Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oeeehhh, spannend Miekiee!! Heel veel succes!!

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Es, goed om te horen dat het met Timo ook goed gaat! Zeker een schattige foto op je hyves!

Becx, heb op je hyves gekeken en een berichtje gestuurd! Ook jouw mannetje ziet er heerlijk uit!

Tamara, ik hoef ook pas vanaf 37 weken iedere week naar de vk. Nu nog om de week. Denk je echt dat het bij mij al tekenen zijn?? Ooh, ik hoop het zo!

Nou, hier was het weer dolle boel. Heb net nog 2 uur geslapen, want ben zo gaar als wat. Ik heb al dagen zo'n last van m'n darmen, word er gek van. Vanmorgen in korte tijd 3x met buikkramp naar het toilet geweest. En vanacht wederom weer slecht geslapen.
    Haha, verder eigenlijk weinig leuks te vertellen..

3. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

Nou, hier tussen de ziekenhuisbezoeken door ook ff lekker aan het uitrusten!
    Linnie, ik had de dag voor mijn bevalling ook erg last van mijn darmen haha! Wie weet is het wel een teken en ben je vannacht/morgen lekker aan het bevallen! Hoop het voor je.

Pfff, hier denk ik er sterk over om over te gaan op flesvoeding. Het kolven valt me zwaar en ik vind het geven van de borstvoeding ook nog wel pittig. Hij moet het ook nog leren hoor, maar ik merk dat ik er meer tegenop zie dan dat ik ervan geniet. Eigenlijk heb ik voor mezelf de beslissing al genomen, maar vind het moeilijk dit in het ziekenhuis aan te geven.... Stom he, het is mijn eigen kind dus ik moet het zelf weten, maar ze zijn daar natuurlijk echt voor borstvoeding. Nou zou Timo a.s. zondag 37 weken zijn, en vanaf dan officieel geboren mogen worden. Eigenlijk wil ik tot die tijd volhouden met het afkolven van de moedermelk maar daarna ook over op de kunstvoeding.... Denk dat ik dan veeeel meer rust heb!
    Ik vind borstvoeding op zich wel het best, maar niet ten koste van alles.

Hoe staan jullie daar eigenlijk in?

Liefs Es

4. Es85

Es85 Niet meer actief

Miekie, heel veel succes trouwens! Lees het nu net pas! Je kan het hoor! Ik heb het ook gedaan dus dan kan iedereen het ;)

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ooooh, is dat zo? Nou, morgen nog liever niet hoor. :p
    Ik moet vrijdag afrijden, dus vanaf zaterdag mag ze komen. :D

Ik ben zelf ook heel erg voor borstvoeding. Maar ik vind dat wel dat het absoluut niet "moeten" moet zijn. Zeker jouw lichaam heeft al genoeg meegemaakt de afgelopen tijd, dus het is logisch dat je voor je gevoel meer rust krijgt als je wilt stoppen. Ik zou zeggen, luister naar je eigen gevoel, heb het er met je man over en maak dan samen een beslissing.
    Tuurlijk, moedermelk is goed, maar flesvoeding is ook goed hoor. En dat zullen ze in het ziekenhuis ook wel zeggen. Uiteindelijk zijn jullie de ouders en zijn jullie verantwoordelijk voor jullie kindje. En als moeder zijnde weet je denk ik toch wat het beste is voor je kindje. Dus niet bang zijn voor de reactie van het ziekenhuis hoor!

6. Es85

Es85 Niet meer actief

Tja, dat weet ik eigenlijk ook wel.. maar dat zijn denk ik nog de hormonen waar ik last van heb! Ben nog erg labiel af en toe haha!
    Mijn man is er vrij gemakkelijk in, hij vindt ook dat ik me er goed bij moet voelen. Dus eigenlijk is het nog een kwestie van melden in het ziekenhuis....Denk dat we dat vanavond of morgen maar eens moeten doen..

Spannend dat je vrijdag weer moet afrijden! Dan hoop ik dat je slaagt en de kleine van blijdschap wil komen om je te feliciteren! Zou dan toch wel een erg mooi cadeautje zijn!

Liefs!

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, ja dat zou zeker mooi zijn! Heb het nu tegen bijna niemand gezegd. Dan kan ik, als ik het niet haal, het zo laten passeren.

Ja, die hormoontjes zijn helaas niet gelijk weg he, als je bevallen bent..
    Als je man er ook zo overdenkt dan zou ik het gewoon inderdaad vertellen.
    Veel succes!

8. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ragazza,
    ik vind het een prachtig mannetje, maar ja, niets is mooier dan je eigen pasgeboren kindje :)
    hij heeft ook zo een lief mooie bos met haar, maar ja, braaf een mutsje op he
    openbaar vervoer viel gelukkig mee, en de andere kindjes heb ik op de fiets uit school gehaald, voel me iets beter als voor het bevallen, gelukkig maar.

@ miekie, kunnen we al aftellen voor de laatste centimeters?

@ tammy, ik hoop dat je knulletje een voor jou comfortabelere positie inneemt, dat loopt toch wat makkelijker.
    wel lekker dat je nog naar de kapper bent geweest, is toch fijn een beetje handelbaar haar.

@ linnie, thanks, ik ga zo even kijken, dan stuur ik je wat terug.
    enne, succes met afrijden, zou zo lekker zijn als dat nog lukt.

@ Es, als het voor jou fijner voelt om geen borstvoeding meer te geven, dan moet je het ook niet meer doen, als je er tegenop ziet voelt het kleintje dat natuurlijk ook. en kolven is ook energie rovend. en aan een uitgeputte moeder heeft hij ook niet alles toch?
    hier loopt het kolven gelukkig goed, maar het aan de borst leggen wat minder, daar is hij gewoon nog niet sterk genoeg voor. maar ik wil het nog even proberen zo lang ik het volhoud.
    Ik ga 2x per dag naar het ziekenhuis, de ochtend gaat er meestal iemand mee en de 11uur savonds voeding is lekker voor mij alleen. dan knuffelen we en troetelen we, hij is daar nu aan gewend en ook zo lekker wakker dan.
    hoe doen jullie dat?

ik ga maar even proberen te rusten.. morgen weer een drukke dag,

eerst naar kleintje, dan naar uwv en maatschappelijk werk...
    een volle dag dus, zo in je kraamtijd :(

xx Becx

9. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    HoiHoi,

Ben het met de andere eens Es, het moet geen "moetje" worden hoor! En persoonlijk vind ik het van jullie al zo super knap dat jullie het uberhaupt gedaan hebben, kan me voorstellen dat je zoveel zorgen hebt en dat er dan niet bij wilt hebben. Ik heb er echt veel in mijn omgeving die tijdens de zwangerschap al zeggen niet aan bv te gaan beginnen.
    Mag ik vragen wat jij er zo lastig/vervelend aan vind? Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren, heb van nature al zulke overgevoelige borsten/tepels dat ik daar heel onzeker over ben of het gaat lukken.

Nou lin... zo te lezen duurt het volgens de deskundige hier niet lang meer, haha!
    Begint allemaal wel heel spannend te worden binnen "ons clubje" hè?! Zou Miekiee nu liggen te puffen?!

Hier ook niet veel nieuws onder de zon...
    Ik loop alleen echt teveel te kreunen, steunen, puffen, zuchten, vloeken, klagen enz.enz... ben het echt een beetje zatjes....

Schoonmoeders belde dat de wieg zo goed als klaar was, dus we gaan nu even kijken, ben benieuwd!

10. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    helaas nog niet veel veranderd...het rommelt al wel,maar het zal morgen wel zover wezen.

11. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @miekie Heel veel sucees!!!!!!hoop dat het snel doorzet!

@ragazza fijn dat de wieg bijna klaar is!ik klaag soms ook echt wel o,maar gelukkig nog genioeg te doen als afleiding...

@linnie hoop dat je slaagd vrijdag!en dat ukkie nog ff binnenblijft tot die tijd...zou wat zijn als dan door de spanning je vliezen ofoz breken....

@becks gewoon doen waar jij je goed bij voelt!!

@vitamine k en d, zijn druppels die je gewoon bij etos kan halen!
    is voor bloed dikker te maken en botversterking, kindje moet het echt zelf binnen krijgen, vit k is voor volwassene niet goed, wordt ons bloed te dik van!maakt geloof ik onze lever, en bij ukkies nog niet!

@all hier relaxdag gehad, naar dermatoloog geweest ivm moedervlekken die gegroeid waren door zw schap,mag ze in t nieuwe jaar weg laten halen bij plastsisch chirurg (kan ik lijstje maken wat ik nog meer wil laten doen;) )
    morgen weer s poetsen en m'n things to do list afwerken...

slaap lekker iedereen!

x miek

12. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    *Zucht* Hier weer klaarwakker.... Dus met een kop thee eenzaam beneden op de bank aan het smurfen! En dan te bedenken dat ik voorheen tot 12 uur 's middags kon uitslapen!

De wieg is op een kantje na helemaal klaar en comlimenten aan schoonmoeders, wow, wat is dat mooi/leuk geworden!
    Als we 'm van de week op de slaapkamer hebben staan zal ik er even een foto van maken.

Miekje: was je pedicure van de week lekker? Zijn de moedervlekken zo erg dat je naar een plastisch chirurg moet?
    Ik heb een grote in mijn navel zitten, die zie je alleen normaal niet, zit er echt in en ik heb er ook normaal nog is een piercing voor... maar nu is die dus wel ergggg zichtbaar!

Ik ga straks op kwaamvisite! Blijf dat nu extra bijhzonder vinden, het idee dat er zo'n kleintje in mijn buik zit! Daarna ff de vit.d en k in huis halen, ook wil ik dat spul voor darmkrampjes halen. Hoor daar ook veel positieve verhalen over.
    En morgenavond naar de vk, de bevalling bespreken... ben benieuwd of mijn meisje ook volledig is ingedaald. Mijn buik zit nog wel hoog vind ik, maar ik heb zoveel last van mijn schaambeen/vagina dat je zou denken dat ze al laag ligt. Ik kan gewoon bijna niet lopen van de pijn...
    Daar ga ik het morgen wel ff over hebben, in hoeverre ze bij 40 weken gaan inleiden, want ik zie het echt niet zitten om nog 5 weken zo te lopen!
    Ik heb nu wel bij elk steekje en gek pijntje in mijn buik, zoiets van oehhhh zal dit het zijn!

Nou, ga nog even googlen en dan kijken of ik nog een paar uurtjes kan slapen!

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Nou, het kwaad is hier geschiedt hoor... Ik heb striae op m'n buik...:( Ik kan het zelf niet zien, want het zit aan de onderkant van m'n buik, maar manlief zag het gisteravond toen die m'n buik in ging smeren. Baalde er flink van zeg, heb gewoon een potje zitten janken erom. Ik weet het, ik krijg er iets prachtig moois voor terug, maar toch vind ik het zwaar k*t...:( Ben geneigd om gelijk mega dure cremes te gaan bestellen, terwijl ik weet dat dat onzin is.

Overigens heb ik wel vanacht heerlijk geslapen. Bijna 7 uur achter elkaar, nog wel een keertje geplast, maar viel toen gelijk als een blok weer in slaap. Dat was wel weer eens prettig.

Ben zo benieuwd hoe het met Miekiee gaat... Spannend!!

Ach, Ragazza, jij dus wel weer een rot nacht. En dan te bedenken dat dat vrolijk verder gaat als de beeb er is. Maar dan doe je het tenminste voor iets tastbaars he, vind die slapeloze nachten nu vooral frustrerend.

Hahaha, Miekje, ik geloof dat ik wel een lijstje zou hebben voor die chirurg..:p

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ahhh Lin, wat klote!!! Maar het kan nooit zo erg meer worden als je wel is ziet bij andere, dat een buik echt helemaal onder zit! Dus probeer je er niet druk om te maken en ga geen dure onzin zalfjes halen!

Fijn dat je lekker geslapen hebt! Ik ben om 7 uur in vriends bed gaan liggen toen hij eruit ging en heb nog even 2 uur geslapen.
    Eet nu even een broodje en ga dan zo nog maar even liggen.

Net op visite geweest bij een meisje van 3 weken... smelt smelt smelt!

Miekiee... hoe gaat het daar?

15. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Ragazza, leuk hoor zo'n familie wieg, ben benieuwd naar de foto's
    ik heb ook familiewieg, die staat in onze slaapkamer.
    het ledikantje staat gewoon in de babykamer.
    Mijn wieg is iets van 60 jaar oud.
    echt zo tof...

Ben net bij de VK geweest, en mijn baby weegt nu 3400 gram,
    flinke dame dus!
    ben benieuwd. bij mij in de fam zijn het allemaal 8 of 9 ponders dus hopen dat mijn meisje niet veel meer groeit tot de bevalling.

16. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Lin, ja het is vervelend straie alleen je kan nog zo goed smeren, het helpt gewoon haast niet.
    ik heb het zelf niet op mn buik.
    Maar wel onder mn tepel op mn borsten, vreselijk vind ik dat.
    en ik heb netjes elke dag gesmeerd.
    Maar het hielp gewoon niet.
    heb me er maar bij neer gelegd. tis niet anders

17. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Striae en aambeien, daar was ik zo bang voor van te voren. Gelukkig heb ik van beide tot nu toe geen last gehad (afkloppen...)

Linnie, wat naar voor je, ik kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt. Gelukkig is het straks als je buik weer weg is bijna niet zichtbaar. En die cremes, die helpen inderdaad allemaal helemaal niet schijnt...

Ragazza, weer zo'n @#%$&* nacht dus, balen hoor. Kan je 's middags wel een uurtje gaan liggen of wil dat ook niet? Ik heb iedere keer wel dat voornemen, maar het komt er nooit van op de een of andere manier.
    Wat leuk, een familiewieg. Helaas hier aan beide kanten van de familie geen wiegje meer... Dus heeft mijn man er zelf een gemaakt, dat vind ik ook wel heel leuk. Misschien wordt dit dan de nieuwe familiewieg..! Ben benieuwd naar je foto's. Zag laatst ergens anders op t forum een wieg met alle kleuren van de regenboog bekleed, en die was ook zooo mooi. Terwijl ik helemaal niet zo bont aangelegd ben, maar deze was echt super.

Miekiee; je houdt ons wel in spanning hoor..! Ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan. Ik hoop maar dat het een beetje wil vlotten.

Mrsmiami; dat is een heel gewicht idd. Wel een fijn idee, dat je kindje niet aan de lichte kant is toch? Beter zo dan andersom lijkt me. Helemaal omdat het af en toe ook al wat rommelt bij jou. Hier is nog nooit een schatting gedaan, zal er aanstaande woensdag eens naar vragen. dan heb ik weer controle en...... een echo! Daar heb ik ook wel zin in!

Over vit K en D heb ik aan de huisarts gevraagd en dit hoef ik zelf niet te regelen, dat doet de kraamzorg hier. Dus ik hoef niet uit te puzzelen waar ik dat moet halen, zij neemt dat voor me mee.

Vandaag de klossen en de ondersteek gehaald (is die voor de placenta?), dus het feest kan beginnen, haha!

xx

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  19. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Spannend miekiee!!!!!!!!!!!!!! Zet m op!

20. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Reallife "forumbevalling" ! Haha!
    Go Miekiee Go Miekiee!! SPANNDEND!!!!

Deel Deze Pagina