Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Minke, ook jou laatste werkdag? lekker hoor. die van mij ook.

Nou zal ff wat over me zelf vertellen:
    Ben Evelien en 21 jaar oud ik woon sinds een half jaar in Harderwijk en ben inmiddels zwanger van mijn eerste kindje.
    Een dochter!
    Zij wordt 23 nov verwacht.
    Ik ben nu een jaar getrouwd met Kevin, hij is 30 jaar oud.
    Als werk doe ik verkoop binnendienst export van alle soorten motoren en constructie's voor de intensieve veehouderij en de glas en tuinbouw, dus spreek continu engels,duits en frans.
    Mijn hobby's zijn: paardrijden (eigen paard), wedstrijdbodybuilding (samen met mn man), tekenen en ben gek op knutselen met stoffen en vilt enz.

Over de zwangerschap: mijn kindje is al meerdere weken ingedaald.
    Ook heb ik al voorweeën.
    Gisteren naar de VK geweest en die kwam tot de conclusie dat ik te weinig vruchtwater heb (ik draag mn kindje erg naar binnen) en dat als het steeds minder werd, mijn kindje over 2 tot 3 weken gehaald wordt.
    Dus spannend nu elke week naar Gyn toe.

Tja dat is het eigenlijk een beetje!

Nou hoop dat ik genoeg verteld heb :)

2. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    joepie mn laatste werkdag zit er op.:D

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    En nu lekker genieten van deze luxe!

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    wat een weertje vandaag hè.... word je niet echt vrolijk van...

Net bij een vriendin geweest, zij is vandaag 12 weken zwanger!
    Volgens mij is er weer echt een babyboom aan de gang (of is het de leeftijd!).
    Belde mijn nichtje, die is in februari bevallen, of zij een winterjas te leen heeft: die heeft ze wel, maar moet ze zelf weer gebruiken! haha, is gewoon weer 13 weken zwanger nu!

Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
    Ik ga morgen met 2 vriendinnen eten en verder lekker huiselijk met vriendlief doen!

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Evelien, welkom hier!!

Ja, echt een rot weertje. Hoewel ik vandaag nog niet eens buiten ben geweest. Echt even een luier dagje. Laatste dagen weer veel te druk gehad met dat stomme auto rijden, ben het helemaal zat!
    Gister met 2 vriendinnen bij een vriendin gegeten, was erg gezellig!
    Afgelopen dinsdag met een andere vriendin naar de ikea geweest. 3,5 uur daar rondgesjokt, haha, dat voelde ik wel hoor, oud wijf! :p

Plannen voor het weekend.. Morgen zijn de opa en oma van manlief 60 jaar getrouwd, ze vieren een feestje dus daar gaan we heen. Ik heb die mensen nog nooit gezien, manlief ook al jaren niet, dus ben heel benieuwd, ik vond het eens tijd worden.
    Zondag ga ik met een paar vriendinnen hightea-en, nog voor m'n verjaardag. Dus daar heb ik ook wel zin in!! Daarna m'n zus helpen wat spulletjes te verhuizen. Best druk dus! :)

Oja, Ragazza. Over die urine mee nemen. Volgens de vk doen ze dat standaard iedere keer als je op z'n eind gaat lopen. Ik denk dat het inderdaad voor eiwitten en suiker is.

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Altijd leuk de ikea hè!
    Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de babydingen daar erg vind tegen vallen... Maar voor leuke frutsels (en natuurlijk een hotdog) kan je daar goed terecht!

Ik ben benieuwd of mijn vk iets zegt over het urine verhaal.
    Ik/wij zijn niet helemaal blij met de vk... maar ja, we zullen het er nog een paar weken mee moeten doen.
    Bij eventueel een 2e gaan we wel naar een andere.

ff gtst kijken!

7. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

@evelien best geftig verhaal dat je minder vruchtwater hebt, fijn dat gyn het in de gaten houd!Geniet van je verlof!!

@urine is inderdaad vanwege de eiwitten(teken van zwschaps vergiftiging) en suiker, moet het sinds 3 weken iedere x meenemen bij co,

@ragazza zo heftig dat je nichtje al weer zwanger is....zou er zelf niet aan moeten denken zo snel, maar ja ieder z;n ding he!

@weekend, heb gister feestje van t werk gehad, erg gezellig, lekker gegeten, choco fontein als toetje!!mmmmmm
    vandaag al mee gaan paard rijden, gewandeld, geslapen en gestofzuigt, vanavond ff strijken, en morgen???wandelen met de hond denk k, voor de verandering;)

iedereen fijn weekend verder!

x miek

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames...ik word ingeleid ivm zwangerschap cholestage....dit is een heel zeldzame bloedafwijking wat met je galzouten te maken heeft...en uit zich in erge jeuk.. dit kan vroeggeboorte of doodgeboorte veroorzaken.dus gevaarlijk voor het kind.

nog even en ben weer mama.....heeerlijk

9. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Ha ladies!

Daar ben ik ook weer even....het is behoorlijk druk hier tussen de bezoeken aan het ziekenhuis. Maar.....met moeder en kind gaat het goed!!

Rick groeit lekker door en is deze week begonnen met het leren drinken. Dat gaat goed, maar voor zo'n kleintje is het behoorlijk intensief.

We proberen nu met 2 a 3 flesjes per dag en de rest krijgt hij nog steeds via de sonde.

Ons mannetje is inmiddels wel uit de couveuse en is verhuisd naar een wiegje.
    Wel blijft hij nog erg geel zien, dus ook nog regelmatig onder de blauwe lamp om z'n lever goed te laten ontwikkelen.

Maar als hij zo doorgroeit en goed z'n best gaat doen met drinken mogen we misschien eind oktober of begin november ons mannetje mee naar huis nemen.

Vereiste is dat hij alle voedingen via de fles kan drinken, dat zijn monitor uit kan en dat het geel zien verdwijnt.

De planning voor deze week is dat de monitor uitgaat...(de monitor die al deze weken zijn hartslag, ademhaling en zuurstofgehalte heeft bijgehouden)

Rick weegt nu zo'n 2600 gram...de moedermelk en het extra krachtvoer wat hij in de voeding krijgt doet dus goed zijn werk en maakt ons mannetje nu echt al meer baby..meer vet op zijn lichaampje oogt minder kwetsbaar.

Maarre....wat is er met het forum gebeurd, veel berichten weg?!!!

Zal even een nieuwe foto plaatsen!

Met jullie allemaal goed? Heb de voorgaande berichten even snel doorgebladderd.

De meeste al met verlof nu...lekker hoor! Ik probeer het forum zo goed mogelijk bij te lezen, maar het is even wat minder frequent dan voorheen:)

sukses met alles!!

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Oh Mick, wat een prachtig mannetje!!!!!
    Heel erg fijn om te lezen dat het zo goed gaat, echt een bikkeltje zeg! Zal wel heel erg fijn zijn voor jullie dat hij nu lekker uit de couveuse is. Ik ga heel hard duimen dat het eind oktober wordt dat jullie hem lekker mee naar huis mogen nemen!

Miekiee: daar heb ik wel is wat over gelezen. Spannend hoor, binnen nu en 2 weken ben je dus weer moeder!

Tja Miekje, moet er ook niet aan denken om over 8 maanden weer zwanger te zijn, haha!
    Nu moet ik wel zeggen dat zij er met de eerste er 2 jaar over hebben gedaan en nu zoiets hadden van we gaan er gewoon voor.

Ik heb vandaag een heerlijk dagje gehad eigenlijk.
    Lekker gekeuteld met vriend in huis en het is nu echt helemaal netjes. Haha, eindelijk na 5 jaar is het huis "klaar", zelfs de rommelzolder is opgeruimd!

Oehhh... mijn kleine meid is zooooo hard aan het schoppen!
    Ga maar even lekker douchen, kijken of ze daar een beetje loom van wordt!!

11. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Mick! Wat een prachtige foto, wat dat betreft mag het forum vaker crashen, haha! Krijgen we telkens een nieuwe foto van Rick!;) Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Kun je het zelf ook allemaal een beetje bijbenen en bevatten? Als ik het zo lees gaat het ook met jou erg goed alweer.

Evelien; wat een stoere profielfoto zeg, heel cool! En weining vruchtwater, domme vraag misschien, maar hoe zien/meten ze zoiets? Voordeel is wel dat er verder geen gevaar dreigt als jullie dochtertje eerder geboren moet worden, dat vind ik zelf altijd een hele geruststelling.

Miekiee; spannend, bijna al. Ik heb trouwens ook erg veel jeuk, maar dat schijnt er ook een beetje bij te horen. Kan me niet voorstellen hoeveel jeuk jij dan wel niet hebt. Heerlijk zal dat straks zijn als je bevallen bent, kriebelvrij, hihi!

Miekje28; hmmm, klinkt goed allemaal, jij geniet goed van je verlof volgens mij. Ik heb zelf ook wel een fijn weekend gehad, ondanks de feestjes die ik hier misgelopen heb. Ben zaterdagmiddag even naar de feesttent geweest. dan zijn er spelletjes (straten tegen elkaar, onze straat was 2e :p) en is het ook altijd wel gezellig. ´s avonds is mijn man pas om twaalf uur weggegaan, dus dat viel ook genoeg mee. Zondag ben ik met mijn schoonzusjes (ik heb er 2 inmiddels) uit eten geweest bij mijn man in het eetcafé, dat was ook erg lekker en gezellig. Oh ja,´s middags hebben mijn man en ik samen nog op het strandpaviljoen gezeten, heerlijk in het zonnetje!
    Dus dat was ook niet zo naar allemaal.

Vanmorgen controle gehad, ik heb blaasontsteking. Dat heb ik al heel erg vaak gehad, maar ik heb er dit keer echt niks van gemerkt. Wel had ik het echt bloedheet al een paar dagen, niet normaal. Volgens de huisarts komt dat deels van de ontsteking. Nu een kuurtje gekregen, heel smerig spul...
    Verder alles in orde, heb over 3 weken een groeiecho, kunnen we ons wondertje weer even aanschouwen. Krijgen jullie ook een groeiecho rond die tijd?

Ragazza; fijn he, een opgeruimd huis. Heerlijk zo voor de bevalling alles aan de kant. Hoef je je daar niet meer druk om te maken in ieder geval. Bij ons is ook alles opgeruimd, BEHALVE de rommelzolder, haha. Misschien dat ik manlief nog zo ver kan krijgen binnenkort.

Urine meenemen; ik moet bij iedere controle al vanaf het begin urine meenemen trouwens, jullie niet? Ik dacht dat dat standaard was. Die wordt altijd op eiwitten en suiker gecontroleerd.

Ik ga woensdag t/m vrijdag even naar de wal, voor de laatste keer vriendinnen daar bezoeken. Daarna durf ik denk ik niet meer zo lang van huis af te zijn. Ik kan natuurlijk niet zomaar terug naar huis als ik denk dat het begint. Dus dan maar deze week direct al, dan heb ik dat ook maar weer gehad.

Pfff, lang verhaal weer. Trouwens, dit topic was bij mij uit de lijst verwijderd, bij jullie ook? Moest hem weer helemaal opzoeken.

xx

12. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Linnie, hoe was de high tea? Leuk idee voor je verjaardag. Vier je het anders wel ´gewoon´ met visite of doe je altijd zoiets?

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

@miekie pff heftig zeg, krijg je nu ook vaker ctg/echo om jullie ukkie in de gaten te houden?
    Eigenlijk wel prettig idee dat met zoiets ze de inleiding inplannen.hebben jullie t aan veel mensen verteld wanneer t gaat gebeuren??

@mick wat een dapper groot mannetje alweer vergeleken met de 1e foto!fijn dat ie t zo goed doet, hoop ook dat jullie eind oktober al lekker met z'n 3en naar huis mogen!

@minke leuk weekend ook voor jou!balen van je blaasontsteking, ik slik al sinds begin cranberry tbl om t voorkomen, en nog geen last gehad gelukkig!
    fijn dat je nog groeiecho hebt!daar hoor ik ze bij ons niet over, zal er volgende x eens naar vragen.
    snap dat je niet meer zo lang achter elkaar weg gaat, ook wel apart idee!

@all nu nog 3 dagen werken en dan verlof!!!
    gaat verder redelijk, gister over strand gelopen, was best zwaar,vandaag tijdens lopen kreeg ik op t laatste stuk flink harde buik, denk dat t net iets teveel was, weinig slaap, drukke lange werkdag en gelijk ronde doen...volgende x iets langzamer aan...lichaam geeft t goed zelf aan....
    ukkie s wel flink actief geweest vandaag, nu ook weer, ribben moeten t beetje ontgelden geloof ik...
    morgen alvast enveloppen halen en nog tal van kleine boodschapjes doen...

x miek

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Minke, allereerst wat een prachtige foto's!!!!! Heb ze net even bewonderd, heel mooi! Leuk dat je nog even naar je vriendinnen gaat, kwam je wel uit het noorden (weet ik even niet meer...)?
    Balen van je blaasontsteking. Heb je pijn? Ik moet wel echt om het kwartier voor 3 druppels naar de wc, word er gek van!

Hier ook niet standaard urine mee,ze hebben er bij mij dus nog nooit om gevraagd... ik moet morgen en ben erg benieuwd of ze er dan over begint.
    Ook een groeiecho komt hier niet ter sprake en eigenlijk zou ik deze wel willen, ze hebben tenslotte een echo apparaat bij mijn vk. Ga dat morgen ook maar is aankaarten.

Miekje: nog 3 dagen en dan gewoon 4 maanden vrij zijn! Wat een luxe waar we even goed van moeten genieten! Ik dacht een paar maanden geleden om dan lekker veel te winkelen, maar ook hier kan ik echt niet veel meer lopen!
    Ik heb vooral veel last van een soort druk onder bij mijn doos...

Wat gaat het allemaal hard hè....
    Ik vind het zo'n gek idee dat we echt nu heel snel met
    z'n drie-tjes zijn! Heb er zo ontzettend veel zin in om mijn meisje vast te houden!

15. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Ragazza: vreemd hoor, maar je zei al dat je niet helemaal tevreden was bij de vk toch? Ik heb helemaal geen pijn, maar dat schijnt normaal te zijn. Als je zwanger bent en blaasontsteking hebt schijn je dat niet te voelen. Vandaar dat het wel handig is dat ze gewoon iedere x de urine controleren. Hebben ze je wel gecheckt op ijzer en suiker (bloedprikken in je vinger)?
    Foto´s zijn mooi he? Zal er straks een paar op het forum hier plaatsen voor de andere dames.

Mijn ouders (waar ik altijd logeer) wonen op ongeveer 45 minuten rijden vanaf de boot, dus dat is goed te doen. Ze wonen vlakbij Groningen, waar ook mijn vriendinnen wonen, dus da´s handig.

Miekje, jij dus ook de ribben de klos. Dat is hier helaas ook het geval. Gelukkig wisselt ie af en toe van kant, dan kunnen mijn ribben zo nu en dan ook even bijkomen, haha. Nouja, t is beter dan dat we ze helemaal niet voelen bewegen toch? Heerlijk jij ook bijna verlof dus. En dan aftellen geblazen...

xx

16. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    HoiHoi!

Net terug van de vk en alles was helemaal ok.
    Heb het even nagevraagd, maar zolang mijn bloeddruk goed is gaan ze geen urine testen.
    Mijn HB is bij de vorige bloedafname gemeten en was weer helemaal goed (8,5)
    Omdat ik geen diabetes indicatie heb kijken ze daar ook niet naar. Nu had ik een client met diabetes, dus heb mijzelf af en toe even geprikt en zat goed.
    Nou ja, zolang ik mij idd verder goed voel en voel dat het met de kleine ook goed gaat, ga ik me maar niet druk maken.
    Volgende keer gaan we de bevalling bespreken (en vanaf dan moet manlief dus gewoon elke week mee!)

Groningen, nog nooit geweest. Schijnt wel een leuke stad te zijn toch?

Mijn pa en zusje komen zo eten (mams en broer,down syndroom, zitten een paar dagen in Disney).
    We laten lekker de chinees langs komen!

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
  18. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Mooi Ragazza, die kende ik nog niet. Kennen jullie deze?

Mooier dan ik dacht
    De wereld is niet groter
    Dan dit huis in deze straat
    En buiten is de stilte
    Benieuwd naar wat er komen gaat

Onze kamer een oase
    Puur verlicht door maneschijn
    Zonder ooit iets te verplaatsen
    Het zal nooit hetzelfde zijn

En dan is alles anders
    Zomaar midden in de nacht
    Blijkt het leven zoveel mooier
    Zoveel mooier dan ik dacht

Jij oogt vastbesloten
    Hult je in serene rust
    Aanvaardt wat er gaat komen
    Voel ik je als ik je kus

Maar ik dreig te verdwalen
    Ik ben niet zo sterk als jij
    Maar je hartslag is een gids
    Het klopt precies voor allebei

En dan is alles anders

Ik voel je hand vast in de mijne
    Nu is liefde pure kracht
    Het heeft de twijfel doen verdwijnen
    Ons naar een hoger plan gebracht

Het verstand laat ons alleen
    De natuur neemt het weer over en
    Geeft ons het gevoel
    Alsof we kunnen toveren

En dan is alles anders

Je hebt het leven in je armen
    En de parels op je wang
    Het is een beeld dat ik bewaren wil
    Mijn hele leven lang

En dan is alles anders

YouTube - Guus Meeuwis - Mooier dan ik dacht

Van mijn Guusje...

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @ragazza fijn dat alles goed is!zo je zie je maar iedere vk doet t toch net wat anders!ach komt wel goed!
    heerlijjk he bijna verlof!veel winkelen zou ik nu ook niet aan moeten denken, schoonmoeder vroeg t poosje terug om gezellig (?) met hun en schoonzussen te gaan winkelen, net als ik verlof heb, zie ik echt niet zitten, ten eerste met hun niet, 2de wat moet ik nog kopen? en 3de kan je constant zitten en rusten tussendoor, nee hoor ga wel naar stad in de buurt en gewoon alleen, lekker rustig!
    verder komt pedicure, vind het zo lastig zelf te doen, laat me x verwennen!

fijne avond!

x miek

20. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ladies, jullie bed al op klossen?
    Denk het niet anders had ik er wel wat over gehoord...

Wij hebben het gisteren gedaan, en dat is me toch een partij hoog!!!!! Gelukkig ben ik vanacht 5x veilig mijn bed uitgekomen, maar ik vind het nogal wat zeg...
    Ik kom wel makkelijker het bed in dus dat is wel fijn.

Weet niet of je al op het vaste land bent Minke, maar iig fijne dagen met je vriendinnen.

Miekje: heel slim om een pedicure te laten komen haha, het is idd een hele onderming!

Linnie en Tamara, alles goed met jullie? Jullie zijn zo stil....

Liefs

Deel Deze Pagina