Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es85

Es85 Niet meer actief

Heey!!

TIMO IS THUIS! Yes, we zijn echt zo blij! Ik vind het ook wel heel erg spannend, maar ben zo blij dat we niet meer naar het ziekenhuis hen en weer hoeven te rijden!
    Vannacht zal ik wel niet veel slapen en van elk geluidje wakker worden, maar dat is dan zo! Dat heb ik er met alle liefde voor over!
    Ben bijna helemaal over op de flesvoeding. Het maakt Timo gelukkig niks uit, hij drinkt de fles gewoon leeg!
    Tot nu toe is hij een makkelijk ventje, huilt een keer als hij honger heeft en verder niet. Slaapt lekker tussen de voedingen door. Hebben hem ook maar direct in zijn eigen bedje gelegd vanmiddag. Kan hij daar direct wennen en voor ons denk ik ook beter.

Zo gek als ik jullie dan hoor over voorweeën en foto's zie van dikke buiken haha! Oww meiden, het is zooo leuk zo'n kleintje!

Ga hem zo weer lekker zijn flesje geven en knuffelen!!

Liefs Es

2. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Es, wat een fantastisch nieuws! Heerlijk zeg, je mannetje mee naar huis. Ik kan me goed voorstellen dat je er erg van geniet.
    Wat goed dat hij de fles ook prima vind, mooi toch, als dat beter gaat? En in zijn eigen bedje, dat lijkt me inderdaad voor jullie ook wel lekker. Geniet er lekker van. In de tussentijd kwakkelen wij nog even dor in afwachting van de wondertjes die nog in onze buikjes zitten. Kan ook echt niet wachten!

xx

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Es, wat heerlijk zeg!!! Nu kan het echte genieten beginnen van jullie mannetje!!

Ragazza, mooie buik hoor!

Minke, hier helaas ook geen groeiecho. Dinsdag moet ik weer naar de vk en dan gaan ze wel een schatting van het gewicht doen, ben benieuwd.

Poeh...pittig dagje vandaag. Zijn bijna de hele dag op pad geweest, ik merk dat het allemaal wel wat moeilijker gaat. Ben helemaal op nu. Net een poging gewaagd om het bed te verschonen, maar zelfs dat soort simpele dingen lukt niet. Waar ik vervolgens weer helemaal chagrijnig van word.
    Wel heeeerlijk op kraamvisite geweest vandaag. Wat een prachtig ventje! En we hebben een mooie camera aangeschaft. Moet me er nog wel even in verdiepen, want er zitten zoveel instellingen op.

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Es, Wat ontzettend fijn dat jullie Timo mee naar huis hebben mogen nemen! Nu lekker genieten meid, het is jullie zo gegunt!
    Kreeg je nog kraamzorg? Kan me voorstellen dat je onze foto's en vehalen gek vind om te lezen, haha! Verheug me er ook zooo op om mijn kleintje te kunnen knuffelen!

Liefs

5. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Hoe is het met jullie allemaal..
    met de mooie dikke buiken, en laatste perikelen?

@ Es, een prachtige dag, je kindje mee naar huis.

Hier nog steeds van alles aan het regelen. en 2x per dag naar het ziekenhuis, het kleintje heeft voor het eerst een hele voeding uit de borst gedronken en zo af en toe drinkt hij ook een hele uit de fles.
    Gelukkig loopt de voeding makkelijk en het kolven is in 10 minuten gebeurd, heb al een voorraadje in de vriezer, want bij mijn andere kindjes stopte het van de ene op de andere dag.

Voorlopig nog geen zicht op wanneer hij mee naar huis mag, maar ik merk wel dat ik het steeds moeilijker vind om hem achter te laten. hij ligt nu op de babykamer, waar minder zorg nodig is, maar ik merk aan hem dat hij echt blij is als ik er ben, en dat maakt het moeilijker om weer naar huis te gaan zonder hem mee te nemen. In het begin was hij gewoon nog niet sterk genoeg, maar nu is het echt een klein sterk mannetje.

Het begint nu ook een beetje door te dringen hoe erg de situatie was. Hoe dichtbij de dood we beiden waren, dat is nog wel moeilijk, maar bovenal ben ik heel blij dat ze zo uitgebreid de groeiecho deden en dat ik terug geroepen werd naar het ziekenhuis, omdat ze het toch niet helemaal vertrouwden.

.........................................................................................

De woensdag voor de bevalling waren alle testen namelijk nog negatief, alleen dan die groeiecho die niet helemaal klopte, en mijn bloeddruk die hoog was, alle testen waren verder gewoon goed.
    Ik mocht naar huis, met een 2x in de week afspraak voor echo;s en hartfilmpjes.

Donderdagochtend werd ik gebeld, dat ze me woensdagavond nog hadden geprobeerd te bereiken en of ik dan toch nog even wilde langskomen om nog een keer de bloeddruk te meten. Ik nog optimistisch smorgens er heen, zodat ik smiddags nog tijd voor mezelf had.

Nog een keer bloeddruk, die weer te hoog was. 130 over 100 waar ik normaal 100 over 60 heb. urine weer testen, waar de resultaten ook niet goed van waren, weer een hartfilmpje... en toen de mededeling dat ik toch een nacht moest blijven en 24 uur urine sparen voor de zekerheid. en nog een aantal keren een hartfilmpje.

Een infuus werd aangelegd, ook voor de zekerheid. nog een bloedtest en bloeddrukmedicijnen.

Vrijdagochtend, om 6 uur smorgens gewekt worden voor weer een hartfilmpje, die ook niet meer afgekoppeld werd behalve als ik naar de wc moest, een zuster die non stop aan mijn bed zat.
    Later de mededeling dat ik niet meer naar huis mocht en dat ze met 37 weken zouden gaan inleiden. Vreselijk nieuws, ik moest nog zoveel doen... maar aan de andere kant had ik liever dat ze het kleintje goed in de gaten zouden blijven houden.

Ik voelde me ook werkelijk beroerd en eigenlijk heb ik niet meer zo bewust geregistreerd wat er allemaal om me heen gebeurde, nog meer hartfilmpjes, regelmatige bloedtesten, en de continue aanwezigheid van een verpleegster hadden me toch moeten vertellen dat het echt niet goed was.

Al hebben ze al die tijd de rust weten te bewaren, geen paniek, geen stress, alleen de melding dat alles wat ze deden voor de zekerheid was.

Een infuus met magnesium werd gestart, dat spul brand door je hele lichaam. soortgelijk aan het gevoel wat contrastvloeistof geeft bij een ct scan, maar dan is het niet binnen een paar seconden over.

savonds reden ze me naar de verloskamer, omdat ze daar de monitors vanuit de controle kamer kunnen zien.
    van die nacht herinner ik me niet zoveel meer. alleen dat het vreselijk lastig is om op een bedpan te plassen.

Zaterdagmorgen kreeg ik het hoofd gynaecologie aan mijn bed, hij wilde niet meer wachten tot 37 weken, dat zou ik niet overleven. in 2 dagen was ik dus zo vreselijk ziek geworden...
    ik kreeg gel, om te kijken of er weeen konden worden opgewekt.

Mijn moeder was onderweg naar het ziekenhuis, en mijn vriendin kwam met een mand kadootjes aan die ik nog kon uitpakken om mijn aandacht af te leiden van al wat gebeurde.

Bij de eerste kleine weeen daalde de hartslag van het kleintje al naar nul. Het werd dus toch een keizersnee en wel direct. Ik werd door 4 zusters uitgekleed, mijn telefoon werd uit mijn handen gehaald, ik had geen tijd meer om te bellen.

Zo snel kan het dus ineens gaan...

Vreemd genoeg was ik nog niet eens in de stress, niets wat ik aan de situatie kon veranderen, en degene die de keizersnee ging doen was de arts die ook mijn geboorte had gedaan, dus vertrouwen had ik daar wel in.

Ruggeprik viel me eigenlijk reuze mee, had gedacht dat dat meer zeer zou doen. De operatie zelf kon ik alles voelen, maar zonder pijn,
    ik werd pas duf toen ze begonnen aan de hechtingen.
    Het kleintje heb ik maar heel even gezien, direct na de geboorte moest hj meteen naar de couveuseafdeling. Na het hechten kon ik naar de uitslaapkamer.

Door de hypermobiliteit in mijn gewrichten was tijdens de operatie mijn sleutelbeen van zijn plek geschoven, dus die moest nog op zijn plek gezet worden. Ik heb ruim 2 uur op de uitslaapkamer doorgebracht, half slapend, half wakker, in gesprek met de anesthesisten. Het gevoel in mijn benen kwam maar heel langzaam terug.

Eindelijk mocht ik dan naar mijn kindje toe, met bed en al werd ik naar de couveusekamer gebracht, een prachtig mannetje, maar vooral heel erg klein.

Daarna naar de kraamkamer, uitrusten en wat proberen te drinken. Pas om elf uur savonds kreeg ik een beetje gevoel terug in mijn benen, kon ik een heel klein beetje bewegen, dat duurde zo vreselijk lang. 2 uur smiddags had ik de ruggeprik al gekregen.

Toen hebben ze me nog een keertje naar het kleintje gebracht, 1,5 uur heb ik naast de couveuse gelegen, alleen mijn vinger in zijn handje en verder kon ik alleen maar naar hem kijken.

Zo snel kunnen dingen veranderen, maar ik ben blij dat ze deze beslissing hebben genomen, we maken het nu allebei goed.

Liefs Becx

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Poeh Becx... heftig verhaal!
    Ik hoop dat je hier goed over kan praten met man/familie en vrienden, is niet niks wat je hebt meegemaakt!
    Gelukkig gaat het goed met je mannetje, hebben ze al een indicatie gegeven wanneer hij naar huis mag?

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Jeetje, Becx. Echt een heftige bevalling! Ik kreeg er helemaal kippenvel van toen ik het las. Ik denk dat je er inderdaad goed over moet praten, dit verwerk je niet zomaar even.
    En hier kan je natuurlijk ook altijd je verhaal kwijt he?! Ik duim dat ook jij je mannetje gauw mee naar huis mag nemen.

8. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey allemaal,

Becx, dat is een heftig verhaal. Mijn bevallingsverhaal, maar dan in een veel heftigere versie!
    Ik weet hoe vermoeiend het is om 2 keer op een dag naar het ziekenhuis te gaan, daarbij nog 6/7 keer per dag te kolven... Probeer dan nog maar eens zelf uit te rusten!
    Wat goed dat hij al een voeding zelf uit de borst heeft gedronken en ook uit de fles! Dan kan het ook snel gaan hoor, het kwartje moet echt vallen bij die kleintjes. Tenminste dat vertelden ze ons heel duidelijk in het ziekenhuis. Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag!!!!!!!

Hier de eerste nacht met Timo thuis achter de rug, van elk geluidje werd ik wakker! Vond het best eng om hem in 1x in zijn eigen bedje neer te leggen en er niet de hele tijd bij te blijven zitten... Langzaam krijg ik daarin wat meer vertrouwen nu.
    Zijn flessen drinkt hij keurig leeg, dus dat is voor ons erg fijn! De komende weken samen zoeken naar een ritme en vooral veel genieten!

Liefs Es

9. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    ha dames,

heb eindelijk tijd om ff te reageren, wat een druktes met zo'n ukkie zeg....

mijn bevallingsverhaal;
    zaterdagochtend met man z'n neef mee naar m'n paard, op de fiets ernaast gereden, voelde al wat ongi krampen en dacht o jee gaat toch niet beginnen he.....m;n ma moest naar antwerpen hele dag dus kon eigenlijk niet...
    maaar krampen werden toch meer, af en toe ff uitblazen op de fiets...
    daarna snel naar huis, toen waren het echte weeen die om de 5 min kwamen, om 12.45 vk gebeld, kwam een uur later en om 13,45 dus al 4cm ontsluiting gelukkig!
    toen zei vk dat we gelijk door konden naar z'huis, wel ff naar pa gebeld dat ie de hond maar moest halen en dat ie m'n ma moest inlichten....
    eenmaal in z'huis werden weeën heftiger,
    ff onder douche gezet, heerlijk was dat........
    om 15.30 starten de persweeën, ook nog op baarkruk gezeten, tot 16.45 ging dit door, schoot niet op...
    toen over naar gyn,kreeg weeën opwekkers infuus....
    maar omdat ik door paardrijden nogal hele goede bekkenbodemspieren heb...tot 17.15 nog door gegaan en toen fijne knip gekregen!:(
    maar na toen 2 goede persweeën was onze mooie dochter sofie emma geboren om 17.32 uur.....
    maar toen werd ik gehecht..........VRESELIJK PIJNLIJK ondanks de verdoving...ging echt door t plafond van de pijn...
    ben toen nachtje gebleven, vloeide nogal en was wat onzeker...
    dus na een nachtje z'huis mochten we gister naar huis.
    inmiddels ben ik iets minder beurs en voel me beter...
    sofie drinkt prima,voeding is goed op gang, nog wel erg pijnlijk helaas...
    ze is echt kindje van d'r ouders slaapt heerlijk...huilt bijna niet...

zo nu ga ik ff beschuit eten, en straks alweer bezoek...

iedereen veel succes en plezier, zal miss wel ff duren voor ik weer reageer, is nogal druk....

denk wel aan jullie allemaal!!!!

x m iek en sofie

ps foto's volgen later,maar miss eerder op m'n hyves, hou maar in de gaten

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    MIEKJE, NOGMAALS GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!!!!!

Haha, volgens mij was het nieuws hier nog niet helemaal bekend! Ik had het idd al op je hyves gezien! Wat een verhaal weer!
    En weer van die mooie namen! Meid, geniet van je prinsesje en hoop dat je niet al te veel last van je hechtingen en bv hebt!

We blijven wel met een klein clubje over zo... wie zal de volgende zijn: Lin, Minke, MrsMiami of ikke.... spannend hoor!

Liefs!

11. Es85

Es85 Niet meer actief

Heey MIEKJE GEFELICITEERD! Ik dacht al, heb ik nou wat gemist? Maar het was hier inderdaad nog niet bekend! En heb je niet op mn hyves dus niet gezien! Je hebt een vlotte bevalling gehad! Dat doen we goed hier op het forum! Nou de andere dames nog!
    Geniet van jullie dochter en ben erg benieuwd naar de foto's!!

Liefs Es

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miekje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!!!

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mick76 33 jaar Zuid Holland 1e kindje 25/9 bevallen van zoon Rick
    Es85 24 jaar Overijssel 1e kindje 19/10 bevallen van zoon Timo
    Bexc 26 jaar 3e kindje 23/10 bevallen van zoon Brannen
    Miekiee 33 jaar Zuid Holland 3e kindje 2/11 bevallen van dochter Romée
    Miekje28 28 jaar Zeeland 1e kindje 6/11 bevallen van dochter Sofie

Mrsmiami 21 jaar Gelderland 1e kindje uitgerekend op 23/11
    Ragazza 30 jaar Amersfoort 1e kindje uitgerekend op 26/11
    Linnie1985 25 jaar Den Haag 1e kindje uitgerekend op 27/11
    Tammy77 32 jaar Zeeland 5e kindje uitgerekend op 27/11
    Minke12 27 jaar Waddeneilanden 1e kindje uitgerekend op 28/11

14. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Ha...daar ben ik ook weer eens even....en gelijk weer babynieuws lees ik. Gefeliciteerd dames met Romee en Sofie!

De eerste week zit er op...Rick zit nog lekker in zijn ritme van het ziekenhuis. Slaapt redelijk...vooral 's nachts goed...overdag wil hij soms niet inslapen....en heeft 1x per dag wel een mopperuurtje.

Maar het is een heerlijk lief mannetje. Vandaag voor het eerst 5 min naar buiten geweest. We mogen het vanaf nu een beetje gaan opbouwen de momenten naar buiten.

Lekker Es dat Timo nu thuis is. Wat jij schrijft over je eerste nacht herken ik heel erg.
    Wij vonden het ook reuzespannend. Maar het went per dag.

Het inroomen heb ik ook gedaan. Was fijn dat het ziekenhuis dat aanbood.
    En wij hadden nog 3x3 uur uitgestelde kraamzorg. Dat was wel even lekker al hebben wij dag 3 in samenspraak met de kraamhulp achterwege gelaten. Je leert gewoon al heel veel in de ziekenhuisperiode.

Blijf jullie volgen hoor dames, al reageer ik momenteel wat minder. Het is best druk zo met zo'n kleine man thuis..en de kraamvisite gaat ook aardig starten nu.

Sukses weer!

15. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    miekie van harte gefeliciteert met je dochter sofie...nu lekker genieten.....

dames als ik meer tijd heb kom ik weer sxhrijven hoor..tis even druk..weer wennen zo'n kleintje.haha

16. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    es, fijn dat Timo thuis is. zal een hoop stress enz. schelen.

Miekje, gefeliciteerd met je dochterje.
    Snel foto's plaatsen hoor, ben erg benieuwd.
    Heel veel plezier met je meisje...
    geniet er van!

Zag dat van je bekkenbodem spieren.
    Ik ben ook zo'n geval.
    Heb zelf ook paarden heel mn leven al. en rijd dus ook elke dag.
    3 weken geleden reed ik nog. (ging bijna niet meer)
    Alleen ik denk dat ik ook veel last daar van zal krijgen met de bevalling omdat die van mij ook altijd goed getraint zijn.

17. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    Miekiee, hoe gaat het met jou wondertje?

18. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Miekje, gefeliciteerd!!! Wat heerlijk zeg! En een erg mooie naam moet ik zeggen, wij twijfelen nog tussen Sofie en ....! Dus het kan zijn dat we straks dezelfde naam hebben (als we een meisje krijgen ten minste).

Zeg meiden, hebben jullie dat ook? Iedere keer als er weer één bevalt denk ik oei... Dan beval ik vast veel later dan de uitgerekende datum, anders komt het met het gemiddelde niet goed. Dus, al die bevallingen bieden weinig perspectief voor de overgebleven vier, haha!

xx

19. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    ja ik ben nu de eerstvolgende dus ben benieuwd.
    hoop dat ik lekker van de week bevalt, lijkt mee heerlijk!
    ben het zo zat!!!!!

20. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Haha, Minke, mooie theorie!
    Ik denk dat we straks een nieuw topic kunnen openen met
    "eind sept, eind okt en eind nov mama's!"

Ik ben heel benieuwd hoe onze omgeving straks op onze naam reageerd. Ik denk namelijk dat mensen ook een sofie of emma bij ons verwachten. Mijn ma en zwager dachten allebei eva! Het is wel een korte mooie naam, vinden wij althans, maar staat ergens op de 50ste plaats. Straks vinden ze het een stomme naam... Ik heb een paar kennissen die altijd duidelijk hun mening geven en nu soms al zeggen "als je het maar geen ... gaat noemen!". Vind ik zo stom als mensen dat zeggen, straks heb jij net die naam in gedachten!

Collega van mij zit al op de 40,4 weken! Ze is het ook zo zat, denk dat ik echt gek zal worden! Vannacht wel af en toe rare pijntjes gehad, kan het niet omschrijven... dan denk ik wel gelijk "zal het..."

Vanavond moeten we weer naar de vk... en we krijgen vamiddag de wieg!!! Zal morgen even foto's plaatsen!

Liefs

Deel Deze Pagina