Eind november 2010 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Starlady, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,
    ben ik ook weer...

@becx welkom!wat een verhaal zeg..sterkte alvast en hoop dat alles snel goed komt!

@linnie heftig zo'n situatie!Sterkte ermee!goed dat je aan jezelf denkt nu, jij en je ukkie zijn t belangrijjkste!
    las toevallig in viva verhaal over psychose, heftig o, dus kan me voorstellen dat je rust neemt!

@ragazza heb t ook druk gehad met werk,en dan die warmte, dan heb ik echt weinig puf om wat te doen!

@kinderwagen wij hebben de quinny, echte terrein wagen;)

@all ga nu stoppen, want zit buiten en wordt toch echt te donker, mag morgen ook weer hele dag en dat met die warmte...

fijne avond!

x miek

2. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Vandaag weer lekker geshopt: een super leuk boxkleed, lieve ieniemienie truitjes en veel sale kleren voor mijzelf van prenetal!

Ook heb ik een afrspaak gemaakt voor een 3/4D echo als ik 27,4 weken ben! Lijkt mij heel bijzonder!

Ik ben de laatste dagen ook zo dufjes, slaap echt veel en heb weinig puf om te doen wat ik eigenlijk moet doen... de stofwolken dwarrelen hier rond... En dan na gaan dat ik soms wel is dacht dat ik smetvrees had!

Meiden, fijn avondje! liefs

3. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Daar ben ik ook weer.....superdrukke week gehad op werk....en dat met die warmte...ben gesloopt.

Echt moe moe...dus ben blij dat ik weekend heb...kan ik even bijkomen.

Verder gaat alles goed! en ik hoop met jullie ook..

Fijn weekend!

4. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

linnie,wat goed dat je een beetje afstand heb genomen.
    die kleine is op dit moment het belangerijkste.
    heel goed van je.

ragazza,lekker wezen shoppen lees ik,en goed geslaagd ook.

verder zag ik een mooie 4d echo voorbij komen.
    mooi om te zien.

hier gaat het wel.
    eigenlijk nog steeds hetzelfde.
    ik voel de kleine nu gelukkig wel goed bewegen,en hij heeft ook regelmatig de hik.
    heb wel last van het warme weer hoor.
    heel mijn vingers zwellen op.
    dit had ik bij de andere zwangerschappen ook.
    en mijn bekken spelen ook alweer op.
    maar dat had ik wel verwacht(had ik bij de laatste 2 ook)
    slapen gaat gelukkig nog wel heel goed.

volgende week gaan we de kamers verven.
    dévana gaat naar bastiaan zijn kamer,en krijgt een echte meiden kamer.
    bastiaan en ukkie delen straks 1 kamer,maar eerste gaat ukkie bij ons op de kamer in de wieg,totdat de nachtvoeding voorbij is.

ik ga weer eens proberen te slapen.
    was vergeten mijn antagel in te nemen,en nu had ik last van maagzuur.

liefs tamara

5. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Lieve allemaal,

nou hier komt ie dan, ik ben er een tijdje niet geweest omdat ik gewoon niet kon traplopen. Ik heb een band overbelast aan mijn linkerkant en dat straalt uit naar mijn linkerbeen en bil. Ik heb een tijdje gewoon niet kunnen lopen van de pijn. De huisarts zegt dat je het kunt vergelijken met een tennisarm, alleen kan je deze band niet ontspannen tijdens een zwangerschap om zo de pijn te voorkomen, zoals bij een tennisarm. Ik mag niet meer tillen, en zo weinig mogelijk lopen en vooral geen draaibewegingen maken. Nou, dat is moeilijker dan je denkt, pffff, wat een ellende.
    Daarbij komt dat ons overbuurmeisje (een nichtje van mijn man) ook zwanger is, exact even lang als wij. Haar man heeft vroeger kanker gehad, twee keer. Nu is het terug (tumor in zijn hoofd) en is het nog maar de vraag of hij zijn kindje gaat zien. Hij gaat het sowieso niet overleven, de vraag is hoe lang nog. Dit komt zo hard aan, helemaal omdat we zelf dan zo met onze neus op de feiten worden gedrukt. Het is echt heel pittig. Hij is vorige week geopereerd om toch maar wat te proberen, maar ze konden maar 20% weghalen. Hij kreeg er daarna ook nog eens hersenvliesontsteking bij, wat de zaak natuurlijk niet bevordert. Allemaal &^%%^&&@# hier dus.

Verder gaat het met ons kindje uitstekend, hij (of zij, maar ik zeg ieder x hij) schopt me af en toe even goed in elkaar en daar geniet ik volop van. 20 weken echo was helemaal goed, dus kan ik op dat gebied helemaal ontspannen nu voor mijn gevoel.
    Onze kinderkamer staat in elkaar en is supermooi, ik ga mijn best doen om een foto te plaatsen.

Wat een mooie buikfoto's weer, ben ook helemaal trots op mijn eigen buik.

Ik heb alle gemiste berichten even bijgelezen en ben volgens mij weer redelijk op de hoogte.

Linnie heel veel sterkte met jouw situatie. Wat een nare situatie voor jou nu. Gelukkig gaat alles met de zwsch. wel goed.

En Tammy natuurlijk ook. Fijn dat je je kindje wel goed voelt nu.

Ragazza, wat leuk een 3d echo, veel plezier! Wij hebben gekozen voor de teutonia. Die vonden we toch echt het mooist. En er zit 3 jaar garantie op, wat ook wel prettig is vind ik. Hij komt toruwens pas in september hoor.

Meiden, ik weet niet hoe lang het duurt voordat ik de trap weer op kruip, maar weet dat ik aan jullie denk.

xx

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Hey Minke!

Oehhh.. wat vervelend voor je :(, Ik hoop dat je met je rust nu wat minder pijn hebt!
    Wat een ontzettend triest verhaal van jullie overbuurman, kreeg er kippevel van... Echt heel erg voor haar en hem, pff..... Laten we voor hen hopen dat hij zijn kindje nog mag zien.

Fijn dat ook jullie 20 weken echo goed was! En de kamer al klaar, wow, wil zeker een foto zien!!!! Wij gaan na de vakantie, eind augustus beginnen. Ben nu al druk aan het bedenken hoe we het gaan doen, moelijk!

Wij hadden nog niet gehoord van een teutonia, ff gegoogled en ziet er ook mooi uit. Maar wat een prijzen allemaal hè!
    Wij zijn gister weer even wezen kijken voor wagens en neigen nu toch weer naar een bugaboo. Vind die in byggystand mooier als de Joolz. We blijven het moeilijk vinden, misschien moeten we maar gewoon is de knoop doorhakken. Het zullen allemaal goeie wagens zijn lijkt mij!

Nou ladies, ik ga mijn bedje in.... morgen om 6 uur mijn wekker om weer te werken!

x

7. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,

ben ik ook weer, na ook al zo'n drukke week!

@minke jeetje meis wat een verhaal!zat ook echt met kippevel hier!Snap goed dat je alles dan ff via ander perspectief ziet als het zo dichtbij is!
    En dan ook nog zelf flink last hebben van lichamelijke klachten.....pffff had vorige week ook beetje mijn band verrekt,maar als ik jou verhaal zo lees is dat nog niks...
    Neem je rust en de tijd om te herstellen!!Heel veel sterkte en n knuffel!!!

@wagen, die van ons komt maandag binnen!!!Zo leuk, kunnen we oefenen in en uit klappen;)heb er zin in!

Heb nu lekker weekje vrij, dus gaan aan babykamer beginnen, behang eraf, vloer eruit, nieuw behang zoeken....
    wordt nog heel karwei,maar wel leuk om te gaan doen!
    ga ook t huis goed aan kant doen,is ook nodig en als ik vrij ben doe ik t liver als tijdens drukke werkweek....

Iedereen fijn weekend!!

liefs miek

8. becx

becx Lid

Jul 12, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello allemaal..

ook hier weer een berichtje van mijn kant..

sterkte, voor degenen die een moeilijke tijd doormaken... probeer toch blij te zijn met het geluk dat je draagt, ookal is het niet iedereen in je omgeving op dit moment gegund.

hier was de 20 weken echo goed, ik moet alleen volgende week nog eens terug, omdat de kleine het niet kon laten om zo te stuiteren dat het onmogelijk was om alle organen goed te bekijken. Waarschijnlijk is wel alles in orde hoor, maar voor de zekerheid willen ze nog een keertje kijken. nu moet ik maandag daarvoor terug en dinsdag nog eens op zwangerschapscontrole, jammergenoeg konden ze op zo een korte termijn niet meer op 1 dag regelen.

de kleine laat zich goed voelen. wat eerst zachte bewegingen waren is nu toch een heel duidelijk geschop wat je ook aan de buitenkant duidelijk kunt zien.

voor mij wel lastig dat het kleintje het leuk vindt om zo vreselijk laag te gaan liggen, omdat daar het minste ruimte is als je probeert achter een pc te werken. dan protesteert het wurm dat er zo weinig plek is :D moet er wel om lachen.

ik heb plannen gemaakt om de enige kinderkamer die we hebben in 3en te delen. het worden dan wel erg kleine kamertjes, maar dan hebben ze wel allemaal een eigen plekje. alleen wil ik pas in september/oktober beginnen te verbouwen, omdat ik eigenlijk nog hoop dat we voordat dit kindje komt kunnen verhuizen naar een iets groter huisje... en geld om 2x alles op te knappen heb ik niet.

kinderwagen is besteld, extra hoog, zodat ik zonder rugpijn bij de kleine kan. nu ben ik nog op jacht naar 2 hoge bedjes 1tje om in te slapen en 1tje als box... van die bedjes die ze op de creche ook hebben, dus als iemand nog tips heeft (naast marktplaats) om die te vinden, graag...

en de grootste verrassing van allemaal,
    waar iedereen dacht dat we een meisje zouden krijgen, is ons kleintje toch een jongen:D

liefs to you all.. en tot snel

9. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey allemaal!

Minke, wat een naar bericht van je overbuurman. Dan staan het begin van nieuw leven en het sterven toch wel heel erg dicht bij elkaar! Hopelijk heb je ook snel minder last van je verrekte band!

Wat betreft het kamertje, wij beginnen komende week ook! Het scheelt wel, vorig jaar zijn we verhuisd. Toen hebben we de kozijnen en zo al geschilderd en er ligt ook al vloerbedekking. De muren zijn nog kaal dus kunnen we zo behangen. Dan nog een sausje erop en we zijn een aardig eind. Ik ben zelf bezig met houten sterren voor op de muur. Had ik ergens op internet gezien, maar daar waren ze best duur. VInd het eigenlijk wel leuk om zelf te doen dus ben er maar aan begonnen!

De kinderwagen en box nemen wij over van schoonzus en zwager. Eerlijk gezegd weet ik niet eens welk merk dat is, haha. Wel dat je de maxi cosi er zo op kan klikken. Van die laatste hebben we trouwens een hele leuke! Een blauwe met grote bloemen! Vond hem zelf erg gaaf en geschikt voor jongen en meisje.

Nou, ga ff lekker tosti's eten! En eten kan ik sinds een paar dagen zeg! Lijkt wel of ik bijna niet verzadigd raak! Maar het lukt me nog aardig goed om het bij gezonde dingen te houden. Gisteren al met een zak wortels i.p.v. chips op de bank gezeten haha!

Liefs!

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Wat een rust hier ;)...

Hier alles goed, geen nieuws eigenlijk.
    Alleen dat ik heerlijk 3,5 weken vakantie heb :D!!!
    Was hier eigenlijk wel erg aan toe, ben de laatste tijd weer erg moe. Ga daar komende weken gewoon even lekker aan toegeven!

Ook besloten om toch 6 weken van tevoren met verlof te gaan ipv 4.
    Ik ben er bijna zeker van dat ik het niet ga redden (gehandicaptenzorg) tot 4 weken, merk dat ik sommige dingen nu al "zwaar" vind (diegene in de rolstoel wassen enzo).
    Ook denk ook dat ik mij "psychisch" goed wil voorbereiden en vast erg last krijg van nesteldrang! En stel dat je 2 weken eerder bevalt :$!

Toedeloes!

11. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Lekker joh vakantie Ragazza!

Ik mag nog even 3 weekjes werken...maar nu een extra lang weekend. Dus ook weer ff bijkomen.

Die moeheid herken ik ook. Had daarnet even de VK gebeld...dacht zelf aan ijzertekort oid, maar het kan ook goed een bloeddrukdaling zijn. Schijnt allemaal normaal te zijn.
    Volgende week de 24 weken controle, dus dat checken ze eea gelijk weer.

@ Ragazza..al keuze gemaakt qua kinderwagen?

@ all....verder weinig nieuws en ook niet heel vaak achter computer te vinden....maar wens iedereen het beste!

Fijne dag!

12. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

Hier nog een goede week werken en dan ook vakantie! Ben er ook wel aan toe! Heerlijk 3 weken niks doen!
    Ik ga 4 weken van tevoren met verlof, maar ben wel 6 weken van tevoren vrij. Neem zelf 2 weken vrij vooraf. Dat vind ik op zich wel lekker. Ik heb lichamelijk niet zo zwaar werk dus wilde eigenlijk niet 6 weken van tevoren met verlof. Dan heb je bij het herstellen van de bevalling nog 2 weken langer.

Deze week het kamertje voor de baby opgeruimd, vanavond of morgen glasvlies tegen de muur en daarna sauzen en spulletjes erin zetten. Al met al niet zoveel werk dus. Wel leuk als dat vorm begint te krijgen.

Eergisteren van een vriendin een kaart in de bus, blijkt dat ze ook zwanger is! Nu 10 weken, dus nog wel spannend maar wel lekker samen zwangeren! Zo leuk!

Nou ik ga ff werken, werk vandaag thuis maar dan ben je toch minder productief merk ik haha!

Later!

13. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Goeiemorgen!

Ik moest er ook weer vroeg uit... en dat in mijn vakantie!
    De schilder is bij ons begonnen om de buitenboel te schilderen, gaat 4 weken duren...dus voor volgende week zaterdag (als we naar weg gaan) zit er voor mij geen uitslapen bij!

Voor bijna 99% gaan we toch voor de Bugaboo.
    Manlief zit al dagen heel internet af te speuren! Ik denk dat we 'm via mp kopen, maar dan moet het wel een leuke prijs zijn! Veel vragen namelijk nog € 600, tja en dan kunnen we beter een nieuwe kopen!
    Alleen over de kleur moeten we nog even vechten, man wil bruin roze en ik wil zwart roze. Al hebben we een site gevonden die bekleding voor de bugaboo maakt, heel leuk!

Es, wat deed jij ook alweer voor werk? Als je thuis kan werken lijkt mij dat heerlijk die laatste weken!
    Ik heb ook nog 42 uur vakantie staan, maar neem die na het verlof op aangezien ik dan ouderschapsverlof opneem... slim hè! (nu 32 uur, dan 24 uur).
    Leuk dat je vriendin ook zwanger is! Mijn schoonzusje is nu 13 weken zwanger, vind dat ook helemaal super, je leeft helemaal mee! En voor de opa en oma ook, krijgen straks gelijk 2 kleinkindjes!

Volgens mij is er wel een echte babyboom aan de gang, vind dat er echt veel zwanger zijn, ook als ik op straat kijk!
    Hoe voelen jullie je als je een zwangere ziet lopen? Ik een beetje gek, kan me nog moeilijk voorstellen dat ze nu ook zo naar mij kijken!

Ik ga zo weer even naar de prenetal, ik had 2 maanden geleden zo'n tankini bikini gekocht. Pas ik het gister nog is even... en denk wat zit dat bovenstukje toch strak bij mijn borsten... is het broekje een M en het bovenstukje een S! Ik heb de bon alleen niet meer, maar de kaartjes zitten er nog aan, hoop dat ze niet te moeilijk doen!

Fijne dag meiden ennnn rustig aan doen hè! xxx

14. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

Ik werk als logopedist, maar in de vakantietijd is het natuurlijk rustig met cliënten. Daarom gebruik ik vooral die tijd voor verslagen en zo, en ik kan thuis inloggen dus superhandig!
    Das ook wel slim van je om daarna nog vakantie uren op te nemen! Ik ga geen ouderschapsverlof opnemen in eerste instantie, maar kan relaxed beginnen. Ga van de 3 dagen eerst anderhalve dag administratief werk doen, langzaam krijg ik dan een meer managmentfunctie. Daar mag ik gelukkig rustig in groeien!

Liefs!

15. miekje28

miekje28 Bekend lid

Nov 3, 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,

Hier ook rustig, heb nu weekje vrij;) (al is dat na t weekend over..)
    vandaag weer geschilderd in babykamer, en afgelopen dinsdag nog accesoires gekocht, zomaar lekker bezig dus!
    voel me ook prima, heerlijk om ff niet aan werk te denken,slaap ook lekker uit, maar doe wel braaf m'n gym oefeningen.
    Frummel beweegt ook veel vaker en duidelijker, echt speciaal gevoel...al is t soms wel lastig tegen maag of blaas;)

heb ook eindelijk buikfoto gemaakt,moest nog steeds gebeuren...
    Ik werk in thuiszorg, ga ip 4 weken voordien met verlof, maar zal dan m'n uren(24) voornamelijk op kantoor doorbrengen denk k, en kleine lichte karweitjes bij mensen thuis doen, heb in september nog 3 weken vakantie, en daarna dus nog ip 4 weken...
    we zullen zien!

Verder hier geen nieuws eigenlijk...

iedereen fijn weekend!

x miek

16. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey allemaal,

En we zitten alweer op 23 weken... Sjongejonge, wat vliegt de tijd toch zeg!
    Gisteren zijn we begonnen met de babykamer. Er zit glasvlies op de wanden dus nu kan er gesausd worden! Heb ook al houten sterren gemaakt voor op de muur en die in de grondverf gezet. Komende week even druk verder met de kamer. Hebben we m zo goed als af voordat we vakantie krijgen! Lijkt me echt heerlijk! Kan je er af en toe ook even binnenlopen en wegdromen...

Donderdag inkopen gedaan... Van alles wat je moet hebben voor die frummel! Wat een gedoe zeg in zo'n babyzaak hahah! Maar we zijn een flink eind op weg.

Verder niet veel nieuws, straks lekker op tijd slapen. Dan beginnen aan de laatste werkweek voor de vakantie!

Greetzz!

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd hard he?! De 23 weken al weer voorbij. Maar van mij mag de tijd nog sneller gaan, ik kan niet wachten tot we onze beeb in onze handen hebben! Ik ben er nu wel aan toe! :D

Vriendlief is bijna klaar in het kamertje. Kozijnen moeten nog geverfd worden. De muren zijn inmiddels geverfd, er moeten alleen nog verticale banen op geschilderd worden. En dan komt donderdag de babykamer! Ik ben zo benieuwd!! De kinderwagen komt dan trouwens ook, wij hebben de maxicosi mura 4. In het donkerbruin.

Voor de rest is er weinig veranderd hier. Met m'n vader gaat het helaas nog steeds niet goed..

Groetjes!

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames,

wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat.alleen helaas voor linnie..sterkte meid met je vader!

iedereen al druk bezig met het kamertje....nou bij mij moet ik nog beginnen..erg he?
    tja wij zijn vorig jaar verhuisd,en hebben ons hele huis toen geverft met z;n 2en,en eigenlijk als we het woord verf horen,worden we gek!!!hahaha

maar goed komt goed.ik doe het kamertje zwart /wit.houd het simpel verders.

hier met mij gaat ook alles goed.alleen de laaste twee weken een schimmelinfectie gehad(blijkt een zwangerschapkwaal te zijn)man wat was dat erg..had het nog nooit gehad,heb gewoon nu medelij met vrouwen die er vaker mee te maken hebben.en heb last van m'n darmen.vaak naar de wc met enorme buik krampen.beetje lastige kwaaltjes dus!

verder voel ik me tip top in orde.geniet ervan.mijn zus id nu 30 weken zwanger en die zegt nu,dat ze het zwaar heeft,de buik zit in de weg,en het idee dat ze nog 10 weken moet...maakt haar kribbig.haha
    dus ik geniet er voolopig nog maar even van..voordat ik ook die verschijnselen ga krijgen.

19. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Hoi Hoi!

Ik kom er nu achter dat ik niet alle meldingen bij een nieuw bericht via de mail krijg, hebben jullie dat ook?
    Tja meiden, wat gaat het hard hè! Nog gemiddeld een 17 weken te gaan, haha!

Miekiee, wij zijn ook nog niet begonnen met de baby kamer hoor! Maar ik prakiseer me rot wat we moeten doen... ik twijfel tussen alles wit/creme en dan met roze (hard of zacht???) accenten of toch een roze muur.

Lin, sterkte meid... vind het sneu voor je... geniet je wel een beetje van je zwangerschap?

Nou, wij hebben net lekker even flink geld uitgegeven!
    We hebben gekozen voor de Joolz Day en dan een zilver/grijze, vond deze toch meer voordelen voor ons hebben. En ben nu helemaal happy met ons besluit!!!! Gelijk maar een roze dekentje, roze parasol en een luxe badset erbij gekocht! Leuk leuk leuk allemaal! kan niet wachten om lekker te gaan wandelen met mijn kleine meid!
    We hebben wel even geshopt tussen zaken en dat was zeker de moeite waard (we kopen er 2, samen met zwager/schoonzus). Bij de 1 maar € 40 eraf en nu hebben we er € 115 af weten te kletsen (per wagen!)

Vanochtend ook bij de vk geweest en alles was goed, voor het eerst mijn baarmoeder opgemeten, 19 cm.
    Ik ga zo voor het eerst naar mijn zwangerfit... ben benieuwd!

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miekiee, kan me voorstellen dat jullie het verven zat zijn, haha. Ach, je hebt nog even de tijd!
    Vervelende kwaaltjes! Beterschap ermee!

Ragazza, leuk, zwangerschapsfitness! Ben benieuwd hoe het bevalt! Wij starten 2 sept met de samen zwanger cursus, haha, ben ook benieuwd hoe dat zal zijn.
    En die kinderwagen is ook niet verkeerd zeg! Mooie deal!
    Ik krijg trouwens helemaal geen berichtjes, hoe kan je dat instellen?
    Vind het heel erg om te zeggen, maar nee, ik kan moeilijk van de zwangerschap genieten.. Heb het gevoel dat ik weer terug glij in m'n depressie. Heel vervelend, maar ik ga jullie daar niet mee lastig vallen, voel me dan zo'n zeur! Jullie moeten lekker op dat wolkje blijven zweven!

Share This Page