Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    jahaaaa hier sta het bed ook op klossen,maar men wat hoog...heb een krukje nodig om erin te stappen..aangezien ik en lengte heb van 1.56:D

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey allemaal,

Hier een kort berichtje van mij vanuit het ziekenhuis.
    Afgelopen maandag ben ik met het Hellp syndroom opgenomen in het ziekenhuis, waar 's avonds ook spontaan de bevalling is begonnen. Op 19 oktober om 4.39 uur is na een bevalling van maar 4 1/2 uur onze zoon Timo Jan Willem geboren. Het was voor deze termijn een best flinke baby, 2450 gram. Hij doet het ook erg goed. Komende weken nog wel in het ziekenhuis maar ben al zo blij met hoe hij het doet!
    Met mij gaat het gelukkig ook de goede kant weer op, herstel goed!

Jullie horen later meer en dan zal ik proberen een foto te plaatsen!

Liefs Es

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Mama Esther: GEFELICITEEERD!!!!!!!!!

Ik las je www al op hyves en was echt weer helemaal verbaasd!
    Zal voor jullie ook even heel heftig geweest zijn! Je had net 2 dagen verlof toch? Nu heb je lekker extra weekjes om van je mannentje te genieten!
    Wat ontzettend fijn dat alles goed met jullie gaat. Ik heb even gegoogled op het hellp syndroom en dat is voor zowel baby als moeder erg heftig zeg! Gaat het met jou ook goed?
    Timo... wat een ontzettend mooie naam (als wij een jongen hadden gekregen had het ook zo geheten :D).
    Ik wacht met spanning af op de foto van jullie trots.
    Geniet van je gezinnetje en hoop dat jullie spoedig lekker naar huis mogen!

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    En voor de andere dames:
    nu zijn er genoeg "oktober mama's" tussen ons hoor,
    zullen wij het gewoon even op de afgesproken datums houden ;) :D

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    ES VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON TIMO!!!!
    wel heftig met hellp,maar goed dat je bevalling op gang kwam,anders had t voor jou ook stuk linker geworden!
    hopelijk kan je nu lekker genieten met z'n 3en!
    inderdaad is timo al redelijk op gewicht, hopelijk mag hij snel mee naar huis!

@ragazza ik hoop t toch echt tot eind november uit te zingen, wil nog zoveel doen in m'n verlof;)
    hier gaat t bed as weekend omhoog!zal wel wennen zijn als ik jullie verhalen zo lees...maar ja hoort erbij he!
    ga vandaag m'n z'huis tas toch maar s inpakken, je weet immers maar nooit....

x miek

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Es: van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!! Jeetje, wat zal dat schrikken zijn geweest! Gelukkig gaat het goed, en wat een prachtige naam!! Ben reuze benieuwd naar de foto's!!

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sorry dames, ben erg weinig hier geweest. Heb het zo druk gehad. Ben deze week al heel de week bezig met m'n rijlessen. Vandaag moest ik afrijden en ben helaas gezakt... Echt ontzettend klote, maar niks aan te doen.. Heb m'n best gedaan.
    Hier dus ook niet van plan om eerder te bevallen aangezien ik 5 nov nog een keer moet afrijden, haha. Ik moet en zal dat stomme rijbewijs hebben voor ik ga bevallen!

Ik ga in m'n bed liggen en even flink balen en huilen, heb ik even behoefte aan... Morgen beloof ik alles uitgebreid te lezen en reageren!

8. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
  9. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Balen lin!!!! Waar ging het mis? Kan me voorstellen dat je ff lekker wil janken! We gaan heel hard duimen dat je het 5 november haalt.

Miekje, jij nog 3 dagen werken lees ik, complimenten dat je het zolang volhoudt hoor.

Ik begin me nu echt een zeur te vinden...
    Ik heb vannacht zooooo slecht geslapen, ben er wel 10 uit geweest. Daarnaast heb ik echt veel pijn bij mijn schaamstreek, de kleine meid drukt echt haar volle gewicht daarop....

Zit nu nog in pyjama, ga denk ik zo nog maar even liggen.
    Al is vriend ook vrij en dat is natuurlijk niet zo gezellig....

10. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  11. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Hey mama Es!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Timo!!

Hoop dat alles goed gaat met moeder en zoon. Sukses in het ziekenhuis!!

groetjes!!

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    #592 Linnie1985, 22 okt 2010
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
    Hallo allemaal!!

Zooo, ik ga nu eindelijk eens op m'n gemakje op jullie allemaal reageren! Word weer eens tijd! :D

Mick, wat een prachtig mannetje zeg!!! Fijn om te horen dat het goed gaat. En logisch dat je wat minder op het forum zit! Je zal het er druk zat mee hebben!

Miekiee, oja, dat inleiden was vanwege cholestage. Nu weet ik het weer. Heb je er erg veel last van??

Ragazza, hier ook een druktemaker hoor! Soms beweegt ze zoveel dat ik er misselijk van word en moet overgeven. Sinds gister ook opeens veel last van harde buiken..

Minke, maf he dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap heel ander aanvoelt dan een normale blaasontsteking?!
    Ik hoef hier dus niet iedere keer urine mee te nemen. Heb het nog nooit hoeven doen. Vanaf de aankomende keer nu wel iedere keer.
    In m'n vinger prikken hebben ze ook nog nooit gedaan. M'n ijzer e.d. hebben ze aan het begin van de zwangerschap getest en een tijdje geleden, verder niet.
    Hoe was het aan wal?? Nog leuke dingen kunnen doen??
    Oja, de high tea was heerlijk! M'n buik zat bomvol, haha. :p
    Ik doe altijd met 3 andere vriendinnen iets van high tea of uit eten voor onze verjaardagen. Daarnaast vier ik het ook voor de rest en de familie. Die traditie is er in de loop van de tijd een beetje ingeslopen. Normaal is het meestal uiteten en borrelen, maar nu ben ik natuurlijk zwanger en de vorige keer was een andere vriendin zwanger. Dus nu 2 keer high tea gedaan! :D
    Heb ook je foto's bewonderd, zijn echt heel mooi zeg!!

Miekje, zoo, jouw verlof is nu ook ingegaan he?! Petje af dat je het zo lang hebt volgehouden! :)

*** Ik plaats even dit berichtje, ga zo weer verder, voordat ik weer alles kwijt ben *** :D

Groeiecho, hier krijg ik er ook geen meer. Helaas..

VK, hier ook niet tevreden met de vk. Ze hebben echt heel veel verschillende mensen in dienst. Ik zie iedere keer weer een nieuw iemand. Er zit er zelfs eentje bij die heel slecht Nederlands spreekt.. Als er een volgende keer komt, dan ga ik ook heel goed zoeken. Deze had ik genomen omdat het lekker dichtbij was.

Ribben, geen last van m'n ribben. Jullie wel zo te lezen. Volgens mij zit m'n buik vrij laag, heb nl niet het idee dat ze echt bij m'n ribben komt. Wel een beetje eronder, maar verder niet.

Mooi nummer, Ragazza. En Minke ook een mooi gedicht!
    Dit gedichtje van Dolf Jansen vind ik ook zo leuk.

100 op de schaal van lief - Dolf Jansen

Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past

ik vraag je 'gaan we lachen?'
    je antwoord met een lach
    en als jij zo antwoord op mijn vraag
    heb ik een goeie dag

ik weet dat gletsjers smelten
    van ozon en van gif
    ik ken de laatste panda
    en ik heb gehoord van hiv

ik zie de wereld draaien
    ík draag niet voor niets een bril
    maar als jouw lach zich daarin spiegelt
    dan staat de wereld even stil

want jij bent 100
    jij bent 100
    jij bent 100
    jij bent 100 op de schaal van lief

jouw kleine scherpe nageltje
    krabt krasjes in mijn arm
    en als ik jouw stevig vasthoud
    hebben wij het samen warm

ik geef een fles, ik vraag een boer
    jij schudt bedachtzaam nee
    en als je heel soms huilen moet
    dan huil ik stiekem mee

ik weet van pijn en onrecht
    door politiek geweld
    ik zie ongelijkheid wereldwijd
    en ik ken de macht van geld

ik heb geen geld, ik heb een vriendin
    dat is niet bedoeld als klacht
    want ik ben rijkste van allemaal
    wanneer jij naar me lacht

jij bent 100
    jij bent 100
    jij bent 100
    jij bent 100 op de schaal van lief

Bed op klossen, nog niet gedaan. We vieren morgen eerst onze verjaardagen (+ nog een feestje voor het trouwen). Ik wil nl thuis bevallen en wij hebben geen verwarming in de slaapkamer, wat dus wel een vereiste is. De woonkamer is een voor- en een achterkamer en we gaan de achterkamer dus ombouwen tot "werphok". Is straks voor de baby ook wel fijn, want zo'n klein mensje in zo'n ijskoude kamer vind ik maar niks.

*** Weer even plaatsen ***

Es, fijn dat je al naar huis mag en dat het herstellen goed gaat! Nu maar hopen dat Timo ook gauw met jullie mee mag. Hoe gaat het verder met je?? En hoe is je bevalling gegaan?

Rij examen, ik wilde bijna gaan spookrijden... :) Echt heel erg dom dus. De zon scheen erg laag en ik zat met de klep te klooien en toen was het gebeurt. Echt een blunder eerste klas, heb zo iets zelfs nog nooit tijdens het lessen gedaan. Maarja, verder heb ik m'n best gedaan, niks meer aan te doen... Het zou alleen zo fijn zijn als ik het nog haal voor m'n bevalling..

Hier, ik voel me sinds gister een beetje leeg/somber. Ik weet niet hoe het komt en wat ik er aan moet doen. Heb weinig rust in m'n kont, maar voel me ook niet fit genoeg om iets te doen. De nachten zijn een drama. Ben zo vroeg wakker steeds.. Dus alles bij elkaar gewoon een beetje BAH! Hopen dat het gauw weer over is. Ben nl steeds wel een beetje bang dat m'n depressie weer terug komt. En dat is echt het laatste wat ik wil! Genoeg geklaagd weer!
    Ik ga zo het eten maken en alvast een kwarktaart klaarmaken voor het feestje morgen. Dan doe ik ook nog iets nuttigs, haha. Bijna het hele huishouden komt op manlief terecht, vind het wel een beetje sneu voor hem..

Fijn weekend allemaal!!!!

Ojaaa, nog één ding.. Hebben jullie ook zo vreselijke kramp in jullie kuiten?? Ik word er gek van!! Overdag vaak last van, maar 's nachts nog veel erger!

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    he dames,

@linnie zo je hebt goed je best gedaan in reageren!;)
    snap dat je tot morgen wacht met je bed, wel gezellig zo'n feestje!
    En huishouden dat je man doet, alleen maar fijn!hier heeft m'n ma vandaag geholpen, en manlief doet ook t een en ander, wij kunnen/mogen t niet dus moeten ze ff afzien deze paar weken(dat hebben wij soms veeeeeel langer moeten doen, en we moeten nog bevallen!!! )
    Kramp heb ik gelukkig niet, eet dagelijks tomaat en dat s goed voor je kalium(wat kramp veroorzaakt) dus dat houd ik ff vol, maar loop ook nog steeds flinke stukken en dat scheelt geloof ik ook!
    Wel balen!helpt t als je rekt en sterkt voor t slapen gaan?Succes ermee!!

@all zo morgen en zondag nog werken en dan VERLOF!!!!!!!
    ben vandaag naar ha geweest, heb 2 moedervlekken die laatste tijd zijn gaan groeien, was niks kwaadaardigs maar mocht wel naar dermatoloog om ze weg te laten halen, dus dat gaan we nog maar ff doen volgende week;) heb ik wat te doen he in m'n verlof;)

fijne avond en weekend!
    zit nu lekker alleen,manlief is naar cabaret, lekker rustig voice kijken!

x mieik

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hoi,

@Lin: Zou idd wel heel fijn zijn als je dat stomme roze papiertje... uhh... pasje voor de bevalling hebt. Anders ben je er toch weer ff uit.

Balen dat je je zo somber voelt. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik de laatste week ook de vrolijke meid zoals altijd niet kan zijn. Zoals ik al schreef in mijn www, ik kan gewoon echt bijna niks meer... Nu vanavond ook, ik kan maar geen houding vinden.
    Soms staan het huilen me nader dan het lachen en hoop ik echt dat ze niet langer dan nog 5 weken blijft zitten....

Je hebt iig morgen iets leuks om naar uit te kijken. Geniet daar even lekker van meis! En klaag hier maar lekker van je af, doe ik met je mee, hihi!

@Miekje: Kunnen ze zo zien of een moedervlek kwaadaardig is?
    Goe ddat je het weg laat halen hoor, vind dat je daar altijd voorzichtig mee moet zijn.
    Werkse nog even 2 dagen en daarna heerlijk genieten!

Ook hier staat de voice aan, leuk programma hè... wilde dat ik zo kon zingen!
    Ga maar weer even een andere stoel proberen, word echt zooooooo gekkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!

15. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Thanks voor de tip van de tomaat! Haha, nooit van gehoord!
    Ik heb er normaal al vaak last van, vooral 's nachts... nu niet vaker als normaal gelukkig. Moet er niet aan denken dat ik het nu 's nachts krijg met mijn bed zo hoog!
    Mijn ma heeft erge kuitkramp gehad tijdens de bevalling van mij, daar moet ik dus echt niet aan denken zeg!
    Ga morgen maar is even trossen tomaten kopen ;)!

Ik heb eergister en gister 2x echt gekke steken in mijn buik gehad, vraag me af of dat een "oefen wee" was... Herkennen jullie dit?

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    @es. gefeliciteerd met jullie zoon.
    fijn dat hij het zo goed doet.

bed op klossen kan hier niet.
    wij hebben een waterbed.
    dus dat gaat een beetje moeilijk.

donderdag weer een groeiecho.
    ben zo benieuwd of het maar een groeispurt is geweest,of dat ukkie het gewoon heel erg goed heeft bij me.

lin wat vervelend dat je gezakt ben.
    ga voor je duimen de 5de.

oefenweeen voelen bij aan alsof ik ongie moet worden.
    het zijn echt krampen,en geen steken.
    mijn buik wordt dan zo hard als een voetbal.

heb er nu ook weer last van,maar dat is normaal hoor.

ik ga zo mijn tas maar eens inpakken.

fijne dag nog meiden.

17. Es85

Es85 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Bij deze een foto van onze prachtige zoon! Het was een hele snelle bevalling. 's Avonds om half 7 zijn de vliezen gebroken, tot een uur of 12 rommelde het een beetje maar verder gebeurde er nog niet veel. Ik was gelukkig al in het ziekenhuis i.v.m. het hellp syndroom dus daar direct goede controles. Vanaf 12 tot half 5 ging het hard! Uiteindelijk is ons mannetje na een goede 4 1/2 uur weeën om 4:39 geboren. Hij deed het direct goed.
    De komende tijd zal hij nog in het ziekenhuis moeten blijven, tot hij zelfstandig kan drinken en zichzelf goed warm kan houden. Maar iedere dag kan hij dat weer een beetje beter dus wij kunnen niet trotser zijn.
    Ik zal waarschijnlijk ook minder om het forum te vinden zijn daardoor, maar ik blijf jullie zoveel mogelijk volgen. Zo nu en dan probeer ik weer ff te updaten en bij te lezen!

Hier is ie dan:
    Bekijk bijlage 103056

Groetjes Es

18. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    @Es: ik had je foto's op Hyves al bewonderd! Wat een mooi mannetje zeg! Ik zat me wel heel erg te bedenken dat zo'n humpie dus nu ook in mijn buik zit... Heel moeilijk voor te stellen! Hoeveel weegt hij nu? Wat fijn om te lezen dat je een voorspoedige bevalling hebt gehad! Meid, geniet van je mooie zoon en ik hou je Hyves in de gaten!

19. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    @tamara: doen ze moeilijk van de kraamzorg als je bed niet op klossen kan? Spannend donderdag!

Ik heb vandaag echt weer een k.. Dag gehad! Na de halve dag janken, vanmiddag maar op bed gaan liggen. Vanavond ging het wel weer. Ik kan gewoon soms echt geen houding meer vinden... Mijn moeder en zus boden aan om dinsdag flink te komen schoonmaken hier, even de badkamer en keuken goed! Dat is dus wel fijn! Ik ga nu maar weer proberen wat te slapen!

Trusten

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Es, wat een prachtig mannetje!!! En wat fijn dat het iedere dag wat beter gaat. Ik hoop dat jullie hem gauw mee naar huis kunnen nemen!

Deel Deze Pagina