Eind november 2010 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Starlady, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Pfffff.... ff klagen hoor, dames...

Ik trek dit echt niet. M'n lichaam voelt op, ik ben op... Ik kan me niet voorstellen dat ik in staat ben om te bevallen als ik zo moe ben.

Ik ben zo emo als het maar zijn kan, zit alleen maar te huilen de hele tijd. Bah...voel me echt even heel kl*te....:(

Sorry, dat moest er echt even uit...

2. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Klaag maar lekker meid!

Iedereen die maar beweert dat zwanger zijn "een roze wolk" is...
    het is gewoon zwaar hard werken voor je lichaam en geest!!!

Probeer toch echt even te gaan liggen. Heb je een bad, dat je eerst even lekker doezelig kan worden, of een lekkere warme douche?

Ik denk aan je!!!!!!!

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Nou zeker...die roze wolk is hier ook niet altijd te vinden..

Moet ook wel zeggen dat zwanger zijn ook niet echt aan mij besteed is. Ik wilde het liefst twee kindjes vlak na elkaar krijgen, maar dat gaat hem toch niet worden zo. Moet er even niet aan denken..

Nee, geen bad helaas. Ik ga tegenwoordig onder de douche zitten, haha, dat werkt ook wel om een beetje doezelig te worden.

Ik ga nu eerst ff lunchen, om half 2 moet ik bij de huisarts zijn, even een paar wratjes onder m'n voet weg laten halen. En daarna maar even een tukje doen ja..

Gaat het slapen bij jou inmiddels al weer beter?

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Tja... ik ben wel echt elk uur wakker, maar slaap de laatste paar nachten wel weer vrij snel in. En ik geef nu echt toe aan middag slaapjes.

Haha, ik wilde vroeger wel 10 kinderen... dat is iig niet meer mogelijk. Maar nu wilde ik er 3 en vriend 2, nou ik zei laatst al tegen hem "ik weet niet of er nog wel een 2e gaat komen!" .
    Ze zeggen dat je op een gegeven moment wel weer kriebels krijgt, ben benieuwd! Maar ik had van tevoren niet gedacht dat het zwanger zijn zo zwaar kon zijn! Ik vind het best heftig allemaal, en dan nagaan dat ik de eerste 30 weken eigenlijk nergens last van heb gehad. Dus eigenlijk mag ik niet zozeer klagen,maar deze laatste weken... pff...

Momenteel is douchen echt mijn favoriete hobby, ik vind het heerlijk! Ben van de week ook 2x in bad geweest, maar dat ligt momenteel niet heel comfi vind ik en ik kan er bijna niet uitkomen!

Suc6 bij de dokter en even een dutje doen straks hoor!

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Miekje: heb je dochter bewonderd op je hyves foto's, wat een mooi meiske zeg!!! Wat zullen jullie trots zijn!

Ik krijg elke x een brok in mijn keel als ik jullie baby foto's zie, dan wrijf ik over mijn dikke buik en kan me zo moeilijk voorstellen dat er al zo'n "groot - kleintje" ook in mijn buik zit... wonderlijk!

6. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    He dames,

pfff Linnie 4,31... Vroeg hoor. Klaag maar lekker, dara zijn we ten slotte voor!
    Ik heb vandaag voor het eerst weer eens kunnen uitslapen!!! Was er pas om half elf uit, heerlijk. Had ik ook wel nodig, want zo'n dag als jij vandaag hebt, die had ik gisteren. Ook de hele dag lopen janken. Ik had me die laatste periode anders voorgesteld; strandwandeling, lekker relaxen en doen waar ik zin in heb. Helaas zit dat er door die &^%$$#ischias niet in.

Ik lig hier echt iedere dag in bad. Eind van de middag ga ik erin en dan kookt mijn mannetje. Als t bijna klaar is kom ik eruit, ideaal. Heb ik even kunnen relaxen, anders haal ik de avond niet. Dit werkt bij ons erg goed.

Ik heb altijd gezegd drie kinderen te willen, maar misschien houden we het ook wel bij twee. Vind een zwangerschap erg zwaar en wij moeten er ook nog iedere keer voor dokteren. Dit is ook weer stressvol en ik weet niet of dat een derde x nog wel 'leuk' is. Vriendinnen van mij die al kids hebben zeiden ook allemaal aan het eind van de zwsch en na de bevalling dat ze nooit weer een kind wilden, maar die zijn er toch allemaal weer voor gegaan. Dus het zal vanzelf wel weer gaan kriebelen denk ik! Ik kan alleen nou niet zo heel erg lang meer wachten, dan word ik gek waarschijnlijk!:p

Straks mijn ouders van de boot halen en dan naar de groeiecho! Ben benieuwd! Door al dat namengedoe hier ben ik bijna geneigd om te vragen wat het wordt. Als het een jongetje is hoef ik daar ook niet meer over te piekeren namelijk. Maar waarschijnlijk, als ik daar lig, denk ik ach laat ook maar!

Mooie wieg Mrsmiami! Leuk hoor, zo'n familiewiegje. Komt ie van jouw kant of uit je vriend zijn familie?

Ragazza, hier ook iedere keer een doekje en een wasje en een ditje en een datje. Ik ben gewoon klaar voor een kindje, lekker weer wat actie in mijn leven! Fijn te horen dat die beweeglijkheid niks zegt. Hier meten ze ook altijd mijn buik idd, maar hij zegt altijd alleen 'goed' en niet hoeveel het is. Zal het straks eens even vragen (als ik er om denk, hihi).

Wat is miekje haar hyve ook weer? Ik heb nu alleen Ragazza en Linnie. Waren er nog meer?

xx

7. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    @Linnie: hoe voel je je nu? Heb je nog een beetje kunnen rusten?

Zoals we lezen hebben we er allemaal last van, emo buien...
    Het is gewoon zwaar en we zijn er gewoon klaar mee, verlangen naar ons kleintje. Nog even dames...

Ook ik had gedacht lekker te winkelen, langs vriendinnen te gaan en hopen dat ik 2 weken over tijd zou zijn aangezien je dan 18 weken verlof hebt ;););)... haha!

Ik ging vanmiddag weer even liggen en dacht bij mezelf "ohhh over een maand heb ik weer mijn lichaam terug en geen pijn meer" (ga ik althans vanuit!).

@Minke: kan me goed voorstellen dat jullie er helemaal goed over na denken of je meerdere kindjes wilt. Misschien stomme vraag hoor, maar kan het zijn dat omdat je nu zwanger bent geweest het bij een volgende wel ineens heel makkelijk kan zijn?

Hoe was de groeiecho???? Ben erg benieuwd wat ze bij jou schatten! Bij mij schrijven ze de buikmaat altijd op mijn zwangerschapskaart. Het was in 2 weken 4 cm gegroeid :$!
    Loop je nog zo te piekeren over de meisjesnaam?
    Nu lekker even je ouders om je heen, zou leuk zijn als de kleine nu kwam!

Ga even een kopje koffie maken! Toedeloes! x

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb vanmiddag nog even een uurtje op de bank geslapen. Ik wil ook niet te lang slapen overdag, want dan ben ik bang dat is 's nachts helemaal niet slaap.

Net nog even in de babykamer bezig geweest. We hebben drie pakjes uitgezocht als mogelijke "eerste pakjes". :D
    Een groene met nijntje (mocht het toch een jongen zijn, haha), een roze van esprit en een paarse van de prenatal. Roze sokjes en 2 mutjes (creme en roze).
    Ook hebben we de maxicosi uitgepakt. Is wel handig als dat klaar staat, mochten we toch naar het ziekenhuis moeten.

Nog even een tip voor degenen die geen isofix in hun auto hebben. Wij hebben de easybase gekocht voor €89,- nu bij Babypark. Ze zijn overal minstens €100,-. Ik wilde het eerst niet kopen, vond het een onzin luxe iets. Maar ben nou toch wel blij dat we het gekocht hebben. Is toch wel handig als ik alleen met de auto weg ga.

Haha, ja, Ragazza, ik had dat ook hoor. In eerste instantie was het handig als ik twee weken overtijd zou lopen vanwege de vakantie van manlief. In het begin zei ik dat ook. Maar daar ben ik inmiddels wel van terug. Haha.
    Zijn jullie mannen nog langer vrij als de 2 a 3 dagen kraamverlof die ze hebben?
    Hier is het wel redelijk goed uitgerekend. Als ik één week overtijd loop, heeft manlief 5 weken achter elkaar vrij. Hij heeft sowieso 2 weken vrij als ik bevallen ben en daarna is tie met de kerst 3 weken vrij. Dus als ik op de uitgerekende datum beval dan is tie er 2 weken, moet tie 1 week werken en dan weer 3 weken vrij.
    Haha, ik heb geen puf om veel te doen, maar denken lukt nog wel. ;):p

Minke, ik ben ook heel benieuwd hoe de groeiecho is gegaan!! Bij jou zal de schatting helemaal wel goed kloppen dan. Vind het echt jammer dat ze dat niet standaard doen.

Ragazza, haha, jij bent optimistisch! Over een maand je lichaam weer terug. Ik hoop het echt, ja!! Maar ik denk dat ik m'n lichaam niet zo gauw terug heb. Ik denk dat ik de laatste 10 kg er toch echt af moet gaan sporten. En lijnen mag niet als je borstvoeding geeft, dus dat is ook wel minder. En aangezien ik wil proberen om zo lang mogelijk borstvoeding te geven..

Mrsmiami nog niet gehoord vandaag. Zou ze aan het bevallen zijn? :D Ik hoop het voor d'r!

9. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    zo daar ben ik. lekker laat
    maar had het vandaag zo druk.
    ben vanavond lekker wezen zwemmen met mn man.
    had toch zin om van die hoge duikplank af te springen. alleen helaas...
    gaat niet!!
    maar goed het was reuze ontspannend.
    wel was ik bang dat mn vliezen zouden breken en dat ik het dan niet door zou hebben.
    hahahaha!!!
    lekkere onzin weer!

wat vervelend dat jullie allemaal van die slapeloze nachten hebben.
    ik gelukkig niet.
    wordt wel 1 keer wakker.
    loop dan met een slaapkop naar de wc en dan ga ik zo weer in bed.
    2 min. later slaap ik al weer en kan echt heel lang uitslapen.
    heerlijk zeg!
    heb een hond die me gewoon lekker laat liggen.. gaat niet
    zenuwachtig lopen doen ofzo!

@ Minke, hoe was je groeiecho? ben erg benieuwd namelijk!

@ familiewieg, die is van mn oma geweest, van m'n moeders kant. ik weet dat die zowiezo voor de watersnood al in de familie was..
    best grappig hé? zo'n oud ding!

@ Hyves. jullie hebben mijn hyves nog niet. voeg me maar ff toe!
    mn hyves is samen met mn manneke
    Evelien en kevin Profiel - hyves.nl

Hebben jullie baby's ook zo vaak de hik.
    mijn kleintje tegenwoordig wel min. 10 keer per dag ofzo!

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Haha, heb ik dat gezegd :(? Nou hier ook niet hoor :D Ik ga proberen voor de zomer weer richting mijn oude gewincht te zijn.
    (Ik denk dat ik MrsMiami bedoelde, die is maar 8 kg aangekomen en fanatiek sporter.)

Wij hebben eergisteren via marktplaats de familyfix gekocht voor € 90, helemaal een goeie deal dacht ik zo!! Misschien idd wel een luxe, maar natuurlijk wel super handig!

Mijn vent is zzp-er en kan dus lekker zijn eigen tijd inplannen.
    Zijn plan is dus zodra de meid er is vrij te nemen tot januari, heerlijk! Misschien dat hij nog wel wat kleine autoklusjes gaat doen in onze eigen garage, maar dat is dus ook thuis zijn ;)...

Lin, denk je dat het ook nog een jongen kan zijn? Bij ons is het nu 4 x door 4 verschillende echo/mensen bevestigd dat het een meisje is... alles is dus roze! haha!
    Ik heb 2 pakjes ingepakt, maar twijfel nog een beetje. De 1 is van de hema, die volgens mij iedereen als 1e pakje gebruikt (was hier laatst een topic over) maatje 52 en ik heb een zacht roze pakje maatje 56. Misschien dat ik morgen nog even de prenetal in duik :D

Gisteren nog wel een leuk jurkje en truitje bij de hema gekocht, in de aanbieding! En de vit K en D, van dagravit hebben ze dat 2 in 1;).

Ben net bij de tandarts geweest, mijn tandvlees bloedde zo erg...
    Maar dat schijnt er allemaal ook bij te horen :$ Leuk al die hormonen!

Mijn meisje had gisteren nog de hik! Moet wel zeggen dat dat minder word. Tot vorige week had ze dat wel 2x per dag, nu niet meer.

Zo komen mams en zus weer even wat schoonmaken, wat bof ik toch!

Liefs

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda

12. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    Haha, miscommunicatie! Ik bedoelde dat de pijntjes hopelijk over zijn over een maand.

Familyfix is idd voor isofix... ik dacht dat je dat ook nodig had voor de easybase. Snap daar helemaal niks van, haha!
    Familyfix heeft lampjes zodat je kan zien of ie helemaal goed zit en er kunnen vervolgstoeltjes op.
    Maar hoe zet je de easybase dan vast?

13. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    mrsmiami: wat een super schattig, mooi kamertje!!!! complimenten!
    Dus jullie meisje gaat puck heten ;), leuke naam!!!! haha!

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    ff gegoogles, maar die easybase kan je met de gordels doen begrijp ik?

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik weet eigenlijk niet precies hoe je hem vastzet. :)
    Maar je hebt in ieder geval geen isofix nodig. Dat weet ik wel, haha.
    Zou best kunnen dat je het met de gordel vastzet. Mag manlief dit weekend even doen.

Die easybase is ook alleen voor de maxicosi, dus na 9 maanden heb je er niks meer aan. Daarom twijfelde ik zo. Maar ik zet hem gewoon op mp dan. Las dat je er toch nog zo'n 50 euro voor kan krijgen, dus dan valt het mee.

Die familyfix is een nog mooier systeem, maar dat gaat dus niet. haha, wat ingewikkeld he?! :p

Ik ben weer met wasjes bezig. Ik blijf wassen, nu al, haha. Nu zijn het steeds heel kleine wasjes, omdat er steeds wat bij komt.
    En heb nu ook d'r winterjasjes gewassen, echt zo schattig!

16. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

Dankje. ben ook wel blij met haar kamertje!
    hahahaha puckkie is haar buik naam.
    ze krijgt gelukkig een andere naam:p

was net wel ff schrikken moest om 8.50 bij de VK zijn.
    nou ik daar naar toe.
    gaan ze het hartje luisteren, maar je hoorde het bijna niet.
    en het klonk ook erg raar.
    En ook omdat mn baby de laatste tijd te rustig is voor haar doen.
    ze was eerst juist super druk vandaar!
    Dus moest ik met spoed naar het ziekenhuis toe.
    (ivm mijn man z'n vader en opa zijn overleden aan hartkwalen)
    om daar een hartfilm te maken.
    ik een half uur tot 3 kwartier aan dat apparaat gezeten.
    en daarna moest er gelijk een echo gemaakt worden.
    dus was wel erg spannend.
    gelukkig was de uitslag positief en klonk alles toch nog goed.
    maar tjee wat zat ik in de stress.

17. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    die opmerking over alles binnen een maand er af had ik gemaakt.
    of dat ik dat nog gaat halen weet ik nog niet.
    ik zie het van zelf wel.
    alleen in het voorjaar/zomer wil ik gewoon weer lekker mn oude body terug hebben.
    moet wel lukken denk ik.
    ben totaal nog maar 8 kilo aangekomen.
    eigenlijk 3 want ik weeg nu 75 kilo.
    toen ik zwanger werd woog ik 72 kilo. alleen ben toen afgevallen naar 68 kilo (was al mn spiermassa die ik kwijt raakte)
    en nu zit ik dus op de 75 kilo.

18. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    Ragazza ben jij ook een Evelien? :)

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Jeetje, mrsmiami!! Dat is schrikken!! Gelukkig was alles goed!!
    Heb je niet toevallig ook nog een echo gehad? Dat zijn meestal de enige "voordelen" aan zo iets.

Jij bent een fanatieke sportster dus het zal bij jou ook wel heel snel gaan denk ik. En 8 kg is natuurlijk ook helemaal niet veel. Ben jaloers..! :D Ik ben al 16 kg aangekomen...:)

Ik heb me voorgenomen om vanaf eind januari (hooguit begin feb) weer te gaan sporten. Lekker fietsen met m'n hond en ik wil dat start to run gaan doen. Lijkt me ook wel een goede!

20. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

Oct 8, 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    ja had ook een echo gehad, dat was wel weer leuk..
    ze is nu al ruim 7 pond...
    hahaha en ze had hele dikke wangen
    wat ik niet fijn vond dat ik een mannelijke gyn had.
    gaat hij aan mij vragen hoe ik me voel enz? omdat ik veel voorweeen heb.
    ja net of hij daar zich een voorstelling van kan maken. :(

Share This Page