Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Het roze kleedje bij de leenbakker: Karpet Twinkle

Mijn meisje heeft weer de hik :D:D:D!

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Thanx! Ik zat net ook al te kijken. Denk alleen dat tie een beetje erg groot is. Maar ze hebben ook een ronde zag ik. Die is ook wel leuk.

Leuk is dat he?! Dit meisje hier heeft wel 3 keer op een dag de hik. Echt een zuiplap! Heeft ze niet van d'r moeder hoor. :p:D;)

Ik ga lekker douchen en dan m'n verhoogde bedje in. Nog even lekker lezen!

Truste!

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Die ronde is idd ook leuk!

Hopelijk slapen we vannacht allemaal een beetje lekker! Weltrusten!

4. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    hihi mijn meisje heeft ook heel vaak de hik, soms wel bijna 10 keer per dag

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    he dames,

Hier ook een dametje wat zo'n 2-3 x per dag de hik heeft...ze drinken wat af zeg...wordt nog wat als ze 16 zijn!!;)

Heb van gister 21uur tot vanochtend 9 geslapen, tussendoor wel wat wakker geweest,maar voornamelijk geslapen...
    en vanmiddag weer al dutje gedaan....
    maar voor zo'n 1ste dag verlof mag dat wel vind ik zelf;)
    morgen drukkere dag,want dan komt de pedicure, en miss nog ff mee gaan paard rijden, en iedere dag wat van m'n lijstje gaan doen...

voelt echt nu als vakantie!en gelukkig is t nu ook zonnig weer, ga zo ff met hond rondje booschappen doen hier op t dorp!

fijne dag iedereen!

x miek

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Wat heerlijk dat je zoveel hebt geslapen zeg, dan heb je het nodig! Ik lig nu op bed om even een dutje te doen, maar er wordt van binnen echt heel hard geschopt! Dus dat gaat weer niet lukken!

7. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ik ben een paar dagen aan de wal en wat lees ik???? Nummer 2 geboren! Es, gefeliciteerd en wat een prachtig mannetje. Echt super, en een mooie naam ook. Wat zullen jullie geschrokken zijn, je gaat er nog niet echt vanuit dat het zomaar kan beginnen vind ik. Fijn dat ie het zo goed doet. Hoe is het met jou?

Linnie en Ragazza, wat goed dat jullie gestopt zijn met roken, RESPECT! Echt knap hoor, hier in mijn omgeving wordt er vaak gewoon stug doorgerookt, ik heb daar weinig respect voor, wat doe je zo'n kindje aan denk ik dan. Maar goed, misschien wee tik ook wel te goed wat de risico's zijn door de hele medische mallemolen waarin wij gezeten hebben. Dan wordt je heel duidelijk verteld wat de risico's zijn (miskraam, ondergewicht, afwijkingen aan organen en ledematen, wiegendood, allergieën en zelfs onvruchtbaarheid etc. etc.) dus dan begrijp ik sommige vrouwen gewoon niet. Knap van jullie.

Linnie, wat een verhaal haha! Mooi gedicht ook zeg, die kende ik ook nog niet. Gefeliciteerd met je verjaardag! Geld is wel zo practisch idd, en een camera is een goed idee. Voor de bevalling zelf lijkt mij idd ook helemaal niks, ik hoef dat echt zelf niet te zien, laat staan terug te zien.:(

Ik lees dat er meer zijn met baaldagen, nou hier ook. Kan soms echt mijn draai niet vinden en dan ben ik zo onrustig. Gelukkig is mijn man dan heel geduldig en lief, maar ik word soms helemaal gestoord van mezelf...:(

Ragazza, wat fijn, een sopteam door je huis, heerlijk. Mijn moeder heeft dat een tijdje terug ook gedaan, toen ik net met mijn ischias zat. Ze zei laatst al dat ze binnenkort wel weer even een grote beurt schoonmaak doen.

Miekje, de hik, grappig gevoel is dat he? Het houdt vrij lang aan vind ik, bij jou ook? Maar ja, hij of zij kan natuurlijk ook niet even zijn of haar adem inhouden... En wat lekker voor je dat jij nu ook verlof hebt, geniet er ook maar lekker van. Ik heb er inmiddels al een week opzitten en hij is omgevlogen.

Ons kindje misvormt mijn buik af en toe echt heel erg. Dan ziet het er echt even niet uit. Dan strekt ie de beentjes met zijn hakken in mijn zij en dan steken de billetjes een heel end naar voren, zodat ik een heel rare bult op mijn buik heb en een bult in mijn zij. Voelt niet lekker, maar blijkbaar moet ie zich af en toe even uitrekken.

Slapen: Ik slaap echt heel slecht de laatste tijd, misschien moet ik ook maar een middagdutje inlassen. Ik kan echt mijn draai niet vinden en ik droom ook heel onrustig en naar. Vannacht droomde ik dat ik bevallen was van een dochter, maar dat ik steeds vergat om mijn ouders te bellen en het ze te vertellen:(:(. Heel vreemd. Dan word ik echt chagrijnig wakker. Verder kan ik niet goed op mijn rug liggen door mijn ischias, en als ik op mijn zij lig krijg ik kramp in mijn rug. Dus er blijft weinig over dan. Straks weer heerlijk op mijn buik inderdaad. Grappig, allemaal buikslapers hier dus.

Morgen weer controle i.v.m. blaasontsteking. Dan volgende week naar de 2e huisarts hier op het eiland. Dit is niet mijn eigen ha, maar voor het geval mijn eigen niet kan op de dag dat ik moet bevallen moet ik ook even met die andere man afspreken voor een controle. Zodat je elkaar niet voor het eerst ziet tijdens de bevalling zeg maar.

Eten: mijn man heeft beloofd met een heerlijk menuutje te komen na de bevalling, dus daar verheug ik me ook al enorm op. Een broodje leverpastei, hmmmmm!!!! Alles wat jullie opnoemen (behalve de peukies dan;)) leef ik ook helemaal naar toe, haha! Erg is dat he. Normaal denk je er niet bij na en nu je bepaalde dingen niet mag hebben heb je er extra veel zin in.

Nou, ik doe niet veel voor Linnie onder qua lengte zie ik, haha! Maar vanaf nu ben ik er weer wat vaker. Als ik aan de wal ben zit ik alleen nooit achter internet.

Tot gauw! xx

8. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Volgens mij gaat alles prima met jullie....iedereen nu lekker verlof volgens mij toch?
    Heerlijk...nu alleen nog maar wachten:D

Wij hebben hier vandaag de babykamer afgemaakt...tja...lekkere volgorde hebben wij:D:D
    We hadden al die tijd de 36 weken grens aangehouden...en die is morgen. Geverfd hadden we natuurlijk al. De meubels kwamen 5 okt...en nu hebben we ingericht, plankje en lamp opgehangen....alleen het bed moet nog opgemaakt worden!

Zal deze week even een fotootje plaatsen...

Met Rick gaat het goed. Drinkt bijna al zijn flessen al op...zijn sonde is er uit en hij is van de monitor af. maar hij ziet alleen nog erg geel. Iom het ziekenhuis is hij per vandaag op de kunstvoeding over gegaan, ze willen weten of het van de moedermelk komt.
    Ondertussen kolf ik nu wel gewoon door....

Prematuriteit en moedermelk is soms geen goede combi voor een premature lever.
    Dus stiekem hoop ik dat het dat is. Want al het andere is al gecontroleerd in bloed en urine...gelukkig allemaal negatief.
    Mocht dit het niet zijn gaan ze over op de onderzoeken naar de extremere mogelijkheden qua leverziekten etc..dus dat blijft nog even spannend.

Woensdag wordt Rick weer geprikt op zijn bilirubine( dat veroorzaakt het geelzien)

Mocht het geel zien verdwijnen en Rick blijft zo doorgaan met zelfstandig drinken mag hij naar huis....dus wie weet!

Fijne avond ladies! Lekker genieten van jullie verlof.....gek hé...eigenlijk zou morgen mijn laatste werkdag zijn...

9. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ha mamamick, fijn om weer van je te horen!

Ondanks ik jou en Es niet persoonlijk ken, leef ik zo ontzettend met jullie mee en denk vaak aan jullie.

Wat goed dat je blijft kolven, moet toch ook best zwaar zijn denk ik zo... kan Rick straks wel gewoon aan de borst of blijft hij dan afgekolfde melk drinken? Hoeveel weegt Rick nu?

Zijn ze wel een beetje lief voor jullie in het ziekenhuis?
    Mijn mams werkt in het ziekenhuis op een kinderafdeling en krijg dus wel is verhalen te horen (en dan de band die je opbouwt met de verpleegsters)

Ik hoop echt dat meneertje snel minder geel is en lekker mee naar huis mag!

Denk aan jullie! Liefs

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Zo Mink, jij zit weer op je eilandje ;)! Heb je het leuk gehad met je familie en vrienden?

Lachen hè die vormen die je buik aan kan nemen als de kleine haar kontje even verplaatst of haar voetje/beentje uitrekt!
    Ik ga proberen het morgen is even een keer op film te zetten.

Hier vannacht ook weer slecht geslapen. Nu hadden we wel een horror gekeken, paranormal activity... en lag ddus alleen maar aan al die geesten te denken ;).

Maar hier ook hele gekke dromen hoor...
    zal ik jullie is wat vertellen... lin hou je hart vast.....
    maar ik heb gedroomd dat jij ook al bevallen was :$:$:$! Dat is toch wel heel erg, niet dan!
    Maar waar ik 's avonds mee "bezig" ben lig ik echt van wakker. En die avond vroeg ik me af waarom je al ffkes niet online was geweest (aangezien jij dat toch erg vaak bent)
    Haha, ik hoop niet dat jullie mij nu een hele rare muts vinden :p

Dus....

Ik ga lekker woensdag uiteten met zwager en zwangere schoonzus (25 weken) en donderdagavond met manlief naar de bios. Naar de film "haar naam was sarah", ben heel benieuwd...

Ik heb van deze afgelopen maanden (testen, stukjes dagboek,alle week/buikfoto's, echo's, kamertje enz) een fotoalbum via kruidvat gemaakt. Nog een paar bladzijdes voor komende 5 weken en dan kan ik hem af laten drukken. Maar hijs zooooo leuk en mooi geworden. Ik denk dat dat erg leuk is voor mijn meisje later.
    Mijn moeder heeft heel kort een dagboekje bijgehouden en dat vind ik zelf erg leuk om te lezen, helaas heeft ze weinig zwangerfoto's.

ff popstars kijken...

11. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @ragazza leuk zo'n boekje!ik heb ook een 9maanden dagboek bijgehouden....weinig buikfoto;s,maar ga ze van de week printen en erbij doen, wil denk k ook stukjes van hier in apart document zetten,heb je ook gelijk alles...(nou ja die maand die weg is door crash uitgezonderd dan)

@mick fijn dat het zo goed gaat met rick!hoop dat z'n billi goed is as woensdag!scheelt ook weer verder onderzoek,en dan mag hij lekker snel naar huis!hoop t voor jullie!

@minke welkom terug, fijn dat je leuke dagen gehad hebt!
    balen dat je zo slecht slaapt!helpt een voedingskussen oid niet om je extra steun te geven?
    succes ermee!

x miek

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hallo dames!

Ik kom net bij de VK vandaan. De baby is al voor de helft ingedaald, dus dat is lekker vlot. Stiekem hoop ik dat ze met 38 weken ofzo komt, haha.
    Ben wel al bijna 16 kg aangekomen..:( En ik houd me echt in met eten. Als ik dat niet zou doen dan zou ik rustig 30 kg aankomen, geloof ik. Ze zei wel dat ik behoorlijk vocht vasthoud.
    Bloeddruk was ook goed en urine ook.
    Oja, ik vroeg ook wanneer ze het gewicht gaan schatten, dat doen ze de volgende keer, over 2 weken. Ze zei wel dat ons meisje lange benen heeft, haha. :D
    Ik ga nog even rustig wakker worden (heb weer een drama nacht gehad, met kuit kramp, tomaat helpt hier jammer genoeg niet, eet me er scheel aan, haha) en dan op het gemak even teruglezen en op jullie reageren.

Liefs!

13. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @linnie fijn dat je ukkie al wat ingedaald is!en dat de rest ook weer goed is!
    niet teveel inzitten over t gewicht o, is nog netjes en straks gaat t er vanzelf weer af, zeker als er veel vocht bij zit!

Naast tomaten schijnen bananen ook te help en....wel balen dat je er zo'n last van hebt!misschien ff rekken en strekken voordat je gaat slapen???

Ik mag vanavond weer naar vk, krijgen dan uiitleg over bevalling etc, straks komt pedicure m'n voeten lekker onder handen nemen want kan er zelf bijna niet met fastoen bij, dus laat me verwennen;)

x miek

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hoi!

Mijn hulptroepen zijn weer weg (mams en zusje) en mijn huis is weer heerlijk frips :D!
    Zit nu even lekker aan een broodje tonijn, die kilo's kunnen mij niks meer schelen.
    Lin, we gaan in januari allemaal aan de Sonja! En 1 troost... ik zat gister op de 23,6 kg!!!!
    Moet je gewoon nagaan, bijna 24 melkpakken die je extra meezeult ivm 8 maanden geleden :$, haha!

@miekje: ook houd ik nog zo'n 9 maanden dagboek bij, van Pauline Oud. Ik heb die hele serie voor komende jaren, erg leuk!
    Kan jij tegen dat gefrunnik aan je voeten? Ik kan daar niet tegen hoor, maar je hebt wel gelijk, ook ik moet hele gekke manoevres maken om ze te knippen :D
    Ik ga vanavond is beginnen met hel schilderij te schilderen/maken met de vogeltjes! Zal je later een foto mailen!

Wij volgende week naar de vk om de bevalling te bespreken, ben benieuwd....
    Ik hoorde het bevallingsverhaal van 1 van mijn pufclub die bij dezelfde (slechte) vk zit:
    ze zat al in de 40ste week, voelde 's nachts om 1 uur dat het ging gebeuren, belde die vk, kreeg te horen dat ze waarschijnlijk een blaasontsteking had en maar 2 paracetamol moest nemen!!!!!!!!!!!!!!!!!! :$:$:$:$:$
    Tja... dat is mijn vk ;), je snapt wel dat als wij gaan bellen ik gewoon zeg dat ik al weeen heb om de 2 minuten ;)!

Een voedingskussen... vind het maar ondingen!
    Aangezien ik ook zoooo slecht slaap en ik Miek's berichtje gisteravond las dacht ik, laat ik het ook weer is proberen:
    IK HEB ME TOCH GOED GESLAPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D
    Opde 3x plassen na alleen maar geslapen en baalde dat de wekker vanochtend ging :)! Dus ga het vanacht maar weer proberen!

Net even bij het kruidvat nog leuke roze dingen gekoch die in hun folder stonden, lakentjes, rompertjes, fleece wikkeldeken, sokjes.
    Nu ga ik echt ophouden met kopen!

Liefs

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zo, gister was het er niet meer van gekomen om alles terug te lezen en te reageren. Dus dat doe ik nu maar even! Ben een beetje grieperig, bah, had gehoopt dat het mij zou overslaan..

Miekje, zo, dat is een flink nachtje! Heerlijk zeg! Nou, je hebt het verdiend hoor! De pedicure is ook een goed idee. Ik laat manlief m'n teennagels knippen, hihi.
    Oké, dus bananen kunnen ook helpen? Dan ga ik dat ook proberen! Ik wil alles proberen wat ook maar even kan helpen, haha. Ik word er gek van 's nachts! Ik heb de hele zwangerschap geen bananen gegeten omdat ik bang was voor obstipatie. Maar de laatste tijd ga ik 3x per dag naar het toilet (lekker praatje), dus dan kan het geen kwaad. :p
    Gister alles goed gegaan bij de VK?

Minke, ja ja, zo zie je maar, je kan niet meer zolang wegblijven. Dan mis je van alles. :p
    Hoe heb je het gehad aan wal? Welk eiland woonde je nou ook al weer? Ik vergeet het steeds. :)
    Wat roken betreft, ik zou het niet over m'n hard kunnen verkrijgen om door te roken tijdens een zwangerschap. Ik heb zelf last van astma, allergieën en eczeem, dat zou ik m'n kindje niet aan willen doen. Ik ben een jaar geleden gestopt dmv een cursus. Sommige mensen vonden het onzin dat ik daar speciaal een cursus voor ging volgen en geld voor betaalde. Maarja, dat zijn de mensen die nu, na een jaar, al honderden euro's aan hun eigen sigaretten hebben uitgegeven. Ik ben een maand of 5 voor ik zwanger werd gestopt.

Mick, haha, ja, wat een volgorde bij jullie! Maarja, zo iets plan je natuurlijk ook niet.. Ohjeej joh, dus het zou kunnen zijn dat hij geel blijft zien door de borstvoeding? Ik wist dat helemaal niet, dacht altijd dat borstvoeding juist voor premature kindjes goed was. Wel knap dat je gewoon door gaat met kolven! Een echte doorzetter dus (en dan bedoel ik eigenlijk jullie beiden :))!
    Hoop zo dat tie snel met jullie mee naar huis mag. Lekker in z'n eigen mooie kamertje!

Ragazza, hahahaha, lees je berichtje nu pas. Dromen over mij? Ik voel me vereerd! :D:D:D Vind je geen rare muts hoor!
    Ik droom de laatste tijd ook weer veel. Het zijn hier echt steeds periodes. Nu al 2 nachten zwaar aan de nachtmerries. Vanacht droomde ik dat ik werd verkracht en dat ik zwanger was en dat het kindje dus niet van m'n man was. Bah, echt naar dat soort nachtmerries!
    Ik heb ook al een paar keer over de bevalling gedroomd. Maar dat zijn juist goede dromen. De hele bevalling loopt perfect. Haha, laten we hopen dat dat in het echt ook zo is!
    Veel plezier vanavond met het uit eten! Oh, leuk, morgen naar de bios, naar haar naam is Sarah. Ik heb het boek gelezen, ben ook heel benieuwd naar de film!
    Leuk zo'n fotoalbum! Ik ben hier echt een beetje te laks in geweest.. :)
    Wat een rare VK heb jij zeg!! Echt jammer is dat. Wij hebben er meerdere en er loopt er ook één rond waarvan ik echt hoop dat zij niet bij de bevalling aanwezig zal zijn..
    Haha, goed dat je nu wel lekker hebt geslapen! Lang leve het voedingskussen! Ik heb er nog geen, misschien toch maar eens aanschaffen..
    Heerlijk he, dat kopen. Als die roze dingetjes! :D
    Ik ben druk in de weer met wassen. Als ik er klaar mee ben, dan maak ik echt foto's van het kamertje, beloofd!!

Zo, dat was het geloof ik weer.
    Ik ga ff lekker een theetje drinken. Bah, heb zo'n keelpijn! Ik hoop dat het vanavond een beetje droog blijft. We gaan met de hond trainen, buiten dus. :)
    Morgenavond hebben we weer de cursus samen bevallen. Er was een stop geweest van een paar weken. Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Groetjes!!

16. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Linnie,
    Tomaten helpt niet, daar zit ijzer in maar bijna geen magnesium.
    Het enige wat echt goed helpt tegen kramp is Magnesium slikken.
    Die kan je gewoon in je zwangerschap slikken en kopen bij een drogist.
    werkt super joh!
    Heb zelf helemaal geen last meer van kramp.

@ Ragazza, Dat is erg leuk zo'n boekje!
    Ik wilde ook zoiets doen alleen toen is mijn hardeschif gecrast van de laptop waar precies alle zwangerschaps foto's opstaan.
    Nu ben ik alles kwijt.
    Zo balen!

Hbe vanacht echt heerlijk geslapen werd pas om 10 uur wakker.
    heerlijk!
    Die kleine word steeds rustiger in m'n buik gelukkig.
    Maar dat komt ook omdat ze zich bijna niet meer kan bewegen.
    Heb niet enorm vele vruchtwater.
    Ik hoop zo dat ze te vroeg wordt geboren.
    2 weekjes ofzo. heerlijk lijkt me dat.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mrsmiami, thanx, ik zal eens kijken naar die magnesiumpillen? Jij had er eerst dus ook veel last van?
    Zonde zeg, van je harde schijf!!
    Haha, hier nog één waarvan de beeb wel iets eerder mag komen. :p VK zei: "reken er maar niet op". :D

18. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hello,

Nou vannacht weer KLOTE geslapen... elk uur wakker geweest.
    Dus Lin, laat voedingskussen maar zitten hoor, helpt dus niks.

Hier lijkt het erop of madame juist echt veel meer beweegt en ook véééél harder. Ook van mij mag ze over 1,5 week komen, eerlijkheidshalve begin ik het een beetje erg zat te worden...
    Hoop dus niet dat ze 2 weken langer wil blijven zitten, moet daar even echt niet aan denken dat ik nog 6 weken zo moet door waggelen.

Oh wat erg dat je laptop met alle foto's gecrasht is zeg! Moet er niet aan denken...
    Ik heb alle foto's op 4 computers (ook zo'n hobby van mijn vent), laptop, harde schijf en op dvd gebrand! Dus hier kan er niks mee gebeuren.

Net weer even een foto gemaakt (in het echie is ie echt heel enorm hoor, op foto vind ik het minder):

Bekijk bijlage 103907

19. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
  20. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    wat een mooie buik heb jij zeg!

Heb op hyves nog een foto staan van 34 weken buik.
    eigenlijk is die nu nog precies het zelfde is in omvang maar 2 cm gegroeid (ben nu 36 weken)

before net paar weekjes voor dat ik zwanger werd.

Deel Deze Pagina