Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Nou hoor ik net dat iemand van onze pufclub is bevallen van een dochter. Allemaal leuk en aardig, maar ze hebben dezelfde naam als wij voor een meisje hadden. Nou zitten we in dubio. Ze komen altijd bij elkaar in de klas en ook de initialen zijn gelijk (wel een andere achternaam, maar wel dezelfde beginletter). Er is hier één basisschool en één middelbare school, dus tot die tijd zullen ze altijd bij elkaar in de klas zitten. Wat zouden jullie doen??
    Van te voren zeiden we dat we het bij deze naam zouden houden, maar nu twijfel ik toch heel erg. Ik vind het helemaal niet leuk dat zij dezelfde hebben...

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ach...dat is jammer zeg! Ja, is een lastige... Ik had normaliter ook gezegd, pech gehad en gewoon dezelfde naam geven. Maar in jullie geval is dat wel net even iets anders. Is het geen naam die je anders kan schrijven? Dat bijv. uitspreken hetzelfde is, maar de manier van schrijven anders.

En toch denk ik... als ik echt helemaal hoteldebotel zou zijn van die naam, dan zou ik hem houden. Het is zo iets persoonlijks. Wij wisten onze naam al toen ik net een paar weken zwanger was, ik zou die dan echt niet meer gaan veranderen. Maar als ik er bijv. meer op m'n lijstje had staan, dan zou ik daar eens aandachtig naar kijken.

Ik "hoor" het al...aan mijn advies heb je niks..sorry. ;):p

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ach minke, dat is lullig zeg! Tja.. erg moeilijk in jouw geval...
    Ik weet niet hoe "gewend" jullie al zijn aan de naam?
    Hebben jullie ook een tweede naam, dat je ze omdraait?
    [Ik ben wel blij dat ik de eerste van mijn zwangere vriendinnen en familie ben die moet bevallen.]

Hier ook geen slijmproppen, wel heb ik veel afscheiding...
    De vk raad aan geen inlegkruisjes te gebruiken, maar daar doe ik wel. Jullie ook last van?

Ik ben 28 november, dus we liggen bij elkaar meiden. Ben benieuwd, knap dat je opleiding enzo er iets mee te maken heeft ;)

4. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Minke, ja dat is wel lastig.
    Maar het komt natuurlijk zo vaak voor dat er 1 klas 2 mensen zitten met dezelfde namen.
    ik had dat ook altijd.

overigens heb ik al vanaf week 31 voorweeen. erg vervelend.
    ben het daarom nu ook wel zat.

En bedankt he miekiee weet nu wat strippen is :p

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Mrsmiami: hoe voelen jouw voorweeen aan?

6. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Linnie: Nee, we hebben geen tweede naam, dus extra lastig. Je kan hem ook niet net anders schrijven...:x

Het punt is, de gemeenschap is hier zo klein, dus je krijgt dan al gauw (voorbeeld) Jan van Peter van Douwe (dan is Jan de zoon van Peter, en Peter de zoon van Douwe) om aan te duiden welke Jan ze dan bedoelen. En deze naam kwam nu juist helemaal nog niet voor hier... Heb ze in ieder geval een berichtje gestuurd wat hun mening erover is, maar ik denk toch dat we de naam veranderen, het staat me helemaal niet aan zo...:( Maarja, dan moet ik dus echt fanatiek op zoek naar een nieuwe meisjesnaam, lastig. Als het nu komt hebben we gewoon geen naam!!!
    Ik vind het op zich ook niet zo heel erg dat ze dan dezelfde naam hebben, maar de reacties straks op onze naam zijn natuurlijk minder verrast en leuk. Het originele is er wat vanaf nu.

Ragazza: Witte vloed heb ik ook heel erg veel inderdaad. Geen idee eigenlijk of dat een voorteken is. Ik draag overdag een inlegkruisje, 's avonds en 's nachts niet, dan laat ik het 'luchten', haha.

Ja, Miami, hoe voelen die weeen bij jou? Ik heb wel harde buiken, maar volgens mij geen voorweeen.

xx

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier ook geen voorweeën, maar wel veel harde buiken. Ik merk goed dat ze aan het indalen is. Ik heb veel meer harde buiken en ook regelmatig een steek in m'n vagina. Dat schijnt echt met het indalen te maken te hebben.

Vanavond weer cursus gehad, was weer leuk. 18 nov de laatste keer, dus dat redden we (waarschijnlijk) mooi.

Minke, dat is jammer zeg. Moeilijke keus hoor. Maar ik zou ook even afwachten wat die andere mensen ervan vinden. Wat hadden zij gedaan als jij eerder was bevallen? En dan nog vind ik echt dat een naam zo persoonlijk is. Als deze naam helemaal een naam is wat bij jullie past, dan zou ik het toch gewoon laten. Ik zou er iig niet meer aan moet denken om ons meisje anders te noemen.

Hier ook last van witte vloed. Gelukkig niet heel ernstig, gebruik ook geen inlegkruisjes, vind dat nooit zo fris aanvoelen. En volgens mij wordt het dan inderdaad alleen maar erger. Gewoon regelmatig verschonen. En als ik de hele dag in m'n ochtendjas loop laat ik het ook gewoon luchten, haha. 's Nachts ook.

Ik heb trouwens perineummassage olie gekocht. Nog meer mensen die dit proberen? Manlief masseert het in, haha. Ik doe er alles aan om te voorkomen dat ik inscheur. ;):p

8. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Goeiemorgen!

En hoe hebben we allen geslapen?
    Ik ben echt letterlijk elke uur wakker geweest om te plassen en heb halverwege toch dat gekke voedingskussen maar gepakt omdat ik weer geen houding kon aannemen!

Ik heb eerlijk gezegt ook nog niet heel erg last van harde buikenen dus nog geen voorweeen en slijmproppen...
    Als madame maar niet nog 6 weken blijft zitten!

Jaja,voor mij vandaag oer 4 weken. Begin het nu toch wel spanend te vinden als ik er over na ga denken. Waar zullen mijn vliezen breken, hoe voelt nou zo'n wee, hoe reageer ik en partner en hoe hard ga ik huilen als we haar voor het eerst zien?
    Hebben jullie al over pijnbestrijding nagedacht? Minke, jij gaat natuurlijk thuis bevallen en krijg je dus niks?
    Ik wil even navragen hoe zo'n tens bevalt, daar wil ik het denk ik eerst mee proberen en als het echt niet gaat (ik heb wel een hoge pijngrens) dan wil ik gewoon een ruggeprik.

perineummassage olie, heb ik even op gegoogled, nog nooit van gehoord... tja, baat het niet schaadt het niet denk ik, maar ik geloof niet zo in cremetjes en zalfjes.

Ik dacht altijd dat als je zwanger zou zijn je geen afscheiding ed zou hebben, aardig in vergist, ik heb het dus 10x zoveel! Ba...

Welke curcus deed jij nou Lin? Samen bevallen?

Nog leuke plannen voor het weekend dames?

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hey!

Hier ook weer een drama nacht! Ging na 12en slapen en was om 3 uur weer wakker, klaar wakker.. Daarna van 6 tot 8 nog eventjes geslapen. Niet om over naar huis te schrijven dus.

Pijnbestrijding. Ik wil thuis bevallen, dus dan is er weinig keus. Mochten we onverhoopt toch naar het ziekenhuis moeten en het gaat echt écht niet meer, dan zou ik misschien wel een ruggeprik willen. Maar het liefst doe ik het zonder.

Hier dus wel erge harde buiken.. Gister belde m'n moeder toen ik ongeveer dubbel van de pijn met een pittenzak op bed lag. Dus ik zei dat ik last van m'n buik had, zegt ze: "heb je iets verkeerds gegeten?". Oooooh, die moeder van mij... Ik dacht echt van: hallo, ik weet niet of het je is opgevallen de laatste tijd, maar ik ben zwanger, we krijgen over een week of 4 een kind!! Was een beetje geïrriteerd.. Maarja, zij is er ook gewoon niet met d'r hoofd bij..

Ja klopt. Wij doen de cursus "samen bevallen". Vind het erg leuk!

Hier weinig plannen voor het weekend. Manlief gaat morgen een hele dagen racen op het circuit van Zandvoort (kadootje van mij van vorig jaar). Ik blijf lekker thuis, zie het niet zitten om de hele dag daar rond te lopen. Dus ik ga verder met wassen (wil niet echt opschieten) en m'n vluchttas klaarzetten.
    Zondag gaan we in ieder geval voor een digitale camera kijken. Verder weet ik het nog niet.
    Jij??

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Haha, moeders... herkenbaar!
    Ik ben vorige week heel boos en huilend weggegaan:
    Nu was ik die dag al wat emotioneel en niet lekker in mijn vel...
    Ik heb ook zo'n last van mijn schaambot/vagina en zei dat tegen haar, waarop zij zei : "JA MAAR, het zit zit nog wel hoog!"
    Dat "JA MAAR" !!!!!! Dat was de druppel... Ik begon te huilen en te zeggen dat ik het allemaal zo zwaar vind en dan moet ze niet gaan ja maren! En ben dus huilend weggelopen dat ik even rust wilde (volgens vriend was ik ook echt een beetje uitgeput van de slechte nachten).
    Mams belde later, toen ik weer wat rustiger was, en zei me heel lief dat ze nu elke week langs komt om het huishouden ed te doen en dat ze wil dat ik niks meer doe!
    Wel superlief!

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Aaaah, dat is wel heel lief inderdaad! Dat soort dingen kan ik hier niet verwachten. Had echt gehoopt dat ik de zwangerschap lekker met m'n moeder kon delen, maar daar is niets van gekomen. Ziekte van m'n pa heeft daar natuurlijk ook een hoop mee te maken. Maar vind het wel heel jammer.
    Ik weet eigenlijk bijna niks van haar zwangerschappen, behalve dat zij ook zulke kramp had en dat ze veel minder is aangekomen dan ik (haha, ook zo'n heerlijk leuke opmerking). En ze weet verder eigenlijk ook niet echt hoe het nou echt met mij gaat. Gelukkig is m'n schoonmoeder wel heel lief en belt regelmatig.

12. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ik ga morgen met vriend en schoonmoeder naar de stofjesmarkt in Utrecht. We krijgen de familiewieg en die moet dus nog opnieuw bekleed worden.
    Verder ook geen plannen eigenlijk, daar doe ik niet zoveel meer aan! Ik merk dat ik per dag me anders voel en leef dus eigenlijk een beetje per dag.

Hoe vind manlief de cursus samen bevallen? Hij moet toch altijd mee?

13. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ja, dat is wel zwaar voor je dat je moeder er "niet bij is"...
    Is dit hun eerste kleinkind? Wel fijn dat je het goed kan vinden met je schoonmoeder!

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh, leuk!! Ook een familiewieg! Wat voor kleur wordt het? Roze? :D
    Ik heb de familiewieg sinds vorige week in huis. M'n nicht heeft hem een paar jaar geleden opnieuw bekleed voor haar zoontje. Lila achtig met nijntje, dus dat laat ik lekker zo, vind het wel leuk staan.

Ja, cursus is inderdaad samen. Hij vind het ook erg leuk. Vooral de oefeningen die we doen. Massage, ademhaling, ontspanning e.d. Het informatieve vind tie ook wel interessant, maar hij heeft niet zo'n lange aandachtsboog, haha.

Het is m'n ouders eerste kleinkind ja. Dus dan verwacht je toch wel wat meer.. Althans, ik wel. Voor m'n schoonmoeder is het d'r derde en die is echt heel anders.

Verstandig hoor, om lekker de dingen per dag te doen. Straks moeten we al genoeg plannen en rekening houden. Nu lekker alleen aan jezelf denken, mag best! :)

15. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames....hier ook bar geslapen....grgggg

zo vermoeiend die nachten...tis al een hele prestatie als je jezelf kan omdraaien om vervolgens verder te slapen.pfffff

maar goed..gisteravond dacht ik dat na het strippen van gistermorgen m'n weeen waren begonnnen....het heeft geduurd tot een uur of 3 vannacht en toen zakte het helaas af.grrrr
    baal er enorm van...nu moet ik morgenochtend weer gestript worden..en aangezien het erg pijnlijk was??bah.

pijnbestrijding....ja das iets waar je idd over na moet denken...
    tegenwoordig mag je dus kiezen.
    het ziekenhuis zei tegen mij dat er naast de ruggenprik ook iets nieuws is....een apparaatje dat je zelf kan bedienen....door op een knop te drukken.ben benieuwd.....denk dat ik dat ga doen als ik pijn bestrijding wil...scheelt weer een naald in m'n rug!haha'

maar goed na 5cm ontsluiting krijg je toch geen ruggenprik meer,tenzij om een goeie mediche reden....dus dames??let daar op.
    en er was ook iemand die zich af vroeg hoe weeen voelen???hihi
    nou als het begint denk je....öoow dit kan ik wel".dan krijg je een beetje ongi pijn.....je gaat nog van alles doen......je kamer dweilen...wasje erin gooien enz...
    dan krijg je een moment..dat je ze echt moet weg zuchten.....maar goed zijn ze weg de weeen tussendoor..voel je je nog goed genoeg om te praten...lachen enz.....
    maar dan......zucht,,,dan komt het moment...dan komen ze achter elkaar...je weet jezelf geen houding te geven van de pijn..en het liefst schreeuw je"geeeef me een keisersneee"....dan....dan ben je erbijna.....

ik zeg altijd tegen iedereen die zegt als ze pijn hebben...
    weet je wat pijn doet",kinderen krijgen". haha

dan hier een paar dingen die sommige vrouwen niet weten....

binnen een half uur na je bevalling moet je je placenta uitpersen...
    na de bevalling kan je onwijs gaan trillen...spanning valt er allemaal vanaf...
    kan je duizelig zijn van evt bloedverlies
    komen er tijdens het douchen soms enorme klonten bloed nog uit je vagina.niet ervan schrikken....

een babymeisje ....kan ongesteld zijn de 1e week na de bevalling
    een babyjongetje kan verdikte tepeltjes krijgen

de 1e dagen heeft je baby "zwarte poep". meconeum genoemd,pas na 2 a 4 dagen word het gelig.

zoooo dat zijn de dingen die je vaak NIET leest in de boeken.:D

16. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Kijk dat wist ik toch even niet!
    Doet je "placenta bevalling" nog iets van pijn, aangezien het daar beneden toch wel moet branden/ingeknipt/gescheurd zijn?En is dat zo gepiept of ben je daar ook nog even mee bezig? Lijkt me zo'n domper, je wil toch met je kleine bezig zijn?

Zo'n apparaatje is die Tens die ik bedoelde. Ik wilde dat dinsdag is even navragen bij mijn vk wat hun ervaringen ermee zijn. Op internet lees ik verschillende verhalen. Maar ook hier denk ik weer baat het niet schaadt het niet. Zo'n andere spuit die je hebt wil ik niet (die voor je bil/been) schijnt dat daar je baby wel last van heeft (suf)...

Weetje... ik hoop en ga er eigenlijk vanuit (hoezo naief :D) dat de bevalling gewoon mee gaat vallen en ik ook weer gelijk naar huis mag.

Dus morgen ben je weer aan de beurt, nu dan maar duimen dat het 's avonds dan op gang gaat komen! Wij wachten met spanning af!

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ik heb net maar gelijk zo'n geboortetens apparaat besteld om te huren. Ik krijg deze van de verzekering vergoed, dus ga het gewoon proberen.

Ik kreeg net de piepschuim letters van haar naam binnen, leuk leuk!

18. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    het brand heel erg,als je kleintje er net uit is.

je heb echt het idee,of je van voor tot achter bent uitgescheurd.

dit is na een klein minuutje weer weg.
    van de placenta voel je niet veel.

ze vragen je nog een keer mee te persen,en dan trekken ze voorzichtig aan de navelstreng je placenta mee naar buiten.

soms krijg je een prik in je been,om je baarmoedre ff samen te laten trekken voor de placenta.

maar je bent zo met je kleintje bezig,dat het je allemaal niks kan schelen.

ook niet schrikken,als je meisje opeens slijm uit haar vagina verliest.
    ook dit hoort erbij.
    ook kan er wat bloed uit de tepels komen van je kleintje.
    dit zijn de hormonen van mama.

en wat weeen betreft,ik heb het geluk,dat het bij mij tot nu toe rustig van start gaat,en het pas regelmatig wordt als ik rond de 4 cm zit.
    maar dan gaat het ook heel snel.
    vind de weeen opzich wel meevallen.
    alleen die rottige persweeen tegenhouden vind ik een ramp.

voor iedereen voelen weeen weer anders aan.
    de ene voelt helemaal niks,en zit zo op 8 cm.
    en de ander doet er ruim 30 uur over,om een beetje ontsluiting te krijgen.

de ene gilt vanaf de eerste wee om een ruggenprik,en de ander vind het goed te doen.

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

kan merken dat iedereen lekker verlof heeft, wordt zoveel gekletst..

>slapen, gaat redelijk, wordt nu 2x per nacht wakker voor wc,en houding vinden wordt moeilijker maar gaat nog wel(zal niet et hard roepen)
    >pijnbestrijding, overweeg ook zo'n tensapparaat te vragen, verder ga ik toch naar t z'huis dus als ik t nodig vind(en de vk ook) vraag ik er wel om...
    zo'n tens in huis kan ook voor je gevoel al stuk rustiger zijn, je weet dat als t erg wordt je t voor t pakken hebt!
    > ingedaald is mijn meisje gelukkig wel,schopt iets minder vaak,maar als ze t doet moeten vooral m'n ribben t ontgelden!
    >afscheiding, al sinds begin van de zwschap helaas best regelmatig, gebruik gewoon inlegkruisjes overdag, anders wordt t té helaas!
    > fijn de extra weetjes van de al eens eerder bevallen dames!!!

@miekie spannende dagen voor jou!Sterkte met de aankomende bevalling!!!

@bekxs nog gefeliciteerd met je zoon!heftige tijd geweest met zwschap vergifitiging!hopelijk mag jullie mannetje snel mee naar huis!

@de rest, sorry heb alles gelezen,maar s ff te veel om te reageren, ben ook best gaar hadden gister feestje...
    vanavond weere verjaardag,dus vandaag beetje rustig aan!
    straks ff naar de stad laatste dingen halen en dan vanmiddag lekker niksen...en hopen dat manlief s wil stofzuigen, de hond neemt kilo's zand mee naar binnen, dus kan lekker aan t werk blijven!

fijn weekend!

x miek

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Kijk, zo leer je weer wat. Bedankt dames, ;). Die dingen lees je inderdaad niet in boeken e.d.

Zo'n tens apparaat.. Hmm...dat klinkt wel wat. Ga me er eens wat beter in verdiepen. Ik moet toch nog langs de thuiszorgwinkel voor een baarkruk en een po.

Miekje, fijn hoor dat je nog lekker kan slapen! Ik ben jaloers! Het langste wat ik achter elkaar kan slapen is max. 4 uur. Om vervolgens uren lang wakker te liggen. Erg korte nachtjes dus.
    Oja, jij hebt ook een hond. Vind je het niet steeds zwaarder worden om te wandelen? Pfff.. ik wel hoor. Net weer even lekker gewandeld, tis heerlijk weer, maar ik ben echt kapot als ik thuis kom.

Het is hier ook echt het huishouden van Jan Steen... Het lukt me gewoon niet om alles goed bij te houden. Net weer met de was bezig geweest.. Nu maar weer even rusten, haha, wat een oud wijf!

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina