Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    @ Indigo, gefeliciteerd meid.
    Hoe heet je zoontje?

@ Minke, nou hopen dat het snel doorzet hoor.
    want zo overtijd lopen is ook niks.

@ Linnie, ik gebruik zoogkompressen van de DA, die werken prima.
    Katoenen zakdoeken werken ook goed.
    En anders witte koolbladeren.
    Maak ze ff poreus door ze een klein beetje te verfrommelen en dan in je BH stoppen, werkt nog veel beter dan zoogkompressen.

@ Ragazza, ja wij hebben ook mega veel kado's gehad zeg!
    veel kleding, allemaal roze en ook veel speelgoed.

2. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    ik ga lekker vanmiddag nieuwe kleding kopen. joepie!!!!
    heb ik zo'n mega zin in.

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    HoiHoi!

CB is net voor het eerst geweest. Kim was zaterdag 3270 gr en vandaag zat ze op de 3420 gr!!! Ze doet het ook super!

Mick: wij hebben ook de inbakerdoek van pacco, maar nog niet gebruikt. Ook vannacht heeft Kim super geslapen met het slaapzakje, dus misschien is dit al voldoende voor haar.

Vannacht weer alleen om 3 en 7 uur een piepje voor de voeding. Wij hebben dus weer heerlijk geslapen!
    Nu, dus tussen 14 en 17.30, ligt ze wakker, maar rustig om zich heen te kijken.
    Dus als ze dit ritme blijft houden zijn wij super blij!
    Verder heeft ze ook 1x per dag een hele volle poepluier, na de middagvoeding van 14 uur, grappig hè!

Van mijn werk zijn ze ook vandaag langs geweest, ze hadden een hele kraammand. Alle kado's waren ingepakt met tekeningen van de clienten, erg leuk!

Nou Minke, hoop dat de kleine dan snel komt. Anders moet je naar het vaste land dus?

Liefs

4. Es85

Es85 Niet meer actief

Hier nog een vraagje...
    Wanneer hebben jullie de kindjes in bed/wieg en wanneer halen jullie ze eruit? Ik vind dat wel lastig!

Mrsmiami, heerlijk nieuwe kleding! ik heb ook al het een en ander aangeschaft! Fijn om weer naar gewone kleding te kunnen kijken haha!
    Ragazza, super zo'n ritme! Fijn dat jullie je er allebei goed bij voelen!

Hier nog een fotootje van de stoere outfit:

5. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hihi, zekers stoer! Al een lekkere stevige toet hoor!
    Fijn dat hij het zo lekker doet!

Ik heb vandaag ook de filmcamera klaar gemaakt.
    Ga naast de duizende foto's dus ook maar uren filmen!

Mmm.. normale kleding... dat gaat hier helaas nog lang niet ben ik bang! Er is al wel meer dan 10 kg af, nu nog circa 15... maar ga pas in januari daar mee aan de slag. Eerst nog even genieten hoor.

6. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ik leg Kim overdag 3 a 4 uurtjes boven in de wieg en na ze om 00.00 haar laatste voeding heeft gehad. Vanochtend zelf dus uitgeslapen en haar pas om 10 uur uit de wieg gehaald.

De rest ligt ze beneden in de kinderwagen of bij ons in de armen :D

7. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Ja, dan moet ik naar het vaste land. En daar heb ik niet zoveel zin in, is zo'n gedoe. Maarja, als het niet anders is.

Vind het helemaal niet leuk, ik kan helemaal niet met jullie meepraten...:( Ik moet eerst nog maar eens door die bevalling heen zien te komen. Iedereen is al lekker aan het teuten en vind langzaamaan zijn ritme en ik ben alleen maar aan het wachten. Om depri van te worden. Ik reageer dus niet 'niet' uit desinteresse, maar ik kan er gewoon niet over meepraten!!!!:x

Sorry hoor, moet af en toe even mijn frustraties uiten..:(

8. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ach lieve Minke, kan me het goed voorstellen hoor!
    En wij snappen het helemaal! Het is gewoon K*T dat je zolang moet wachten op jullie wondertje!
    Straks mag jij ons de oren van onze kop af kletsen over jouw kindje hoor!!!!

Liefs

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Minke, geen sorry zeggen! Is echt niet nodig!! Kan het me zo goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Dus klaag maar gerust hoor. we snappen het allemaal.

Es, Demi ligt eigenlijk bijna de hele dag in haar wieg. Alleen vanaf het avondeten tot we naar bed gaan ligt ze in haar box. Nu toevallig een keer niet, want ik heb samen met vriendlief gekookt en was het handig om haar in d'r wieg te leggen (zodat de hond in de woonkamer kon blijven). Tis wel ongezellig zo, maar ik laat d'r maar liggen tot ze uit zichzelf komt.
    Wat een heerlijke foto!!!!!!

Ragazza, hier ook nog geen eigen kleding hoor. Ik heb vandaag een jurkje geprobeerd, ik kreeg hem wel dicht, maar zitten lukte niet, haha. Ook ik ga vanaf de eerste week van januari weer sporten. Tot nu toe 10 kg kwijt. En ik wil er nog minstens 8 vanaf hebben. Gelukkig blijf ik nu wel afvallen, ongeveer een kg per dag. Dus ik hoop dat dat een beetje doorzet.
    Wat fijn dat Kim het zo goed doet!! CB komt hier woensdag, ben benieuwd! Op vrijdag moeten we daarheen voor de gehoortest.

Mrsmiami, en....ben je geslaagd met shoppen??

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hier hebben ze de gehoortest gelijk gedaan met de hielprik.
    Was echt 2 seconden werk met een apparaatje, raar dat je daarvoor daar heen moet (zeker met die vrieskou van nu).

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh, dat is zeker raar dan. Manlief moet er speciaal vrij voor nemen. Ik durf nog niet met de baby auto te rijden..

Oh, trouwens.. de hielprik werd door de vk gedaan. Dus misschien ligt het daar aan.

12. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal...

Hier even 2 seconden mijn handjes vrij,
    Brannen ligt bij mijn moeder op de bank.

@ Indigo, gefeliciteerd, ben benieuwd te horen hoe het gegaan is

@ Minke, even doorzetten nog meid, je hebt al zo lang gewacht, ik hoop echt dat het heel snel zover gaat zijn.

@ Linnie en andere lekkende BV moeders:), ik draag ook echt een bh dag en nacht, ook al zit het niet heel erg lekker, zonder dat ben ik gewoon drijfnat, zeker snachts omdat het kleintje dan maar aan 1 borst drinkt en overdag aan 2, dan lekt dus die andere als een gek.
    Enneeehh.. zo een verloskundige mag je met liefde wurgen hoor:)
    Wat een humpie, zo onder de douche trouwens.

@ Es, wat een schatje zo met truitje en al aan.. ben vandaag ook wat stoere shirtjes voor Brannen wezen shoppen, maar maatje 50 is nog altijd te groot voor hem.

@ Miekje, fijn dat Sofie het beter doet met de FV, dat was bij mijn dochter ook zo. Toen ik overstapte ging het zoveel beter, zo zie je maar dat ieder kindje anders is en BV niet voor ieder kindje het beste blijkt. Ze heeft in elk geval heel wat afweerstoffen binnen gekregen, dus helemaal voor niets heb je het niet gedaan.

@ Mick, hier nog niet echt een ritme, of eigenlijk totaal geen ritme, jammergenoeg, Brannen eet bijv 3 uur heel vaak en dan 5 uur niet, snachts wat minder dan slaapt hij wel, maar momenteel alleen in mijn armen.. lief, maar mama slaapt dan wat minder diep. Hij valt wel smorgens lekker in slaap in de wagen met het naar school brengen van de kinderen, daar laat ik hem dan ook in liggen tot hij wakker wordt.
    Dat beweeglijke herken ik wel, ik wikkel hem dan ook altijd in een doek of deken, of vouw hem op in mijn armen om te slapen.

@ Mrsmiami, heb je nog wat leuks gesjopt? Ik heb er nog geen fut voor gehad, ben druk bezig geweest met december shoppen voor de familie en de kindjes. ik denk dat ik wacht tot de uitverkoop na de feestdagen, ik ben namelijk gek op glitters,, dan kan ik weer een heel jaar vooruit.
    Mijn lichaam is weer ongeveer hetzelfde als voor de zwangerschap, beetje dunner. was tijdens de zwangerschap al veel afgevallen en het is er nog niet weer aan gekomen.... maar dat is ook niet noodzakelijk ... ik kon best wat missen :D:D:D:D:D
    Mooi plaatje van de kleine in je avatar.

@ Ragazza, lekker dat ze zo heerlijk in een ritme zit al, klinkt wel gezellig zo. en wat een lief fotootje heb je gepost.

@ Miekie, wat ligt ze er schattig bij zo onder dat lakentje, heel erg lief. *ben stiekem toch een beetje jaloers op al het roze overal

@ Tammy, wat een handige tip zo voor het douchen, dat wil ik zeker nog wel proberen, of het lukt zonder alles nat te krijgen in mijn inieminie douche, dat weet ik nog niet.

@ All, Hier nog altijd een kleintje met last van krampjes, ben vanmorgen met hem naar de dokter gegaan en er zitten geen verstoppingen ofzo.. gelukkig,
    alleen is er dus gewoon niet echt iets aan te doen. Als iemand iets weet wat zou kunnen helpen hoor ik het graag, want zo af en toe een paar uurtjes slapen zonder baby in mijn armen zou ik ondertussen wel prettig vinden.
    (Al is het heerlijk hoor, zo met een heerlijk wurm in je armen)

Volgende week weer wat grotere evenementen werken, ben benieuwd hoe dat gaat..

Vandaag het centrum in, kadootjes shoppen. kon ik tussendoor mooi op mijn werk terecht om hem te voeden... moet nog even uitvogelen hoe dat anders te doen hoor, dat was met flesvoeding toch iets makkelijker te regelen.
    Aan de andere kant, kan ik mijn borsten niet vergeten mee te nemen, wat ook wel handig is als je zo een warhoofd bent als ik.

Op mijn werk vonden ze hem wel heel erg lief, hebben ze hem ook eindelijk gezien.
    Nu nog een keer langs mijn andere werk..

En de laatste hand leggen aan de geboortekaartjes, daar kom ik ook maar niet aan toe..

De oudste twee zijn mega druk ivm pakjesavond dat er aan komt. Heb ze gewoon vandaag allebei straf moeten geven, en dat komt zo zelden voor.

Excuus voor als ik een beetje warrig overkom.. heb nog altijd vaak last van een hoofdpijn en een soort scheelkijk gevoel :(

volgende week ook terug naar de gynaecoloog eens kijken wat die zegt.

Hoe vinden jullie de sneeuw?? ik vind het prachtig. het is wel koud, maar het heeft wel zijn nut. kunnen alle ziektekiemen mooi doodgaan enz.
    Enige nadeel, de gladheid, mijn bekken is nog niet super, dus het glibberen over straat eist zijn tol wel... zit nu stijfjes op de bank

Zo... ik ga de wacht maar weer eens overnemen.

xxx Liefs Beccie

13. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    minke.toen ik zwanger was van bastiaan,was ik ook de laatste april mama.
    hij kwam 11 dagen na de uitgerekende datum,op 8 mei.

dus klaag maar gewoon hoor meid.
    het is niet leuk om overtijd te lopen,en dan ook nog als enige.

becx.drink je toevallig veel thee??
    daar kan je kleintje heel veel last van krijgen.
    ook van koffie en vruchtensap met het groote deels sinasappel

boert je ventje goed??
    ook dat is belangrijk bij borstvoeding.
    verder helpt warmte tegen de krampjes,en je heb van die druppeltjes tegen de krampjes.
    gewoon bij de etos of kruidvat te halen.
    kijk ook uit met kruiden,dit kan ook heel veel kramp geven.

hoop dat je er wat aan heb.

14. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ik leef op thee :( eten en drinken doe ik amper, alleen thee met melk, maar dat dronk ik ook toen hij nog in het ziekenhuis lag en toen had hij geen krampjes :(

warmte, jup, kruik leg ik toch maar weer bij hem en op schoot met buik tegen me aan gaat het iets beter.

kruiden wist ik, geen bolognesechips voor mij... dat is het enige wat ik lust met wat kruiden er in, verder eet ik nogal flauw.

geen melkproducten kreeg ik nog als tip van de dokter, maar ook dat dronk ik juist veel eerder toen hij nog geen krampjes had..

maar eens proberen dan, zonder thee :( en dan geen jus.. dat is het enige andere dat ik drink

appelsap? is dat geen probleem?

dank je Tammy...
    aangezien je toch heel wat ervaring meedraagt :)
    consultatiebureau is niet altijd even praktisch hier,
    en mijn dokter is jong en een man, wel aardig, maar op de een of andere manier is moeder ervaring heel wat meer waard

xx

15. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0

16. Es85

Es85 Niet meer actief

@ Becx, heb je al infacol geprobeerd tegen de krampjes? Hielp bij Timo erg goed! Kan je ook gewoon bij de drogist halen.

Hier gaat het slapen overdag op zich goed, hij wil dan alleen moeilijk in zijn eigen bed liggen. Timo heeft vandaag zijn huildagje.... Vanochtend alleen stil als ik hem vast had. Was al vanaf vanacht na de voeding onrustig. Gelukkig was hij tegen een uur of 12 zo moe, dat hij sinds die tijd lekker ligt te slapen in de kinderwagen beneden! Hopelijk houdt hij dit ff vol tot een uur of 3, mag hij dan weer de fles.
    Denk dat ik daarna ff lekker naar buiten ga met hem. Het is niet zo koud als de afgelopen 2 dagen en een frisse neus halen is wel errug lekker!

Minke, gewoon klagen hoor! Ik hoop echt dat je snel zult bevallen!

Liefs Es

17. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    appelsap is geen probleem.

het gaat echt om citrusvruchten.

die druppels bedoelde ik ook es.
    wist de naam alleen niet meer.

18. Minke12

Minke12 Actief lid

24 nov 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Nog geen actie... Als t er woensdag niet is wordt t gehaald. Vandaag is mijn man ook nog eens jarig, dus het moet ook maar niet vandaag...!

19. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    jeetje minke...het duurt ook maar bij je he???nou laten we dan maar hopen dat het morgen voor je komt.

20. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    minke.gefeliciteerd met je man.
    ik hoop dat jullie kleintje voor woensdag komt.

vanmiddag naar mijn schoonouders.gaan we sinterklaas vieren.
    is altijd heel gezellig.

Deel Deze Pagina