eind mei begin juni buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door jootje221, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    dag dames.... sorry even ego doen... hier de echo gehad en alles helemaal goed met onze DOCHTER!! We hadden natuurlijk al een vermoeden, maar mevrouw trok dr benen open en het was niet te missen! Er hing niets haha... Ze lag goed op groei, zwaaide wat en was lekker eigenwijs. Ze wilde gewoon niet anders liggen als met haar rug naar ons toe en lekker met dr armen bewegen. Op een gegeven moment kon die vrouw iets niet goed zien en heeft ze in 4D gekeken. Daar kreeg ik 2 foto's van mee! De eerste zie je haar onderarm met hand en wijsvinger omhoog. De tweede zie je haar schuin van achteren... Daarna heeft ze het wel goed kunnen zien en is ze voor 100% goedgekeurd.

2. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    en nog even de 2 in het groot

3. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    o Leuk littha 3d ook
    Die hebben wij over 2 wkn, ben heel benieuwd!!
    Fijn dat alles goed was met jullie meisje

4. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    jah dat was puur toeval hoor. Eind maart hebben we de echte 3D/4D echo met dvd opname...

5. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk littha! Mooi dat alles goed was.
    Au carma, dat is geen pretje, maar ik hoop dat je je straks wel beter voelt.
    Heb mezelf even een beautybehandeling gegeven, ff scrubben en scheren en daarna smeren! Maar jeetje, ik kan er niet meer zo goed bij hahaha. Ik kan nog net in de bocht om mijn benen te doen en mijn muts kan ik eigenlijk niet meer zo goed zien dus dat wordt op gevoel scheren. Als het straks mooi weer wordt dan moet mijn lief het maar overnemen hihi.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Fijn litha en leuk die 3d bonus he? Bij ons deed ze t gewoon uit zichzelf zonder reden. Gewoon om ons mannetje te laten zien. Hier 7 mrt de echte pretecho. Hoop dat er dan al duidelijker een worm en details van het gezicht te zien is.
    En de 28e een echo bij fonteys dus wie weet wat we daar weer zien.

Ik verbaas me erover dat veel meiden schrijven dat hun kindje 100% goedgekeurd of gezond is na de 20 wkn echo. Men weet toch wel dat t geen garanties zijn?! Veel hartafwijkingen worden gemist en zo nog veel meer. Ik was er ook wat voorzichter mee en zei dat t er voor nu goed uitzag maar durf niet te zeggen Dat ie gezond is. Misschien omdat ik een collega heb waarbij bleek dat bij de geboorte het kindje medisch en geestelijk niet in orde was. En dan best wel fingen wasrvan je zou denken dat ze t zien.

7. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Ik denk dat je tegen die tijd wel veel kan zien hoor! Ik hoop dat hij zich goed laat zien!

Ik durfde het te zeggen omdat ze door 2 gyneacologen bekeken is. Verder bedoelde ik 100% goedgekeurd voor de 20 weken echo als in: "alles wat ze bekeken hebben bij deze echo is voor 100% goedgekeurd". Wat ze niet kunnen zien, kunnen ze niet zien en kan ik niet weten. Het viel hen bijvoorbeeld op dat ze erg lenig was, wat kan betekenen dat ze net als mn zoontje hypermobiel is (erfelijk). Maar goed, dat is een kleine aanpassing, maar niets om me druk over te maken. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest 100% ziet, dus ik spreek voor mezelf ;)

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Jeetje Suus wat een verhaal. Hoop dat het op je werk nu ook duidelijk is... :x Doe kalm aan, probeer te ontspannen, als ik alle uitslagen zo lees is alles goed en hebben ze geen lek gevonden, probeer positief te blijven, dat is voor jouw en de kleine het beste! Sterkte lieverd!!

Carma beterschap, wat en pech elke keer met die kiezen! Ook beterschap voor je dochter!

Littha gefeliciteerd met je dochter! Mooie echo's hoor!

Ik heb net ff vk gebeld, heb vaak gespannen gevoel en maakte me een beetje zorgen of dat door het ongeluk kon komen, maar het is gewoon de groei, geen zorgen maken alleen we even rusten als ie zo gespannen is. Ook mocht er geen regelmaat in zitten, nou dat zit er niet. Ik ben dus weer ff opgelucht.

Vandaag in huis bezig, bedden afgehaald en in de was, keuken gesopt, vaatwasser aan, boodschappen opgeruimd van gisteravond en straks tassen inpakken voor de carnaval! Zal de rustigste carnaval ooit worden, maar ik rij wel de optocht van zondag en dinsdag, verder zie ik wel.

Fijn weekend allemaal! Tot volgende week!

9. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    hier ook een rustig carnaval als in, vent de hort op en ik zit lekker thuis zwanger te wezen...
    wel jammer... mn vent is al de hele week van huis... komt vanavond thuis, gaan we boodschappen doen en eten, en dan is hij weer pleitte en zie ik hem ergens zondag wel weer :S
    Eenzame week zo :(

@Nicci ik dacht dat ik pessimistisch was...
    N.a.v. de 20 weken echo is mijn dochter kerngezond...
    Straks als ze geboren is kennen we ook een ongeluk krijgen, daar denk ik ook liever niet aan...
    Gisteren ook al zo'n doemdenker... vertelde vol trots dat we een dochter verwachten, zegt dat mens ineens, wel altijd zelf verschonen he. als in pas maar op dat ze niet misbruikt word WTF!!! dasz nog eens iets anders als gefeliciteerd.

sorry hoor moet echt ff stoom afblazen...
    zit niet lekker in mn vel

10. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo,

Ik weet niet in hoeverre ik heb gezegd dat die van ons met 20 weken 'goedgekeurd' zou zijn, dat zou ik terug moeten lezen... Maar dan bedoel ik ermee dat ze met de 20 weken echo geen gekke dingen gevonden zouden hebben. Dat het geen garantie is weet ik maar al te goed. Mijn neef en zijn vriendin hebben een baby van 9 maanden, waar geen gekke dingen bij de 20 weken echo gevonden zijn. Nu is de baby 9 maanden oud, ligt vanaf de geboorte in het ziekenhuis want het houdt niks binnen dus ligt constant aan het infuus. En heel het kontje is kapot van de diarree enz. n dat is niet het ergste maar de baby ziet eruit als een pasgeboren baby (groeit amper) en reageert op geen 1 impuls..... Dus het zal nooit geen normaal leven krijgen, nooit kunnen praten, lopen enz. enz. Dus de 20 weken echo een garantie???? helaas niet.... Maar ik kan me wel voorstellen (waren wij zelf ook) als je al blij bent dat er met de 20 weken echo geen afwijkende dingen zijn gevonden....

Verder gaat het hier niet goed. Vandaag naar de verloskundige geweest. Mijn rug is een giga hel. een paar keer bukken of andere bewegingen en ik ben een oma. vanacht dus ook een waardeloze nacht gehad, mijn onderrug doet bij alles pijn. Vanacht kwamen daar ook nog harde buiken bij van hier tot ginder, en alsof dat nog niet genoeg is ook nog bandenpijn die echt niet fijn is. als ik opsta steken die banden verschrikkelijk bijv. Omdraaien in bed, of opstaan is een verschrikking.
    Advies: naar de fysio en rustig aan doen. en een warm bad enz. enz.
    Gelukkig was met onze kleine alles goed, en de verloskundige vond ook al dat het een druktemaker is (maar dat wisten wij al haha) de kleine schopte zelfs dat dingetje weg om het hartje mee te beluisteren, en toen dat niet werkte zwom de kleine steeds weg.
    Maar goed het rustig aan doen gaat gelukkig wel goed komen, want mijn aanstaande en ik gaan er komende maandag lekker 10 daagjes tussenuit (sinds 6 jaar eindelijk op vakantie)!!!!!

11. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik roep altijd dat we weer apk zijn goedgekeurd
    dat houd in dat je nu bent goedgekeurd maar ja je weet niet wat er nog weer gaat komen
    Je weet nooit of ze 100% zijn bij de geboorte, maar wel dat ze bij de 20wkn 100% goed zijn (zover ze kunnen zien)

Hou jij niet van carnaval missmama?
    Ik ga gewoon mee hoor zondag maandag en dinsdag
    maar ja wij hebben een kleine dus dan is het zondagmiddag gezinsbal, maandag optocht en dan hebben we met de vriendengroep een tent met tap langs de route en dinsdag is kinderoptocht en prijsuitrijking
    Maaaar ik ga wel mee
    Hubby pakt lekker een pilsje of 10 enz enzen ik ben BOB

Corry beterschap en heel veel plezier op vakantie

12. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    ja ik hou wel van carnaval... Zie t dit jaar niet zo zitten... Volgend jaar mag mn vent thuisblijven met de kleine :p

13. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    :(Bah wat vervelend Corry, er is niks aan als je steeds zo'n last hebt. Geniet straks maar lekker van je vakantie. Heb je wat een warm oord uitgezocht? Hier voorspellen ze alleen maar sneeuw en kou:(

Wat de 20 weken echo betreft, natuurlijk heb je nooit geen zekerheid, maar het geeft altijd wel een lekker gevoel dat ze op dat moment geen gekke dingen vinden.

Ik lees dat jullie bijna allemaal zuiderlingen zijn haha, ivm carnaval. Hier bij ons wordt daar niet zoveel aandacht aan besteed. Ik woon in friesland. Iedereen die gaat feestvieren, heel veel plezier en voorzichtig aan!

14. Nicci1982

Oh ja bedoel er weinig mee dames. Maar kreeg t gevoel dat veel mensen t een soort garantie vinden dat t ook gezond geboren wordt. En hier juist een rasoptomist hoor missmama. Ga er ook vanuit dat t allemaal wel goed komt maar weet dondersgoed dat t ook anders kan zijn. Er wordt zoveel gemist met zulke echo's. Maar t is zeker een goed teken als alles er dan goed uitziet.

Hier zeker een rustig carnaval. Ik heb er echt niets mee en vind t verschrikkelijk! Ben er ook niet mee opgegroeid maar wel ooit een brabo als partner gehad. Drama vond ik t! :D

15. Littha

Littha Bekend lid

6 okt 2012
    645
    0
    0
    Haha hier een brabo als partner ;) zowel hij als ik hebben niets met carnaval... Ook niet mee op gegroeid en hier doen ze er ook niet zoveel mee. Lekker rustig langs ons heen laten gaan. Diegene die het feest wel kennen en gaan: heel veel plezier!!!

Wat mij meer opvalt is dat ik vaak dingen lees als "nooit geen"... Dat betekend dus eigenlijk altijd ;)

Ik ken een meisje die haar zoon op alle echo's goed was, prima zwangerschap gehad, kip lekker in dr vel... Bij de geboorte ging alles prima, behalve dat de navelstreng om het nekje zat. Een week later hebben ze hem begraven. Zo kan het ook nog... Daar denken we liever niet aan...

Hier ook eff off-day. Zo'n ontzettend drukke week gehad, dat zich dat nu uit. Heel de dag al moe, later ook hoofdpijn, misselijk, bandenpijn en harde buiken. Heb het laatste half uurtje vrij genomen van het werk. Doe ik liever niet, maar dit was gewoon echt een teken van mij lichaam denk ik... Zo eff lekker douchen en het bed in.

16. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    OMG!!! volgens mij ben ik net tegen mn ribben aan geschopt door ons kleine monstertje...
    Ik zat in kleermakerszit, een beetje voorover en toen ineens een flinke tik tegen mn ribben... dat voelde niet lekker!!!!
    Waarschijnlijk lag de kleine ook niet zo lekker, een beetje in de verdrukking, niet meer zo gaan zitten dus....

17. carma73

carma73 Bekend lid

12 nov 2012
    567
    0
    0
    NULL
    NULL
    Au au au z'n kiespijn ik denk een ontsteking daar waar de wortelkanaal is gedaan.
    Lig te janken op bed.
    Moet morgen naar de noodtandarts maar ben zo bang (bang voor tandarts)

18. Nicci1982

Vraag om een mondspoeling als je die mag icm zwangerschap. Kreeg ik altijd voor ontstekingen met verstandskies. Binnen een paar uur was de pijn dan weg. En dan kon ik t weer een jaar rekken voordat ie eruit moest. Heel fijn spul, weet geen naam maar dat weten zij wel. Weet alleen niet of t kan met de beeb. Op zich neem je niets in. Je kauwt t met een gaasje en slikt niks door.
    Maar wat naar zeg. Gelukkig een goed gebit hier en herstelde ook altijd goed (zelfs als ik daarna weer buitenstond te roken wat je afraden natuurlijk)

Lttha: mazzelaar :D Hier nu een amsterdammer aan de haak geslagen. Dan heb je die carnavalsellende ook niet gelukkig! Plus dat ik hem wel kan volgen en mijn brabo ex had ik wel eens ondertiteling bij nodig :D
    Nooit geen is idd ook zo' n mooie! Kan t zelf ook heel goed haha.

De kleine ligt altijd lekker laag. Voel m dus zeldzaam bij mijn ribben n als ik n voel is t niet hard. Dus meer een kriebelgevoel. Gelukkig maar want t blijft mijn zwakke plek. Heb ooit mijn ribben gebroken dat deed toen geen pijn maar in de loop der jaren dus wel. Ws nooit goed aan elkaar gegroeid, dat is t nadeel als zoiets in t buitenland gebeurd. In nl weten ze dan niet wat ze met je moeten dus negeren ze de nabehandeling maar.
    Dekleine is echt mega druk de laatste dagen. Ook vannacht was ie lekker bezig. Draaide me om en hij was t er niet mee eens geloof ik. Hij draade ook in mijn buik. Voelt echt heel anders dan gewone beweging. Vind t altijd zo grappig. Maar helaas op mijn blaas. Dacht red nog wel een paar uurtjes slaap maar na t draaien moest ik toch rennen :D

19. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    Gisteren weer een extra echo gehad bij het Fontys.
    Weer een uurtje kunnen kijken naar onze kleine, wat was dat genieten!!!

20. Nicci1982

Leuk die foto's. Ik kan niet wachten tot ik weer mag t eind van de maand. Vind ook t leeraspect zo leuk eraan. Hoe ze hezig zijn met je en t verschil tussen de dames die de onderzoekjes doen.

Deel Deze Pagina