Hallo allemaal! Hoe gaat het met jullie?? Ik heb net het intakegesprek bij de verloskundige gehad. De echo moet ik ergens anders laten doen. Zij adviseerde om dat pas met 10 weken te doen.. Maar dat duurt nog zo lang! Haha, moeilijk hoor, dat wachten! En kiezen jullie ervoor om die combinatietest te doen?? Bloeddruk was trouwens goed 110/70. Groetjes, Linnie
Dag meiden, Een tijdje niks van me laten horen, maar hier ben ik weer. Ik lees dat er toch een aantal zijn die "bang" zijn om te vrijen. Nou, hier zit er ook 1. Het is niet alleen het enge ervan, maar ik heb er op het moment ook geen behoefte aan. Dat komt wel weer, daar ben ik niet bang voor. Misschien komt het ook doordat ik 's avond te moe ben om nog iets te ondernemen. Ben blij als ik in bed lig en kan slapen. Ben zelf 3 dagen thuis gebleven van mijn werk door de vermoeidheid. Kan eigenlijk niet, maar ja. Ik ben gewoon niet vooruit te branden. En sliep de afgelopen dagen meer dan 12 uur per nacht. Ook wij mogen morgen voor de tweede echo in het ziekenhuis. Kijken of die kleine garnaal gegroeid is. Het blijft spannend. Ook al hebben we twee weken geleden het hartje zien kloppen e.d. Ben benieuwd wat en hoe het morgen zal zijn, maar dat laat ik jullie wel weten.
Hoi hoi, Ik weet niet in hoeverre ik nu wekelijks een echo krijg. Uiteindelijk als alles goed blijft gaan mag ik ook naar de VK toe. Dus we wachten het af!
Hey allemaal! Wat hebben veel mensen een eerste intake vandaag gehad! Ik ook al en een echo. Zoals verwacht minder lang zwanger dan de berekeningen. Volgens de echo nu 7 weken, maar het kindje bewoog al een beetje en dat past meer bij 8 weken. Omdat ze het niet zeker weten mag ik 29 april opnieuw voor een echo. He wat jammer hihi! Maar verloskundige zei wel dat het er verder goed uitzag. In de 12e week bloed prikken, jullie ook? Groetjes Es
He dames, Qua buikje hier ook wel opgeblazen van m'n darmen,heb m al paar keer gemeten,maar omtrek is nog t zelfde, hij is alleen wat centraler aanwezig zeg maar Als dit komende weken niet groeit lukt t me wel om het nog verborgen te houden heb vandaag echt mega baal dag gehad, voelde me niet lekker,alles zat tegen,paar harde steken in m'n buik gehad, toen weer paniek dat t niet goed was.... kortom heb tijdens t paardrijden lekker ff potje gejankt....moest er allemaal ff uit, manlief zit nu nog tm juni wekelijks halfverwege nl en is dus niet thuis, dus ben alleen met al m'n gevoelens hebben t nog niemand vertelt want wil eerst goede echo hebben, blijkt die niet goed te zijn dan hoef ik niet onnodig mensen telleur te stellen... Zos orry was ff flink ego bericht maar moest ei ff kwijt!! Lucht wel lekker op om alles hier wél te kunnen zeggen,zitten tenslotte in zelfde soort schuitje... nog week en ik mag ook eindelijk naar vk,daarna afspraak maken voor echo!!!!!!!!! Was t maar zover...... iedereen succes weer met alle intakes en echo's deze week! x miek
Hey dames! Ook weer ff geleden dat ik hier ben geweest. Wat een hoop intakes en echo's...we lopen echt allemaal een beetje gelijk. Ik mag morgen voor de eerste intake Kijk er naar uit..ben benieuwd. En dan wordt er natuurlijk ook een afspraak gemaakt voor de eerste echo...en..daar kijk ik helemaal naar uit! Ik herken dat opgeblazen gevoel ook. Zeker 's avonds....En wat ik eerder vertelde over mijn (.)(.)...nou...ze zijn er weer hoor..rond en gezond zeg maar. Ze passen bijna niet meer in mijn BH...dus ik ga maar eens shoppen voor een cupje meer. Nu las ik wel ergens dat er zwangerschapsbh's zijn...iemand daar ervaring mee? Mooi/Lelijk/zitten lekker/of niet? Kortom..ff benieuwd hoe jullie dat zien en gaan doen. Qua seks....sinds de test is het vrij saai hier op sex gebied. Maar...heb er zelf geen zin in nog...gaat vast weer komen. En eerlijk is eerlijk...ook het idee vind ik nog wel wat raar. Er zit nu toch iets in mijn buikkie. Dat vind mijn vriend overigens ook wel. @ Miek..kan me voorstellen dat je af en toe ff wil rondschreeuwen..met 'jij en jouw grote geheim' is af en toe lastig lijkt me. Nog ff volhouden tot de goede echo! Fijne dag vandaag!! Mick
Goeienavond! Ik ga zo ff terug lezen, drukke daagjes gehad! Gisteren mijn intake gehad bij de vk.... nu begint het allemaal echt! Ik kreeg allemaal leuke kadopakketen! Veel magazines, folders, knuffel en proefmonsters! Alleen mijn bloeddruk was aan de lage kant... Nu op naar de 28ste voor mijn eerste echo! Kan niet wachten! Liefs!
@linnie1985: ik weet het allemaal niet meer met die combinatie test... ik schreef al eerder het niet te willen doen, maar na mijn intake gisteren twijfel ik toch weer...Ik zou de 28ste laten weten wat we gaan doen. Gewoon een te moeilijke keuze!!! Ga maar is met mijn mams erover praten (heb een broer met down). @Pio: wat vervelend dat je je zo naar volet! Ik ben ook wel moe (vanmiddag nog ff een dutje gedaan van 3 uur!), maar weet niet of dat nu door de zwangerschap komt... voorheen kon ik ook altijd wel slapen wanneer ik wilde. Hoe was je echo vandaag??? @Es85: Er zijn gisteren bij mij bij de intake al 4 buisjes bloed afgenomen. Spannend hoor wat nu je exacte datum is! Omdat ik mijn eisprong duidelijk heb gevoeld, vertelde ze mij dat ik waarschijnlijk ook al een paar dagen langer ben. Maar met de eerste echo weet ze het precies... ben benieuwd! @miekje: laat je maar lekker gaan hoor meid! Al die hormonen en het is niet niks allemaal hoor! Hier bij ons kan je lekker je ei kwijt hoor!!!! (al is die al bevrucht !)
Hi Ladies, De echo gisteren was goed! Volgens de gyn. groeit de baby als kool Hij/zij was gisteren 2,1 cm groot wat overeenkwam met een zwangerschap van 8 weken en 6 dagen. Terwijl ik vandaag pas 8 weken en 5 dagen zwanger ben. De uitrekendatum blijft gewoon 20 november. Het zijn ook allemaal richtlijnen. Het gaat erom dat de beeb goed groeit. Alleen lieten ze ons wel even schrikken. Er was een tweede vruchtzak te zien. Alleen was deze leeg. Pfff!! Bij de eerste echo was daar niks van te zien. Ik heb tussen de eerste en de tweede echo 2x een dag licht bloedverlies gehad. En dat had waarschijnlijk daar mee te maken. Het zit wel bij ons in de familie, dus we wisten dat die kans eventueel aanwezig kon zijn. Maar toch schrokken we een beetje. Ik had al wel een vermoede wat die tweede donkere ballon moest zijn en keek meteen of er wat wits inzat. Als het zo was geweest, dan was het nu eenmaal zo. En waren we er ook hartstikke blij meegeweest. Maar je schrikt toch. Dinsdag mogen we naar de VK voor een intake en over 3 weken hebben we de nekplooimeting. Wij willen het toch graag weten. Ook al twijfel je soms of je het wel echt moet doen. Maar dat is ieder voor zich.
Pfff Pio... dat zal zeker schrikken geweest zijn! En hoe gaat dat dan nu met die 2e vruchtwaterzak? Verdwijnt die dan weer? Bij mij zit het ook in de familie, oma en ze zeggen dat het een generatie overslaat... tja.... Ik ben ook benieuwd naar mijn datum, als we van mijn laatste menstruatie uitgaan zit ik op de 27ste, maar aangezien ik mijn eisprong echt op dag 13 heb gevoeld zei de vk dat ik dan waarschijnlijk een paar dagen langer zwanger ben. Ben benieuwd wat ze op met de echo zeggen! Meiden, ik ga weer ff lekker genieten van het zonnetje!
Hallo allemaal, Is weer ff geleden dat ik hier schreef, maar heb wel steeds meegelezen hoe het met iedereen gaat. Fijn Pio, een goede echo! Ragazza, hoop dat je genoten hebt van de zon. Voor de echo moet je nog wel geduld hebben zeg. Nou met die zwangerschapssymptomen zit het wel goed he Mick. Intake goed gegaan? En wanneer krijg je de eerste echo? Miekje, rot he die hormonen. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Es, fijn dat alles er goed uit zag op de echo! Linnie, die combinatietest heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Morgen om 1 uur heb ik mijn 1e echo, ik zie er naar uit maar vind het ook erg spannend. Daarna heb ik om half 3 de intake, dat kon ff niet anders, dus daarom in deze volgorde. Gelukkig voel ik me nog steeds erg zwanger, dus dat stelt me wel een beetje gerust. Groetjes!!
Ha ladies! Vandaag ook mijn eerste intake gehad bij de VK...ook veel, heel veel folders en aardig wat info. Maar ook een klein knuffeltje. Bloeddruk goed, BMI goed....en pas 10 mei de echo...dat is in de 12e week. Dus dat is nog heeel lang wachten. Volgende week al wel bloedprikken en nadenken over de combinatietest. Wij moeten dat volgende week aangeven van wel/niet. Wij denken nu van wel. Maar we gaan het er nog maar ff goed over hebben. Verder was ik vandaag lekker vrij...dus vanmiddag met folders en al lekker in het zonnetje gezeten. 8) @ all...fijne avond!!
Ola! Gek hè al die verschillende echo data's. Voor jou wel heel lang mick... balen! Sinds 2/3 uur steken in mijn rechterzij, onder mijn ribben en dus niet mijn buik... ohhhhh word zo gek van al die gekke klachtjes die mij zoooo onzeker maken....
Miekie: 33 jaar- Zuid Holland- 3e kindje- uitgerekend op 19/11 - 22/4 2e echo Pio: 30 jaar - Den Bosch- 1e kindje -uitgerekend op 20/11 - 14/4 echo ziekenhuis en 20/4 afspraak bij VK Mick76: 33 jaar - Zuid Holland - 1e kindje - uitgerekend op 22/11 -15/4 eerste intake bij VK Linnie1985: 24 jaar - Rotterdam - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - nog geen afspraak gemaakt bij vk Ragazza: 29 jaar - Amersfoort - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - 13/4 intake bij vk ramoontjjuh82-27 jaar-Drenthe-2de kindje-uitgerekend op 27/11- 12/4 afspraak bij de gyn ivm sectio. Linda123:22 jaar- Noord- Holland- 1e kindje- Uitgerekend op 27/11- 11/4 intake bij vk fuJ: 25 jaar - ??? - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 6/4 echo bij gyn happyhippo: 30 jaar - Noord-Brabant - 3e kindje - uitgerekend op 28/11 - 13/4 intake en echo VK kleuterjuffie: 27 jaar - Utrecht - 1e kindje - uitgerekend op 28/11- 16/4 intake en echo VK Minke12: 27 jaar - Waddeneilanden - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 15/4 1e echo bij FA Miekje28 - 28 jaar - prov. Zeeland - 1e kindje - uitgerekend op 30/11 - 20/4 afspraak bij vk Es85: 24 jaar - Overijssel - 1e kindje - uitgerekend eind november - 13/4 intake en echo VK hallo dames .mag ik hier mee kletsen?via pio ben ik hier terecht gekomen,ik ben zwanger van m'n 3e en ben 19 november uitgerekend ps heb gelijk de lijst even erbij gehaald,en de data even op volgorde gezet!
hallo dames, ik ben ook eind november uitgerekend, 24 november om precies te zijn. heb al een prachtige dochter van bijna 2,5 en nu in blijde verwachting van nr 2. heb afgelopen wo mijn eerste echo gehad en het hartje horen en zien kloppen!!! nu hopen dat alles goed blijft gaan! xxx
Welkom Miekie! Heb net de echo gehad! En alles gaat goed, het kindje is precies 7 weken en 5 dagen, wat wij zelf ook berekend hadden. Wij zijn helemaal gelukkig, over een kleine 3 weken krijg ik weer een echo. Zo naar de intake.
Miekie: 33 jaar- Zuid Holland- 3e kindje- uitgerekend op 19/11 - 22/4 2e echo Pio: 30 jaar - Den Bosch- 1e kindje -uitgerekend op 20/11 - 14/4 echo ziekenhuis en 20/4 afspraak bij VK Mick76: 33 jaar - Zuid Holland - 1e kindje - uitgerekend op 22/11 -15/4 eerste intake bij VK Linnie1985: 24 jaar - Rotterdam - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - 13/4 intake - 8/5 eerste echo Ragazza: 29 jaar - Amersfoort - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - 13/4 intake bij vk ramoontjjuh82-27 jaar-Drenthe-2de kindje-uitgerekend op 27/11- 12/4 afspraak bij de gyn ivm sectio. Linda123:22 jaar- Noord- Holland- 1e kindje- Uitgerekend op 27/11- 11/4 intake bij vk fuJ: 25 jaar - ??? - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 6/4 echo bij gyn happyhippo: 30 jaar - Noord-Brabant - 3e kindje - uitgerekend op 28/11 - 13/4 intake en echo VK kleuterjuffie: 27 jaar - Utrecht - 1e kindje - uitgerekend op 28/11- 16/4 intake en echo VK Minke12: 27 jaar - Waddeneilanden - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 15/4 1e echo bij FA Miekje28 - 28 jaar - prov. Zeeland - 1e kindje - uitgerekend op 30/11 - 20/4 afspraak bij vk Es85: 24 jaar - Overijssel - 1e kindje - uitgerekend eind november - 13/4 intake en echo VK Hallo dames! Ik heb het lijstje even aangepast. Ik heb gister een afspraak gemaakt voor de termijnecho. Helaas kan ik pas met 11 weken terecht. Dat vond ik wel een beetje jammer, had het graag met 10 weken willen doen. Maarja, het is niet anders, we moeten geduld hebben... @ Miekiee en Meisje26: Welkom en gefeliciteerd!!! @Pio Jeetje, dat is inderdaad schrikken zeg. Ik ben ook wel benieuwd wat ze met die tweede vruchtzak doen... @Kleuterjuffie Gefeliciteerd met je echo. Wat lijkt me dat heerlijk zeg!! @Ragazzaa Vervelend he, die aparte kwaaltjes die je zo onzeker kunnen maken... Heb vertrouwen in je lichaam en probeer er van te genieten. Ik heb voor mezelf ook echt even een knop om moeten zetten. Zeker nu het nog zo lang voor de echo duurt moet dat gewoon. Anders heb ik de eerste 11 weken zo in onzekerheid gezeten en er helemaal niet van genoten. Dat wil ik niet. Voor de rest gaat het hier wel goed. Vriendlief maakt 's ochtends vroeg 2 beschuitjes en een kopje thee voor me klaar. Dan ga ik nog even verder slapen en dan is de misselijkheid een stuk minder. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij gaan straks met schoonzus en zwager en hun kinderen naar circus Renz! Fijn weekend allemaal!!!