2e kindje = een verrassing!
    06-06-2013 kornasia - 1e kindje = jongen?
    06-06-2013 imrw - 1e kindje = jongen
    09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen
    14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje?
    17-06-2013 sparks - 2e kindje = meisje

24-05-2013 nona2000 - 6e kindje = ?
    07-06-2013 jootje221 - 4e kindje = ?

Aankomende afspraken:
    05-02: Myladyw: vk
    06-02: Littha: vk
    07-02: Littha: 20wk echo
    11-02: Glimworm: vk
    13-02: Missmama2be: vk
    14-02: Shk: 3D/4D echo
    15-02: Shk: vk
    18-02 Myladyw: 3D/4D echo
    22-02: Carma73 3D/4D echo
    26-02: Nicci1982: controle
    08-03: Larissa259: 3D/4D echo

23-03: Littha: 3D/4D echo[/QUOTE]

2. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    @myladyw Daar heb ik dus ook last van!!!!
    Kreeg vanochtend mijn sokken niet aan omdat bij t optrekken van mn voet er een hele pijnscheut door mn rechterkant van mn lichaam kwam (van voet tot en met buik)
    Toen ik mijn voet letterlijk optilde met mijn armen en m op mn andere knie legde, had ik dat dus niet en zo kon ik toch nog mn sokken aantrekken...

Ook ik heb die zeurende pijn als ik teveel heb gedaan, en voel ook pas achteraf dat ik te veel heb gedaan...

3. myladyw

myladyw Lid

8 okt 2012
    97
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Balen is dat het missmamma. Heb heb dat dus ook ik moest ook met mijn handen mijn voeten omhoog krijgen. Erg vervelend.

4. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Wennen he, die dikker wordende buik?
    Ik moet er ig erg aan wennen, ook het niet even snel dit of dat kunnen doen, dat valt me een beetje tegen.
    Ben ook een beetje kortademig en snel buiten adem als ik iets actiefs heb gedaan, terwijl ik daar nooit moeite mee heb,
    wie herkent dat?

Wat een leuke babykamers allemaal!!
    Laten jullie wel foto's zien als het allemaal af is?
    Ik kan pas over 2maanden aan de slag ivm de verhuizing, daar baal ik van want ik wil zo graag vooruit :)
    Heb zo ontzettend veel leuke spulletjes gekocht en de meubels zelf vind ik ook zo mooi!!

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ja hier ook een waardelize conditie. Hart gaat flink tekeer maar heb gelezen dat t normaal is. Je kan ook hartkloppingen krijgen. Je draagt 2 liter extra bloed bij je.

En buik zit zeker in de weg. Inmiddels gaat t extreem hard. Mirgen even belken naar de bekkenfysio. De vk heeft me doorverwezen.
    Verder ook veel buikpijn. Vooral de banden en spieren hebben t zwaar en t trekt heerlijk naar mijn liezen. Moet echt op mijn houding letten vanaf nu. Voiorover bukken is verleden tijd. Netjes door de knieen, maar voel me er wel een kneus door

6. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Hahahahahaha ik voel me af en toe een oma. Voorover bukken lukt ook al enige tijd niet meer... Toch wel grappig dat de meeste daar last van hebben. Opstaan vanaf de bank gaat vaak ook met een hoop gesteun en gekreun. We aten altijd op de bank en sinds een paar dagen lukt dat niet meer. Scheeld wel, ik wilde toch al aan tafel gaan eten zodra de kleine er is. Nu kunnen we er vast aan wennen hahahaha

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    haha met die buik herken ik langzamerhand ook... Ik kan nog wel mijn schoenen gewoon aan doen enzo, maar... Vanmiddag zat ik in de taxi en zo'n oude vrouw laat een muntje vallen. Dus ik zeg (zoals gewoonlijk): 'oh geeft niets, ik pak hem wel effe' Naja dat ging dus niet! Omdat mijn werkjas nog past en geen taille heeft, zie je nog niet dat ik zwanger ben, dus zij me verbaasd aankijken hahahaha... Tjah....

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Wat een mooie kamertjes en wat een leuk behang!!!

Amoxicilline kan ik ook niet tegen... Blaasontsteking heb ik twee jaar geleden een hele zomer last van gehad, 4 verschillende kuren gehad... Ik slik dus altijd preventief cranberrytabletten en dat werkt heel goed, drink ook regelmatig water met citroensap. Tot nu toe gaat het goed.

Door die 4 kuren heb ik dus problemen met mijn darmen, normaal ontbijt ik altijd met kiwi's en yakult, alleen dat gaat nu niet, dan belanden de kiwi's in de gootsteen... :) Maar de roosvise laxo drink ik minimaal een halve liter van per dag en af en toe een activia yoghurtje. Op zich gaat het redelijk alleen af en toe duurt het weer 4 dagen. Maar gelukkig houd de lactulose alles redelijk zacht.

Maagzuur heb ik af en toe een beetje last van, vooral als ik veel voorover gestaan heb. Ik drink dan wat melk en dat gaat heel goed. Kun je dus proberen.

En die buik, ja die begint in de weg te zitten, hihi. Ging vanmorgen op de weegschaal staan en was even in shock, ben in 10 dagen 2,5 kilo aangekomen! Ik weet alleen niet waarvan... :( Ik voelde me ook al zwaarder, maar dat klopte dus ook... :(

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ja gaat soms hard he? Ik gad laatst dat ik s avonds 1,9 kg zwaarder was dan in de ochtend. Zag t ook aan mijn buik dus vandaar dat ik nig een keer ging wegen. Gelukkig moest ik wel nog naar t toilet en zwaar getafeld en in de avond weeg je gewoon meer dus er zal een groot deel weer weg zijn. Ik weeg verder altijd alleen zondagochtend. En tot nu toe geeft hij 3,9 kg aan dus valt mee. Heb wel t idee dat mijn buik flink groeit maar t gewicht blijft wel redelijk stabiel. Laatste week was t maar 100 gr maar wel een veel dikkere buik. Kom alleen t gewicht van de beeb enzo aan lijkt wel. Maar zondag zal ie vast flink meer zijn.

Mijn buik wordt ook steeds ronder en naar voren. Draag gelukkig niet opzij. Maar t wordt echt een puntje nu :-D Heel gaaf, kan er echt even de tijd voor nemen om er naar te kijken in de spiegel.

Maagzuur: gelukkig nauwelijks last van. Soms ineens uit t niets even. En als ik s avonds snoep. Normasl in t weekend wel een toastjes kip kerrie of chips maar dat gaat branden in mijn slokdarm. Er komt gelukkig geen zuur mee.

10. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik weeg alleen de ochtend nadat ik de dag ervoor een grote boodschap heb gehad :). Ik heb ook echt een naar voren staande buik, van achter zie je niet dat ik zwanger ben. M'n kwabjes op m'n heupen zijn wel een stuk minder geworden. Ach toch nog maar wat minder patat en kroketten eten :p.

11. Suus84

Suus84 Niet meer actief

ik weeg meestal ook 's ochtends. Ben in totaal 6 kg aangekomen. Ik hou zo een 9 maanden zwangerschapsdagboek bij. Moet hierin ook de omvang van me buik neerzetten eens in de maand. Af en toe meet ik ff tussendoor, maar merk dat ik momenteel hard groei in omvang. Ik weet niet in welke periode de groeispurt is.
    Me conditie is ook stukken minder momenteel. Omdat ik het rustiger aan moest doen heb ik ook niet meer gefitnesst. Baal er van. Heb nu al 2,5 week zo een beetje niet gesport. Ik hoop binnenkort weer rustig aan te kunnen starten.

12. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    scheelt dus dat ik niet de enige ben met maagzuur! Ik zal de andere tips ook even proberen! Melk deed ik al, werkte bij mijn zoontje ook, maar toen had ik er niet zoveel last van als nu! Nu is het echt een last ipv een bijkomstigheid.

Meten en wegen doe ik in princiepe niet meer zelf. Af en toe als ik er aan denk...Ik draag geloof ik weer een beetje binnen. Heb vaker last van mijn onderrug en dat betekende bij zoonlief dat hij tegen mijn ruggengraat aan zat. Ach we zien wel. Zoonlief kwam bij 32 weken ook ineens naar voren haha.

13. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weeg af en toe eens maar ben niks aangekomen
    Maagzuur heb ik geen last van gelukkig

Hier ook veel minder energie maar dat komt ook omdat ik zo verschrikkelijk verkouden ben.
    Heb ook geen last van een buik die in de weg zit maar dat komt omdat ik als obeesje veel meer buik gewend was
    Dunne dames zonder buik daar zit het sneller bij in de weg denk ik
    Ik moet wel lachen als de buik steeds vibreert
    Als ik voor de laptop zit wat voorover dan gaat ze in protest

14. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik word elke keer gewogen bij de verloskundige... vind dat meer als zat...
    Vanaf de eerste afspraak tot de laatste afspraak was ik in totaal al bijna 5 kilo aangekomen. Is ook wel te zien aan mn bolle kop :p
    Hier word er ook flink geprotesteerd als ik per ongeluk mn buik een bietje plet ghihihi...
    Af en toe voelt t wel alsof ik in een achtbaan zit... (dat gevoel in je maag zeg maar)

15. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hahaha dat ken ik, ls ik voorover zit dan krijg ik ook meteen commentaar! "He joh, ik ben er ook nog!!" :D

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben van mezelf al kortademig, dus heb er nu nog sneller last van, heel vervelend. en idd niet meer even snel opstaan en snel iets pakken, ik voel me soms echt een bejaarde haha

@hier: vandaag echt zo'n dag dat je beter in je bed kan blijven liggen, gezeik en veel ergernis op het CB, kind dat vervolgens helemaal overstuur is en thuisgekomen nog effe lekker gaat klieren.
    en verder gewoon even niks kunnen hebben met een " Laat me verdorie allemaal met rust" humeur(lees: zeer dominante horrormonen:))

Ach het is al grotendeels gezakt :) koffie doet hier een hoop goed! :D

17. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Wat leuk die ideetjes voor de kamertjes allemaal! Ik ebn ook voorzichtig voorbereidingen aan het treffen. Maar door een beroerde nacht ga ik zo een dutje doen! Mijn aanstaande heeft de kleuren uitgekozen voor de babykamer, ben ik trots op! De kleuren bruin en lichtbruin (creme) en gebroken wit, alledrie uit dezelfde kleurenlijst.
    Hier nu niet zoveel last van maagzuur, maar mijn maag klotst wel onder mijn ribben, zo gek dat die zo hoog zit!

En wegen? wij hebben geen weegschaal :p en de verloskundige heeft alleen mijn startgewicht opgenomen. Dus hoeveel ik gegroeid ben weet ik niet, maar ik weet wel dat de buik goed groeit!

Een vraagje waar voelen jullie precies jullie baby? ik zit soms op een stoel (zoals vanochtend nog) en dan voel ik het tien cm boven mijn navel nog (en ja dat kun je ook zien!). en andere momenten voel ik het weer vlakbij mijn schaambotten. ook heb ik soms dat als ik op mijn zei lig, helemaal links in mijn zij, en helemaal recht in mijn zij een schopje voel (net of de baby van dwars in mijn buik staat met armen omhoog ofzo haha moeilijk uit te leggen). Ik zei al tegen mijn vriend, het is dat dit onze eerste is en de twintig weken echo goed was, maar anders zou ik zweren dat er twee rondzemmen! Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren. en hoe jullie de baby voelen. Vanochtend was het een drukte in mijn buik, zo mooi want je kan het al echt goed zien vanaf de buitenkant. Mijn schoonmoeder was helemaal onder de indruk!

18. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha nee hoor Corry
    Ook hier een zwervertje en dat duurt nog wel een paar weken tot ze zo groot zijn dat rondzwemmen niet meer zo makkelijk gaat
    Dus het klopt helemaal wat je voelt
    Lekker hè

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier vooral veel getrappel vlakbij mijn blaas :$ brr.. niet zo heel fijn

20. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Vruchtensap meenemen naar m'n werk was niet zo'n goed idee... :( En er dan ook achter komen dat er geen rennies in m'n tas zitten en ik heb m'n melk al op. Dan maar pepermuntje op hoop van zegen!

Ik voel de kleine als ik zit vooral laag net boven m'n schaambod. Als ik lig soms oom wel net onder m'n navel of aan de zijkanten, maar hoger echt niet, mijn bm zit nog heel laag.

Deel Deze Pagina