@Linda: dat is moeders voor moeders. Zie de link rechts op deze pagina. Je verzamelt je urine in flessen, hier halen ze het hormoon hcg uit voor vrouwen die moeilijk kinderen kunnen krijgen. Goed doel dus! @Es85: ik heb gekozen voor de dvd. Mijn collega is ook zwanger en zij heeft het boek gekozen, die ik al bekeken heb. Erg mooi boek trouwens, maar vandaar dat ik de dvd heb gekozen. @ramoon: ahhhhhhhhhhhhh... kijk daar heb ik dus idd niet veel verstand van! haha! Ben vandaag even de prenetal binnen gelopen! En een heel lief rompertje gekocht met de tekst: papa is de aller aller allerliefste. Zo schattig! Manlief vond het ook erg leuk!
Goedemorgen allemaal! Leuk Happyhippo dat je hier ook mee schrijft! En volgens mij waren er nog wat nieuwe meiden bij. Gezellig! Hier lekker weekend..en daar was ik na een drukke werkweek wel naar toe. Ik kijk erg uit naar as donderdag. Dan de eerste intake bij de VK. Ik ben benieuwd. Vandaag trouwens wel wat aparts..al wekenlang heb ik grote en gevoelige (.)(.)...en vandaag lijken ze wel ingestort?! Apart toch? Ik merk dat me dat gelijk wat onzeker maakt...maar ik heb dit forum al een beetje zitten afzoeken...schijnt er ook een beetje bij te horen. Toch zal ik blij zijn als de eerste echo is geweest en dat de echo er goed uit ziet! Fijne zaterdag allemaal!
jaa de banner is gelukt!! het was even zoeken haha! Ja wij lopen inderdaad gelijk. Ik houd op internet en in een boekje bij hoe het kindje groeit en wat er aankomende week gebeuren gaat. en Mick76, inderdaad vreemd.. even in de gaten houden en anders gewoon de vk bellen. Groetjes
Ik hou het ook helemaal bij op internet en heb de boekenkast al vol staan! Het is nu wel circa 1cm! Boekentip: de zwangerschapsbijbel, een erg mooi duidelijk boek (wel 30)!
Zo daar ben ik weer. Ben even niet in staat geweest om achter de computer te kruipen, was echt errug beroerd. Maar, nu ben ik er weer! Nieuwe dames, welkom! @Es; één test is genoeg hoor, al snap ik je wel. Ik had ook de neiging om meer testen te doen. Maar streep is streep! Ik twijfel nu niet door de misselijkheid, maar anders had ik er ook meer gedaan waarschijnlijk, haha! @Mick; ik heb de ene dag ook meer last van mijn boobs dan de andere hoor. Ze zijn bij mij alleen nog niet ingestort. Al zit ik daar wel op te wachten want veel groter kan bijna niet, haha! @Nieno; ik heb Emesafene zetpillen gekregen, deze helpen mij goed tegen de misselijkheid. Ben nog wel wat weeig, maar niet meer echt beroerd. Misschien een tip? Ik was afgelopen week zo misselijk dat ik naar de ha ben gegaan en zij schreef mij dit voor. Ze zij trouwens, dat vrouwen die in verwachting van een tweeling zijn misselijker zijn dan van een eenling... Zit dat bij jou in de familie? Ik ben zwanger door IUI en ik had iedere maand keurig twee eitjes, dus onmogelijk is het niet. Toch hou ik het eerst op één. @Ramoontjuh: ach sectio klinkt veel luxer, haha! (Ik wist het ook niet hoor, was al aan het googlen) Volgende week donderdag echo; zijn/waren jullie ook zo zenuwachtig of heb ik dat alleen? Ik ben zo bang dat ze straks iets verkeerds zien, of dat ie niet groot genoeg is of dat er niks zit of dat t hartje niet beweegt. Ik heb allemaal doemscenario's en ben als de dood. xx
Ik moet morgen naar de gyn ik denk dat ik dan ook een echo krijg. Ik heb vorige keer wel een echo gehad dus ik denk dat ik morgen ook wel een echo krijgt. Ik vind het spannend. Ik laat het jullie morgen weten.
Spannend Ramoon, veel plezier!!! Dames ff een gekke vraag: zijn er meer die wat moeite hebben om te vrijen? Ik vind het zo dood eng... stom hè? Eerlijkheids halve hebben we het vandaag voor het eerst hééééél voorzichtig gedaan sinds de positieve test! Haha... muts hè?!
Hallo allemaal! Zo, ik ben er ook weer. Ik ben ruim een week mega ziek geweest, had een flinke griep te pakken. Ben nog steeds niet helemaal lekker, maar het gaat weer een stuk beter! Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Hier is de misselijkheid begonnen. Gelukkig hoef ik niet over te geven! @ Ragazza Je bent niet de enige hoor, die moeite heeft met vrijen. Ik was altijd vrij nuchter en vond het onzin als ik dit soort verhalen hoorde. Maar nu ik zelf zwanger ben...brrr...moet er echt nog even niet aan denken. Wij hebben het nog steeds niet gedaan na de positieve test. Ik vind het gewoon een beetje eng. Maf he? Dat je lichaam zo kan denken. Gelukkig heeft vriendlief er wel begrip voor. Jouw vriend/man ook? @Ramoon Veel succes vandaaag! Ben reuze benieuwd! Ik heb morgen m'n intake bij de verloskundige. Helaas krijg ik dan nog geen echo. Dus hier moeten we nog even geduld hebben.. Groetjes, Linnie
Hoi meiden, Hier even vanaf mijn werk in de (verlate) pauze. Linda123, mijn eetlust is gigantisch. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel gegeten! Het lijkt wel of ik altijd honger heb. Regazza, wat goed van je dat je meedoet met MvM! En een babietje van 2 maanden, nog even wachten he! Aaaaah, en je eerste babypakje. Wat is het klein he! Moeite om te vrijen? Geen idee, wij zijn er nog niet aan toegekomen. Met twee kleine kindjes, drukke weken en andere perikelen, zijn we blij dat we 's avonds eindelijk kunnen gaan slapen... Ik moet zeggen dat ik er ook echt geen behoefte aan heb. Es85, ook al aan de MvM. ramoontjuh82, ben je al bij de gyn geweest? Mick76, vreemd van je borsten. Niet onzeker worden hoor! Er gebeurt zoveel met je lichaam nu. Krijg je donderdag ook meteen een echo? Minke12, weer een beetje opgeknapt? Jaaaaaah, ik ken je gevoel. Ik het morgen de intake en een echo en ik ben als de dood dat het niet goed is, of dat er twee in zitten of... of... of... Argh! Stomme zenuwen. Linnie1985, nog een laatste stukkie beterschap! De hele week ziek, bah, bah. Op moeheid en humeurschommelingen heb ik tot nu toe amper kwaaltjes. Verder gaat het hier redelijk. Vandaag de uitslag gehad van het bloedonderzoek. 'k Had vrijdag bloed laten prikken, omdat ik al sinds de geboorte van mijn tweede met verschillende klachten bleef lopen. Nu blijk ik dus wat afwijkende schildklierwaardes te hebben. 't Lijkt erop dat het een te traag werkende schildklier is. Over twee weken moet ik nog eens een bloedtest laten doen. Bah, ik zit me er helemaal druk over te maken, terwijl het ook helemaal niks hoeft te betekenen. Stomme hormonen!
Ieieieieieieieh, nog meer hormonen op hol. Morgen rond deze tijd zit ik voor het eerst weer bij de verloskundige! Alhoewel, misschien zijn we dan al klaar. Geen idee meer hoe lang een intakegesprek duurt incl. echo... De afspraak staat in ieder geval om 12.45u. Spannuuuuuuund!
Ha dames, Ook hier weer even een berichtje van mij. Dat is lang geleden... Een heel druk weekend achter de rug en dat merk ik nu... Was vanochtend zo moe en beroerd dat ik niet ben gaan werken... Baal ik van... Vrijdag de 2e echo bij de gyn. Spannend. Hopelijk is het ook dit keer weer goed. En meiden, wat betreft de seks... Dat herken ik helemaal. Het is niet zo dat het er nog niet van gekomen is, maar het voelt wel heel dubbel. Succes meiden en geniet ervan!
Meiden we hebben ons wondertje gezien. Het hartje klopte. We mogen nu naar de verloskundige toe dus die ga ik morgen maar even bellen. Ik ben volgens de berekening van de gyn uitgerekend op 17 nov uitgaande van mijn laatste menstruatie. Ik kom zelf uit op 27 nov en de echo kwam uit op 30 nov. We wachten de echo wel af van de verloskundige. Met onze zoon zaten er ook een paar dagen verschil tussen.
He dames, ben ik ook weer,lees wel mee,maar heb niet echt veel spanndens te melden @ramoontjuh leuk dat je echo goed was!alleen wel vaag dat je nog niet weet wanneer je uitgerekend zult zijn...komt vast snel goed! @de rest heb ook niet echt veel kwaaltjes,weeïg en wat moe,veel puistjes,trage stoelgang...dat soort zaken, gelukkig niet zo beroerd als een aantal van jullie! Heb wel medelijden met jullie hoor!want misselijk zijn is zo zwaar kl*te!!!Veel succes en sterkte!!! Doordat ik niet zoveel klachten heb blijf ik wel onzeker of het allemaal goed is....over een ruime week mag ik ook naar de vk en daar ben k wel aan toe iedereen fijne rustige avond! x miek
Goedenavond dames! Gelukkig ben ik dus niet de enige met "vrij-angst" ! Wij hebben het gisteren voor het eerst gedaan na de positieve test. Wel wat rustiger als anders en gelukkig geen bloed of iets geks daarna! Gelukkig vind manlief het ook een beetje eng! @minke: ook ik ben nog steeds erggg onzeker/angstig. Ik probeer dat echt van me af te zetten, moeilijk en ben dus blij als we 28 april hebben! @happyhippo: Veel plezier morgen! Ook wij hebben morgen om 10.15 onze intake bij de vk! Ergggg veel zin in, wordt het allemaal eindelijk echt! Bij mij duurt het gesprek 3 kwartier, heb nog geen echo... pas de 28ste.... @fuj: Leuk vrijdag weer een echo! Krijg jij die nu wekelijks? @miekje28: Je hoeft je niet onzeker te maken hoor, ook ik heb weinig kwaaltjes (gelukkig). Alleen erg gevoelige borsten en af en toe een trekkend gevoel in mijn buik. Ik heb het vanavond mijn schoonzus verteld (die 2 weken geleden een mk heeft gehad). Was zo bang dat ze niet blij zou reageren, maar gelukkig deed ze dat wel en reageerde echt heel fijn en positief! En hoe staat het met jullie groeiende buikjes??? Hier groeit het al aardig! Oké, ik weet dat dit mijn darmen zijn... maar toch leuk!
's Ochtends is er hier niks aan de hand met het buikje, maar 's avonds...halleluja...wat een opgeblazen buik! Heb er ook wel echt last van dan. Dus als er mensen zijn met tips, heel graag!