hier ook flink aan het klussen in zoon's nieuwe optrekje, de babykamer hoeven we niks aan te doen. dat scheelt een hele hoop! @namen: hier de voornaam al vast, nu alleen nog een 2e naam. @nicci1982: heb je iets in gedachten hoe je kaartje eruit moet zien? ik heb een kennisje die ze zelf maakt en er zitten ook een aantal kaarten tussen die niet zo standaard zijn (zoals het lief achtige patroon waar je mee doodgegooid wordt) Voor onszelf wel een aantal favouriete kaarten, die zijn ongeveer hetzelfde als de kaart van Collin. @suiker: ik kwam er de vorige keer nog onderuit maar mijn vk zegt dat de regels zijn aangescherpt en nu krijgt iedereen die op suiker getest moet worden zo'n (vies) drankje. @missmama: jeetje wat een amateurs daar in dat centrum! gelukkig hoef je er niet te bevallen. @Carma: ik herken het wat je zegt, bij de eerste nergens last van en nog veel kunnen doen en nu met de 2e met 12 weken je al "invalide" voelen vooral de bekken/onderrug en de bandjes, ik kan echt geen lange stukken meer lopen, hopelijk verdwijnt dit allemaal weer als ukkie eruit is. @voor alle ziek zwak en misselijken: veel sterkte en voor wie nog naar de hhb gaan veel plezier!
Glimworm: ik vind eigenlijk alle kaarten die ik tot nu toe gezien heb stom. Ook al zijn ze allemaal anders wat betreft stijl toch vind ik t allemaal hetzelfde. Ben er ook eentje laten ontwerpen. Deze vrouw heeft een site met afwijkende kaarten ( meeste zijn niet eens echt kaarten) en daaraan laten we haar onze eigen invulling geven. Zo komen onze muurstickers in t ontwerp terug. Datvonden we wel leuk. We hebben nog wel een aantal normale kaarten gevonden waarvan we een proef hebben besteld. Dit zijn dan kaarten in de vorm van een boek/verhaaltje of strip. Dus geen gewoon kaartje voor ons.
Een rolstoel voor de hhb zou idd een idee zijn, maar is niet mijn ding zeg maar. Voel me eigen ook zo bekeken in zo een ding. Hou ik persoonlijk niet zo van. Denk dat ik dit jaar toch maar oversla. Was gisteren lekker weer hier. Zonnetje, blauwe lucht. Wel koud, maar in het zonnetje uit de wind was het wel ff lekker gistermiddag. A.s. woensdag wordt het rolgordijn geleverd en opgehangen en 7 maart worden alle bestelde babyspullen geleverd. Hopelijk zet manlief het kamertje gauw in elkaar zodat ik al wat spullen kan neerzetten. Want het weekend van 16 maart gaat hij met zijn vismaten naar Frankrijk voor z'n hengelsporttrip. En dan gaat hij vrijdag weg en maandag is hij weer thuis. Voor het eerst dat ik er niet bij ben. Ik was altijd afdeling fotografie en kook. Hij vindt het niet zo verstandig als ik erbij ben. Hij is bang dat ik val en te weinig rust krijg als ik er 's nachts tig keer uit moet om foto's te maken.Meestal wordt 's nachts wordt de meeste vis gevangen. Gaat dan 24 uur per dag door. Maar hem kennende zal hij wel tig smsjes sturen naar me . Hij vindt het zelf ook een raar idee dat ik er niet bij ben. Ik moet trouwens nog 2 dekentjes hebben voor in het ledikant. Staat op de uitzetlijst van de kraamhulp. Maar mag dit ook van katoen zijn? Vindt een fleecedeken erg warm voor die periode. Zie namelijk veel fleecedekens als ik op internet kijk. Dan zweet dat kind uit bed lijkt mij.
Missmama wat een rare toestanden! Kaartje, ik heb de tip gekregen op geboortekaartje.nl te kijken en daar een leuke kaart gevonden die ik naar onze eigen smaak heb aangepast. Ik vind de meeste kaartjes ook verschrikkelijk standaard... Suus ik heb voor in het ledikant een duo deken, twee dezelfde dekentjes allebei 50% katoen en 50% wol die je met klittenband aan elkaar kunt maken. Ik ga ze in een dekbedhoes stoppen. Ik ben niet zo van de fleece, meer van de natuurlijke stoffen, zeker voor in bedjes, een wikkeldeken kan nog een keer. Jammer dat je niet mee kan, ken het gevoel wel een beetje, ik moet straks een aantal zeilwedstrijden missen, vind ik ook erg jammer... Wij hebben uitgerekend dat we nog 10 weken hebben en dan moet alles klaar zijn... Gaan nu echt dagen inplannen wanneer we waat gaan doen anders komt het niet goed ben ik bang. Volgende week weer naar de Sanidump en de spullen voor de badkamer bestellen en de spullen voor de wc ophalen. Ik heb maandag weer controle bij de vk. Hoop dat ze me een beetje gerust kan stellen, ik word echt niet blij van m'n buik... Hebben jullie dat ook, zo veel/vaak een vervelende spierpijn in het midden rond en onder je navel? Hij groeit echt mega nu... Gister ging manlief voor het slapen even met z'n hoofd op m'n buik liggen, die kleine meteen er tegen aan schoppen, echt leuk!! Daarna muziekje op m'n buik gelegd en toen lekker gaan slapen. Morgen ga ik even urine naar de ha brengen, wil even uitsluiten dat ik geen blaasontsteking heb.
@mir.Die pijn rond de navel herken ik wel. Heb ik af en toe ook. Dan wat rechts van me navel. Dacht dat het door me navelpiercing kwam, maar dat is niet zo. De VK zei dat dit door het groeien van de buik kwam. Moet allemaal oprekken. Had er soms zo een last van dan ik moeilijk recht kon staan. Hier heeft manlief de kleine ook al voelen schoppen/bewegen. Ondanks me voorliggende placenta voel ik het wel goed.Als ik languit op de bank lig dan zie je af en toe een bult komen in me buik en de buik bewegen. . Dan zal ze wel druk zijn. Soms zie ik me buik ook wel is bewegen en dan voel ik niks. En ook momenten dat ik een paar uur niks voel. Dan zal ze wel liggen te slapen denk ik. Moet ook gebeuren. Ik heb net ff op de weegschaal gestaan, maar ben al 8 kilo aangekomen. En dan zeggen ze dat een zwangere zo een 12 kilo aankomt tijdens haar zwangerschap. Nu ben ik van mezelf dun, dus misschien dat ik daarom wat meer aankom. Voor me zwangerschap hing ik net op de rand van normaal gewicht of licht ondergewicht. Wanneer moet je trouwens de babykamer af hebben of beter gezegt de spullen in huis hebben?
Ook die kaartjes vind ik te standaard helaas. Hou van originaliteit, dus ook in t concept en niet alleen een plaatje. Balen dat t nog steeds niet lekker gaat. Pijn rond de navel hoor ik best veel dames over. Zelf geen last van bij mij zit t meestal lager. Maar kan nooit kwaad om even je urine te laten checken. Wel lekker dat jullie weer aan de slag kunnen met de kamer binnenkort. Vond t echt superleuk om te doen. Zo jammer dat t praktisch af is. Wilde bijna gisteren de box in elkaar gaan zitten maar kon me nig inhouden. Wil dat onding eigenlijk nog lang niet neerzetten zo lang t niet nodig is. Zijn toch ruimtevreters.
Suus hier ook al 7 kilo aangekomen en ik had er al 10 teveel... Tot 20 weken was het nog maar 3-4 kilo, gaat hard de laatste tijd. Ben dus ook maar iets gezonder gaan eten en minder gaan snoepen, moet er ook weer af... Kreeg van de week de brief van de kraamzorg voor het intake gesprek, stond in dat niet alle klaar hoeft te zijn, gelukkig maar, dat gaat echt niet lukken begin maart Ben blij als ik 1 mei alles af heb als ik met verlof ga, kan ik dan rustig alles wassen enzo.
Dat is lekker snel al. Hier nog niets gehoord maar zou ook pas in maand 7 zijn dus dat duurt ook nog een maandje. Ben wel benieuwd wat er dan allemaal besproken wordt.
@mir. Idd snel dat je wat hoort van de kraamzorg. Hier krijgen we ook pas intake bij 7 maanden. Ben ook wel nieuwsgierig wat er wordt besproken.
Ik ben vorige keer 1 maand te vroeg bevallen dus ik kan jullie aanraden om in april zo goed als alles klaar te hebben. De stress is erg groot als het niet zo is ( spreek uit ervaring) vooralvoor de mannen hahaha
@Glimworm... ja echt he... ik kan er nog steeds niet overuit hoe t daar aan toe is gegaan.... Heb wel een dikke klacht bij mn verzekeraar neergelegd... daar krijg ik binnen een week bericht van @Suus... Volgens mij mag je zelf invullen of je een fleece of katoenen dekbedje neemt. Op mijn uitzetlijst staat het er niet specifiek bij Volgens mijn BMI (ook licht ondergewicht) zou ik in de zwangerschap 25 kilo moeten aankomen :O Hoop het toch niet @Mir... Die pijn heb ik dus ook... gewoon niet leuk... Af en toe ook gewoon niet recht kunnen lopen van de pijn. Daarbij weet onze kleine meid mn ribben al lekker te vinden ghihihi @Nicci... Dat herken ik... staan hier nu dozen met de kinderstoel en wipstoel, moet mezelf echt bedwingen die niet al in elkaar te zetten @Babykamer Als ik lekker aan het keuvelen ben op de negenmaandenbeurs gaan mn vriend en zn vader weer aan de slag met de babykamer... Dan komen volgende week donderdag de meubeltjes (yeahhhh) en moet dan even kijken wanneer die in elkaar gezet worden, Dit wilt mijn schoonvader doen, dat mag, hij heeft ze tenslotte ook betaald Ik weet niet wanneer babykamertjes af moeten... de meesten zetten de laatste puntjes op de i in hun verlof... Ik heb geen verlof en wil graag t kamertje voor de 7e maand afhebben. Omdat we met 6,5 mnd gaan trouwen heb ik mijn vriend die datum als oplever datum gegeven. (dasz nu nog 3 weken) Wil niet meer dat er nog geklust gaat worden na ons trouwen... Word er nu al stressig van enzo, kan t allemaal niet meer zo goed hebben. Rommel in huis, mensen over de vloer bahbah
missmama, waarom heb je geen verlof?? Verlof begint overigens vanaf week 36 . Hier zorgen we er ook voor dat met week 35 alles klaar is. Indd omdat zoonlief een maand te vroeg kwam. Het enige wat ik dan nog zal moeten doen is wassen/strijken, mijn koffer klaar zetten (die ik nu al langzaam verzamel met nieuwe pyama, ondergoed e.d) en een brief met belangrijke adressen en telefoonnummers op de kast hangen (die is dan al wel klaar). Inmiddels al wel oppas voor zoonlief geregeld, dus dat zit wel goed. Zowel dag als nacht staan er 3 klaar waaruit ik kan kiezen haha. Pijn rond de navel ken ik niet. Wel in mijn onderrug en sinds dit weekend schiet het er steeds in tussen mn schouderbladen. Vandaag weer proberen te werken, kijken hoe dat gaat. Heb geen zin om nu al thuis te moeten zitten. Bij zoonlief al 9 maanden gedaan, geen pretje toen hij er de eerste 6 mnd nog niet was. Ons geboortekaartje heeft er steigerhout in verwerkt. Ik kan nu kiezen uit 2 leveranciers, maar bij de ene kan ik het programma nog niet in komen. Pas dan kan ik kiezen uit die 2. De tijd mag van mij ook wat sneller gaan eigenlijk hahaha. Meer met dit probleem?
Hou op schei uit!!! de tijd gaan ontiegelijk langzaam... Ik heb geen verlof omdat ik geen betaald werk heb (het huishouden runnen vind ik namelijk ook gewoon werk) Zo ik ben ff een lijstje aan het maken wat ik allemaal wil halen op de negenmaandenbeurs... maar eens kijken hoe ver ik kom met mijn budget Weet iemand nog iets wat niet op de uitzetlijsten staat maar wel super handig is voor je uitzet???
natuurlijk wil je je kleintje zo snel mogelijk in je armen, maar ik geniet nog wel even van de zwangerschap en mijn buikje. Zeker omdat ik weet dat het echt de laatste keer is. Nu ik me lichamelijk weer wat beter voel is het allemaal weer dragelijk en genieten. Kaartje daar nemen we de beslissing over na de negenmaandenbeurs, daar hebben ze vaak ook veel mooie en vernieuwende ideeën MMM zal er eens over denken missmama misschien dat ik nog ergens op kom
Oh ik geniet er ook wel van hoor, maar gewoon... de dagen gaan zo langzaam momenteel... En hier indd ook de laatste keer! En missmama: dat is zeker ook werk!! Helaas hebben wij de financieen daar nu niet voor. Hmm ik moet daar ook even over nadenken missmama! Enige wat me nu te binnen schiet is bad-/douchespeelgoed. In het begin had mijn zoon zo'n knijpboekje en wat eendjes. Daarna de badoctopus en nu is het foam matjes en letters van 10x10 die hij op de muur plakt haha. Maar zal er even over nadenken!
poeh wat een verschillen in die lijsten! mochten jullie borstvoeding gaan geven lijken tepelhoedjes me geen overbodige luxe (die zie ik nergens op een lijst staan) en ik zie wel overal nagelschaartjes staan (mag je pas met 6 wkn gebruiken) maar geen vijltije, maar als je zo'n manicuredoosje koopt zit deze er vaak wel bij. Op sommige lijsten staan naar mijn idee ook weer dingen op die ik zelf niet gebruikt heb bij zoonlief en nu ook niet ga gebruiken(molton zeiltjes) Wat ik wel gedaan heb in de kinderwagenbak, het bijbehorende matrasje was echt ontzettend dun en een beetje smoezelig , ik heb toen een matrasje bij de babydump gekocht voor 10 euro geloof ik, waskussenhoes erom heen en klaar, een mooi stevig kinderwagenmatrasje! ook het bijbehorende dekentje van de wagen heb ik aan de kant geflikkerd, dat was net een kussensloop
meisje 5x jongen 11x verrassing 3x onbekend 1x Uitgerekende datum: 22-05-2013 carma73 - 2e kindje = meisje 23-05-2013 shk - 1e kindje = een verrassing! 24-05-2013 nijntjenijn - 1e kindje = jongen 25-05-2013 shandy - ? kindje = ? 26-05-2013 myladyw - 1e kindje = jongen 27-05-2013 Marcy26 - 2e/3e = tweeling jongens 28-05-2013 missmama2be - 1e kindje = meisje 28-05-2013 chihuahuatwins, 3e kindje = jongen 30-05-2013 nicci1982 - 1e kindje = jongen 31-05-2013 lavitabella - 1e kindje = jongen 31-05-2013 suus84 - 1e kindje = meisje 04-06-2013 corry - 1e kindje = een verrassing! 05-06-2013 Mir81 - 1e kindje = jongen 06-06-2013 glimworm - 2e kindje = een verrassing! 06-06-2013 kornasia - 1e kindje = jongen? 06-06-2013 imrw - 1e kindje = jongen 09-06-2013 Larissa259 - 3e kindje = jongen 14-06-2013 littha - 2e kindje = meisje? 17-06-2013 sparks - 2e kindje = meisje 24-05-2013 nona2000 - 6e kindje = ? 07-06-2013 jootje221 - 4e kindje = ? Aankomende afspraken: 13-02: Missmama2be: vk 14-02: Shk: 3D/4D echo 15-02: Shk: vk 18-02: Myladyw: 3D/4D echo 19-02: Carma73 controle ziekenhuis 22-02: Carma73 3D/4D echo 26-02: Nicci1982: controle 08-03: Larissa259: 3D/4D echo 11-03: Glimworm: controle 23-03: Littha: 3D/4D echo
Mijn schoonzus is 4 en 5 weken te vroeg bevallen dus vandaar dat ik lekker snel ben. In principe is alles nu al af. Wat kleine dingen maar niets wat ik direct zal missen. Alleen mijn tas voor t bevallen nog maar ben niet van plan veel mee te nemen voor die paar uur. Dus dat is zo gepakt tegen de tijd dat ik met verlof ga. Anders kan vriendlief alles wel bij elkaar zoeken. Missmama: dan hebben we denk ik allemasl geen verlof Doe t er naast mijn werk ook gewoon bij en zoals t nu gaat zal dat ook niet veranderen. Hier gast de tijd supersnel vind ik. Elke dag werken of huishouden en dan t weekend 2 dagen wat meer relaxen of wat kleine dingen zoals wassen en de beesten na.
oooh dat heb ik indd ook gehad! Dingen die ik nooit gebruikte... Even ter gemakkelijk ik heb de lijst van prenatal even gepakt (Uitzetlijst) en wat me zo te binnen schoot tijdens het lezen ervan. niet nodig gehad: badthermometer (ivm thermostatische kraan en je voelt met je elleboog) tummy tub (gebruikte badje en ging samen met de kleine) navelbandjes (die kreeg ik mee van het ziekenhuis) sudocreme (wij gebruiken overal gele uierzalf voor, veel goedkoper) nagelvijltje (nooit gebruikt) kam (altijd de borstel gebruikt) borstkolf (niet gekocht, maar gehuurd. Je weet nooit of het aanslaat) maatkan met deksel (onze eigen maatkan kan prima) magnetron sterilisator (uitkoken helpt ook goed, deed ik tijdens de afwas) bedzijltjes (mag je niet eens gebruiken) dekbed bij babyaanschaf (mag je de eerste 6 maanden niet gebruiken) talkpoeder (pas kopen als je het nodig hebt bij extreme luieruitslag of heel veel diaree, anders blijft het in de kast staan) aanrader: hydrofiel luiers (ook handig als zonnescherm over de buggy, in de auto e.d.) flessenwarmer (de eerste zoveel maanden mag je het niet opwarmen in de magnetron, wat mensen ook zeggen) pittenzak ipv kruik (die koelen vanzelf af en mag bij de baby, een kruik nooit!) fleece deken (lekker warm en handig als ze van arm tot arm overgaan bij kraamvisite) maxi-cosie deken (soort fleece deken, maar dan met voetjes en klittenband en gaten voor de riempjes) babyfoon met digitaal scherm (gebruiken wij voor de temperatuur en het is een 2 weg functie, je kan ook praten. Gebruiken wij nu nog voor onze zoon) laat het kind 1 knuffel kiezen en koop er daar 6 van. Heb je later echt profijt van!! Onze koos de blauwe bas beer van nestle en die is nergens te krijgen! Lang leve andere oud-zwangeren die hem spontaan afgaven. anti-berg pads (hebben we hier veel moeten gebruiken, staat bij verzorginsproducten) dat is wat ik zo even kan opschrijven na een half uurtje denken hahaha. Als me nog wat te binnen schiet zal ik het roepen!
Hallo Allemaal! Wat leuk. Ik meld me hier ffjes. Ik ben nu donderdag 25 weken. Uitgerekend op 6-6-13. Alles goed met iedereen?