eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Littha wat leuk zo'n babyboom om je heen, onze overbuurvrouw is gister bevallen van de derde, een jongen. Ze hadden al twee meiden, dus vind het erg leuk voor hun!

Hier gaat het redelijk, spierpijn in nek en rug wordt minder, ik heb goed geslapen, alleen m'n banden doen erg zeer (denk tenminste dat het m'n banden zijn). Ik probeer dus heel rustig aan te doen vandaag en hoop maar dat het morgen weer wat beter gaat...

Gister bericht gehad dat de auto te repareren is, kost een beste smak geld, maar een andere kost meer en hij was nog veel te goed, dus over ruim een week heb ik hem weer terug! Maar een week zonder auto in het buitengebied is knap lastig, zit gewoon gesoleerd... Nou moet ik me toch kalm houden dus dat scheelt. Maar het idee alleen al dat ik nergens heen kan... Nou ja vanavond is manlief weer thuis!

2. myladyw

myladyw Lid

8 okt 2012
    97
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Bij mij stond het ook in hey boekje van de kraamzorg. Bij mij stond erbij met 37 weken.

Wat voor matras hebben of nemen jullie voor het ledikantje? Mijn vriend is helemaal weg van de aerosleep.

3. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ooh dat lijkt me ook niets mir...
    Het is alleen ff niet anders :) voor jou en je kleine is het toch beter ff niets te doen :)

Wij hebben straks een babyboom rond mijn bevalling...
    Hebben al afgesproken niet bij mekaar op kraamvisite te komen... dat we dat wel enige tijd later doen :p

Het heeft ff geduurd maar nu mag ook ik me bij de zieken melden... Voel me echt niet lekker en heb knallende koppijn.
    Dit berichtje komt dan ook vanuit de slaapkamer, hier ist lekker donker en stil :)

4. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    @mylady wij hebben gewoon t goedkoopste matrasje...
    Dr zitten zulke kwaliteitseisen op een matrasje dat ik t beetje onzinnig vind om een duurder matrasje te kopen.

5. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vandaag een hele rare aanval. Ik zat in de auto (ik reed niet) ik zat naast iemand en ineens begon mijn rechter onderrug te trekken en te krampen, werd ik heet en misselijk. Het was echt heel onplezierig. Ik heb de hele stoel platgelegd en heb heel rustig moeten ademen en ogen dicht gedaan en heel rustig zakte het, kwam het weer terug en na 20 min was het weg.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik verkouden ben en druk aan het werk ben ipv uitzieken in bed. Ik had allemaal afspraken staan die ik niet af kon zeggen (eigen ondernemer).

Iemand enig idee wat dit was?

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat zijn er toch veel mensen aan het 'kwakkelen' met de gezondheid. Hier ook nog steeds een hoofd vol...

Wij hebben een aerosleep matrasje gekocht. We hebben in verschillende winkels geluisterd naar de verhalen. Een wat goedkoper matrasje zou zo'n 2 jaar meegaan. De aerosleep 4 a 5 jaar. Als ik bij mijn vrienden rondkijk zie ik dat soms de kindjes van 3 nog in het ledikantje slapen óp dat matrasje.
    Maar ik denk dat ieder voor zich moet weten wat voor matrasje zij kiest. Een goedkoop matrasje hoeft niet minder van kwaliteit te zijn als een duurdere.

Het bed omhoog word bij ons ook nog spannend. Wij hebben achter het bed een soort achterwand met lampjes erin en nachtkastjes eraan.
    Iemand adviseerde limonadekratten te lenen bij een plaatselijke supermarkt. Lege kratten die je tegen statiegeldkosten een aantal weken leent. Met bierkratjes schijnt het bed niet hoog genoeg te staan? (weet niet of elke supermarkt kratjes uit wil lenen)

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    wij hebben inderdaad ook een matrasje van de leen bakker haha. Wel een dikke en om te zien hele goede (blijkt ook, want na 2 jaar niet doorgezakt). Die eisen veranderen zowat elk half jaar. Als je nu een matras koopt dat aan alle eisen voldoet, is hij volgende jaar afgekeurd.

@mir: indd blij dat je toch al rustig aan moet doen, maar ook fijn dat je auto gereanimeerd kan worden.

@shk: geen idee wat het precies was. Het lijkt deels op flauwvallen als gevolg van de rugpijn. Bij flauwvallen wordt je lichaam gereset. Ik denk dat het toch een teken van je lichaam is geweest dat je toch echt even rust moet houden! Luister goed naar je lichaam, nu je voor 2 zorgt!

8. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shandy wij hebben ook de aerosleep en die bevalt prima. nu gaat nummer 2 er ook lekker op slapen

Missmama beterschap

hier gister een kies laten trekken au au
    Ik had z'n pijn in mijn wang/ kaak en dacht dat het van de verkoudheid was, maar nee dus
    Steeds mega hoofdpijn en trok ook naar mijn oor
    bleek een ontsteking onder een kies die al een wortelkanaal had gehad en deze mocht er nu dus uit
    Ach ja hebben we dat ook maar weer gehad
    fijn weekend allemaal

9. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een goekoopmatrasje met daaroverheen een aerosleepmatje, werkt ook goed.
    Nou ik ben vannacht in het ziekenhuis beland. Ik had weer zo'n buikpijn dat ik niet eens meer overeind kon komen of lopen. Het was net of staken ze met messen in mijn kruis en onderbuik. Ik was zo bang en overstuur dat mijn lief op een gegeven moment het niet meer vertrouwde en heeft gebeld. Ik moest meteen komen. Nu blijkt het toch een flinke verwaarloosde blaasontsteking te zijn! Nu heb ik antiobiotica gekregen en ik moet zondag bellen of het aanslaat omdat ik ook al last mijn rug kreeg. Het kan zijn dat die ontsteking al aan het omhoogkruipen is naar mijn nieren. Pfff, ik was echt wel even bang dat het compleet mis zou gaan hoor. Nu dus rustig aan en heel veel drinken.

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou meis een nierbekkenontsteking is ook niet grappig laat staan als je zwanger bent!!
    Idd goed drinken en cranberrytabletjes of sap nemen dat werkt ook heel goed
    Heel veel beterschap

11. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Een nierbekkenontsteking is idd heeeel pijnlijk. Heb dit paar jaar terug gehad. Hoop het nooit meer mee te maken. Kroop door het huis. Kreeg toen ook antibiotica en morfineachtige pijnstilling erbij.
    Heb nu een blaasontsteking en heb daarvoor antibiotica. Me VK zei dat je eigenlijk eens in de 3 a 4 weken gewoon je urine moet laten testen bij de huisarts. Beterschap!

Wij hebben een koudschuim matras erbij besteld. Dit adviseerde ze in de winkel. Mocht de baby een buikslaper zijn dan kan je alsnog een aerosleep matras kopen of de matrastopper van aerosleep eroverheen leggen zeiden ze.

12. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    #1732 Missmama2be, 2 feb 2013
    Laatst bewerkt: 2 feb 2013
    zo langzaamaan is het hier een ziekenboeg, ipv een zwangerschapsforum...
    Voor alle medezieke... Beterschap!!!!

13. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Jeetje Sparks, dat is niet best! Idd veel drinken, vooral gewoon water of water met citroensap en cranberrypillen. Dat werk bij mij altijd het beste. Let op, je moet niet te veel drinken, 2 liter is genoeg. Toen ik blaasontsteking had dronk ik zoveel dat het met 4 kuren pas over was, achteraf denken we dat het kwam omdat ik teveel dronk en daarom de kuur elke keer niet helemaal aansloeg. Beterschap!

Ik heb ook een gewoon matras gekocht, die in de aanbieding was bij de babydump, achteraf spijt van want ze hebben een mooi matras bij de aldi in de actie nu, maar ja. Ik ga er ook een aerosleep overheen leggen.

14. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb even nagekeken, we hebben wel een duur matrasje maar geen aerosleep, we hebben wel een aerosleep ding er overheen

15. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons een duur matras en aerosleep en aerosleep hoeslaken laten aanpraten :p

16. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Woohoooo vandaag word er geklust in de babykamer *maakt een dansje*

Heb geholpen de gordijnen er af te halen, mijn vriend 1 en ik 1, merkte toen al dat ik moest gaan zitten...
    Is het beste dat ik vandaag lekker beneden blijf...
    Gisteren de hele dag boven in bed gelegen, vandaag de hele dag verplicht op de bank :p

17. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook een goed maar wel duur matras en de aerosleep erover. Vind t ook niet iets om op te bezuinigen. Zelf ook een goed matras, je moet toch decrest van je leven met je rug doen. En t gaat ook gewoon lang mee als je kwaliteit goed is dus dan vind ik t ook niet erg. Voor de kleine wil ik ook t allerbeste wat ik me kan veroorloven. Wel ook goed gekeken naar de verschillen. Er was een nog duurdere maar die had eigenlijk geen meerwaarde dus dan doe ik t ook niet. Degene die wij hebben is aan de randen extra stevig. Dit voorkomt dat hij met zijn voetjes van de rand afglijdt en tussen de spijlen schiet. Dat vond ik dan wel praktisch.

De kamer staat in elkaar en nu alleen nog even deuren en lades afstellen en soppen. Dan kunnen de spullen erin.
    Even foto's spammen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      10
  18. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

En t ledikant

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,2 KB
      Weergaven:
      6
  19. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Wauw!!! Kei mooi Nicci!!!

Ik kom ook snel met foto's
    Al moeten de meubeltjes ff wachten ghihihi

20. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    O wat zijn jullie lekker aan de klus! Er moet hier nog een hoop gebeuren voor de babykamer aan de beurt is, eerst de wc en de badkamer... 1 mei moet van mij alles klaar zijn. Ben heel benieuwd of we dat gaan halen.

Ik heb vandaag een betere dag als gister, ben een beetje was aan het vouwen, uitzending gemist erbij en ga zo ff een cake bakken voor als manlief eind van de middag weer thuis komt.

Deel Deze Pagina