Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Heb laatst een stuk gelezen over die Tens en daar zijn tests mee gedaan. Het blijkt dat zo'n 20% van de vrouwen die dat apparaat gebruiken er echt baat bij hebben. Maar de test is ook gedaan met een nep-Tens en ook daar had 20% van de vrouwen het gevoel dat het hielp. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks, men zegt dat ook over het laseren om van het roken af te komen. Mijn schoonmoeder is te laseren geweest en heeft sindsdien nooit meer een sigaret aangeraakt, dus of het nou psychisch is of niet, als het helpt dan helpt het!

Heb hier een rare 2 dagen achter de rug. Snap er niet zo veel van, maar misschien jullie wel. Gisteravond had ik vriendinnen op bezoek en toen had ik iedere keer al wat een kramperig gevoel in mijn buik. De dag daarvoor (donderdag) is ons kindje 180 graden gedraaid (met voetjes van mijn rechterzij naar mijn linkerzij, dus om zijn lengte-as zeg maar). Toen mijn vriendinnen weg waren werd de kramp steeds erger. Niet dat ie kwam en ging, maar hij werd gewoon steeds heftiger. Toen ben ik tegen twaalven op bed gegaan met een kruik, maar dat hielp helemaal niks. Mijn man was op verjaardag bij zijn neef. Die heb ik op den duur gebeld want ik hield het echt niet meer. Ik werd er misselijk van en wist niet meer hoe ik het moest hebben. De hele nacht in de weer geweest en het zakte echt niet af. Vanmorgen was het nog steeds even heftig en toen heb ik toch om half 11 de dokter maar gebeld. Ik kon direct langskomen, maar hij kon niets raars vinden. Mijn buik is volledig verkrampt, dat voelde hij wel. Ook ligt ons kindje niet in de meest prettige houding zei hij; met het hoofd in mijn linkerlies en dan een beetje scheef in mijn buik, met de billen rechts boven. Voor het kindje zelf ook niet comfortabel volgens de huisarts, dus hij verwachtte dat ie binnenkort wel weer een andere houding zou gaan aannemen. Mijn banden staan heel erg op spanning, maar ook de baarmoeder ontspant niet goed. Hij heeft gekeken of ik ontsluiting had, maar dat was niet zo. Ben dus gewoon weer naar huis gegaan, maar heb nog steeds enorme kramp. Vanmiddag dacht ik echt even dat ik van mijn stokje ging. Tien minuten later ging het ineens wel weer.
    Het viel de huisarts wel op dat het een enorm sterk kind is, uitzonderlijk noemde hij het.
    Ik dacht zelf eerst aan indalingsweeen of voorweeen, maar dan zou het toch moeten komen en gaan en niet constant moeten zijn? Iemand ideeën/suggesties?

Miekiee, bedankt voor de tips, erg goed om te weten allemaal. Toch wel handig, zo'n ervaringsdeskundige in ons midden.

xx

2. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Zo...er wordt hier veel gekletst! Heb even snel alles doorgelezen maar wilde jullie even laten weten dat Rick sinds gisteren thuis is!

Het geelzien is afgenomen....dus er is definitief besloten geen moedermelk meer te geven...Maar daar hebben we een goed gevoel bij hoor. Beter als dat de geelheid door een of andere nare ziekte komt.
    Dus nu nog even afbouwen met het kolven en dan is dat ook weer voorbij. Gelukkig maakt het Rick allemaal niet uit...die drinkt ook zijn flesjes met kunstvoeding heerlijk op.

De eerste 24 uur thuis zijn hartstikke goed gegaan. Rick heeft heerlijk geslapen en drinkt al zijn flesjes vlot op.
    Het is heerlijk dat ons mannetje nu lekker thuis is.

We kregen nog uitgestelde kraamzorg, dus we zijn ook nog een soort van verwend door de kraamvrouw. Ze ging gewoon nog strijken ook en een fruithap voor ons maken ook. Ze vond dat we dat wel verdienden nu we geen kraamtijd hadden gehad. Lief he! En verder had ze nog wat tips en tricks al hadden we in het ziekenhuis de afgelopen weken al veel geleerd qua verzorging voor Rick.

Rick blijft de komende tijd nog goed onder controle van de kinderarts, maar hij is met goed ontslag naar huis gestuurd.

Dus kan jullie nu ook weer wat vaker volgen hier...leef met jullie mee hoor dames....de laatste loodjes wegen volgens mij best zwaar.

Nog even.....houd vol! ;)

3. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach, wat een humpie...

kan het niet helpen, smelt altijd helemaal van baby's

thanks voor alle gelukwensen
    en dames ik leef met jullie laatste loodjes mee,
    geloof me als ik zeg dat ze het waard zijn, want zonder dat is het heel erg vreemd.

geen weeen, geen persdrang, geen strippen, geen slijmprop, ongedragen zwangerschapskleding, heel erg raar om zo mee te maken.

Brannen maakt het heel goed, hij heeft vandaag zijn eerste slokjes zelf gedronken, dus hij gaat met sprongen vooruit. Geen monitor meer die hem in de gaten houdt, echt een echte baby nu, zo als hij doet en reageert,

als ik nu vergelijk zie je ook pas dat hij echt niet lekker was de eerste dagen.

het is wel zwaar zo vaak heen en weer van en naar het ziekenhuis, maar die 2 uurtjes knuffelen hebben we ook echt wel nodig.

xxjes van hier
    Becx

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh Mick, wat een heerlijkheid zeg dat Rick lekker thuis is!!
    En wat super lief van de kraamzorg! En logisch hoor, om te stoppen met bv, als het nu gewoon goed gaat. Hetgeen wat het beste is voor hem is gewoon goed toch?! En als dat fv is dan is dat zo.
    Wat een heerlijk en prachtig mannetje is het toch!! Geniet ervan!!

Becx, fijn dat het met Brannen ook goed gaat! Dat zal zeker zwaar zijn, om steeds heen en weer naar het ziekenhuis te gaan. Nog even geduld en dan kunnen jullie je kindje ook mee naar huis nemen. Ik zal voor jullie duimen!

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

@mick wat een schattig mannetje!!! *smelt*smelt*
    heerlijk dat hij thuis is, en dat t zo goed gaat!een echt sterke man!

@becks denk dat het voor jou inderdaad wel raar is zoals het gegaan is,maar gelukkig met een mooi resultaat!!!
    heb je ook al foto's???kunnen we alvast nog meer smelten;)
    Hopelijk mag jou mannetje ook snel naar huis!

@linnie lopen met de hond gaat iets moeizamer, fietsen lukt nog wel, ze loopt dan los naast me,dus kan ik lekker op t gemak doen.
    heb altijd al veel gelopen, en heb zo'n anitaband dus dat scheelt ook veel!
    Kan je verder ook een beetje genieten van de laatste loodjes???

@minke pfff erg vervelend van die krampen!!!ben jij alleen bij de ha onder controle, want zou zelf vk gebeld hebben denk k...maar ja als je bij ha zit, en hij weet t ook niet...
    sorry ik heb er geen ervaring mee...
    hopelijk is het snel over, of het zet door, zou ook zomaar kunnen!

@miekie Hoe is t met jou??strippen nu meer geluk??sterkte en succes alvast!

@all hier gister naar stad geweest, pffff wat vermoeiend zeg,had hele waslijst waarvoor ik hele stad moest hebben, en liep iets te snel denk k, want kreeg ff flink harde buik, gelukkig ging t weer nadat ik ff gezeten had, nu in ieder geval alles in huis.
    vandaag lekker relax dagje, beetje was in machine en droger maar verder niks!!!

relax ze iedereen!

x miek

ps denken de dames die bv willen geven eraan om vitamine k en d in huis te hebben??dat zit wel in fv, maar krijgen ze niet voa bv, heb zelf davitamon combi k+d, wel zo makkelijk, 1x 5druppels s dan genoeg;)

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miekje, wat is een anitaband??
    Dat is wel lekker dat je nog kan fietsen met je hond. Ik fietste altijd met de springer, maar dat durf ik nu niet meer. We hebben nogal een stuiterbal van een hond (engelse stafford reu), die ook niet erg aardig is naar menig andere hond.
    Bedankt voor de tip van vitamine K en D. Dat was ik alweer vergeten!

Net weer even naar de prenatal geweest. Haha, ik blijf spullen kopen. Heb nu een voedingsbeha gekocht. Had er van de week eentje bij de babydump besteld, maar dat is toch een verkeerde maat. Ik heb nu maat 80D. Hahaha, vond het zo leuk! :D Wie had dat gedacht, dat ik ooit nog een D zou dragen, haha. Normaal heb ik een kleine B.
    Ook nog 2 sweatpants gekocht. Die zitten nu toch echt het lekkerst en voor erna zijn ze ook wel lekker. En nog wat kleertjes voor ons meisje uiteraard. :D

Ook nog even een buikfoto gemaakt. Was alweer lang geleden.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    En een blote buik. Helaas zitten er een paar streepjes op m'n heupen.. Maarja, als ze weer licht worden vind ik het niet zo erg. Er zaten er al heel veel van toen ik in de pubertijd zat.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ragazza, hoe had jij laatst je buikfoto's zo naast elkaar gekregen? Met welk programma heb je dat gedaan?

Hier vanacht trouwens voor het eerst voorweeën of oefenweeën (of hoe je het ook mag noemen) gehad. Was wel even heftig zeg! Heb m'n geleerde ontspannings- en ademhalingsoefeningen toegepast.

9. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Beckx en Mick, wat fijn dat alles goed gaat met jullie! Enneh, alle foto´s zijn welkom hoor!!

Linnie, mooie foto´s hoor, en een heel mooie buik. Die strepen zie je amper trouwens, het is dat je het zei, anders had ik t niet eens gezien.

Hier is alles weer goed. Jeetje wat een toestand gisteren zeg, pfff... Echt niet normaal. Ons kindje is weer gedraaid en ligt weer lekker op zijn of haar oude vertrouwde plekkie. Komende week gaan we de klossen halen en dan is echt alles helemaal in orde. Heb vandaag in mijn 9 maanden dagboek ale foto´s ingeplakt en de echofoto´s. Dan is die ook helemaal bijgewerkt.

Ik vroeg me al af hoe dat zat met vit K en D voor je kindje bij BV. Haal ik dat bij de drogist en zijn dat druppels ofzo? Of neem ik die vitamines extra zodat ons kindje er ook van profiteert? Heb onze kraamzorg er niet over gehoord.

Bij ons op Ameland zijn de huisartsen ook verloskundigen. Deze zijn volledig opgeleid en mogen ook alle echo´s doen. Op zich is dat wel handig, aangezien je dan één plek hebt voor alle medische toestand. De huisarts hier kan bijv ook foto´s maken en gipsen (bij breuken e.d.), ze zijn hier wat breder opgeleid. Anders zouden we hier voor het minste of gericgste naar de wal moeten en dan draait de reddingsboot waarschijnlijk overuren. Die gaat nu alleen in noodgevallen en als het echt serieus is gaan we met de heli naar Leeuwarden of Groningen.

Nog eventjes dames, en dan zijn we allemaal moeder!!! Vinden jullie het ook zo spannend? Ik wel, heb er onwijs veel zin in.

Miekiee, begrijp ik uit je afwezigheid dat het strippen gewerkt heeft? Ik hoop maar voor je dat je inmiddels (of heel spoedig) met een klein wondertje in je armen ligt!!

xx

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hoi!

Allereerst Mick: Wat heerlijk dat jullie Rick thuis is! Eindelijk je gezinnetje compleet! Hij heeft het nog snel gedaan zeg, wat een moedig/sterk mannetje hebben jullie! Prachtige foto!

Nu hopen dat Es haar Timo ook snel mee naar huis mag nemen!

Lin: MOOIIIII!!!! :D Ik zet de foto's gewoon via paint naast elkaar. Wel even knutselen met knippen, plakken, groter en kleiner maken enz. (Als het je niet lukt, wil ik het ook voor je doen hoor als je ze me mailt.)
    Ik heb via de kruidvatbonnen (ipv de babymamabox) 2 voedingsbh's voor € 17,95! Heb er intussen 6 liggen, want ben er erg tevreden mee. Ook hier nu 90D, haha, ben benieuwd of dat nog meer gaat worden... ik heb nu wel echt blauwe aders over mijn borsten lopen, ook niet echt mooi maar ja.
    Voorweeen... oehhh... spannend hoor! Ik ben zo benieuwd hoe het voelt ;).

Mink: wat een verhaal ook bij jou zeg... gelukkig ligt de kleine nu goed en hopen dat dat nu zo blijft.

Jaja, over max 6 weken zijn we inderdaad allemaal echt moeder :D!
    Ik heb er ook zoooooooveel zin in, wil zoooooo graag mijn meisje zien!

Wij hebben gisteren stof gehaald waar schoonmoeders nu de wieg/hemeltje mee aan het bekleden is.
    Het leuke vind ik dat mijn vriend de stof heeft uitgezocht. Roze met een ruitje voor het hemeltje en de rand van de wieg, binnenin wit.

11. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Vit K kon je niet bij het Kruidvat halen (toen ik er werkte...).
    Ik zou gewoon even langs een apotheek rijden.

Oja lin: bij onze thuiszorg winkel hadden ze die Tens niet.
    Ik heb het via deze site gehuurd: GeboorteTENS - Algemeen
    Kost € 90 huur en € 80 borg, de € 90 krijg ik terug van mijn verzekering. Maar zou het wel deze week regelen, you never know ;)!

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hier helaas nog niks aan de hand.

ben wederom gister gestrip..maar niets geholpen...ze zeiden zelf dat het nog totaal niet rijp genoeg voelde.

nu morgen om 06:30 bellen om te vragen of er plek is op de verlkoskamers.....zo ja...bivakeer ik er vanaf morgen 07:00 totdat de beeb er is.(dit kan wel 4 dagen duren zeiden ze)
    krijg 3 keer per dag een gel ingebracht...totdat ik uiteindelijk 2 cm heb,en dan pas breken ze mijn vliezen.

dus laptop mee...hopen da ze internet hebben....en dus hou ik jullie vanaf morgen op de hoogte vanuit het ziekenhuis.

13. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Nou Miekiee: SUC7!!!!!
    spannend hoor!

14. Es85

Es85 Niet meer actief

Heey!

Hier een Timo-update!
    Timo is inmiddels van de monitor af, geen infuus meer en ligt in een gewoon bedje. Hij drinkt op dit moment ongeveer de helft van zijn voedingen zelfstandig. Tot nu toe loopt dit iedere dag nog op! Dus gaat de goede kant op!

Fijn dat Rick naar huis mag zeg! En Beckx ook al bevallen, ook Hellp las ik?? In ieder geval gefelictiteerd met jullie zoon!

Hopelijk snel nog meer goed nieuws inderdaad!

Vind het wel raar om al jullie verhalen nu te lezen, ik weet al wat jullie te wachten staat haha! Maar jullie kunnen het hoor! Zet hem op meiden!

Liefs Es

15. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Lekker Es dat ook Timo het zo goed doet!!!!
    Wat zijn een beetje de verwachtingen dat ook hij lekker mee naar huis mag?
    Haha, ja, jij hebt die ellendige bevalling al lekker achter de rug!

Wat een prachtige profielfoto btw!

16. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

@ linnie, leuk zo nog even shoppen voordat het kleintje komt
    heb op mijn 1e dag uit het ziekenhuis ook bijna alles in maatje 44 gekocht wat ze daar maar hadden. maar zelfs dat is nog een beetje groot.

@ minke, fijn dat de baby weer een betere positie aangenomen heeft, dat zit toch wat fijner in je buik dan een dwarsligger.

@ ragazza, roze met ruitjes vind ik toch zo schattig, maar hier is het toch meer blauw met ruitjes geworden, zou anders een beetje sneu zijn., dat roze moest ik echt voor mezelf afscheid van nemen toen we hoorden dat het een jongetje zou zijn.

@ miekie.. ik hoop dat het een beetje doorzet voor je, die gel is niet echt een pretje geloof ik, naar wat ik me kan herinneren, maar het is het toch zeker wel waard.

@ es, gefeliciteerd, zo fijn dat hij van de monitor is, Brannen ook, en dat houdt toch een stuk prettiger vast met wat minder draadjes aan je baby vast. ook hier drinkt hij ongeveer de helft van een voeding zelf, aan de borst iets minder goed dan aan de fles. De borstvoeding is wel goed op gang. ik heb ongeveer 2x zoveel als hij nu nodig heeft, maar dat doen we gewoon in de vriezer.
    ook Hellp inderdaad, ben er toch wel van geschrokken, duurde even voor het in wou zinken dat ik er echt bijna niet meer was geweest en de kleine ook niet..
    in het ziekenhuis hielden ze me rustig door te zeggen dat alles wat ze deden uit voorzorg was, maar ik was redelijk ver heen.

@ all,

morgen gaan we voor het eerst zelf naar het ziekenhuis, met openbaar vervoer dus. ben benieuwd of dat me gaat lukken.

fotootjes ik heb er een paar op mijn hyves gezet.
    mijn naam daar is acoustic3.hyves.nl

xx Becx

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Heb even op je hyves naar de foto's gekeken Bexc,
    wat een lief,mooi mannetje! Zo klein, maar zo ontzettend sterk!
    Ik hoop dat de openbaar vervoer reis meevalt!

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    zo de 1e cm cadeau gekregen. de weeen zijn nog heeeeeeeeeel licht hier.op naar de volgende 9 cm.

19. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ik denk aan je!!!! Op naar de volgende 9!!!

20. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

@mick.wat fijn dat rick uit het ziekenhuis is,en lekker thuis is bij jullie.

@es.wat goed van timo,dat hij al zo goed drinkt.

@bexc,jullie mannetje doet het ook heel goed zeg,en wat een kleintje zeg.

@miekiee.heel veel succes.
    hoop niet dat het 4 dagen gaat duren voor je.

@linnie.als het zo lees,gaat het bij jou ook niet lang meer duren.het is flink aan het rommellen bij je.

ik moet vanmiddag weer naar de internist toe.
    en dan nog ff naar de stad toe voor fotolijstjes.
    vanmorgen lekker naar de kapper geweest,haartjes lekker kort geknipt.
    had net weer flinke steken bij het lopen,en ik dacht dat het mijn blaas was,maar de vk denkt dat een zenuw is die in verdrukkig komt door onze uk,omdat hij nog niet ingedaald is,en zijn hoofdje boven mijn bekken beweegt.
    doet echt pijn,had ik bij bastiaan ook.

moeten jullie al iedere week naar de vk toe??
    ik moet pas vanaf 37 weken iedere week.

fijne dag nog vandaag meiden.

Deel Deze Pagina