Welke sport tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hatsie, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Beste dames,

Ik ben 27 weken zwanger en kan om praktische redenen geen zwangerschapscursus volgen. Nu heb ik een beroerde conditie dus zoek eigenlijk wat oefeningen die ik thuis gemakkelijk kan doen om veilig aan mijn conditie te werken. Ik zit 'm namelijk al te knijpen voor de bevalling... Wie helpt mij met een tip? Hartelijk dank alvast!

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Tijdens de zwangerschap is het niet verstandig om te beginnen met sporten. Je zit tenslotte al tegen het laatste trimester aan. Zou gewoon gaan wandelen en misschien lichte oefeningen doen met video's voor zwangere vrouwen op youtube.

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik zou iedere dag gaan wandelen en wat lichte krachtoefeningen doen. Zoals hierboven ook gezegd, het is niet verstandig om nu in je 3e trimester flink te gaan sporten als je dat daarvoor ook niet deed.

Na de bevalling zou ik ook wanneer dit kan gaan beginnen met wandelen. Dat kun je op een gegeven moment op gaan voeren door te gaan snelwandelen waardoor de overgang naar hardlopen wat makkelijker wordt.

4. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Je kan een zwanger fit cursus doen. Ik sport begeleiding van een fysio 1x per week met een groep zwangeren. Je krijgt vooraf een intake en kijkt wat haalbaar is. Iedere vrouw krijgt speciaal op haar gerichte cardio oefeningen en grondoefeningen (bv squats, etc drinken je thuis opknopen)

Deed voor zwangerschap niets aan sport. Verder vanaf 8 weken zwangerschap 2-3x per week gaan fietsen (opgebouwd van 20 naar 30 km) en heb dit tot 36 weken vol gehouden. Daarnaast vanaf 24 weken 1x per week 1 uur zwanger fitness.
    Zit nu nog steeds op -4kg tov Mn startgewicht vd zwangerschap, voe me fit en heb geen klachten.

Naast fietsen kan je ook langere stukken doorwandelen.

Deel Deze Pagina