Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Tammy, dank je wel voor de tips en uitleg. Het klinkt heel gemakkelijk, denk dat ik de kraamverzorgende ook nog even mee laat kijken als dat allemaal past in de tijd dat ze hier is. We hebben maar een kleine badkamer, dus wellicht dat manlief hem in de tussentijd dan moet overnemen. Maar daar vinden we wel iets op, kijk er in ieder geval al enorm naar uit!

MrsMiami, fijn dat jullie meis er ook zo van geniet! En wat een mooie foto van Mr. en Sophie (dat is toch haar roepnaam, of heb ik het verkeerd onthouden?)

Es, ik heb al verse ananas op van de week maar het heeft niks gedaan ;) Men zegt geloof ik ook dat je het hart op moet eten, maar dat is dus echt niet lekker he? Hoop ook dat ik voor de 41wkn beval, al heb ik al met 3 van de 4 gyneacologen te maken gehad in het ziekenhuis dus echt nieuw zijn ze niet voor me. Ach, nog 8 dagen tot dan. Drink vanavond wat extra bitter lemon LOL (zou ook helpen toch?)

2. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Minke!!! Zie dat je online bent hier, hopelijk met goed nieuws!!!!!

3. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Nou dames ik moet jullie teleurstellen, de laptop deed t hier gewoon niet... Ik kan wel op m'n telefoon lezen, maar zelf nix posten, heel irritant. Snap daar ook niks van. Er is hier iig nog steeds nix loos helaas. Wel wat kramperig, maar mijn darmen werken vandaag ook niet echt mee. Ik maak mezelf niks meer wijs, het zal nog wel even duren. Donderdag weer controle, we zullen zien of er da al wat schot in zit. Ik zeg zelf al heel lang dat t 1 dec wordt, dat is woensdag. Laten we t hopen.

Vandaag op kraamvisite geweest bij een vriendin die donderdag is bevallen. Prachtig meisje, Lisa heet ze. Als ik haar dan zo zie liggen dan heb ik er al helemaal zin in! Ik heb verschrikkelijke nachten achter de rug. Ik heb kramp in mijn rug, da's niet normaal. Ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet dan. Toch ben ik wonderbaarlijk fit vandaag, tegen alle verwachtingen in, haha!

Bij indigo ook nog nix dus, jammer. Als we t nou samen op woensdag houden, dat is te overzien toch?

Msmiami, pas wel goed op jezelf hoor, niet te veel hooi op je vork nemen. Het is niet nix wat je lichaam gepresteerd heeft. En wat een mooie foto. Jouw man is ook zo heerlijk trots lees ik dan op hyves, hihi!

Ik vind het zo fijn om te lezen dat het bij iedereen gewoon goed gaat over het algemeen. Geen spannende dingen, nare ervaringen of trieste toestanden in ons clubje, heel fijn. Alle baby's doen t goed, zlefs de veel te vroeg geborene! En alle moeder niet te vergten, allemaal toppers!

Allemaal mooie namen idd tot nu toe. Ik ben benieuwd wat jullie van onze naam zeggen. Die voor een meisje komt niet zo vaak voor, dat vind ik wel leuk. Voor een jongetje vond ik lastiger, dit is de enige leuke voor ons.

Nou ik ga maar eens een kruik warm maken en een nestje creëren op de bank. Ik ben alleen thuis, mijn man staat achter de bar in het café. Gelukkig is dat op 1 minuut rijden afstand, dat scheelt.

Meiden, vandaag ben ik officieel uitgerekend. Om kwart voor 12 vanmorgen was ik exact 38 weken écht zwanger. Grappig dat wij dat zo exact weten door de IUI, haha!

xx

4. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Indigo, helaas...

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Minke, ooh...was dat het! We dachten allemaal dat je wel aan het bevallen zou zijn omdat je er al even niet was. Helaas....

Mrsmiami, haha, jij ook al Pamela Anderson. Bizar is het he?! Manlief vind het wel leuk. :p Helaas voor hem mag tie er bijna niet aan zitten, haha.
    Zo, dat kolven wil wel lukken dan, dat is echt veel!
    Ik voed Demi inderdaad gewoon met de borst. Het gaat boven verwachting goed, ben er zo blij mee. Ik heb zelf last van allergieën en eczeem, dus ik wilde zo graag bv geven. Ik hoop dit nog heel lang vol te kunnen houden. De stuwing was even vervelend, maar is nu over. Ook geen kloven gehad. Eerst een klein beetje irritatie, maar ik kreeg een tubetje bepanthen van de kraamhulp en toen was het over. Dat is echt wonderspul!! Echt een aanrader als je kloofjes o.i.d hebt!
    Ooooh, ik ben jaloers!! Je buik al weer plat joh?! Nou hier niet hoor. Ik ben gelukkig inmiddels wel bijna 8 kg afgevallen. Maar dat buikje zit er nog steeds. Maarja...vanaf begin januari ga ik weer lekker sporten.
    Wat een heerlijke foto zeg! Jouw mannetje geniet ook echt intens he?! Zo leuk om dat te lezen!

Hier ook een pakket gehad van schoonmoeder. Manlief vind het ook zo leuk om kadootjes uit te pakken, haha. We hebben nog 4 dagen. :D

Tamara, wat fijn dat het bij jou ook zo goed gaat! De tip voor het douchen zal ik onthouden, thanx! Morgen kunnen we met Demi onder de douche. Gisteravond is d'r navelstompje eraf gevallen.

Es, heerlijk zeg, dat weekend van jullie! Echt heel bijzonder zo op je uitgerekende dag!
    Even uit nieuwsgierigheid..Hoe ziet zo'n doopdienst er ongeveer uit?
    Jullie zien er ook helemaal gelukkig uit op de foto op je hyves, echt super!!

Demi ligt al weer een tijdje heerlijk in de box te slapen. Tis zo'n schatje! Ik blijf het zeggen, maar het is echt een wonderkindje. Ze doet het zo ontzettend goed, daar had ik niet van durven dromen.

Met mij gaat het iets minder. Ik had zo'n last van m'n buik. Manlief moest vandaag urine wegbrengen van de kraamhulp en toen bleek dat ik blaasonsteking had. Hij heeft gelijk een kuur meegekregen, 4 x per dag een pilletje!!
    Ook heb ik heel erg veel maagklachten en misselijkheid. Met 16 weken had ik een maagslijmvliesonsteking en nu heb ik dat zelfde gevoel. Heel vervelend. Morgen moeten we de ha even bellen om langs te komen.
    De kraamhulp blijft ook langer. De uren zijn uitgebreid, daar ben ik eigenlijk wel erg blij mee.

Zoo, volgens mij heb ik alles wel gehad. Fijne avond allemaal!

6. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

Minke... JAMMER! haha, hopelijk wel snel bevallingsnieuws hier!

@ Linnie. Bij ons worden de kinderen tijdens een 'gewone' dienst gedoopt. Ben lid van de PKN (oorspronkelijk hervormde gemeente). Tijdens deze dienst is het dopen een onderdeel. Eerst wordt het doopformulier waarop de doop gebaseerd is gelezen en moeten de ouders beantwoorden of ze hierachter staan.De kinderen worden dan door moeders/zussen o.i.d. binnen gedragen. Kleine kinderen mogen dan naar voren komen en dan wordt de doop bediend. Na de doop wordt door de gemeente de zegen toegezongen. Voor ons een heel bijzonder moment. Daarna gaan de baby's weer weg en wordt er gepreekt. Deze preek staat dan vaak in het teken van de doop.
    Snappie t een beetje haha? '
    Balen trouwens dat je zo'n last van je buik hebt! Hopelijk ben je snel helemaal de oude!

Groetjes Es

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dank je!
    Ja, ik snap het! Lijkt me heel bijzonder om dat eens mee te maken!

8. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    mrsmiami.wat een mooie foto.

en idd niet teveel tegelijk doen.
    neem je rust.

minke.voor jou ook nog geen baby.
    wat rot dat het zo slecht gaat lichamelijk.
    hoop idd dat het 1 dec wordt voor je.

9. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ik lees nog altijd mee hoor meiden,
    alleen van typen komt even weinig,
    kleintje nog steeds wat last van krampjes, dus hij vergt veel van mijn armspieren met al dat rondsjouwen..

veel geniet ze en babyplezier voor jullie

en een dikke knuffel en sterkte voor minke en indigo,

xx en liefs,
    Becx

10. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

Zooo, merk nu wel dat we een druk weekend hebben gehad!
    Vandaag maar lekker rustig aan doen!
    Beetje aanrommelen in huis, de boel weer netjes maken. Verder doe ik helemaal niks!
    Weet je wat zoo fijn is? In de decembermaand kunnen we allemaal lekker genieten met ons gezinnetje!!! Dat wordt een bijzonder nieuw jaar!

Liefs Es

11. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Oooow wat lees ik nu Minke, had ondertussen heel goede hoop voor je. Dan gaan we gewoon voor 1 december voor jou en 2 december voor mij :)

Vandaag m'n uitgerekende datum en nog steeds BIB. Vanmiddag even naar de stad om 2 kruiken te kopen, want m'n moeder denkt dat die van haar lekken. En ze wil ze liever niet meer uitlenen nu, wat ik wel kan begrijpen. Kom later vandaag weer even spieken :)

12. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    ha dames,

ff snel want moet er zo weer eentje eten...
    heb sinds donderdag borstontsteking...kreeg erg zere tepel en voeden was mega pijnlijk!manlief s om tepelhoedjes geweest en dat verzachte wel!
    na voeding van 16.00 getempt en toen 39,2, huisarts gebeld en mocht gelijk met antibiotica beginnen, dit dus gedaan,
    gaat nu beter maar wel paar dagen flink afgezien,
    dus dames doe echt rustig aan...want ook ik ging als een trein weer de dingen doen die ik hiervoor deed....

sofie drinkt gelukkig super,komt nu helaas wel s 's nachts dus das best vermoeiend.....

sorry heb dus niet echt bijgelezen....
    maar minke en indigo heel veel succes mochten jullie binnenkort moeten bevallen...hoop t voor jullie beide!

x miek

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miekje, oh, wat naar zeg!!! Beterschap! Ik hoop voor je dat het gauw over is.

Indigo, misschien is het een uber blonde vraag... Maar wat betekent BIB? Ik zag het nou al een paar keer voorbij komen, maar heb echt geen idee. :)

Becx, jij ook beterschap voor de kleine! Hoop dat de krampjes snel over zijn.

Ik heb echt super veel last van m'n blaasontsteking. Zit echt half te huilen op het toilet steeds... :( Echt heel naar...
    Vandaag kwam de vk voor het laatst. Ze is echt maar 2 minuten binnen geweest. En ze was helemaal niet geïnteresseerd. Ze ging daarna bij Demi kijken om te zien hoe ze was "opgedroogd", ik vind dat zo'n stomme term.. Demi was met de geboorte prachtig en dat is ze nog steeds, haha, klaar. Maar goed, het zullen de hormonen ook wel zijn. Maar ik was echt een beetje droevig daarna. Kraamhulp zei ook dat ze echt afstandelijk was. Dit was trouwens ook de vrouw die bij m'n bevalling was.

Vanmorgen kwam er weer kraamvisite. Met een baby van 7 weken. Hij en Demi schelen precies 6 weken. Het was echt leuk om ze zo samen te zien! Ik kan me niet voorstellen dat Demi over 6 weken ook zo groot is. Haha, maar dat gebeurt natuurlijk wel. We hadden ze samen in de box gelegd en liggen ze met hun handjes tegen elkaar, zo schattig!
    De visite van vanavond heeft manlief afgezegd. Heb er echt even de puf niet voor..
    Morgen is de kraamhulp er voor het laatst. Ik vind het toch wel spannend hoor. Vanaf volgende week ben ik 2 weken alleen met Demi en de hond. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
    Vanmorgen heeft manlief voor het eerst met d'r gedoucht. Wat een heerlijkheid is dat zeg! Echt heel mooi!
    Wat ik trouwens ook heerlijk vind. Lekker met haar blote lijfje tegen mijn blote huid aanliggen. Heerlijk kroelen samen. Dat is echt zo fijn! We lagen gister zo eventjes in bed en ze was helemaal relaxed. Ik blijf het een wonder vinden, zo'n lief klein frummeltje.
    Hebben jullie al een koosnaampje? Ik noem d'r "frummie". :D:p

14. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Linnie, wat een prachtige foto van hen samen! Als ik al jullie foto's zie dan kijk ik er echt enorm naar uit om het zelf mee te gaan maken.
    Heel goed trouwens dat jullie het bezoek voor de avond afgezegd hebben, het beste wat je kan doen en ik denk dat niemand het vervelend vindt.

BIB staat voor "baby in buik / baby in belly". Gewoon een snelle post en herkenbaar voor degene die alleen even snel tijd hebben om over de posts heen te lezen. Tegenovergestelde is natuurlijk BUB, maar die is dan ook meteen eenmalig haha.

Merk vandaag dat ik wel wat meer druk voel van beneden, wellicht van vanmiddag toen we even naar de stad zijn geweest en vervolgens boodschappen. Kleine wiebelt nog met grote regelmaat van links naar rechts, dus nog voldoende actie hier. Morgen weer een nieuwe dag :)

15. Es85

Es85 Niet meer actief

@Linnie: volgens mij betekend BIB Baby in Buik haha! Ik moest er ook ff over nadenken maar dit leek mij de meest logische verklaring! Wat naar dat je zo'n last hebt van je blaasontsteking! Groot gelijk dat je de visite vanavond hebt afgezegd, je moet echt nog wel een beetje aan jezelf denken! Merk ook wel dat het afgelopen weekend voor mij nog pittig was hoor! Moest er vandaag echt van bijkomen!

Liefs Es

Miekje, ik heb met het afbouwen tegen een borstontsteking aangezeten en dat is niet relaxed! Heel veel succes ermee! Hopelijk is het snel over!

16. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,

zo heb weer wat uitgebreider bijgelezen, zal ff op jullie reageren;)

@linnie mooie foto zo!willen wij ook nog steeds een keer doen maar tijd gaat zo snel steeds....
    Beterschap met je blaasontsteking!!!ik slik er preventief cranberry tabletten voor...is zo vervelend he..sterkte!!
    en gewoon bezoek als jij wil, en anders niet he;)komt t later wel!

@indigo hopelijk zet de druk binnenkort door en beval je snel!
    ik voelde eigenlijk voordien niks en begon met soort ongi gevoel...

@es heftig zo'n druk bezoek weekend,maar nu heb je t wel lekker gehad, is ook wel fijn!

@ragazaa fijn dat het zo goed gaat en dat je er zo van geniet, tijd vliegt zomaar he!

@all vanavond weer eens met mn vriendinnen gelopen,wat had ik dat gemist,, drink schema was nadat ze vannacht kwam iets anders dus kon t ook prima!
    ben ook begonnen met kolven om voorraadje te hebben om straks s fles te kunnen geven!
    borst is nog steeds gevoelig maar met tepelhoedje gaat t gelukkig goed!heb geen koorts meer gelukkig!

lees bij jullie dat jullie zo verliefd zijn op je man...maar hier vanwege de hormonen toch ook vaak irritaties...
    komt ook omdat hij niet echt lijkt te begrijpen hoe belastend die bv kan zijn(zeker als t pijn doet)
    en nu zitten we al 3 weken constant samen in huis wordt ik ook beetje krieglig van en hij doet echt wel zn best hoor maar soms moet alles er ff uit...
    zo wilde hij gister niet mee gaan wandelen(voor t eerst!) omdat hij geen zin had in onzin rondje!!!!ben dus alleen met kind en hond gaan lopen...was dus echt ff wennen, ook voor hond...
    ben woe-do en vrij alleen omdat hij dan gaat werken, dus hoewel t ff druk zal zijn,misschien ook wel lekker;)

zo was mijn verhaal weer ff zover....
    ga nu weer dametje drinken geven,lekker in bed en dan heerlijk slapen...hopelijk tot 7uur....

x miek

17. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Goedemorgen, hier nog een BIB. Ben eigenlijk wel al vanaf 02:30 wakker, met constante krampen die opkomen en weggaan (aangezien hier dus wel een opbouw in zit, neem ik aan dat het beginnende weeen zijn ;)) tot een uurtje of 9u. Daarna is het afgezwakt en nu heb ik vooral een zeur gevoel in buik & rug.

Het begin is dus in ieder geval gemaakt, nu maar weer afwachten of het doorzet vandaag. Moet bekennen dat het wel spannend is. Mocht er iets veranderen dan post ik later weer!

18. Es85

Es85 Niet meer actief

Spannend Indigo! Hoop voor je dat het doorzet!

Groetjes Es

19. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    Friesland
    Spannend Indigo! Hier nog geen echte actie. Wel steeds harde buiken en af en toe wat kramperig, maar niks bijzonders... Het zal dus echt nog wel even duren hier...
    Donderdag weer controle, we zullen zien.

Vandaag zal ik bezig met de surprise voor sinterklaas, geen idee wat ik zal maken/doen. Normaal zit ik vol inspiratie, maar nu...: helemaal niets. Ik weet ook niet of het goedkomt, misschien lig ik wel te puffen tijdens pakjesavond. Wij doen het woensdag of donderdag, dus het wordt wel gevaarlijk...!

Miekje, ik hoop dat het gauw wat beter gaat, vervelend hoor. En ja, die mannen... Pfff... Hij zeurt tegen visite dat ie 's nachts zoveel slaaptekort komt door mijn gehannes, terwijl, van de 10x dat die kruik verwarmt moet worden hij er misschien 1 of 2 doet, de rest doe ik zelf. Hier dus ook irritaties, maar hier komt t puur door mijn slaaptekort en BIB (haha, kende m ook niet). Overdag gaat t prima op zich, maar 's nachts ben ik echt zwaar geïrriteerd omdat ik gewoon niet kan slapen.

Nouja, zal me maar gaan buigen over een gedicht, heb ik dat iig vast klaar...:(

xx

20. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hoi Hoi!

Even kort spieken hier tussen alle visite door... ondanks dat wij het rustig aan doen ben ik dat nu al een beetje zat! Haha!
    's avonds komt hier niemand, wil ik echt "ons" moment houden. Dan doen we Kim ekker in bad en keutelen we wat aan!

Het gaat hier nog steeds helemaal super en we genieten echt 10000%.
    Mevrouw is alleen tussen 00.00 en 03.00 erg actief en huilerig, ze kruipt dan omhoog en trapt de dekens van zich af! We hebben een inbaker doek besteld, schijnt een kleintje heerlijk te vinden. Niet dat ze het echt nodig heeft, maar misschien helpt het wat bij dat inslapen.

Ik heb gisteren een prachtig geboortekado van mijn vriend gekregen, een gouden slavenarmband die van zijn oma is geweest en is opgeknapt. Emotioneel momentje!
    Ik had voor hem een mooi horloge gekocht en daar wil ik nog de naam van Kim en geboortetijd ingraveren.

Minke en Indigo: hou vol, nog een paar dagen en dan hebben ook jullie die kleine in je armen en ben je alles vergeten! (hoezo cliché!)

Miekje: Meid, let je wel een beetje op jezelf? Misschien heb ik het helemaal verkeerd en dan moet je het zeggen, maar heb het gevoel dat je nog niet volop kan genieten? Het is ook allemaal ineens een heel ander leven wat je krijgt...

lin: gatsie een blaasontsteking... ik ook, maar niet zo erg om er medicatie voor te krijgen. ZIt dus aan de craberry tabletten en sap. Heb ook niet zoveel last hoor.
    Lieve foto van man en demi onder de douche! Ben jij ook al met haar eronder geweest?

Es: Fijn dat jullie zo'n bijzonder weekend hebben gehad!

Ik ga zo na de volgende visite even alleen het dorp in, zal wel gek zijn zo zonder buik!
    Ik vind het ook zo gek om naar de stoel op de slaapkamer te kijken waar ik op heb gesteund en voor bevallen ben!

Hier nog even een foto van mijn prinses in de grote hand van papa!
    Bekijk bijlage 111639

Deel Deze Pagina