@ Mick, gefeliciteerd met jullie zoon, fijn om te horen dat hij het goed doet. @ Es, ook van harte gefeliciteerd met de kleine knul @ alle anderen, veel succes met de laatste loodjes, of heb ik toch nog ergens overheen gelezen? @ hier, alle troubles waren eigenlijk nog een beetje hetzelfde, de laatste tijd voelde ik me ronduit beroerd en moest nog zoveel regelen dat ik jullie grondig verwaarloosd heb maar ondertussen ben ik de trotse mama van een zoon Brannen. met 30 weken lag baby nog prima op schema, met 34 weken was hij te weinig gegroeid, ik werd opgenomen met te hoge bloeddruk en zwangerschapsvergifitiging.. ze zouden gaan inleiden met 37 weken, maar een paar uur aan de monitor gaf reden tot directe actie, op de minieme weeen na het inbrengen van de gel reageerde hij zo slecht dat het een spoedkeizersnede werd. op 23 oktober geboren, 44 cm, en slechts 1860 gram. gelukkig is het een sterk mannetje, alleen zo vreselijk klein. hij krijgt voeding via een sonde, heeft niet aan de beademing hoeven liggen, ze monitoren hem alleen nog een paar dagen, en als alles goed gaat, moet hij leren eten en mag hij naar huis. de keizersnede werd met een ruggeprik gedaan, dus gelukkig heb ik alles meegemaakt. de arts was dezelfde die mij heeft laten geboren worden 26,5 jaar geleden. Dus toch een beetje speciaal. Zelf voel ik me nog niet op en top, door het platliggen heeft mijn bekken een flinke klap gekregen, maar zo langzaamaan gaat het beter. sterkte " all, en hoop tot snel xx becx
wow becx wat een verhaal!!! ten 1e van harte gefeliciteerd met je zoon.en wat een mooie naam. hoop dat je zoon goed zal gaan drinken en gauw mee naar his mag.geniet ervan meis
Becx: Gefeliciteerd met jullie zoon!!!! Wat een heftig verhaal zeg, jullie zullen ook wel erg geschrokken zijn. En slechts 1860 gram, een echt vechtertje dus! Veel sterkte komende tijd, hopelijk doet hij het goed en mag hij spoedig naar huis. Jij sterkte met je gezondheid! Miekiee: volgens mij is het voor jou vandaag de dag toch? Hoe voel je je? Wacht met spanning af op jou verhaal! 5 uur, kan ik weer niet slapen... baal hier zo van... Wilde zo graag goed uitgerust zijn voor de bevalling, maar als we zo doorgaan... alles doet gewoon pijn in bed en kan echt geen houding vinden. Daarnaast moet ik echt elk uur plassen.... AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!
Becx, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Jeetje zeg, dat klinkt zeker heftig! En zo klein ook nog... Gelukkig is tie sterk genoeg! Oh, Miekiee, jij vandaag??? Spannend!! Heel veel succes! Ragazza, haha, ook al zo vroeg wakker. Hier nog één. Rond half 6 gingen de luikjes weer open en moest ik voor de zoveelste keer plassen en had ik kramp.. Ik slaap nu in de middag gewoon nog een uur of 2. Want ik vind het wel belangrijk om een beetje uitgerust te zijn.
Becx: van harte met jullie zoon! Wel licht inderdaad, maar fijn dat alles naar omstandigheden goed gaat met hem. Geniet ervan en heel veel sterkte en geluk de komende tijd. Ik begon me al af te vragen waar je was, haha! Miekiee: spannend zeg! Ik hoop dat het allemaal een beetje vlotjes zal gaan verlopen vandaag. Heel veel succes en we wachten je berichtje af! Nou hier nog zo'n fantastische slaper... (NOT) Ik lig maar wat en van slapen komt weinig. Moe ben ik dan weer wel daarentegen. Ik heb ook erge last van mijn heup 's nachts en kan echt mijn draai niet vinden. Wel grappig dat we dat allemaal hebben. msmiami: Mooie foto's, leuk hoor. Je hebt wel echt een kleinere buik dan de rest hier als ik het zo kan inschatten. Maar dat zal wel door je buikspieren komen zeker. Die ontbreken bij mij, haha! (heb wel een heel platte buik normaal hoor, maar niet gespierd ofzo) Ragazza: grappig, zo'n vergelijkfoto, dan zie je maar hoe je lijf veranderd in de zwangerschap. Van mij mag het ook wel wat eerder komen, maar ik heb zo mijn twijfels. Hij of zij trappelt nog zo enthousiast, die heeft er nog lang geen genoeg van daarbinnen geloof ik... Ik dacht ook dat het getrappel minder zou moeten worden, maar daar lijkt het hier nog niet echt op. Hij of zij gaat vrolijk verder, en wordt naar mijn idee alleen maar sterker en krachtiger. Dat heb jij dus ook Ragazza? Gisteren ben ik onderuit gegleden... Had blaadjes onder mijn laars en daardoor gleed mijn voet gewoon onder mijn lijf vandaan. Daar lag ik dan. Op mijn heup natuurlijk. Op zich viel de pijn wel wat mee, maar ik schrok zo dat ik ook nog moest huilen natuurlijk. Vandaag ben ik wel extra stijf moet ik zeggen, gelukkig had ik vanmorgen direct al een massage bij mijn vriend de fysio. Dus dames, oppassen met de herfstblaadjes!!! xx
Oeh, Minke, dat is schrikken zeg! Ik ben een tijdje geleden ook een keer gevallen op straat, het waaide heel hard en liep met een zware tas boodschappen, maar je schrikt je inderdaad rot dan! En huilen ook ja, aaahhh.. Hopen dat je er niet te veel last van hebt!
@ Beck, Gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een verhaal zeg. Ik hoop dat hij snel wil gaan drinken! En vervelend van je bekken, goed rusten dan is dat ook snel hersteld. @ Miekiee, spannend zeg! Weetje al hoelaat ongeveer? Nou heel veel succes! @ Minke, dat zal vast een lelijke val geweest zijn. Balen hoor. Ik merk dat mijn kindje nu wel wat rustiger is geworden, ook krijg ze heel vaak de hik. En verlies ik veel slijmproppen. Zijn allemaal tekenen dat het niet lang meer gaat duren. Dus ben benieuwd. Vanavond een echo om te kijken of mn vruchtwater nog wel genoeg is. Als dat te weinig is (vanwege mijn kleine buik) willen ze der zowiezo eerder gaan halen. Die buikspieren hebben er ook voor gezorgd dat ik enorm veel pijn had in het begin. met 25 weken zag je nog helemaal niks. alles werd naar binnengedrukt. misselijk dat ik was joh!
Goeiemorgen, Oehh Minke, heb je wel even contact gehad met de ha of vk? Kan me goed voorstellen dat je even moest huilen van de schrik! Ik ben gister nog even op de fiets weg geweest, maar dat doe ik voorlopig ook niet meer. Ik werd bijna omver gereden door een auto en bedacht me toen wel even dat je er toch niet aan moet denken als je komt te vallen. En idd nu met al die blaadjes... ik pak alleen nog maar mijn auto! Maar het is toch wel erg dat we allemaal zo klote slapen hè. Ik doe overdag ook af en toe een dutje, maar ben dan bang dat ik daardoor's nachts ook niet slaap. Maar ook hier gewoon echt pijn in mijn heupen en rug, dat ik gewoon in geen 1 "standje" lekker lig. Ook speelt bij mij denk ik mee dat ik normaal een heel actief en druk persoon ben en echt de hele dag op sjouw en in beweging ben... tja... en dat kunnen we nu niet meer. Zoals gister heb ik dus gewoon echt helemaal niks gedaan. Maar goed meiden, nog eventjes! Jij verliest dus al echt slijmproppen mrsmiami?! Ik heb daar is op gegoogled en dat zag er toch vies uit! Is dat bij jou ook zo ergof zijn het "normale" propjes? Maar dan zal het idd niet lang meer gaan duren. Spannend vanavond wat je te horen gaat krijgen. Ga maar even de vriezer ondooien en schoonmaken, je moet toch iets doen als alles al is gedaan! Haha!
hey dames..ben weer thuis hoor,ben net gestript....auwwwwwwwwww wat deed dat zeer.....nu een zaterdag weer terug komen om evt weer te strippen...is het er maandag dan nog niet....word ik maandag om 07:00 ingeleid. oftewel......einde is in zicht
Joehoe Miekiee, SPANNEND!!!! Maar het lijkt mij best lekker om te weten dat je kleine er iig volgende week is!
@ Miekiee, spannend. wat is dat strippen nou precies? @ Ragazza, ja ik verlies nog niet van die grote proppen, maar wel kleintjes 2 cm groot ofzo sinds 2 dagen.
met strippen proberen ze geloof ik de baarmoedermond te masseren ,(ze draaien met hun vingers rond die wand) daarbij komen er stoffen vrij,waardoor er mogelijk een bevalling op gang kan komen. maar spannend idd.idd wel lekker dat ik dinsdag zo en zo mama ben .
hey meiden. ben net terug van de groeiecho. ons mannetje ligt nog steeds 3 weken voor op groei. echo geeft 38,4 aan. hij weegt nu al 2945gr . over 2 weken gaan ze kijken of ik al ontsluiting heb,en dan hopen dat ze met 38 weken gaan inleiden. gister last van weeen gehad,maar het zette jammer genoeg niet door. ook hier verlies ik al delen van de slijmprop,dus ik hoop echt dat ik al wat ontsluiting heb. bij bastiaan ben ik ook gestript. ze maken dan de vliezen dan een beetje los,waardoor je weeen kan krijgen. bij mij hielp het de eerste keer niet,maar de 2de keer gelukkig wel. hoop dat het bij jou wel gaat werken miekiee. hen nu trouwens nog steeds last van harde buiken,die soms al wat pijnlijk zijn,maar de kleine is nog steeds niet ingedaald. dus daar komt het niet van. met dévana heb ik 6 weken lang met voorweeen gelopen. dus we zien het wel. fijne dag nog meiden. liefs tamara
Jeetje tammy, 6 weken voorweeen, had je het toen niet helemaal gehad? Spannend miekiee, maar ik wist niet dat dat echt pijnlijk was. Ik had wel begrepen dat het niet zo lekker voelt. Nouja, als het helpt! Jij hebt in ieder geval echt het einde in zicht. Heb hier helemaal geen slijmprop of weeen of wat dan ook. Ook nog helemaal niet ingedaald en het kindje wordt er ook niet bepaald rustiger op zoals je wel hoort aan het einde. Dus, ik ga ervan uit dat ik gewoon rond de 28ste beval... Ik zou nog wat zeggen en nu ben ik het helemaal kwijt... Pffff, mijn geheugen, niet best. Ohja, laatst vroeg ook iemand (volgens mij linnie) op welk eilandje ik woon, wij wonen op Ameland. Oh, ik weet alweer wat ik wilde zeggen. Op de site kun je je bevaldatum berekenen volgens de mittendorf-williams methode uitrekenen (klik op zwangerschap van week tot week, en dan helemaal rechts in beeld 'nauwkeurige bevaldatum'). Is ook wel grappig. dan kom ik uit op 26 of 29 november, afhankelijk of mijn miskraam wel of niet een eerdere zwangerschap is. xx
Minke, ja dat was ik. Was ik ff nieuwsgierig naar! Volgens die berekening beval ik op maandag 29 nov. Haha, jij dus ook misschien. 2 dagen over tijd, daar kan ik wel mee leven geloof ik!