Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Lin heb jij toevallig ook een catheter (?) gehad?
    Ik wel (om de bevalling te versnellen ofzoiets..) en ze zeiden dat het daardoor kwam.

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  3. Es85

Es85 Niet meer actief

Wauw! En dat dekentje, superlief!

4. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

hier is gister cb weer aan huis geweets om te wegen, en sofie is dus niks aangekomen afgelopen week...
    komt door mn borstontsteking, zit er minder in de voeding....
    nou toen ze weg was heb ik ff flink zitten janken, doe je al die moeite met pijnlijke tepels,voor niks....
    nu dus bijvoeden met fv.
    dit nu een aantal x gedaan en gaat gelukkig goed, ze krijgt nu 2x 10min bv en dan 30ml fv, wel opletten dat ze niet teveel terug spuugt,dus met pauzes gaat t goed.
    manlief is nu paar dagen werken, wel ff lekker om alles alleen te doen, en is voor ons samen ook beter denk k....
    @ragazaa geniet wel van mn meisje hoor...alleen van manlief af en toe wat minder;)merk wel dat t echt hormonen zijn...en daar doe je dus weinig aan!

@indigo en minke veel succes!!!!!

zo straks ff theeleuten met vriendin en dan weer voeden...

x miek

5. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

die heb ik wel gehad.
    stom is dat joh!
    dan heb je niet eens door wanneer je moet plassen, het loopt gewoon zomaar.
    echt heel raar vond ik dat

6. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Miekie, wat een leuke foto en dat lakentje is heel gaaf zeg met haar naam er zo op.

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miekiee, wat een droppie!! Geweldig! En inderdaad ook een super schattig dekentje!

Ragazza, nee, ik heb geen catheter gehad. Maar het schijnt dat blaasontsteking vaak ontstaat na een bevalling. Ik moet vrijdag of maandag m'n urine opnieuw laten controleren. Kraamhulp dacht dat ik tegen een nierbekkenontsteking aan zat. Ik heb er nog steeds behoorlijke last van.
    Wat een heerlijke foto!!!
    Ik ben nog niet met d'r wezen douchen. Ik voel me steeds nogal onstabiel onder de douche, dus ik wacht daar even mee.
    En hoe was het om even alleen weg te gaan??

En hoe is het met Minke??

Oei... en Indigo... Spannend!!

Miekje, oei...dat is balen zeg!!! Hoe lang moet ze aan de fv?
    En hoe gaat het alleen zijn? Manlief gaat volgende week voor anderhalve week werken, vind het best spannend.

Gister was de kraamhulp er voor het laatst. Pffff....ik heb tranen met tuiten gehuild. Echt erg!!! Ik heb zo'n heerlijke tijd gehad, het is echt een fantastisch mens! We hebben d'r een leuk pakketje gegeven als dank. Volgende week gaat ze me nog even bellen hoe het gaat, echt heel lief. Het voelde wel heel raar om zo losgelaten te worden. Maar het gaat vast wel goed komen.

We hebben een redelijke nacht gehad. Hier eigenlijk hetzelfde als bij Ragazza, aan het begin van de nacht is ze onrustig. Ik merk wel dat het steeds dichter op de avond wordt. Daarna hebben we alsnog heerlijk kunnen slapen.

Gisteravond zijn we voor het eerst even weggeweest. Van de VK mag Demi nog niet naar buiten, echt belachelijk... Ik heb zo'n aversie tegen dat stomme mens gekregen, echt niet leuk. De kraamhulp vond ook dat de vk helemaal niet betrokken was. Dus ik heb me er niks van aan getrokken en we zijn toch even weggegaan. Welliswaar met de auto, maar goed..ik was er in ieder geval even tussen uit. We zijn bij schoonouders blijven eten. Tis wel maf om zo opeens met een kindje op pad te gaan. Maar het was wel heel erg fijn! Het eerste stukje in de auto was ze heel erg aan het huilen, daarna ging het super goed!

Nog even een vraag aan de (ervaren) bv voeders:
    Heeft er iemand een tip tegen het lekken? Volgens mij hebben we een regeldag en ik word helemaal simpel van dat gelek. Net een schone voedingsbeha aangedaan, even een tukkie in bed gedaan, ik word wakker en heel m'n beha is weer zeiknat.

En een vraag aan de mama's die ook een hond hebben:
    Hoe reageert jullie hond op de kleine? En hebben jullie nog iets speciaals gedaan?
    Ik merk nl dat m'n hond heel erg nerveus wordt als Demi gaat huilen.

8. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    linnie.ik gebruik nu van die zoogcompresse,maar ook heel vaak doe ik een spuugdoekje tussen mijn beha.
    of een hydrofielen luier.
    deze gebruik ik vaak snachts.
    ik graag snachts ook een beha,anders is ook mijn bed zeiknat.
    nu prop ik de ene helft van de luier aan de ene kant,de andere helft aan de andere kant.
    dan blijf ik tenminste droog.

wij hebben 2 honden.
    ik laat ze gewoon snuffellen aan steyn,en mijn vriend heeft het topje waar ik in bevallen ben bij de honden in de mand gelegt.
    daar hebben ze aan gesnuffeld,en toen heeft hij dat een nachtje in hun mand laten liggen,en de volgende dag weer weg gehaald.

ik zou het gedrag van je hond gewoon een beetje negeren.
    dan wordt het vanzelf nogmaal voor je hond.
    is een beetje hetzelfde als vuurwerk,als ze daar bang voor zijn,en je geeft ze heel veel aandacht,wordt het alleen maar erger.
    wel moet je haar natuurlijk betrekken bij demi.
    ik hoop dat het snel gewoon wordt voor je hond.

miekje.ik hoop dat je borstonsteking snel over is,en je gewoon weer lekker kan voeden.

miekiee.wat een mooie foto,en idd een heel lief lakentje.

minke en indigo.hoe is het met jullie???

9. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een kort berichtje van mij BUB!! Gisteren aan het rommelen gegaan, en met behoorlijk wat tegenslagen vanochtend op het nippertje nog natuurlijk kunnen bevallen. Vanavond thuisgekomen, kleine man had temp en flink gepoept in het vruchtwater en het lukte mij niet om na de katheter weer zelfstandig te plassen.

Ben heel moe, maar enorm gelukkig!! Als het ritme er hier weer wat in zit dan kom ik weer posten & meelezen.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Van harte gefeliciteerd!! En hoe heet de kleine man?

11. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @INDIGO VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON!!!!ben benieuwd naar je verhaal,maar rust maar lekker uit en geniet van de eerste momenten samen!

@linnie ik gebruik ook zoogcompressen(haal je gewoon bij etos oid) en dat werkt super, lek je echt heel erg veel dan zijn er van avent ook borstschelpen, kan je de opgevangen voeding gelijk invriezen!

@hond die van ons(labrador van 4) heeft de eerste dag gelijk aan sofie geroken, en daarna nog aantal keer, zoe ze het liefst aflikken denk k...maar dat laten we niet toe, alleen ruiken,
    verder reageert ze niet echt ergens op als sofie ligt te huilen.
    we laten haar niet alleen met haar in kamer want ze zou zo via bank in box kunnen.
    Linnie zou inderdaad je hond normaal behandelen en hij went vanzelf aan t gehuil van demi, zker nu ze ook meer beneden in de box gaat liggen.
    Succes ermee!

@tammy misschien zijn die dingen van avent wat voor je want jij lekt nogal flink zo te begrijpen?

@all vandaag eerste dag alleen met sofie, gelukkig kwam mn pa ff hond uitlaten, maar ging verder prima,was wel stil zonder manlief, en heb nog niet teveel in huis gedaan..beetje rusten zodat bv beter van kwaliteit owrdt he;-p
    sofie doet t super met t flesje erbij, spuugt ook minder nu, leg ze wel op voedingskussen daarna zodat ze met hoofd wat hoger ligt.
    nu ligt ze lekker wakker te zijn naast me, en is druk aan t 'kletsen' terwijl nick en simon zingen op tv, hond aan andere kant.....echt meidenavondje hier want man heeft vergadering voor carnaval....

iedereen fijne avond!

x miek

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  13. Es85

Es85 Niet meer actief

#1233 Es85, 1 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2010
    Jaaa Indigo, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON! Fijn dat nu alles goed gaat en we horen graag meer van je als alles weer een beetje op de rit is!

Hier gaat het ook goed. Timo had wat moeite met de ontlasting, maar gebruiken nu druppels van VSM, kindicol. Had vannacht en net weer een flinke luier! Wat kun je daar dan gelukkig van worden zeg. Zo zielig als zo'n kleintje pijn heeft!

Heb hem vandaag ook stoere kleertjes aangedaan, zal morgen ff posten! Echt zo lachen. Een spijkerbroekje en een geblokt, gebreid truitje.
    HET IS ZO"N SCHATJE!!!!!

Oeeeh, nu nog maar 1 bevalling te gaan!

Liefs Es

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    INDIGO, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE!!!!
    Ben erg benieuwd naar de naam en je verhaal!
    Maar eerst even lekker genieten!!!

Ben benieuwd naar je foto Es! Sneu dat Timo last heeft van z'n ontlasting... hoop dat het met die vsm beter blijft gaan

Ik vind het wel grappig om te zien dat Kim al 3 soorten ontlasting heeft gehad, eerst dat zwarte kleffe, met de bv had ze een soort spinazie en nu echt knal geel die heerlijk ruikt!

Lin, wij hebben geen hond, maar wel gehoord dat je 'm een vieze luier moet geven. Mijn schoonouders willen dat ook nog voor hun hond.
    Balen dat die vk maar blijft etteren :x. Gewoon luisteren naar je moederhart hoor!

Ach miekje, een borstontsteking... pijnlijk... is daat iets tegen/mee te doen?

Minke meid, jij mag het gaan afsluiten zo hier! Ik zit elke x op je hyves te kijken of er al nieuws is! Ben zo benieuwd wat jullie krijgen en naar de naam! Ik hoop het snel te horen ;)!

Wij hebben vannacht gewoon super geslapen! Gisteren een slaapzakje van mijn mams gekregen, kim schopt namelijk de dekens van zich af en zelfs soms haar broekje uit! (wat een kracht ze al heeft). Of het daar aan ligt weet ik niet, maar ze is alleen wakker geweest om 3 uur, 7 uur en 10 uur! Dus ik heb heerlijk uitgeslapen :D!

Ik vond het even alleen winkelen maar helemaal niks! Haha! Niemand die zag dat ik zwanger was of net een kindje heb... ik was weer "gewoon" iemand! Heel raar!
    Ik heb maar een doos zwitsaldoekjes onder mijn arm genomen en liep daar pontivikaal (?) mee zodat iedereen kon zien dat ik een kind had :D!

Hebben jullie ook al zoveel kado's gekregen? En nog iets bij wat echt afschuwelijk is :D?
    Hier heel veel en eigenlijk allemaal leuk. Ik ben alleen niet zo van de hello kitty en heb daar een knuffeltje van gekregen. Verder gelukkig veel grote maatjes, kom er namelijk achter dat ik zelf al iets teveel gekocht had ;)... ach ja!

Liefs

15. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    indigo.gefeliciteerd met jullie zoon!!!!
    zo te lezen best heftig geweest.

maar nu lekker genieten van jullie zoon.
    ben benieuwd hoe hij heet.

minke nu jij nog.

ragazza hier ook veel grote kleertjes gehad.
    allemaal leuke dingen tot nu toe.
    lekker dat kim goed geslapen heeft.

es.fijn dat de druppels helpen.
    idd niet fijn als je kleintje pijn heeft.

miekje.fijn dat sofie het goed doet met de fles erbij.
    en dat ze nu minder spuugt.

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Indigo: Ik las dat je bevallen bent van een zoontje: Van harte gefeliciteerd!

17. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Gefeliciteerd Indigo met de geboorte van je zoontje.

Nog 1 bevalling te gaan dus....en dan hebben we allemaal een BUB:D

@ Ragazza...welke inbakerdoek heb je besteld. Wij gebruiken de pacco inbakerdoek. Is een hele goeie.
    Maar ik heb van een vriendin ook de puckababy gekregen, daar ligt Rick momenteel in te slapen. Dus lijkt me ook prima./
    Rick was heel erg beweeglijk ook bij het inslapen en gewoon slapen. Hij was veel aan het fladderen zeg maar.Zo noemen ze dat. Komt veel voor bij premature baby's.
    Maar nu kan hij heel rustig slapen. De 4 uur achter elkaar, s nachts soms 5 uur achter elkaar haalt hij nu met gemak.
    Dus wie weet helpt het ook tegen het schoppen van Kim.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of al een beetje een ritme kunnen vindden qua slapen en voedingen. Hier wisselt Rick nog steeds per aantal dagen.
    Rick is zowieso nog veel van het slapen. Het is wakker worden, verschonen = huilen, flesje, boertjes laten en even uitbuiken bij mama en 'spelen', dan nog wat rondlopen of sinds kort even kijken in box of wipper en dan weer naar bed.
    Meestal is dat een uurtje wakker zijn. Soms 5 kwartier.

's middags gaan we meestal even naar buiten. Dan valt hij in slaap in de wagen en als we dan terug zijn laat ik hem of in de wandelwagen liggen of leg ik hem over in de box.

groetjes!

18. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey!

@ Mick, dat ritme herken ik wel. Timo slaapt ook nog wel veel. Begint nu wel wat meer wakker te worden, maar heeft wel een beetje hetzelfde ritme als Rick. Hij heeft rond 11 uur 's ochtends wel altijd een heel wakker uurtje. Dan zit hij gezellig bij mij en ga ik wat met hem spelen. Soms doe ik hem dan lekker even in bad.

Timo begint de afgelopen nachten ook wat langer te slapen. Afgelopen nacht ook bijna 5 uur achter elkaar! Er zit sinds de laatste dagen echt een beetje een opbouw in. Erg fijn! Overdag haalt hij met gemak de 4 uur wel tussen de voedigen. Wij zijn inmiddels dus ook van 7 naar 6 voedingen.

Over een wakker uurtje gesproken.... Dat begint nu geloof ik!

Liefs Es

19. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Wat fijn dat jullie allemaal wat in een ritme komen, vorbeeldige kindertjes lees ik wel!:D

Indigo, van harte, ik had al zo'n vermoeden! Ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal en de naam.

@hier: nog steeds geen actie. Dinsdag wel aardig voorweeen gehad, en ik dacht echt even dat het zou doorzetten. Maar vlak voor de nacht hield het ineens weer op. En sindsdien natuurlijk niks! Als het er woensdag niet is moet ik naar het ziekenhuis, dan gaan ze t halen. Ik hoop maar dat ons wondertje van te voren in actie komt. Ach en anders maar niet. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het nog wel even duurt. Het beweegt in ieder geval nog goed, dus dan zal alles nog wel goed zijn lijkt me.

xx

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Minke, spannend hoor! Ik hoop ook dat het doorzet voor woensdag.
    Want anders moet je naar het vaste land toch?

Oja, Ragazza, dat wou ik nog zeggen. Mijn kraamhulp zei dat je niet zonder overleg met het consultatiebureau mag gaan inbakeren. Misschien hebben jullie dat al gedaan, maar wilde het toch even melden.

Mick, hier beginnen we een redelijk ritme te krijgen, vooral de ochtend. Rond een uur of 7 's ochtends krijgt ze bv. Daarna nog even verder slapen tot een uur of 9/half 10. Dan in het badje, daar krijgt ze honger van, dus dan bv en dan gaat ze slapen en ligt ze echt in een diepe slaap. Ik maak haar dan rond 13.00 uur wakker voor bv. Tot aan het avond eten wisselt het een beetje. Maar na het avondeten is ze weer heel moe en slaapt ze heel diep. Om 22.00 uur maken we ons klaar om naar bed te gaan en krijgt ze weer bv. Deze voeding duurt al een paar dagen heel lang. Ben daar zo anderhalf uur mee bezig. Waarschijnlijk ligt dat aan m'n antibioticakuur. Aan het begin van de nacht heeft ze d'r onrustige uurtjes. Rond 01.00 uur en 03.00 weer voeden en dan slaapt ze weer tot 07.00 uur.

Nog even over het lekken. Zoogcompressen gebruik ik inderdaad ook. En 's nachts ook nog lily pads erbij. Maar het wil niet echt werken, ik lek er gewoon doorheen. Ik zal eens kijken naar die dingen die jij noemde, Miekje. Dragen jullie een BH 's nachts? Ik vind dat echt voor geen meter zitten nl..

Straks komen m'n collega's, ben benieuwd!!

Ik hoop ook dat het met de hond gauw beter gaat. We worden er allemaal een beetje onrustig van (hond ook). We kijken het nog even aan en anders laten we even een gedragsdeskundige komen.

Deel Deze Pagina