Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    @Tamara: wat gebeurd er als je niet inleidbaar bent? KS?

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    tip voor inpakken van tas!

neem ook een schoon shirt mee voor je man!!! ik had de mijne namelijk helemaal onder gespuugd!hihi

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Minke, ik heb hier al ruim 2 weken last van. Ik word er misselijk van en heb zelfs al een paar keer flink moeten spugen.
    Ik gebruik nu Antagel hiertegen, dat werkt hier erg goed! Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Antagel

Ik had dat gekregen toen ik met 15 weken een maagslijmvliesontsteking had. En volgens de apotheker zou het ook hiertegen werken. Is gewoon zonder recept te verkrijgen.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Terwijl ik gister ochtend om 07.15 uur m'n cruesli aan het eten was (moest om half 9 bij de vk zijn) zat ik op m'n telefoon jullie berichtjes te lezen. En om deze moest ik toch even kostelijk hard lachen! :D
    Heb het gelijk aan manlief voorgelezen, kan die zich vast voorbereiden. :p

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Aaargh!!! Zit ik een hele lap tekst te typen, ben ik alles weer kwijt. Drukte volgens mij alleen maar op backspace, maar ging toen gelijk een blz terug...:( Vreemd!

Oké, opnieuw dan maar.

Gister naar de vk geweest. Alles was goed. Bloeddruk blijft steeds netjes, 110/70. Vanaf de volgende keer moet ik urine mee gaan nemen. De baby ligt ook al met d'r koppie naar beneden en kijkt naar m'n rechterzij.
    Gewicht: nu 13.5 kg aangekomen.

Ragazza, ik meen me te herinneren dat je weken geleden al zei dat je 20 kg was aangekomen. Dus dan heb je het de laatste weken netjes rustig gedaan! Goed hoor! Ik had het er gister met de vk over, 12-14 kg is gemiddeld. Maar ze zei zelf ook al dat de één er een stuk onder blijft en de ander er overheen gaat. Ik ga er zelf ook overheen, terwijl ik toch zeker weet dat ik echt geen gekke dingen eet.
    Lief dat je vriend nu beter z'n best doet!! Komt vast wel goed joh! Laten we ook niet vergeten dat het voor onze mannen ook allemaal heel spannend is. En ze moeten ook nog eens met een vrouw omgaan die zich ook opeens heel anders gedraagd.

Tamara, ik dacht altijd dat het weinig zegt als ze nu zien hoe groot het is (na 1 keer meten). Want het kan toch ook dat de beeb een groeispurt heeft gehad en dat het nu even stabiel blijft? Of zie ik dat verkeerd?
    Hebben jullie al een schatting te horen gekregen van de lengte of gewicht? Ik niet, ben wel heel benieuwd eigenlijk.

Es, fijn dat je ook een man hebt die helpt met de zware taken. Hier gelukkig ook één, van het weekend heeft tie het hele huis gestofzuigd en gedweild, erg prettig. Want dat lukt niet echt meer, zo achter elkaar.

Ziekenhuistas. Er was laatst een topic het de zwangerschapspeiler. Daar stonden ook een hoop tips in. Ik ga daar zo langzamerhand ook maar eens een lijstje voor maken.

Volgens mij was het dat wel zo'n beetje. Ik ga zo even wat eten, heb trek! Groetjes!!

6. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Linnie, bedankt voor de tip, ik zal eens even langs de apotheek, want rennies kan ik echt niet uitstaan nu, vind ze ineens zo vies...!?:(
    Irritant he, één verkeerd knopje en je tekst is weg, ik had dat laatst ook, maar weet niet zo goed welke knop ik indrukte. Maar hij ging inderdaad naar de vorige pagina terug, heel irritant!

Tips voor de tas: trouwboekje (als je getrouwd bent), maxi-cosi (en de standaard daarvoor in de auto). Ik heb trouwens ook een dekentje meegepakt voor ons kindje, voor vervoer van en naar de auto, maar dat is eigenlijk pas nuttig als je op tijd bevalt, net als de maxi-cosi.

Tammy, ik dacht ook dat ze dat niet zo goed konden zeggen nu, net als Linnie. Mijn huisarts meet altijd ouderwets mijn buik op met een meetlint en dan zegt ie of het klopt of niet. Krijg nooit te horen hoe groot of zwaar ie is. Maandag weer heen trouwens, vragen of ik nog een echo krijg zoals de meesten hier. Dan zou ik mijn moeder nog mee kunnen nemen.

Nog twee dagen werken en dan zit t er voor mij ook op, heerlijk, kijk er nu al naar uit.

Ik zit hier nog een beetje met iets in mijn maag. Mijn schoonmoeder en schoonzusje gaan op vakantie naar Gran Canaria van 3 tot 13 november. Ik vind dat helemaal niet leuk, het kindje mag dan zelfs al thuis geboren worden vanaf 7 november. Dan ga je toch niet op vakantie? We zijn al vier jaar bezig een kindje te krijgen. dan is het eindelijk zover en dan gaan ze doodleuk op vakantie...! Vind het zo raar. Ligt het aan mij of vinden jullie dat ook? Misschien ben ik ook wel wat overgevoelig hoor...

xx

7. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    minke..tja de 1 vind het niet erg en de ander wel.ik had het niet erg gevonden..het kan namelijk ook 2 weken over tijd geboren worden.waarom wachten op hun wel verdiende vakantie...voor meerendeels mijn geluk.ik geniet er toch van ondanks dat hun er niet zijn.

maar kan me ook voorstellen dat andere het niet fijn vinden.maar goed ieder zijn eigen ding.

8. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    ja, het punt bij mij is een beetje dat ze straks vanaf november 4 maanden vrij zijn allebei en bovendien zijn ze ook nog net op vakantie geweest. Ze kunnen dan toch ook wel een beetje later? En ik ga ervan uit dat het ook hun geluk is, zij krijgen voor het eerst een kleinkind/neefje of nichtje. Dat lijkt me toch niet iets waarbij je het risico wilt lopen om te missen.
    Als het mijn eigen ouders waren geweest (die dit uberhaupt nooit bedacht hadden overigens) had ik het echt helemaal niet leuk gevonden. Ze zeuren nu wel de hele tijd dat ik niet te vroeg mag bevallen. Dan denk ik, ja blijf dan thuis als je het niet wilt missen, toch? Ach misschien heb je ook wel gelijk en moet ik het me niet aan trekken...

9. Es85

Es85 Niet meer actief

@ Minke, tja, ik denk niet dat ik het heel leuk had gevonden, maar zij zijn degene die wat missen als jij bevalt terwijl ze op vakantie zijn. Persoonlijk had ik zo'n planning ook niet gemaakt, maar iedereen is daarin natuurlijk anders, zoals Mieke ook al zei.

Straks weer naar de VK, ik zat vorige wk op 12 kg, dus ga ook wel over het gemiddelde heen. Maar ik moet zeggen dat ik ook meer vocht vasthou in mijn handen en voeten. Dus dat zal ook wel een rol spelen. Ik maak me er niet zo druk om. Probeer er inderdaad wel op te letten dat ik een beetje normaal en regelmatig eet en zo. Verder vind ik het wel best, zolang de rest maar goed blijft!

Ik kan gelukkig de maagzuur nog goed onder controle houden met Rennies. Heb er eigenlijk ook maar af en toe last van op het moment. Vaak tegen de avond en dan helpen ze goed! Hopelijk is het bij jullie allemaal ook snel verleden tijd!

Vandaag lekker dagje vrij, gister heeft manlief weer de hele bovenverdieping schoongemaakt dus hoef me niet heel druk te maken! Heerlijk! Morgen mijn laatste dag werken en dan is het gebeurd voor dit jaar! Wat een raar idee vind ik dat zeg!
    Ook nog leuk trouwens, nieuwe contract gekregen voor na mijn verlof! Ga er gewoon bijna op vooruit terwijl ik minder ga werken! Krijg er een andere functie bij en daardoor meer betaald! Kan niet beter toch?

Fijne dag!

Liefs!

10. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    he in dit topic heb ik nog niet gereageerd.
    Ik ben Evelien 21 jaar en 23 nov. uitgerekend van mijn eerste kindje een dochtertje

11. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk

welkom meid....voel je je goed?

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    meides...vandaag over 2 weken gaan ze mij inleiden!spannend....mits mijn baarmoedermond rijp is...zo niet krijg ik een pil erin....en is het wachten tot mijn weeen beginnen.

13. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    zo dat is spannend zeg!
    Waarom gaan ze je inleiden?

14. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Miekiee, spannend!!! Dan is bij jou helemaal het aftellen begonnen nu. Ben je er zenuwachtig onder of valt het nog mee? Ben benieuwd naar jullie wondertje, we kunnen bijna wel met zekerheid zeggen dat jij dan de eerste bent straks.

Evelien, welkom! Ook de eerste voor jou dus, voor de meesten hier ook. Hoe voel je je? Beetje fit of beginnen de kwaaltjes ook bij jou toe te slaan. Bij ons allemaal wel, haha. Voor de uitgebreide versie zou ik voor de grap even 2 of 3 pagina´s terug bladeren...

Ik zit nu lekker met de laptop op de bank. Mijn man is weg. Hij zit ook bij de brandweer en is voor een cursus naar de wal. Hij komt pas vannacht met een snelle boot terug. Dan dit weekend is het groot feest in ons dorp, daar baal ik wel van. Ik red het nooit om in de feesttent te staan de hele avond. Einde van het seizoen hier op het eiland en dan begint het hier voor de eilanders gezellig te worden. Ieder weekend live muziek in het eetcafé van mijn man en sunneklaas (ingewikkeld soort carnaval) begint ook na dit weekend. Dat wordt allemaal helemal niks met mijn vriend Ischias. Maarja, het is voor het goeie doel!:D

Morgen laatste werkdag...

Verder met iedereen alles okee? Ragazza snotverkouden begreep ik uit je www?

xx

15. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

ik mag natuurlijk al eerder bevallen,vanwege de zwangerschapssuiker.

denk niet dat ze zomaar een ks doen.
    met de echo is het nog wel goed te meten.
    vanaf weer 36 is het moeilijker
    daarom met 35 weken nog een groeiecho,om te kijken of het idd geen groeispurt is.
    ze gaan sowieso met 37 weken kijken of het al aan het verweken is.
    zou ik nu insuline moeten spuiten,dan halen de de kleine met 38 weken,als het moet met een ks.
    maar dat is gelukkig nu nog niet het geval.

het kan een groeispurt zijn.
    ik zie het 28 okt wel.

16. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

@tammy voor jou wordt t afwachten dan voor jou!hoop dat t groeispurt blijkt te zijn!En te hopen dat je geen insuline hoeft te spuiten!
    succes met wachten!

@miekie wel spannend hoor!!! (help me ff herinneren) wat is de reden ook alweer?? (je hebt t vast al gezegd,maar door crash ben ik t kwijt)
    Succes met wachten dan ook voor jou!!

@minke stiekem wel balen he dat je die feestjes dan mist, was er hier afgelopen weekend ook 1, ach denk maar zo, volgend jaar worden ze er alleen maar leuker op, want dan zijn we blij dat we er eindelijk s uit zijn ;) ;)

@evelien welkom!

@ragazaa fijn dat je met je man gepraat hebt!en ach je gewicht komt vanzelf weer wel goed, wilde jij bv geven??

@all hier weer weekje werk er op zitten, nog 4 dagen!
    ben gister bij vriendin op kraamvisiste geweest, heeft meisje van 6weken, zoooooo schattig!!! ze heeft poosje bij me gelegen, mijn ukkie ging er gelijk tegen duwen, zo grappig!
    ze vertelde dat ze al d'r kilo's al bijna kwijt was, geeft bv en heeft baarmoeder en borst ontsteking gehad, dus best pittige kraamtijd.
    bevalling was ook heftig, uiteindelijk 4 uur moeten persen terwijl 3 uur max is!via vacuum in z'huis verlost!

dus na zo'n verhaal ben ik blij dat ik gelijk naar z'huis ga, en weet ik ook dat ik beter op t ergste voorbereid kan zijn!

iedereen fijne avond!

x miek

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ha ladies,

Zo even alles terug lezen, jullie kletsen wat af ;).

@Minke: Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat ze nu net in deze spannende periode op vakantie gaan (zou ook een actie van mijn schoonouders kunnen zijn ;)). Maar zoals iemand al schreef, zij kunnen hun wel voor hun kop slaan als jullie de kleine krijgen terwijl zij er niet zijn.

@Es en Minke: morgen jullie laatste dagje... gek idee hè! Ik heb nu een week vrij en die is echt gevlogen!
    Dus dames, laten we volop genieten van deze luxe! Kijk wel uit naar de vrije tijd als de kleine er is!

Hoe was het bij de vk Es?

@Evelien (naamgenootje :D): welkom! Alles goed met jou en je kleine meid? Ik zal zo is kijken of ik ons lijstje kan vinden, kan je jezelf erbij zetten!

@Miekiee: Wow inleiden op de 28ste :$! Spannend!!!! Dus u word (als we het allen volgens de volgorde houden ;)) de 2e mama van ons topic! Maaruhhh... ik heb volgens mij ook iets gemist, wat is de reden?

@linnie: heel goed opgelet! Ik ben idd niks aangekomen afgelopen 2/3 weken! Ik hield ook vocht vast en heb het idee dat dat ook minder is. Fijn dat alles goed was met jou en je meisje. Waarom moet je urine mee gaan nemen, voor eiwitten kijken ofzo?

Ik wilde toevallig dinsdag aan mijn vk vragen hoe dat zit, het valt mij namelijk op dat mijn urine afgelopen dagen echt donker geel is.
    Hebben jullie dat ook?

Ik ben inderdaad echt snot en snot verkouden! En sinds vanmiddag heb ik ook bijna geen stem meer! Ik weet dat het niet heel goed is, maar gebruik nu 's middags en voor het slapen neusspray, anders kan ik echt niet ademen...

Verder waggel ik lekker rustig door.
    De zh tas is klaar, enveloppen zijn geschreven en nu alles een beetje bijhouden qua wasjes en huishouden.
    En vooral: UITRUSTEN!!!!!! Heerlijk om lekker 's middags een dutje te doen!
    En lekker op de babykamer zitten, ik ben zo ontzettend gelukkig als ik daar zit, vind het zo'n heerlijk mooi kamertje en als ik dan het ledikantje zie en me voorstel dat ons meisje daar over een paar weekjes ligt... tja...dan voel ik me ziels gelukkig :D

Welterusten!

18. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Miekiee 33 jaar Zuid Holland 3e kindje uitgerekend op 19/11
    Mick76 33 jaar Zuid Holland 1e kindje bevallen van zoon Rick
    Ragazza 30 jaar Amersfoort 1e kindje uitgerekend op 26/11
    Linnie1985 25 jaar Den Haag 1e kindje uitgerekend op 27/11
    Tammy77 32 jaar Zeeland 5e kindje uitgerekend op 27/11
    Minke12 27 jaar Waddeneilanden 1e kindje uitgerekend op 28/11
    Es85 24 jaar Overijssel 1e kindje uitgerekend op 28/11
    Miekje28 28 jaar Zeeland 1e kindje uitgerekend op 30/11

19. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    Mrsmiami 21 jaar Gelderland 1e kindje uitgerekend op 23/11

nou heb me zelf ffies er tussen gezet:p

20. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Mrsmiami 21 jaar Gelderland 1e kindje uitgerekend op 23/11

Evelien, het wordt een dochtertje toch? Ben zo vrij geweest om je roze te maken.

Hier zit de laatste werkdag er inmiddels op. Raar idee hoor. Ga morgenochtend nog even op de koffie. Mijn beste vriendin werkt dan in de winkel (ik zit op de receptie en kantoor) en ze vroeg of ik even langskwam om mijn mening te geven over hoe de nieuwe spulletjes moesten staan. Dus dat is wel even gezellig.

Manlief is nu deuren aan het schilderen, is dat ook maar weer gebeurd. Ik heb een lijstje gemaakt laatst met wat allemaal nog moet gebeuren, dus hier kan ook weer een streep door.

Verder geen nieuwtjes, heel saai eigenlijk. Maandag weer controle, denk dat mijn ijzer weer te laag zal zijn, merk het inmiddels ook aan mezelf. Kijken wat ie daarvan zegt.

@Evelien, kun je wat over jezelf en je situatie vertellen? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, wil alleen graag van alles weten:D...

xx

Deel Deze Pagina