Gezellig Ramoontjuh, Minke en Kleuterjuffie dat jullie er ook zijn!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en natuurlijk kleuterjuffie ook met je verjaardag vandaag! Goed om te horen Nieno dat het iets beter gaat met de misselijkheid!! Hier gaat het vandaag prima..weinig kwaaltjes..beetje moe. Maar dat komt ook wel weer door dat suffe weer!!
Gezellig nog meer meiden erbij! @Minke: Pfff 4 jaar... voor ons allen is het erg bijzonder, maar voor jullie zal het helemaal speciaal zijn! Gefeliciteerd meid! IUI is toch dat ze een rijp eitje plaatsen ... ben daar niet zo in thuis... Vanavond gezellig gegourmet met mijn familie. Alleen mijn ouders en zusje weten het. Omdat oma en broer het niet weten was het wel grappig om onderling "stiekem" opmerkingen erover te maken! Omdat oma een grote kletskous is en mijn broer het down syndroom heeft (en zijn mond echt niet kan houden en dus de hele woonplaats het zal weten) hebben wij het hen nog niet verteld. Zijn er meiden die ook zo'n pijn in hun borsten hebben??? Ik word er helemaal wappie van!
Ragazza: 29 jaar - Amersfoort - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - 13/4 intake bij vk Linnie1985: 24 jaar - Rotterdam - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - nog geen afspraak gemaakt bij vk Pio: 30 jaar - Den Bosch - 1e kindje - uitgerekend op 20/11 - 14/4 echo ziekenhuis en 20/4 afspraak bij VK fuJ: 25 jaar - ? - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 6/4 echo bij gyn Miekje28-28 jaar- prov. zeeland-1e kindje- uitgerekend op 30/11- 20/4 afspraak bij vk Mick76: 33 jaar - Zuid Holland - 1e kindje - uitgerekend op 22/11-15/4 eerste intake bij VK kleuterjuffie: 27 jaar - Utrecht - 1e kindje - uitgerekend op 28/11- 16/4 intake en echo VK Minke12: 27 jaar - Waddeneilanden - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 15/4 1e echo bij FA
Die (.)(.) van mij kunnen er ook wat van. En het lijkt wel alsof ze per dag groeien... Niet grappig idd...8)
Bedankt voor de felicitatie Mick. Mijn (.)(.) groeien wel, maar heb er maar weinig last van, had ik vorige keer veel meer. Heb alleen erg weinig trek en leef op beschuiten en een klein beetje warm eten. Gelukkig nog steeds niet misselijk.
Ha dames, Allereerst natuurlijk iedereen (nogmaals) van harte gefeliciteerd! Hier gaat alles nog z'n gangetje. Morgen de eerste echo bij de fertiliteitsarts! Oh, ben zo zenuwachtig! Zeker gezien het feit dat ik eigenlijk nog helemaal geen kwaaltjes heb. Ook geen last van m'n borsten. Alleen MOE, MOE, MOE! Ik zal jullie op de hoogte houden morgen! Liefs
Van mij groeien ook per dag...en ook mijn tepels... moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet zo mooi vind Ik kan 's nachts bijna niet op mijn zij liggen van de pijn Maar goed ik ben verders niet misselijk en daar ben ik wel blij om! Dus lekker gebrunched net en mijn schoonouders het verteld, was wel een beetje dubbel aangezien mijn schoonzusje vorige week een mk heeft gehad met 8 weken.. Besloten om het hun pas bij de 12 weken te vertellen, vind het nog niet gepast om het hen nu te zeggen... moeilijk hoor!
@fuj: spannend morgen!!!! Laat je even weten hoe het is geweest?! @allen: zijn er al meer die zich hebben opgegeven voor mvm?
Hallo allemaal, Ragazza; 4 jaar is inderdaad erg lang. En toch vliegt de tijd als je achteraf kijkt. IUI is eigenlijk heel simpel; ik spoot iedere ochtend hormonen zodat ze precies wisten wanneer de eisprong zou zijn en dan plaatsen ze op precies het 'goede' moment bewerkt sperma in de baarmoeder. Op die manier hoeft het zaad niet zo ver meer te zwemmen en ze plaatsen alleen de toppers terug. Gewoon inseminatie eigenlijk, snappie? Het heet bij ons medisch gezien 'onverklaarbaar' dat we niet zelf zwanger werden, maar mijn man had ook niet bijster veel zaadjes (gemiddeld zo'n 25 miljoen). Maar wij zijn inderdaad extra blij, voor zover je dat kunt zijn, hihi. Wat naar voor je schoonzus, dan is het nieuws brengen inderdaad een beetje dubbel lijkt me. Hier zijn de kwaaltjes actief hoor... Erg misselijk, vooral 's avonds en 's ochtends voordat ik opsta. Verder erg moe, en mijn (.)(.) groeien als kool. Vind mijn man wel leuk haha! Eten helpt bij mij tegen de missleijkheid, hebben jullie nog meer tips? Eten helpt namelijk maar een half uur bij mij... fuj; spannend morgen, veel plezier! MvM kan bij mij niet, ik woon op een waddeneiland en dan kunnen ze het niet ophalen helaas... xx
@ramoontjuh; vervelend dat je zo moe bent. En dan een kleintje om je heen lijkt kom je dan wel toe aan uitrusten? @nieno; fijn dat het beter gaat, ik hoop voor je dat het zo blijft. @kleuterjuffie; ik las dat jij ook buikpijn hebt af en toe. Waar zit dat bij jou? Ik heb af en toe steken in mijn lies, bij niezen enzo. Nou las ik op internet dat dat bandenpijn kan zijn, maar ik las in mijn zwangerschapsboek dat dat pas veel later in de zwsch is. Weet jij (of iemand anders) hoe dat zit? xx
@ Minke Dit vond ik hierover op internet, volgens mij noemen ze dat wat wij hebben ook bandenpijn. Zwangere vrouwen kunnen tijdens hun zwangerschap last hebben van buikpijn. Deze buikpijn wordt veroorzaakt door de banden waarmee de baarmoeder aan het bekken verbonden zit. De baarmoeder groeit al heel hard in een vroeg stadium van de zwangerschap, en dit zorgt ervoor dat de banden ook oprekken of zelfs overrekken. Het (te snel) oprekken van die banden kan buikpijn veroorzaken. Ik heb idd ook af en toe steken, soms rommelende darmen. Maar het zit iig onderin. @ Ragazza Ik herken de situatie met je zus, alleen was ik dan de zus die de mk had gehad. Ik vond het wel moeilijk om achteraf te horen dat mn jongere zusje al even op de hoogte was en het mij niet verteld werd. Ook kreeg ik vrolijk een echofoto in mn handen gedrukt, dat was heel confronterend. Ik gunde het mn zus van harte, zeker ook omdat hun eerste kindje Down heeft, maar vond het erg moeilijk om naar haar zwangerschap te informeren. Na een week of 4 ben ik huilend in de auto gestapt en ben naar haar toegegaan, heb toen uitgelegd dat ik het haar erg gun, maar het er erg moeilijk mee had. Dat begreep ze, maar heb niet het idee dat ze ooit begrepen heeft wat een impact een mk heeft. Ben wel van plan me op te geven voor MvM, maar durf het aan de andere kant niet goed omdat mijn vorige zwangerschap uitliep op een mk. @ Minke Super dat je op deze manier toch zwanger bent geworden. Kan me voorstellen dat je dan extra blij bent. @ fuj Veel plezier morgen!
@kleuterjuffie: voor jouw situatie met je zus ben ik dus ook een beetje bang... Bij mij gaat het dan om mijn schoonzus en een hele sterke band hebben wij niet. Ik ben dus ook heel bang dat ze voor ons niet zo blij zal zijn... Het gaat ook nog is om het eerste kleinkind en ik denk dat dat ook gevoelig ligt, zij zou eerst zijn maar nu wij... Moeilijk hoor, al vind ik dat wij ons geluk hier niet door moeten laten beinvloeden... Maar jouw zusje heeft dus een down kindje gekregen. Wisten ze dit vooraf? Ik zelf heb een broer met down syndroom en mijn man en ik hebben het nu over alle testen... ben er erg dubbel in. Wat zou je doen als je het zou weten? Weghalen? Denk niet dat ik dat kan, maar kan je dan nog genieten van je zwangerschap? Ik heb btw ook "buikpijnen" hoor, althans niet echt pijn, maar een gevoel dat ik moeilijk kan uitleggen. Af en toe steken (met hoesten of erg lachen) maar voornamelijk een "trekkend" gevoel. Maakt mij wel is erg onzeker...
@minke12: er schijnt iets homeopatisch van vsm te zijn voor misselijkheid bij zwangerschap, ff navragen bij de vk? Dropjes eten schijnt ook te helpen...
Mijn zus en haar man wisten dit niet vooraf. Maar op de een of andere manier had ze wel een voorgevoel tijdens haar zwangerschap. Ik zou zelf het kindje nooit weg laten halen als het Down heeft, maar dat komt ook door mijn christelijke levensovertuiging. Ik probeer me maar niet teveel zorgen te maken om die buikpijn, hebben de meesten weleens last van volgens mij.
@minke als onze kleine mannetje op bed ligt ga ik ook even liggen tussen de middag. Dat is dan wel weer een voordeel dat hij nog zo klein is. Hoe is het met jullie meiden?
hoi allemaal, @minke, die pijn in je liezen dat zijn bandpijnen dat is heel normaal heb ik gehoord heb daar ook continu last van het is net alsof je ongesteld moet worden die pijn, (tenminste bij mij dan). en voor de misselijkheid dames even langs de huisarts die kan emesefene voorschrijven. werkt heel goed tegen de misselijkheid aangezien is het de hele dag door heb en de pot alleen maar aan het omhelzen was is dit voor mij echt een uitkomst. het is niet schadelijk om te slikken de verloskundige heeft het doorgegeven alleen kon zij het niet voorschrijven dat moet de huisarts doen. verder hebben wij een een heerlijke pasen gehad gister gebruncht met mijn ouders en zusje met haar man en 2 kinderen. (die weten het inmiddels al). kreeg alleen geen hap door me keel met die brunch alles wat uit de oven kwam moest ik van kokhalzen van de lucht terwijl ik normaal dol ben op afgebakken croisants. groetjes nien,
Ha dames, Hier een erg gelukkige meid! Vanmiddag 1e echo gehad, gyn. was erg positief. Gelukkig! Het zag er allemaal prima uit, vruchtje zat netjes in de baarmoeder en er was zelfs al een (beginnend) kloppend hartje te zien! Wij konden het nog niet zo goed zien, zag wel af en toe iets knipperen, maar de gyn. zei dat zij het wel goed zag. Zij was heel positief, dus dan zijn wij het ook! Volgende week vrijdag (16 april) weer terug voor een 2e echo. Ik heb ook gevraagd naar de buikpijnen, die heb ik namelijk ook heel erg. Dit kon diverse redenen hebben en hoefde absoluut niets negatiefs te betekenen. Groeien van de baarmoeder/darmen etc. etc. Ze zei dat zolang er geen bloedverlies bij zit er niets aan de hand is! Hopelijk stelt dit jullie ook gerust! Succes meiden!
Ragazza; dat trekkende gevoel is volgens mij die bandenpijn hoor, dus niets om je zorgen over te maken. Zo voelt het bij mij ook namelijk. Niet echt buikpijn te noemen, maar bij een onverwachte beweging voel ik het in mijn lies. Kleuterjuffie; down kunnen ze toch constateren bij een nekplooimeting? Dan kunnen ze toch alleen aangeven of je een verhoogde kans hebt? Volgens mij stelt dat ook nog eens niets voor, die verhoogde kans. Is dat niet iets van 1 op 200? En bovendien; volgens mij zijn kinderen met down over het algemeen erg gelukkig, maar daar weten jij en Ragazza vast meer vanaf. Ik dacht eerst dat ik al die tests wel zou willen laten doen, maar nu denk ik juist van niet. Je komt dan toch voor een rare keuze en weghalen wordt m toch niet bij ons denk ik, of het kindje moet al zwaar gehandicapt zijn en veel pijn krijgen in zijn leventje. Dat zou ik misschien niet over mijn hart kunnen verkrijgen... Ramoontjuh; fijn dat je zo'n pauze voor jezelf in kunt lassen. Ik ben iedere dag kapot als ik terugkom van mijn werk. fuj: Wat goed, gefeliciteerd! wat een fijn gevoel of niet? Bij 6 weken horen ze idd niet altijd het hartje, is soms nog net te vroeg. Leuk dat ze het bij jou wel hoorde! nieno; leuke Pasen dus. Misselijk van die lekkere croissants, haha! Ikzelf ben niet misselijk van iets, maar gewoon misselijk in het algemeen. Ik probeer de hele dag door iets te eten, maar dan nog... Ach, het is voor het goede doel! @allemaal: thanx voor de tips, ik zal volgende week de FA vragen naar de misselijkheid. xx
Hoi! Is er nog plek hier? Ook ik ben eind november uitgerekend, maar vanwege mijn lange onregelmatige cyclus vind ik het zelf lastig precies te zeggen hoe lang. Mijn banner geeft ws iets te lang aan. Ik heb vrijdag gesprek voor MvM, ben benieuwd. Volgende wk dinsdag intake en echo bij de verloskundige. Ze doen bij ons altijd de 1e x een echo dus erg leuk! Groetjes!
Ha dames, @es welkom!heb dus zelf ook lange cyclus,dus loop waarschijnlijk ook wel iets voor,wacht gewoon de termijn echo af,dan weten we t precies Verder hier niet echt meer misselijk,wel dat weeïge af en toe,bij mij helpt t echt om regelmatig te eten,staat ook pak rijstewafels naats bed,krijg soms om 6 uur al trek Buikpijn heb k vooral 's avonds,m'n boobs doen wel best vaak pijn,moet echt niet te gek doen.... Iedereen succes komende dagen!!!en op naar de 12 weken! x miek