eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Wij gaan zaterdag de 23ste naar de negenmaandenbeurs. Als me buik het uiteraard toelaat. Wil er dolgraag is kijken. Hopelijk kan ik ook nog ff een klein stukje bekijken van de huishoudbeurs.

Gisteren voor het eerst wezen werken. Mocht voor halve dagen beginnen deze week. Volgende week dinsdag wil me werkgever dan kijken of ik meer uurtjes kan gaan werken. Bijvoorbeeld 6. Ik merkte wel na een halve dag dat die buik toch wel weer langzaam hard wordt rond 11 uur. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

@sparks. Jeminee. Doe voorzichtig. Laat je eigen maar goed verwennen thuis. Beterschap!

2. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Suus meteen even plat als je thuiskomt en even lekker je buik smeren, misschien ontspant ie dan wat. Sterkte!

3. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal, wat een hoop berichtjes weer pfff
    Ik heb helemaal geen mailtje gehad dat er nieuwe waren mmm

Littha wij gaan ook donderdag!!
    Misschien zie ik je wel (kans is klein denk ik)
    Wij starten op de 9 maandenbeurs 's morgens vroeg en daana als ik het nog red de huishoudbeurs
    Veel as moeders gaan 's avonds omdat ze dan een gratis kaart hebben van de kruitvat en veel mensen komen voor de huishoudbeurs
    Voor de lunch pakken we de hapjeshal hahaha
    Met mijn gastricbypass heb ik dan genoeg ;)
    Neem zelf een trolley en wat drinken mee dan blijft het betaalbaar.
    Ben eigenlijk anti trolley maar nu met de buik vind ik het wel ff handig

Sparks rustig aan doen hoor, beterschap

Suus laat je niet gek maken hoor!! mannen, ze snappen er niks van hè pfff

Missmama als je je legitimatie achter moet laten zorg wel dat je een kopie bij je hebt
    Dan heb je ook nooit geen gedoe achteraf en je hebt nog iets bij je als je het op de beurs nog nodig hebt
    Wel fijn die rolstoel
    Ben benieuwd of ik het de hele dag volhoud
    Gelukkig rij ik zelf en gaan we vroeg dus parkeren zo dicht bij mogelijk

Alweer 25 wkn hier, volgende week een mijlpaal dan is de kans 80% dat een kindje het overleeft als het geboren word
    Gister was ze de hele dag rustig en ik kon met de angelsound het hartje niet vinden
    Maar vannacht was ze weer heel actief en vanmorgen wist ik hoe ze lag en was het hartje weer erg aanwezig
    Zoooo heerlijk om te horen

4. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Had ik nog helemaal niet aan gedacht carma... bedankt!!!
    Straks gelijk ff kopietje maken als ik naar de winkel loop.

Voor dit soort gelegenheden (negenmaandenbeurs e.d.) heb ik een hele foute trolley :D
    Hij is knal roze en staat op: I love Shopping!
    Die gaat ook altijd mee naar rommelmarkten enzo.
    Weet alleen niet of ik m dit keer meeneem...
    Hij is namelijk niet zo handig op de beurs icm de rolstoel maar we gaan met de trein naar huis dus dan istie weer wel verrekte handig.

@carma dan ga je volgende week toch ook je laatste trimester in???
    Gaat allemaal wel heel vlug zo hoor :)
    maar ik heb gehoord dat juist dat laatste trimester t langst lijkt te duren :p

5. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatste trimester start met 28 wkn.
    Ze hebben de levensvatbaarheid grens bijgesteld naar 26 wkn maar dat was eerst ook 28 wkn.

Misschien kan je je trolley bij de jassen kwijt met een nummertje, of bij de afdeling waar je je spullen kan opslaan tussentijds
    Dan hoef je er niet mee te sjouwen en heb je hem toch bij je voor de weg terug

6. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Mijn moeder vind sowieso dat ik m mee moet nemen... dat ik m maar voort moet duwen en zij de rolstoel ghihihihi....

tjoeketjoeketjoehoeeee

7. nijntjenijn

nijntjenijn Actief lid

17 sep 2012
    144
    0
    0
    Hey dames,

duurde ff voor ik weer bijgezelen was. Maar Mir hoop dat je je alweer een stuk beter voelt na het ongeluk! Schrikken zeg!

Verder werkgevers die idd geen bal snappen van zwangerschap, ik ken ze, en dan heb ik zelf nog een vrouwelijke leidinggevende!

Nesteldrang, had ik er maar een beetje last van. Ik ben al totaal geen huisvrouw, maar nu met minder energie gebeurd er zeer weinig.

Voor 2 week terug dikke griep gehad, en dacht er vanaf te zijn, maar sinds gister weer verhoging die langzaam oploopt naar koorts.
    Nog wel even iets over pillen slikken, ik las iemand die zei dat paracetamol "sowieso" mag. Dit is niet helemaal waar, er is in november een onderzoek geweest waarin naar voren komt dat er toch kans op aangeboren afwijkingen zijn. Met name bij jongetjes komen niet goed ingedaalde balletjes veel voor.
    Mijn VK zegt dat ik het beste alleen met koorts boven de 38,5 paracetamol kan slikken, omdat vanaf dat moment de koorts schadelijker kan zijn dan de para.

Verder gaat het hier zijn gangetje, vind vooral de kinderen op mijn werk super schattig. Die zijn erg geïnteresseerd hoe het gaat met de baby, en krijg regelmatig een klein kleuterhandje op mijn buik.
    Of ze zeggen dat ik ook moet eten voor de baby :)

8. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    zo! en nu eerst een bavaria! oohnee... die niet :p
    Ik gaat lekker met de voetjes omhoog en kom niet meer van mn plekje af...
    ben lekker aan de poets geweest.
    WC ruikt weer heerlijk naar zwembad, is van onder naar boven helemaal gepoetst.
    Keuken is ook lekker gesopt, de overn maar weer een flinke poets beurt gegeven.
    Rob Geus zou vrolijk worden van mijn keuken :p

Alleen jammer, zodra ik stopte met poetsen, voelde ik de pijn in mn bekken :( heb maar ff de hond in de tuin gegooid. Jammer voor dr, morgen weer een dag :p

9. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Hier gaat het niet goed. Heb hele dag in WKZ te Utrecht gelegen.
    Voelde wat vocht lopen vanmorgen op het werk en heb gelijk de VK gebeld. Ik kon gelijk langskomen. Ze deed een test met het wattenstaafje om te kijken of het vruchtwater was. Dit bleek het ook te zijn. De grond zakte onder onze voeten weg. Moest met spoed naar het ziekenhuis.
    Heb daar diverse onderzoeken gehad. Eerst een echo. Het kindje maakt het goed. Lag met hoofdje naar benden en bewoog goed. Vruchtwaterpeil was normaal. Ze zijn met een wattenstaafje over de baarmoeder gegaan om te kijken of het vruchtwater was. Moest toen ook hoesten en blazen op de hand. Moest ongeveer 1 uur wachten op de uitslag. De uitslag was negatief. Dus geen vruchtwater te bekennen. Tijdens het wachten moest ik op een matje zitten. Deze hebben ze toen ook meegenomen ook geen vruchtwater op te bekennen. Vervolgens nogmaals een echo. Een soort vruchtwatermeting hadden ze het over. Dit was allemaal normaal. Vervolgens een inwendige echo. De baarmoeder was helemaal dicht en mooi dik en de slijmprop zat er ook in. Moest toen hoesten om te kijken of ik daar lek, maar ze zagen niks lekken. Nu zei de Gynaecoloog dat het testje die de VK doen niet echt betrouwbaar is. Dit zijn PH testjes zei ze. Als je ph in je muts net de verkeerde waarde heeft dan kleurt dat stokje al zwart wat dus aangeeft dat het vruchtwater is.
    Ben nu weer thuis. Nu ben ik natuurlijk doodongerust. Heb zitten janken. En nog steeds ben ik erg emotioneel. Huil om het minste geringste. Ik wil onze kleine meid niet verliezen. Ik moet volledig rust houden en mag niet meer werken tot na me zwangerschap. Ik mag nog wel wat wandelen, maar ook niet teveel. Ik voel me momenteel echt een wrak. Sorry moet het even kwijt.

10. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach meis toch, wat een ellende
    Ga er vanuit dat alles goed is, meld je ziek en neem je rust.
    Veel rust
    Dat gestress op je werk helpt ook niet mee
    Je moet echt nog minimaal 5 wkn door wil de kans dat het levensvatbaar is reëel is.
    Denk nu echt aan jezelf en aan de kleine aub
    Jullie redden het wel maar doe wel voorzichtig
    Dikke knuf xxx

11. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Wat verschrikkelijk meid!!!
    Wat moet jij zijn geschrokken...

Inderdaad niet meer werken, goed je rust nemen en dan komt het allemaal wel weer goed :)

12. Suus84

Suus84 Niet meer actief

dank jullie voor de reacties. We blijven goede hoop houden alhoewel we het erg moeilijk vinden. We zijn erg bang om het te verliezen

13. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    @suus: heh bah wat een verhaal!! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent, emotioneel van wordt en het van je af wil schrijven! Er is niets wat ik kan zeggen dat je gerust zal stellen. Maar ik denk dat als het ziekenhuis na meerdere testen negatief zegt, je daar enigzins in moet gaan geloven. Neem indd goed je rust, ga lekker creabea zijn (als jij dat ook was) en probeer nog een beetje te genieten.

@carma: wie weet herken ik jou wel ;)

hier vanmorgen bij de vk geweest en helemaal goedgekeurd! Baarmoeder goed gegroeid. Ondanks dat ik vond dat hij aardig hard was, zei ze dat dat normaal was nu. Bloeddruk bovendruk was iets gestegen, onderdruk gezakt, nu 62/110. Gewicht was ik 1kg aangekomen. Vroeg dr wat ze vond en ze vond het heel erg netjes! Ze zag in dit termijn vaak een verschil (4wk terug laatst gewogen) van 2 of 3 kg. Daarna het treintje weer voorbij horen denderen. Helemaal happy!

Morgen 16:00uur kijken of van binnen ook alles er goed uit ziet. Ben benieuwd!!

14. myladyw

myladyw Lid

8 okt 2012
    97
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Jeetje suus jullie zullen je wel rot geschrokken zijn.
    Sterkte hoor. Net als de andere dames zeggen, rustig aan doen.he.

15. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Dat is schrikken suus. Maar probeer t wat los te laten, je bent goed onderzocht en hebt positief nieuws gekregen toch?! Gewoon rustig aan nu maar. Komt vast helemaal goed met jullie meisje.

16. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Suus wat schrikken zeg! Ik zou niet weten hoe het voelt om zoiets mee te maken, maar kan me wel indenken dat je wereld onder je voeten verdwijnt. Hopelijk heeft het ziekenhuis je wel gerust kunnen stellen. En probeer vanaf nu te gaan genieten van je zwangerschap, zonder de zorgen van je werk (hopelijk zeg ik het niet verkeerd, ik bedoel het goed!!).

17. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heey suus, kop op he. Heel veel sterkte en probeer je zo rustig mogelijk te houden dan komt het vast allemaal wel goed.

Mooi littha dat alles weer goed was en vanmiddag heel veel plezier bij de echo.

Hier slaat de rust en pijnstilling goed aan en ik voel me een stuk beter.

18. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff hier ff niet zo goed
    Al 3 nachten een dochter (4) die niet doorslaapt en vannacht is ze ziek geworden (overgeven enz en verhoging)
    Hubby zit in het buitenland dus sta er alleen voor

Zelf nog steeds pijn in mijn mond/ kaak en vanmiddag terug naar de tandarts
    Ik denk dat er toch even een foto gemaakt moet worden om te zien wat er echt gaande is
    Daarbij drukt het op de schaambenen au au

Gaat dus lekker, blij als hubby morgenavond weer terug is
    Mijn ouders komen gelukkig vanmiddag hierheen

19. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Dank jullie voor de steun. Vannacht slecht gehad. Vanmorgen bij de huisarts geweest en medicijnen gehad om mezelf rustig te houden. Het zijn wel hele lichte medicijnen. Kan geen kwaad voor de baby.
    Heb de verloskundige ook gesproken. Moet vaker op controle komen en krijg elke controle sowieso een echo. En bij vocht of wat dan ook gelijk aan de bel trekken. En nu rustig aan doen. Hopelijk wordt het in me bovenkamer gauw rustig. Pff dit is echt slopend:(

20. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wortelkanaaltje gehad net au au au, kan er ook nog wel bij
    Hoop dat ik nu van de pijn af ben en dat mijn dochter lekker slaapt vannacht dan zijn we morgen weer een beetje bij.

Deel Deze Pagina