Eind november 2010 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Starlady, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    View attachment 84676

hier de echo van ons ventje.

je ziet zijn kruin,en naast zijn hoofdje aan de linkerkant zie je beneden een grote zwarte vlek zitten.

dit is de hematoom.
    dit is de kleine van de 2.
    verderop aan de linkerkant zit er nog 1,maar die hebben ze bij de echo er niet opgezet.

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Heey!

Wat een weertje he? Ik moet zeggen dat ik er nog heerlijk van kan genieten. Lekker een opblaaszwembad gekocht voor in de achtertuin. Heerlijk met een boek of tijdschrift genieten van de rust! Het zwangerschapsmaskter blijft hier gelukkig nog uit!

Linnie, wat naar dat het met je vader niet goed gaat! Wel dubbel zeg. Wel weer superfijn dat de 20 weken echo goed was! Zoals ook al eerder gezegd werd, probeer daar wel van te genieten!

Tammy, sjonge ik vind dat kleine hematoom al groot! Heftig zeg! Je hebt al wel een mooie buik!

Ik probeer ook ff een foto van mijn buik te spammen, deze is van 17 weken. Vanavond ff een nieuwe maken!

Geniet van het weer!

Groetjes Es

3. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    mooi buikje hoor es.

we hebben vandaag de 20 weken echo gehad,en onze kleine man is helemaal goed gekeurd!!!!

hij lag er wel een beetje moeilijk voor,een beetje in de verdrukking zei ze.

ze heeft ook de 2 hematomen gezien,en heeft er 1 opgemeten

deze was bijna 8 cm bij 5 cm.

ze zei dat ze nog nooit zo'n groot hematoon had gezien voor deze duur van de zwangerschap.

normaal zie je ze nu niet meer zei ze,omdat deze weg geduwd worden door je groeiende baarmoeder,en groeiende uk.

ze schrok er best wel van,dat hij zo groot was.

de andere kon ze niet opmeten,omdat deze veder naar achter lag,en de kleine ervoor lag.

de kleine was druk aan het schoppen en aan het boksen tegen de placenta.

nou maar kijken wat ze donderdag zeggen.

fijne dag nog vandaag.

liefs tamara

4. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    ha dames,

ben ik ook weer ff...

@tammy mooie foto's!wel balen van je haematoom, maar goed teken dat je t al zoveel weken rusig aan doet en er niks aan de hand is nu!goed volhouden dus!

@linnie heel erg veel sterkte met je vader!hoop het beste voor je!
    Fijn dat je 20wkn echo goed was, voor je vader ook vast fijn om te weten!
    Voel je je ukkie ook al?

@es mooie foto!hier ook goed smeren tegen de zon , scheelt een hoop!

@de rest hier weinig te melden, ben wel sneller moe met die warmte, dus vandaag op kantoor en thuis alles af laten koelen...heerlijk!
    Manlief weet inmiddels ook wat t word, heeft t nog lang voor mij geheim kunnen houden,maar vroeg ernaar en toen moest hij zo lachen dat ik t door had....
    ach ja maakt t wel makkelijker...heb zaterdag ook lekker al kleertjes gekocht, was alles vooe de helft, dus ja moest wat meenenen;)

iedereen fijne avond!

x miek

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Zo daar ben ik weer is ffkes... veel gewerkt afgelopen dagen...

Haha Miekje... dat heeft dus niet lang geduurd! Wel fijner dat jij nu ook niet geheimzinnig hoeft te doen! Hoe vind manlief het?

Tamara, jij hebt ook al een lekker groot buikje! Wat duidelijk op de echo is die hematoom te zien zeg! Pfff, vind het wat voor jullie zeg... Wel fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was!

Es: Jij ook een mooie buik, maar ben wel benieuwd naar je foto van nu.. ben je toch weer 3 weken verder!

Ik vanavond ook weer ff een foto gemaakt, ben echt bang dat ik heel hughes ga worden... voel me echt heel dik :D!

View attachment 85146

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Gefeliciteerd allemaal:

We zijn allemaal de 20 weken/helft gepasseerd... wat gaat de tijd hard hè!!!

7. becx

becx Lid

Jul 12, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

deze dame is 26, moeder van een dochter juli 2001 en een zoon van november 2006

uitgeteld van nummer 3 op 30 november... op basis van een 5 weken en een 9 weken echo.

ondertussen hebben we de 13 weken echo ook gekregen, en zijn we volgende maandag voor een 20 weken echo aan de beurt, al zijn we dan al bijna 21 weken.

ik heb niet alle pagina;s van dit topic nog doorgelezen, dus moet jullie nog een beetje leren kennen...

momenteel ben ik nog of zeg gerust weer, aan het uitvinden wat ik allemaal moet regelen, maar mijn vergeetachtigheid werkt niet echt mee, heb veel dingen opgeschreven maar weet niet meer waar.

kraamzorg, kraampakket, kinderwagens, en eigenlijk de grootste zorg op het moment is huisvesting.
    we wonen nu in een driekamerwoning, mijn zoon en dochter delen dus al een kamer, en ik heb nog geen idee waar we dit kleintje gaan laten..

eigenlijk was de hele zwangerschap een verrassing en ook niet geheel praktisch gezien mijn medische geschiedenis, maar dit kleintje is ook zeer zeker welkom

voor nu genoeg,

xx becx

8. becx

becx Lid

Jul 12, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ondertussen heb ik redelijk alle pagina's doorgecrosst en een heleboel over jullie gelezen..

kinderwagens, en meubeltjes, wat zijn jullie allemaal snel...

ik was 17 toen mijn dochter geboren werd, en haar vader was niet echt aanwezig, dus moest ik het doen met wat ik kreeg en wat ik bij elkaar spaarde, werkte wel full time al...

toen mijn zoontje geboren werd, werd het wel een nieuwe kinderwagen.. maar verder ook niet. manlief raakte in post traumatische stress. dus wisselde erg veel van baan, onzekere tijden ook.

de kinderen delen een kamer, dus een echt babykamertje was er niet, en zoals ik al zei is het niet echt duidelijk nog of het er nu wel van gaat komen.

manlief was bijna opgeknapt van de vorige zwangerschap, en mijn ziekenhuisopname.. (ik ging bijna dood) nu we nog een kindje verwachten... eerlijk gezegd ben ik dus nog maar erg weinig aan de leuke dingen toegekomen..

alle ziekenhuisbezoeken werken ook niet echt mee.. de extra echo's zijn echt welkom, maar de bloedtesten, cardioloog, longarts, neuroloog, internist... en de meds, zijn me wat minder lief.

het kindje maakt het gelukkig wel erg goed, en het beweegt al zo lang, zo actief,
    volgens mij zit deze keer de placenta niet aan de voorkant, dus voel ik nog meer bewegen dan bij de eerste 2.

de vermoeidheid en het niet kunnen eten houden nog altijd aan. ben dan ook niet aangekomen, maar zeker 8 kilo afgevallen. gelukkig kan ik het missen en komt de kleine niets te kort.

voor mijn rug moet ik aardig wat plat liggen, en ben ik toch veel minder gaan werken op aanraden van de fysio. werk nu 3 volle dagen op kantoor en nog aardig wat uren op oproep en aanvraag.

kraamzorg probeer ik particulier te regelen ivm mijn dochter die autistisch is, en mijn zoontje die nog al hyper is. gelukkig dat mijn verzekering dat gewoon vergoed.

babykamer, tja, dat hangt dus af of we nog een ander huisje kunnen krijgen. maar ben wel eindelijk aan het leuks begonnen en wat babyinkopen gedaan.

kinderwagen ben ik nog niet over uit,
    wil een hoge bak, ivm rug. en soepel duwen, maar ik krijg de meeste niet van de rem of ingeklapt.

geboortekaartjes, heb ik nog geen idee,
    namen zo mogelijk nog moeilijker... er komt echt niets naar boven.

good luck to you all, de komende dagen, en tot snel weer

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Becx, welkom hier en alsnog gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je nog niet echt met volle teugen kan genieten van je zwangerschap. Je hebt een hoop te verduren gehad.

Ragazza, weer een mooie buik foto!

Miekje, dank je, ja, het ukje voel ik al goed. :D Ze is erg druk, haha!
    Ik ben alleen steeds een beetje bang dat ze al iets "mee krijgt" van alle stress. Ben al een paar hevig in het huilen uitgebarsten en ze gaat vervolgens heel hard liggen schoppen. Dan probeer ik me maar een beetje rustig te houden.
    Hihi, leuk dat je man het nu ook weet. Dat kletst toch wel een stuk leuker. :D

Tamara, jeetje wat is die hematoom groot zeg! Kan me voorstellen dat ze daar van schrikken. Gelukkig is het met de kleine goed! Mooie buikfoto! Succes donderdag, ben benieuwd wat ze zeggen.

Es, ook al zo'n mooie buikfoto! Vriendlief zat over m'n schouder mee te kijken en zei: das ook een mooie buikfoto. Hihi, hij vind het ook leuk om te zien allemaal.

Hier is het allemaal nog steeds niet echt goed.. M'n vader is uit het niets psychotisch geworden. Inmiddels speelt dit al anderhalve week.. Ik maak me zoveel zorgen steeds. Ben ook nog steeds niet aan het werk. Het is me even teveel om ook nog eens tussen psychiatrische patienten te zitten. In "de lounge" heb ik om advies gevraagd, daar staat m'n hele verhaal, voor degene die het wil lezen.

10. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    becx,welkom,ik las dat het bij jou ook niet zo lekker loopt.
    ook op je 17de je eerste kindje gekregen.
    ik ook.

linnie,ik heb je verhaal net ff gelezen,wat een rotsituatie zeg.
    het enige advies wat ik jullie kan geven,is blijf om hulp vragen.
    je vader zal hulp blijven weigeren,want hij denkt,dat er niks met hem aan de hand is,wat alles wat hij ziet en denkt,is volgens hem waar.
    heel moeilijk om daar mee om te gaan.
    wil je heel veel sterkte wensen meid.

11. becx

becx Lid

Jul 12, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tammy,
    dat is wel leuk, dat jij er ook zo vroeg bij was.. maar inderdaad niet altijd even makkelijk.
    heb hier ook alleen de laatste 4 jaar beschreven in het kort.. de vrolijke versie:D
    maar zo te lezen weet je er alles van ;), good luck @ you girl..

@ Linnie,
    wat jammer dat er voor jou ook even een schaduw over het onbezorgde hangt,
    psychoses zijn zwaar voor degene die er aan lijdt, maar zo mogelijk nog meer voor de mensen er om heen.
    sterkte

----------------

voor mij was het vandaag een van de dagen dat ik amper kon lopen, dat krijg je er van als je alle kinderwagens gaat uitproberen en daarvoor ook nog een stuk in de auto hebt gezeten,

in het weekend halfnaakt in de regen hebt gedanst

logisch dat ik nu niet kan bewegen :D maar eigenlijk was het het wel waard.

ben al lang blij dat het rustig was op het werk vandaag. merk dat ik het prettiger vind om er heen te gaan nu ik niet meer zo veel werk.
    nu nog leren om zo nu en dan niets te doen

xx becx

12. Es85

Es85 Niet meer actief

@ Becx, welkom hier! Gefeliciteerd in ieder geval met deze zwangerschap. Wel balen dat je zo weinig kan, maar ik hoop dat je wel een beetje van je zwangerschap kan genieten!

@ Linnie, ik kan me invoelen in wat je meemaakt. Heb net je verhaal even gelezen. Ik heb ook een broer met die manisch depressief is. Weet hoe het is voor de familie om daar mee om te gaan! Meid, sterkte ermee! Hoop dat er snel een oplossing in de vorm van goede hulpverlening gevonden gaat worden!

Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en ook ons kindje is er helemaal goed doorheen gekomen! Heb nog een superleuke echo foto, ligt 'het' met t duimpje in zijn mond, echt zoooo schattig. Duurde het bij jullie trouwens ook zo lang? Heb geloof ik wel een uur op die tafel gelegen. Overigens niet heel erg hoor, lekker een uurtje 'baby-tv'.

Hieronder nog ff een nieuwe foto, van afgelopen zondag. Precies 20 weken!

13. becx

becx Lid

Jul 12, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooi buikje hoor :D

moet zeggen dat ik dit keer voor het eerst een zwangere buik heb
    bij mijn eerste zag je tot 7 maanden niets, en pas met 8,5 maand was ik zwanger voor het oog,

met mijn zoon een maandje eerder... ze riepen altijd, wat loop je moeilijk, je moet nog zo lang,,, leuk als je nog een weekje te gaan hebt;)

en nu, heb ik het met 9 weekjes al op mijn werk verteld, omdat ik anders mijn garderobe zo moest aanpassen :D

nu al de hele avond plat, maar lopen is nog altijd trouble:(

14. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Ha allemaal en welkom Becx!

Ook weer ff neuzen hier...gaat hier allemaal goed. Buikje groeit als kool en ik voel m'n mannetje steeds meer en meer bewegen.
    Ook vriendlief heeft ons mannetje gisteren echt gevoeld. Eerder voelde ik het alleen in mijn buik. Nu werd mijn buik echt omhoog getrapt/geduwd:)

@ Linnie..ook net ff je verhaal gelezen. Sterkte ermee!

En wat fijn Es85 dat jullie 20 weken echo helemaal goed was! Fijn gevoel hé...en leuk dat jullie mooie foto's hebben...ze kregen bij ons de kleine er niet heel mooi op. We kregen wel foto's van het ruggetje, neus en lippen en het hoofdje van de bovenkant. Beetje medische foto's maar ach...het belangrijkste is dat alles goed was.
    Weten jullie nu of het een jongen en meisje is...of willen jullie dat niet weten?

Gisteren ben ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. En dat voor een nuchtere persoonlijkheid...haha...maar was best leuk. Een aantal ademhalingsoefeningen die straks handig zijn voor de bevalling, een bevallingsverhaal en vooral ontspanningsoefeningen.
    Klein groepje meiden...gisteren was het allemaal nog ff aftasten, maar denk dat het wel gezellig is met allemaal meiden in dezelfde situatie.

En ik zal nog ff een buikfoto plaatsen...21 weken en 1 dag!

Zometeen shoppen met moeders voor de wandelwagen. Leuk!!

15. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Wat is het hier rustig!!!!

Iedereen lekker aan het genieten van de zomer zeker...groot gelijk..Ga ik zo ook doen8)

Kinderwagen is gelukt...het is een Joolz Day geworden...zilvergrijs!

16. miekiee

miekiee Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mooie buikfoto's Mick en Es!!!

Miekiee, wat een heerlijke frummel!!!! :D:D Echt heel mooi!

Het is zeker rustig hier. Hier is er weinig veranderd de laatste paar dagen, het gaat nog steeds niet echt goed. Maar inmiddels ben ik er helemaal klaar mee om m'n zwangerschap er door te laten verpesten.. Dus ik heb voor m'n eigen bestwil maar een beetje afstand genomen. Dat is voor m'n lichamelijke toestand ook beter. Ik had heel veel last van m'n buik steeds.

Dit weekend op kraamvisite geweest bij een vriendin. Ooooh, wat heerlijk om dan eindelijk zo'n frummel te zien. Ik kan het me nog zo níet voorstellen! Haha, baby ging trouwens iedere keer huilen als ik hem beet hield. Dat effect heb ik volgens mij altijd op baby's. Haha, als dat maar niet bij mijn eigen baby is!

Weet iemand waar Ragazza is? Die is ook al een tijd niet geweest, volgens mij..

18. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Dag lieve meiden! Inderdaad ffkes niet teveel op internet gezeten, druk met vanalles, maar ben weer helemaal van de partij!

Beck, welkom, leuk dat je mee komt kletsten! Zoals ik even in het kort gelezen heb, heb jij al best wat meegemaakt! Maar zoals je zo even op papier over komt ben je een sterke tante!

Tamara, hoe is het met je?

Es en mick, wat een mooie buiken dames! Wat groeien we allemaal lekker hè!

Miekie, wat een plaatje!! Is dit een pretecho 3d?

Linnie, meid, wat een kut situatie!! Wel goed om te lezen dat je wat "afstand" gaat nemen om toch een beetje te kunnen genieten! Ik hoop echt dat je die knop ff om kan zetten!!! Wij zijn er voor je hoor!

Hier alles helemaal goed!
    Vandaag mijn kleine meid weer gezien met de 20 weken echo en ze is helemaal goed gekeurd!!!! Ze had een erg volle blaas en zou elk moment kunnen gaan plassen, haha, gek idee!

Wij zijn er op tijd bij... de box staat al in de woonkamer! We hebben deze via MP gekocht en moesten de boel even veranderen. Aangezien ik het al zo leuk vind laten we 'm lekker staan!

Zaterdag ook bij babydump geweest voor een kinderwagen, wat een super leuke zaak!!!! Maar wat een keus... MOEILIJK!!!
    We twijfelen erg tussen de Joolz en de Maxi Cosi. De Bugabuu (?) is ook mooi, maar te laag (manlief is lang).
    Welke hebben jullie of op het oog?
    Mick de Joolz las ik, hijs mooi hè! Vond die grijs ook super! En hij loopt erg lekker!
    We gaan volgende week nog maar een keer kijken, en dan is naar de wat onbekende merken, die sla je dan zo snel over, maar zijn misschien ook wel heel goed...

Mijn vriend heeft vorige week trouwens onze meid ook gevoeld, wat een mooi moment!!! Ik merk alleen dat als ik of hij de hand op mijn buik legt ze stopt met schoppen!
    Ik vind het trouwens nog steeds wel een beetje een vreemd gevoel, nog niet helemaal aan gewend denk ik.

Nou meiden, tijd om de oogjes weer te sluiten!
    Ik beloof weer wat actiever aanwezig te zijn!

19. miekiee

miekiee Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey ragazza,

wat fijn dat alles weer goed was met die meid!

het is een 4d echo..ja was echt mooi..ik kreeg deze gratis omdat ik meedoe met een nieuw hartonderzoek naar baby's.

wijzelf hebben de bugaboo...en bevalt prima.ze rijden zo lekker.en het is best te doen hoor,mijn man is 1.98 ! de stang kan je als het goed is langer maken.

20. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Wat leuk om mee te doen aan zo'n onderzoek... had ik ook wel gewild! Wij twijfelde een beetje aan een 3/4d echo, toch weer een hoop centjes... maar mijn ouders willen dat we het doen en betalen het! Ben er maar niet tegenin gegaan!
    Lijkt me wel echt super mooi om te zien hè?!

Mijn vriend is ook in die richting, maar vind je man de bak niet te laag?

Ik heb net mijn intake gesprek gehad voor "zwangerfit" en ik moest een klein conditietestje doen! En die was gewoon goed! Haha, had ik niet verwacht! Dus nu gezellig met 6 andere zwangere 9 weken trainen en info krijgen, lijkt me erg leuk!

Ik maar weer is werken... nog 7 werkdagen en dan heerlijk op vakantie!!!

Fijne dag verders allemaal!

Share This Page