Heey! Vandaag helemaal vrolijk! Vanochtend weer een bezoek aan de vk gehad, schoonmoeder was dit keer mee. De vk was rustig dus kregen we gewoon ff een pretechootje! Erg leuk om te zien, baby doet het goed, lag eerst lekker op zijn/haar duimpje te zuigen. Daarna lekker eigenwijs met de kont naar ons toe haha! Nu al eigenwijs! Hier had toch nog meer iemand een negatieve rhesusfactor? Ik ook, schijn een redelijk zeldzame bloedgroep te hebben. O negatief, duss... Nou ja, alleen maar wat extra controles. Moeten we er ook maar voor over hebben! Nu op naar de 20 wk echo! 13 juli hebben we die! @ Linnie, groot gelijk dat je geen 100% gaat werken nu, bij mij op het werk hebben we ook afgesproken mijn dagen al iets in te korten. Viel me best zwaar om vier lange dagen te werken. Je moet tenslotte ook aan jezelf denken nu! Tot snel! Groetjes Es
@Linnie: Ik ben toevallig gister ook de c&a in geweest, al hadden ze in utrecht echt heel weinig positie kleding, zo'n rommel hoekje. Heb nog wel een "normaal" zomerjurkje gekocht, die denk ik lekker meerekt. De vk heeft helemaal gelijk, je bent geen zeur hoor, hallo... je bent zwanger! Er gebeurd zovéééél met ons lichaam en al die hormonen! Denk en luister goed aan je lichaam en geest hoor!!! Ik ben ook nog steeds erg moe, maar kan mijn slaapjes gelukkig goed maken en combineren met werk en de rest. @Es: ik heb B negatief bloed. Ook dat schijnt niet helemaal ok te zijn. Ze gaan in week 30 weer bloed afnemen en krijg een spuit met iets. Maar mijn vriend moet even achterhalen wat zijn boed groep is. Als hij nou ook negatief heeft is er geloof ik niks aan het handje. Ingewikkeld allemaal hè! Ik wacht het allemaal wel even af. Fijne avond meiden, ik ga lekker met een boekje mijn bedje in!
Es en Ragazza, bedankt voor jullie antwoorden! Ik vind het gewoon lastig om eraan toe te geven. Ook omdat ik al behoorlijk lang minder uren werk en nu dus waarschijnlijk nog langer ga doen, terwijl de bedoeling was dat ik m'n uren nu weer zou uitbreiden. Morgenochtend moet ik naar de arbo, ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen... Zie er wel tegenop.. W.b.t. bloedgroep. Ik heb A negatief. Het is niet zo heel belangrijk om te weten of je partner een positieve of negatieve bloedgroep heeft. Rond de 30 weken krijgen de vrouwen met een negatieve bloedgroep een prik. En bij de bevalling halen ze een beetje bloed uit de navelstreng om te kijken of de baby een postieve of negatieve bloedgroep heeft. Als de baby een positieve bloedgroep heeft krijg je nog een prik. Heeft het een negatieve bloedgroep dan hoeft dat niet. Als je partner ook een negatieve bloedgroep heeft wil dat niet per definitie zeggen dat je kindje automatisch ook negatief is. Die prikken die je krijgt zijn vooral bedoeld voor een volgend kindje. Als je lichaam zelf die rhesus stof (ik weet niet precies hoe je dat noemt) aan maakt, dan kan het zijn dat een volgend kindje wordt afgestoten. En das natuurlijk niet de bedoeling! Veel vrouwen met een negatieve bloedgroep konden vroeger dus vaak maar één kindje krijgen. Sinds 1970 geven ze deze prik aan alle vrouwen met een negatieve bloedgroep.
mmm... dan snap ik helemaal niks meer van, ga het de volgende keer is even goed navragen bij de vk. Dit staat er op internet: Als beide ouders negatief zijn, dan is het kind ook negatief. Als beide ouders positief zijn of als de ene ouder positief is en de andere ouder negatief, dan kan het kind zowel positief als negatief zijn. Suc6 Linnie morgen! En laat je niet gek maken!!!!
Das zeker vreemd. Dit is wat de vk tegen mij zei. Omdat ik ook al aan het uitzoeken was of vriendlief positief of negatief is. En dat was dus haar antw. Thanks!
hey meiden. mijn controle van gister was gelukkig goed. heb nog ff een echo gehad,omdat ik de kleine niet echt meer voelde,maar er was gelukkig niets aan de hand met de kleine. mag nog steeds niks doen,omdat het hematoom er nog steeds zit,en omdat ik nog steeds bloedverlies heb. ook heb ik nog steeds krampen. 1 juli mag ik weer op controle,en 12 juli heb ik de 20 weken echo. ik heb trouwens b positief als bloedgroep,dus hoef me geen zorgen te maken daarover. nou meiden,sorry dat ik niet alles terug lees hoor. liefs tamara
Goed om te horen dat met de kleine alles goed is Tammy. @ bloedgroep. Ik heb ook 0 negatief. Dat wist ik al omdat ik voor mijn zwangerschap bloed gaf donor. Dus voor mij ook een prik en wat extra controles en bij de geboorte checken ze idd de baby op zijn of haar bloedgroep. Wisten jullie trouwens dat 0 negatief eigenlijk een heel goede bloedgroep is. Dat komt omdat iedereen dat bloed kan hebben. Dus daarom wil het bloeddonorcentrum zo graag 0 negatief bloed. Komt niet heel veel voor 0 negatief. Toch leuk om een tikkeltje bijzonder te zijn...haha! Verder gaat het hier goed. Geniet, als ik niet aan het werk ben, van het prachtige weer. Dit weekend een weekendje weg...dus ik mag niet klagen. Ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan met de arbo Linnie. Ik hoop dat je wat goeds hebt kunnen regelen! Fijne avond!
@ Mick O negatief is inderdaad bijzonder, komt maar weinig voor. M'n vader heeft ook O negatief. Bloedbank zal daar blij mee zijn. Las laatst ergens een stukje dat er een behoorlijk tekort is aan O negatief. Maar is het trouwens niet zo dat als jij bloed nodig hebt dat je dan alleen maar O negatief kan krijgen? Dan wel toch? Lekker een weekend weg! Waar ga je heen? W.b.t. de arbo. Ik heb afgesproken om deze en volgende week nog 50% te werken. En daarna toch opbouwen naar 75%. Ik durfde niet zo goed te zeggen dat ik het niet aan kan, aangezien dit m'n eerste week is na 3 weken vrij te zijn. Ik ga het dus maar gewoon proberen...en dan zien we wel... Maar ik moet zeggen dat ik er wel heel erg tegenop zie... @ Tamara Goed om te horen dat alles goed met je gaat! Heb je zelf ook al een beetje rust gevonden? Ach...niet meelezen geeft niks joh. Komt wel weer als je wat beter bent!
He dames, Is al paar dagen rustig hier.....voetbal en de zon zorgen voor wat minder achter pc zitten denk k...bij mij in ieder geval wel @linnie Doe echt rustig aan hoor!!ik was paar weken terug ook echt heel moe, kwam bij mij doordat bloeddruk wat lager is, miss is dit bij jou ook wel zo, en komt dat er ook nog s bij.. gelukkig komt onze bloeddruk tegen de 20wkn weer een beetje bij, en dat merk ik nu wel, hoef niet meer 's middags te rusten, Maar echt let goed op jezelf!want je hebt er ook niks aan als je straks 100% ziek bent!En op je werk krijgen ze gewoon geld voor je! @all vandaag kamertje uitgezocht bij babystore in sliedrecht, ruime keus daar, en ook lekker weer dingen gratis gekregen! Hebben kamertje pepper, staat foto in mijn album! verder ook box met kleed en badsetje gekocht... nu lekker allerlei assecoires gaan shoppen!!! verder zijn we er uit hoe we t volgende week bij de echo gaan doen, ik laat t op een briefje zetten waar ik daarna op ga kijken, en manlief dan niet,want die wil t echt niet weten... dat wordt voor mij dus ff flink mondje dicht, maar moet me wel lukken! Wil stiekem gewoonm graag een meisje, mocht frummel jongetje zijn, zal ik daar wel ff van balen, maar kan ik 20 wken aan t idee wennen, en lekker stoere jongens kleren kopen... heb hier in de fam paar leuke voorbeelden, dat scheelt ook! Iedereen heel fijn zomers weekend!!!! ik ben lekker vrij en ga heerlijk van t weer genieten! x miek
Goeiemorgen! @Tamara: Wat fijn dat het goed gaat!!! Gelukkig heb je veel controlesen houden ze je goed in de gaten! Rustig aan blijven doen! @Linnie: Kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind om zoiets te zeggen, zou ook niks voor mij zijn. Je gaat het nu proberen en als het niet lukt, moet je wel echt die knop om zetten hoor! Jij en je kleine meid zijn het belangrijkst!!! Goed rusten op de momenten dat je vrij bent! @Miekje: Hihi! Dat je dat zou kunnen, 6 maanden het geheim houden! Ik zou dat echt niet voor me kunnen houden als manlief daarover zou gaan beginnen! Tja... en jongen of een meid... ik was stiekem ook erg blij dat we een meisje krijgen, voor een vrouw toch altijd erg leuk. Ik heb altijd gezegt "we gaan door tot we een meid hebben", nou die heb ik iig in de pocket ! En idd een jongen is ook leuk met lekker stoere kleertjes, en ze zeggen dat die vaak als ze ouder zijn hééél lief voor hun mama zijn! Laat je het ons wel weten ? Mooie kamer btw! Leuk hè om dat allemaal aan te schaffen! Ben benieuwd zo naar alle foto's van kamertjes! En de box is ook leuk!! Die gaan wij ook kopen, alleen in donker bruin. Ik heb gisteravond een bruiloft gehad. De muziek stond zo hard, dat ik wel ff dacht ohhh mijn meisje! En ik vond het wel apart dat ik niet helemaal uit mijn dak durfde te gaan zoals anders. Ik dacht alleen maar ik moet niet teveel "schudden", haha! Van mijn moeder het eerste roze al gekregen, een super lief badpakje (en rompertjes, sokjes, slabjes!) ! Haha! Zoooo schattig! Ze hebben nu alleen maar zomerkleertjes overal hangen, dus kan nog niet helemaal los gaan! Nog 2 avondjes werken... moet even energie verzamelen! Liefs, Ragazza
Hallo dames! Haha, iedereen is lekker aan het shoppen! Wij zijn vandaag ook geweest. We hebben nu de kinderwagen en de babykamer. Wat grappig, Ragazza, wij hadden babykamer Emiel eerst ook op het oog. Uiteindelijk is het babykamer Megane geworden. En we hebben de kinderwagen maxicosi mura 4. Bij de kinderwagen kregen we het autostoeltje en bij de kamer kregen we de box, dus dat was leuk! Ik ga ff de rest terug lezen! Groetjes!
Die is ook LEUK !!! Hadden wij ook zo kunnen nemen ! Hoelang is de levertijd bij jullie? Gaat dat snel? En mag ik zo onbeleefd zijn hoeveel jullie daar nu voor hebben betaald? Onze kamer (marktplaats, zit er echt uit als nieuw) was een koopie, 300! Liefs
Thanx, ben er ook heel blij mee! Hij wordt in de eerste week van augustus geleverd. Ben heel benieuwd! Wij wilden eerst ook gewoon via mp een kamertje kopen, deze hadden we ook al op mp zien staan. En toen stonden we in de winkel en toen hadden we allebei zo iets van: we doen eens gek, we kopen gewoon een nieuwe. Haha. Hij kostte 899 euro en 59 voor het plankje. Best een flinke uitgave dus! Op mp stonden ze voor minstens de helft. Oja, we hebben er wel een box bij gekregen die normaal 139 euro kost. Dat scheelt ook weer, . Ik heb even een vraag aan jullie. Ik heb sinds vrijdagavond heel vaak een buik die helemaal hard word. Het is echt een heel vervelend gevoel. Hebben jullie dit ook? Ik vind het zo moeilijk in te schatten wat nou bij de zwangerschap hoort en wat niet. Gisteravond was het ook weer raak. Als ik dan de hele dag druk bezig ben dan heb ik nergens last van, maar het komt juist zodra ik lekker op de bank ga zitten. Poeh, vanacht hebben we een zware nacht gehad! Ik lag pas om 06.30 uur in bed. Mijn hond heeft een tijdje terug een teefje gedekt. Het teefje is van m'n fokster. En vanacht om 01.15 uur werd ik gebeld dat de eerste pup was geboren. Ik wilde het toch graag een keertje mee maken zoiets, dus zijn we in de auto gestapt en erheen gereden. Echt boeiend om zoiets een keer te zien. Helaas was er met 2 pups iets niet goed. Eentje is gelijk weggebracht naar het dierenziekenhuis, echt heel sneu. De ander kijkt ze nog aan en gaat ze morgen de dierenarts voor bellen.. Gelukkig gaat het met de rest wel heel goed. Oké, ff spammen dan. Mijn kleine boef ik gewoon papa geworden.
linnie en ragazze,wat een leuke kamertjes. wat leuk linnie dat jullie hond papa is geworden. die harde buiken kan heel goed komen,omdat je heel druk ben geweest. probeer tussendoor ff de tijd te nemen,om rustig te gaan zitten. je buik is natuurlijk hard aan het groeien,en er komt nu meer druk op je banden te staan. je lichaam geeft dan toch aan,dat je soms een beetje gas terug moet nemen. hier gaat het op dit moment al beter. gister een groot stolsel verloren,en het bloedverlies lijkt minder te worden. heb nog wel krampen,het lijkt soms wel of mijn eierstok in de verdrukking zit. donderdag weer op controle,en dan toch maar eens vragen. straks ff naar mijn schoonzusje toe. die viert haar verjaardag,kan ik daar op een stoel gaan zitten,gelukkig woont ze maar 5 min bij ons vandaan met de auto. liefs tamara
Heey! Ff kort, want zit lekker met manlief te genieten van het weer. Ragazza, wij hebben gewoon precies dezelfde babykamer!!! Hebben alleen de kledingkast er niet bij, ook via mp! Die van jullie is ook mooi Linnie! xx
Hoi hoi! Ik heb het hele weekend gewerkt en nu lekker vrij, ga maar niet teveel doen... want wat is het warm hè! Volgens mij hebben wij het nog aardig uitgekiend dames en zitten we niet met echt een mega buik in de hete zomer! Al is mijn buik echt een zwangerbuikje! Vind het wel leuk, want merk echt dat mensen naar mij kijken in de stad of supermarkt ! @linnie: Gefeliciteerd met het feit dat jullie hond ook vader is! haha, geinig! Tja, hoop geld voor de babykamer, maar wel erggg leuk om daar je centen aan uit te geven ! En hijs echt heel leuk! En die box is ook weer mooi meegenomen! Grappig Es dat we dezelfde hebben, volgens mij hebben wij dames hier aardig dezelfde smaken! Wij hebben btw ook de kast er ook niet bij, we hebben een inbouw kast op de babykamer en leuk mij dus niet nodig. Daarnaast zit er in de commodo ook zoveel plaats. Eind augustus komt een goede vriend uit Engeland een week bij ons. Mijn vriend en hij gaan altijd een "klus" doen als hij hier is... en nu dus de babykamer! Ik herken jou "onzekere" gevoel heel erg! Wat hoort er nu wel en niet bij het zwanger zijn... Ik had gisteravond in bed de slappe lach, alleen voelde echt krampen in mijn buik, ik denk mijn banden. Wilde dus niet lachen, maar dat was erggg moeilijk! Tamara, fijn dat het wat beter gaat, vind het wel een heftig verhaal hoor! Is dit waarschijnlijk het "grote" stolsel wat moest komen? Ik hoop dat het bloedverlies snel ophoud! Ik heb mijn eerste roze van moeders gekregen, een zwempakje... ZOOO SCHATTIG: Bekijk bijlage 81702
Zijn jullie al een beetje uit namen? Wat moeilijk zeg!!! Nu heb ik een naam die vriendlief eindelijk ook leuk vind, kom ik erachter dat die nog in de top 20 staat... en dat wil ik nou net niet!!!!! Leuke suggesties voor een korte/krachtige meisjes naam die niet in de top 20 staat????
Ragazza, ik weet een heel leuke korte/krachtige meisjesnaam die niet in de top 20 staat. Maar die nemen wij zelf, haha, flauw! Vriendlief en ik hadden apart een lijstje van elkaar gemaakt en we hadden deze beiden op één staan. Dus dat was duidelijk dat dat hem gaat worden.