Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Youre welcome, vind het ook gezellig om nog even met iemand in hetzelfde schuitje te kunnen kletsen! (Al zijn de verhalen van alle meiden die al bevallen zijn en de babyfoto's ook heel leuk)

Mijn man is Amerikaans, we zijn in maart van dit jaar getrouwd in NL. We hadden het plan om 1 oktober ook nog in de VS te trouwen, maar ons kindje kwam sneller dan verwacht dus dat hebben we uitgesteld. Zijn verblijfsvergunning is geregeld dus hij mag nu in NL blijven wonen, daar dus geen zorgen meer over.

Ik heb met 14 weken in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Op mijn werk heerste 't rota-virus (soort buikgriep virus), en in 1 dag was ik uitgedroogd. Heb ik totaal 6 dagen aan een infuus gelegen voordat ik weer een beetje op krachten was.

Toevallig dat jij nu net schrijft over een ischias, heb er toevallig naar gezocht online. Heb sinds gisteren een pijnlijke spier/gevoel aan de rechterzijde van m'n lage rug en het trekt door in m'n bil. Kan vast ook aan m'n houding en buik liggen, maar behoorlijk pijnlijk is het zeker!

En Linnie daar had ik ook zeker een foto van gemaakt, kan niet wachten om zo'n moment zelf ook vast te kunnen leggen ;)

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Indigo welkom! Met 14 weken al in het ziekenhuis gelegen, das wel flink balen! Fijn dat je man er nu is zeg! Samen genieten!
    En Linnie, wat een verhaal zeg... Wel raar hoe dat in het ziekenhuis is gegaan. Fijn dat het verder met jou wel goed gaat!

Evelien, je hebt het inderdaad erg mooi beschreven! Wat heb je lang moeten persen zeg! En dat van die adrenaline herken ik wel! Je staat echt stijf na zo'n bevalling he??

Jullie hebben beide echt mooie meisjes gekregen!

Hier vandaag even een dipdagje. Geniet enorm van de kleine man hoor, maar was vandaag zelf erg moe en kon daarom niet zoveel van hem hebben. Blij dat manlief vanavond weer thuis was! Hopelijk slaapt hij vannacht wat beter dan de afgelopen nacht en kan ik er morgen weer fris tegenaan!
    Net even lekker onderde douche gestaan en een momentje voor mezelf genomen! Heerlijk was dat even.

Morgen komen er wat dames van de pufclub koffie drinken met de baby en een aantal hoogzwangere! Gezellig dus! Als maar niet de vliezen van 1 van de dames breken op mijn nieuwe bank hahaha!

Groetjes Es

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Es, ja, dat kan zeker raar lopen. Communicatie tussen vk en arts was echt bagger slecht. Manlief heeft flink staan stuiteren op de gang. Mij kon het op een gegeven moment niks meer schelen. Ze is er en dat is het belangrijkste!
    Vandaag heeft ze overdag heel veel geslapen, wij anderhalf uur, haha. Vanavond heeft ze heel veel liggen huilen, buikkrampjes ofzo. Nu ligt ze lekker naast manlief te slapen, eindelijk, hihi.
    Ja, die dipdagjes zullen we allemaal wel eens mee gaan maken. Inderdaad gewoon af en toe even lekker een momentje voor jezelf pakken als dat kan. Dat heb je gewoon nodig af en toe. Ik hoop dat Timo vannacht beter slaapt! Veel plezier morgen!!

4. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Indigo, welkom hier, en succes met de laatste zwangere dagen,
    voor jou ook minke.. ik hoop dat het voor jullie snel de dag wordt dat je je kindje in je armen kan houden

Linnie en Mrsmiami, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochters. Balen Linnie dat het ziekenhuis zo "oncharmant" om het maar netjes te zeggen met jullie omgegaan is.

Ragazza, klinkt als toch een flinke ervaring, je bevalling, en zo balen om alleen voor hechtingen naar het ziekenhuis te mogen

Es, met volle moed morgen er weer tegenaan. een nachtje beter slapen doet wonderen

xxx van hier.
    becx

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Goeiemorgen!

Ik zit nu met mijn dochter in mijn linkerarm. ze heeft net van 1 tot 4 geslapen en wij dus ook! Erg fijn want vorige nacht hebben we helemaal niet geslapen, ze heeft echt heel erg last van haar darmpjes... ze laat me toch elke x scheetjes!

Net gevoed en zit nu dus beneden zodat vriend lekker nog even wat kan slapen, ik had erge honger (lekker filet ameican :D) en merk dat ik veel energie op doe van die powernapjes!

Ik heb vandaag gevoed met tepelhoedjes en dat ging wel redelijk... ik kijk het nog even aan komende 2 dagen en anders stop ik vrijdag ermee, het moet idd wel leuk blijven!

Voor de rest zitten wij echt op de roze wolk, wat geweldig is dit. Mijn vriend is ook echt zooooo verliefd en al zooooo ongelovelijk handig! En dan te bedenken dat hij nog nooit een baby had vast gehouden en vorige week nog aan mij vroeg of ik hem wel wilde helpen, haha! Hij is er zelfs handiger in dan ik!

Met mijzelf gaat het gelukkig ook weer wat beter, ik kon namelijk zondag echt helemaal niks van de spierpijn! Ik heb niet geweten dat er op sommige plaatsen spieren zitten zeg!

Ik had zelfs pijn in mijn voorhoofd, toen ik dat vertelde aan de kraamhulp zei ze mij dat ze dat niet heel gek vond... ik bleek met mijn hoofd flink tegen de stoel te hebben gebonst! Dat weet ik dus helemal niet meer. Volgens vriend was ik helemaal in trance en in een andere wereld!
    Van het hele uitscheuren, hechtingen en nu, merk je echt helemaal niks van hoor.

Goed, dit was weer even mijn verhaal... ik zal nu even al jullie berichtjes lezen en reageren.

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Indigo: leuk dat je mee komt kletsen. Is Minke lekker niet meer zo alleen zwanger hier :D! Wat fijn dat je man er is en mag blijven. Een kennisje van mij zat in dat zelfde schuitje, zij is net bevallen van een tweeling en hij is gelukkig de laatste weken ook naar ned gekomen, maar volgens mij zijn ze nog bezig met dat hij mag blijven.
    Weet je het geslacht al van je kindje?

Miekje: wat fijn dat sofie zo lekker groeit. Mogen ze naar buiten als ze boven hun geboortegewicht zitten? Bij ons gaat de visite vanaf vandaag beginnen... ben benieuwd...
    Ben je erg emotioneel? Gewoon allemaal laten gaan hoor, dat hoort erbij.Hier al 2x de kraamtranen gehad hoor, en denk dat er nog veel gaan volgen, ik kan het soms nog moeilijk beseffen hoe mijn leven is veranderd, hoeveel ik van dit wondertje en vriend hou, hoe ze mijn leven zo compleet en gelukkig maken (zit nu alweer met tranen in mijn ogen).

@Tamara: Met Steyn en moeders alles goed? Ik zit wel te bedenken dat ik maar 1 kindje heb en daar alle aandacht naar gaat, maar jij hebt nog 4 andere rond lopen! Hoe gaat dat en hoe vinden zij het?

@Miekiee: Hoe is het met Romee? Heb je nog een leuke foto?

@Es en Mick: meiden, nu pas besef ik echt goed hoe vervelend jullie eerste periode moet zijn geweest. Om jullie mannetjes in het ziekenhuis achter te laten...
    Fijn om te lezen dat het goed met ze gaat. En Es heel goed om even lekker een momentje voor jezelf te pakken... is allemaal niet niks! Je man is dus weer aan het werk?
    Gelukkig blijft mijn vriend komende weken thuis en gaat in januari weer aan de slag (al zei hij wel huisvader te worden :D)

@Bexc: ik vind het echt sneu voor je dat je je nu zoveel zorgen moet maken om zaken.. je wilt gewoon genieten... Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel je eigen stulpje hebt!

@Lin: Zit jij ook zo op die grote roze wolk :D! Hoe is de kraamhulp? Ik heb de eerste 3 dagen een meid van mijn leeftijd gehad. Erg leuk en we hebben zelfs in december afgesproken dat ze nog een x koffie komt drinken. Sinds gisteren een iets ouder vrouwtje, maar ook heel erg fijn, heel veel goede tips en zorgt echt voor ons! Over 3 kwartier is ze hier weer.

Ik begin nu tocht wel moe te worden, ga vriend even vragen te ruilen... hij op de kleine letten en ik een dutje..

Liefs

7. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    hallo meiden,

Nou hier ben ik weer.
    Bevallen en al :)
    pfft was wel een spannende bevalling.

Ik plak hier ff het verhaal wat mn mannetje op november mama's op dit forum had neer gezet (hij was het hier vergeten) :p

(Ik ben Kevin hoor)

Zo wauw wat een dagje zeg :-D

Vanmorgen belde Eevie natuurlijk dat ze dacht dat haar vliezen waren gebroken..
    Ik naar huis scheuren.. en vrij snel na mijn thuiskomst kwam de VK, die vertelde dat de vliezen niet gebroken waren... maar ze zou wel even strippen... zo gezegd zo gedaan..

Een half uur nadat ze waren vertrokken ging eef naar de wc, en naast een enorme prop verloor ze ineens heel veel (groen/bruin) vocht... nou en toe begon het hoor... terwijl ik de VK belde volgde de ene wee de ander op... timen had geen zin.. in de eerste 5 minuten hadden we er al 3 van ruim een minuut...

Eef ijsbeerde door de kamer en toen de VK er was weer naar boven... die voelde en ze had ineens al 4cm ontsluiting:$
    (binnen een uur na het strippen)
    maar gezien de kleur van het vruchtwater moesten we naar het ziekenhuis..

in het ziekenhuis aangekomen kregen we een kamer... eefje had nog steeds 30weeen per uur dus iedereen dacht die kleine is er zo..

na heeeeel veel weeen en pijn kwamen ze weer voelen, maar 3uur pijnlijden had niets opgeleverd.. eevie was gelijk helemaal gesloopt..
    De weeen in haar buik pufte ze weg alsof het niets was, maar het trok zo erg door in haar rug en benen, ik kreeg het niet bij gemasseerd...:(

ze moest nog een half uur op haar zij gaan liggen maar als dat niet werkte dan moesten ze iets anders doen..
    half uur later nog geen milimeter verder..:(

Ze adviseerde Eef een ruggeprik.. met wat tegenzin hebben we na goed praten ingestemd (ze wilde het zo graag op eigen kracht doen...)

ik liep beneden te ijsberen, want ik mocht niet mee de steriele kamer in.. een klein uurtje later kwam eef weer vol goed moed.. en praatjes dat ze had, wij gek lopen doen en geinen enz.., want haar rug en benen voelde ze niet meer...

om 9 uur kwam de VK weer voelen en ja hoor... volledige ontsluiting en we zagen de haartjes al... ze wilde nog heel even wachten maar dan was het zover..

iets voor half tien wilde eef echt even de vk spreken, ze had enorme drang.. de vk was er gelijk.. en na 25minuutjes persen hadden we onze wondertje in ons handen:D (owh en ze was bijna niet uitgescheurd..)

Sophie is echt zo'n zoetje... ze lag gelijk lekker te duimen en ik mocht haar opwarmen op mijn blote borst.. terwijl ze eefje even schoon maakte.. wonderbaar hoe schoon Sophietje al was... al helemaal roze en echt gewoon... perfect... Ik ben zo trots op allebei mijn meisjes! (ik drijf hier rustig even weg op mmijn roze-wolkje hoor :p)

Owh wat deed het pijn om ze daar achter te moeten laten.. gelukkig is het maar voor 1 nachtje, maar toch... echt zo raar dat zij nu daar zijn en ik hier helemaal alleen.. gelukkig heb ik de foto's om bij weg te dromen :-D

Morgen om half 9 mag ik weer bij ze zijn (ben nu echt net thuis..) en dan mag ik mijn prinsesje in bad doen...
    Dus ik ga maar ffies een paar uurtjes slapen..

goede nacht dames!

8. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    Lin gefeliciteerd meis, je hebt zo'n lekker meisje zeg!

@ Ragazza, Is dat eigenlijk fijn bevallen op een baarkruk?
    lijkt me heel apart zeg!

9. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    Hier even een foto van Anna-Sophie
    Hier was ze net een paar minuten oud en woog ze 3450 gram.
    Ze deed gelijk haar duim in der mondje.
    En ook der ogen al heel wijs open.

10. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    mrsmiami.wat een mooi meissie.
    wat heeft je man de bevalling omschreven.heel lief ook.

linnie.jeetje zeg,dat ze je zo hebben laten lopen,en je gewoon aan je lot hebben overgelaten.echt belachelijk.
    hoe zwaar was jullie meissie eigenlijk??

ragazza,heb je veel last van de hechtingen??
    ook bij jou heel snel gegaan.
    ik voede nathan ook met een tepelhoedje.
    maar dan omdat ik een beetje teruggetrokken tepels had toen de tijd(15 jaar geleden)
    heb bij dévana ook erg veel last van kloven gehad.
    tot bloedens toe.
    dus ik weet hoeveel pijn dat kan doen.hoe zwaar was jullie meissie eigenlijk ragazza??

volgens mij is steyn wel het zwaarste van ons groepje.

de kids vinden het trouwens gewelidig zo'n klein broertje erbij.
    alleen bastiaan moets erg wennen,dat steyn ook hard kon huilen.
    de eerste 2 dagen liep hij dan hard weg,en ging zelf ook meehuilen.
    moest eerst niks van steyn weten.
    gelukkig is hij er nu wel aan gewend.

11. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Goedemiddag allemaal, hier een BIB weer.

@ MrsMiami, bij deze nogmaals gefeliciteerd! Wat een mooie meis heb je gekregen zeg en geweldig hoe je man de bevalling omschreven heeft. Super liefdevol. Hopelijk maken jullie het alle 3 goed en kunnen jullie genieten van Sophie.

@ Ragazza, voel me hier ook welkom om mee te schrijven, denk dat het vooral komt omdat het clubje kleiner is dan in 't grote topic. Wij krijgen een jongetje, vond dit vooral voor IndigoMan leuk omdat het een stamhouder is. En dat dan ook nog eens in NL haha.
    Het heeft hier ook veel pijn & moeite gekost om alles rond te krijgen, maar deze week de uiteindelijke papieren (hij had nog geen BSN / sofi-nummer) binnengekregen.

Voor de andere Nov-mama's, ik hoop snel iedereen een beetje "te leren kennen" zodat ik ook op jullie kan reageren! Ga m'n best doen ;)

12. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Kevin en Evelien, wat een prachtig verhaal. Kevin kan idd trots zijn op zijn dames! Mooi omschreven hoor. en wat een mooie foto, super!

Hier vannacht weer eens wat anders; de hele nacht wakker gelegen met kiespijn... Echt heel erg, heb zelfs een half paracetamolletje gehad. Vanmorgen direct de tandarts gebeld en ik mocht om half 11 al komen. Heb een wortelkanaalbehandeling gehad, wat een opluchting zeg! Ik dacht, hier moet ik niet mee zitten tijdens de weeen!

Indigo, een jongetje, wat leuk! Wij weten het niet (volgens mij waren we de enigen in dit groepje), dus het is hier nog een grote verrassing. Wat fijn dat je man hier nu lekker bij je is zonder problemen. Heerlijk.

Hier verder eigenlijk helemaal geen nieuws en veranderingen. Alhoewel ik gisteravond wel erge kramp had, maar nu niks meer aan de hand natuurlijk:(. Ach, we zien wel. Vooralsnog hou ik het nog steeds op 1 dec.

xx

13. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Evelien, mijn kraamtranen zijn goed aanwezig... Zit nu met tranen in mijn ogen jouw verhaal te lezen! Wat is de roepnaam precies van jullie meisje?

Tamara, Kim woog 3380 (vanochtend 3200), dus de Vk heeft ook maar wat gekletst met hun 8 pond! Ze is 51 cm. Vriend is nu flesvoeding kopen, ik probeer het nog wel, maar als ik zo weer met tranen in mijn ogen zit stop ik er vanavond mee. Van de hechtingen totaal geen last, je ziet er niks van en heb gisteren ontlasting gehad, dat vond ik wel eng, maar ging goed!

Minke, een wortelkanaalbehandelimg! Verschrikkelijk! Hoop dat je niet teveel napijn krijgt. Voor het vervolg moet je zeker na je bevalling komen of niet?
    Trek je het allemaal nog wel een beetje? Ik hoop echt dat jij je wondertje snel in je armen mag hebben!

Ik lig nu in bed, moet van de kraamhulp rusten! Kim ligt naast me in de wieg te slapen.... Ze is zo mooi!!!! Ga dus maar proberen wat te slapen.

14. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ja, je moet goed rusten hoor Ragazza, je hebt de hele nacht overgeslagen met de bevalling en het is natuurlijk niet niks. Dus rustig aandoen jij!
    Wat goed dat je ook al weer naar de wc bent geweest, lijkt me idd een spannend moment. Fijn dat dat gewoon weer zijn gangetje gaat, dat hoor je ook wel eens anders. Mijn moeder heeft toentertijd weken op twee stoelen gezeten van de pijn aan haar hechtingen trouwens, maar misschien moet je dat in de tijd zijn en was het toen nog niet zo geavanceerd als nu.
    En wat de borstvoeding betreft, jij moet het doen, dus jij moet er een goed gevoel bij hebben. Heb je dat niet, dan helaas pindakaas!

Ik trek het eigenlijk heel slecht op het moment, ben het helemaal zat. Maarja, we kunnen niet allemaal zo snel als jullie...;)

Nou, tot nu toe heb ik echt nergens last van, maar de verdoving is er ook nog niet helemaal uit. Ik wilde eigenlijk geen verdoving, maar dat was onmogelijk zei hij. Nu bijt ik iedere x op mijn wang... Ik moet idd in januari terugkomen, hij heeft nu een noodvulling geplaatst, hij kon ivm met de zwangerschap niet alles doen geloof ik. Ik heb je meisje bewondert op hyves en ze is idd beeldschoon!

xx

15. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    He gedver naar de tandarts Minke, nouwja al is het wel fijn dat je natuurlijk direct terecht kon. Ik heb werkelijk een fobie voor tandartsen dus ben een beetje van het kop-in-het-zand. Nu ML hier woont heb ik beloofd om samen op zoek te gaan naar een tandarts, dus dan heb ik een stok achter de deur.

En Ragazza jij dus een kraam die goed op je let? Zal ik denk ik ook wel nodig gaan hebben, mezelf kennende denk ik nog veel te veel te moeten doen etc.

Ik heb net m'n oude teamleider aan de lijn gehad over m'n resterende vakantiedagen van dit jaar. Begin na mijn verlof op een nieuwe afdeling (werk in de zorg) en er zijn wat problemen mee helaas. Maar nu is alles zover opgelost wat wel prettig is. Gek om al na te moeten denken over werk, terwijl onze kleine er niet eens is.

16. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Poeh, 2 weken niet goed zitten! Nee, ik voel echt helemaal niks, ook van het uitscheuren btw helemaal niks hoor!
    Ik denk idd dat het fv gaat worden, zie nu al zo op tegen de volgende voeding en dat is gewoon niet de bedoeling. Wel zijn mijn borsten nu echt mega vol en hard...

Ik weet hoe je je voelt, maar houd moed! Kijk naar lin en mij, ineens zo spontaan en snel! Ik dacht vrijdag om half 1 te gaan slapen en heb 7 uur later mijn dochter in mijn armen! Onvoorstelbaar!

Ik heb begin van het jaar een wortelkanaalbehandeling gehad, dat moet je idd niet hebben met een bevalling, al denk ik dat je die pijn dan niet zal voelen.
    Maar zoiets kunnen ze niet zonder verdoving doen. Veel sterkte!

X

17. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ahh indigo, ook al in de zorg, dat zijn er veel hier! Ikzelf in de gehandicaptenzorg, jij?

18. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

heerlijk, zo meegenieten van die eerste daagjes,

moet zeggen dat ze in het ziekenhuis waar ik bevallen ben er heel veel moeite voor deden, zodat ik toch veel naar het kleintje kon gaan..

het was nooit teveel om me in rolstoel daarheen te rijden, zelfs midden in de nacht. De eerste dag hebben ze me zelfs met bed en al naar de couveuse kamer gereden en niet gezeurd dat ik daar 1,5 uur naast hem alleen maar naar hem heb liggen kijken.

ik had er pas de laatste dagen moeite mee dat hij daar was en ik thuis, omdat ik merkte dat hij echt klaar was om naar huis te gaan, meer wakker, en me ook miste als ik er niet was.

vandaag consultatiebureau geweest,

hij is nu 2780 gram en 47,5 cm

35 cm groter en 900 gram zwaarder en 1 maand ouder dan bij geboorte.

hij drinkt goed, en zijn spieren zijn heel sterk... dus de vooruitzichten zijn goed..

mijn spieren heb ik meer problemen mee momenteel, maar heb geen idee hoe 2 dagen plat te gaan liggen met zo een kleintje om me heen :(

xx van hier
    Becx

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,

@mrsmiami gefeliciteerd met jullie mooie dochter!!!ook een sophie? de andere namen zijn ook moi trouwens!

@linnie jij ook gefeliciteerd met je dochter!!!

@ragazza heftig bevallingsverhaal, vooral omdat ze je zo vaak alleen hebben gelaten....gelukkig is t allemaal goed gekomen!

@minke hopelijk hoef jij niet heel lang meer te wachten, en als het goed is wordt het beloond hoor!

@indigo welkom hier!je bent nog op tijd om ons te leren kennen;)
    hopelijk hoef jij ook niet heel lang meer te wachten!

@bekcx geloof dat ik jou prive verhaal ff gemist heb....maar klinkt wel heel heftig zo!veel sterkte alvast!!!!
    hopelijk vind je de tijd om samen met je kleintje ff te rusten!

@all hier last van mood swings..vooral tegenover mn vriendinnen moet ik erg wennen dat ik nu een andere rol heb...en dat de ene vriendin mijn plaats (tijdelijk?) heeft overgenomen met wandelen...en dus aanhoren van alle dagelijkse dingen.....
    weet rationeel gezien dat het heel logisch is, maar emotioneel breekt het af en toe....

vannacht gelukkig weer tot half 7 kunnen slapen....hopelijk blijft t zo een beetje,we zullen zien...

iedereen sterkte,succes en veel plezier!

x miek

20. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Linnie en mrsmiami GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERS!

Mooie namen hoor!!

@ Indigo, welkom hier!

Heb nu even weinig tijd....er is hier iemand die eten wil.... :D

Genietse dames en voor Minke...houd vol...sukses met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina