Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ha meiden,

Minke, 41 weken al, meid ik vind het echt zo balen voor je.
    Maar weet dat ook jij deze week je wondertje in je armen hebt.
    Probeer heel goed uit te rusten en je geest rust te geven!

Leuke sinterklaas gehad Tamara? Met 5 kids zal dat zeker een gezellige boel zijn! Met Steyn alles goed?

Hier alles helemaal goed met mijn gezinnetje!
    Kim heeft gisternacht gewoon van 00.30 tot 7 uur geslapen!!!!!!
    Vannacht is ze er 1x uitgeweest om 3 uur!
    Wat boffen wij, ze is echt zo'n zoet meiske. Ook overdag huilt ze amper.
    Ik begin al de visite een beetje zat te worden... ben erg benieuwd wanneer ik weer een beetje land op deze wereld.... we leven nog steeds in een roes vind ik! Alles wat er in de wereld gebeurd gaat langs ons heen, hebben jullie dat ook?

Ik heb vanmiddag een heel klein rondje gewandeld met de wagen, maar op alle voetpaden lag een laag drassige prut sneeuw en was dus geen doen!

Voor de bv dames, ik ben wel heel benieuwd hoe de ontlasting van jullie kinders er nu uitziet? Van Kim is namelijk KNAL geel en stinkt!!!!! Haha!!!

Liefs

2. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    hallo

ik ben ook een eind november mama. mijn zoontje is op 26 nov geboren.. kletsen jullie ook in dit topic verder ales de kleine geboren is??
    heb even een vraag.
    hoeveel cc drinkt jullie kleine nu en hoeveel flessen ... dan heb ik het over flesvoeding!!
    mijn kleine is nu 11 dagen en drinkt 7 flessen van rond de 70 cc.
    met als achtergrond geschiedenis.. dat hij 4 dagen in couceuse heeft gelegen met opstartproblemen en dat ik hem daarna mee naar huis heb genomen toen hij eigenlijk niet wilde drinken... heb dus veel geinvesteerd in de flesjes met het resultaat dat hij dit nu drinkt.. volgens mij is dit wel een beetje het gemiddelde maar wilde even kijken hoe de andere kleintjes het doen..

groetjes

3. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Hoi Maro!

Van ons clubje moet er nog 1 bevallen en ga ervan uit dat we zeker verder gaan kletsen als alle kleintjes geboren zijn! Dus klets lekker mee! Is jouw mannetjete vroeg geboren omdat hij in de couveuse moest? Is hij nu wel lekker thuis?

Mijn Kim is nu ruim 2 weken oud en drinkt ook gemiddeld 7x 75cc (de ene keer 90cc en de andere keer weer 60 cc). Volgens mij moeten ze wel onderhand naar de 6x gaan, maar zolang ze aan de 510cc (kim was afgelopen donderdag 3420 gr.) komt vind ik het prima hoor.
    Welke voeding en fles gebruik je? Wij zijn al overgestapt op de 2 gaats speen, omdat ze naar ons idee van de 1 gaats zo moe werd dat ze halverwege in slaap viel.

4. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Welkom Maro!

Bij ons is de voeding op dit moment 6X110/120....maar wij hebben ook al een iets andere voorgeschiedenis aangezien ons mannetje ruim 8 weken te vroeg werd geboren.

Het makkelijkst is het gewicht van je kindje x 150 en dan delen door 7 of 6 flesjes. Dan heb je een goed gemiddelde om van uit te gaan.

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Maro, welkom!! Ik verwacht ook dat we straks gewoon lekker door kletsen!
    Ik kan geen antw geven op je vraag, ik geef bv.

Minke, nog gefeliciteerd met je man! Ik hoop zo dat jullie kleintje zich voor woensdag nog laat zien!!

Ragazza, de ontlasting van Demi is ook knalgeel. Ze poept de hele dag door in fases. Ik heb nooit een hele volle poepluier in één keer. Ik heb ook nooit alleen maar plasluiers, maar er zit altijd een beetje ontlasting bij. Het ruikt eigenlijk amper.

Poeh hé!! Wij hebben een drama nacht achter de rug. Ze heeft bijna de hele nacht liggen krijsen. We hebben d'r zelfs nog even in bad gedaan, maar ook dat hielp niet. Ze was alleen stil als ze bij ons in bed lag.
    Gister heeft ze d'r eerste sinterklaas gevierd. Was erg gezellig!
    Net zijn de collega's van manlief geweest en we hebben een prenatal kadobon van 50 euro gehad. Dat soort dingen kunnen we goed gebruiken!

Becx, ik drink trouwens altijd de Kruiden Welness thee van Pickwick. Daar zit geen theeïne e.d. in, dus dat kan geen kwaad. Ik drink dat echt de hele dag door. Afgezien van afgelopen nacht heeft Demi eigenlijk nooit darmkrampjes.

6. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    bedankt voor het welkom heten.
    ik ben ben 37 weken en 5 dagen ingeleidt omdat ik te weinig vruchtwater had. mn kleine is dus maar 2 weken te vroeg geboren. hij heeft in de couveuse gelegen niet vanwege zijn gewicht was 3080 gram maar omdat hij heel erg aan het kreunen was. hij had of een bacterie of vocht op de longen. heeft 2 anitbiotica keuren gekregen maar achteraf onnofig geweest want de oorzaak was toch vocht op de longentjes.

ik heb als fles de difrax fles met de s speen. mn kleine valt na 30 cc ook in slaap en daarna is het heel erg investeren om nog wat binnen te krijgen. doe halverwege ook al een luierverwisseling om hem weer wakker te krijgen.. mischien moet ik eens de m speen gebruiken kijken of deze sneller loopt waardoor hij wat meer binnen krijgt.. weet niet of hier 2 gaatjes in zitten.. heb ook nog een dochtertje van 3,5 jaar. heb bij haar altijd de dodiespenen 3 standen gebruikt.. kon ik haar ritme zelf bepalen. mischien dat ik hier weer op over ga...

leuk om gezellig hier mee te kletsen.. ben dan wel al een mama maar het begint weer allemaal van voor af aan en elk kindje is anders. hihihi...

7. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

even een snel berichtje van hier

Maro, welkom hier...

Hier dus een paar dagen al zonder thee, dat gaat prima, al mis ik het wel,

ik weet niet of wellness thee nu zo goed smaakt met melk:p moet toch ergens mijn calcium mee binnen krijgen,

als ik zo melk drink gaat het kleintje spugen, zit toch een beetje melkallergie in, die we allemaal hier hebben..

hij begint echt een voorkeur voor mij te krijgen, dat is aan de ene kant wel leuk.. soms wat minder praktisch..

maar hij is zo vreselijk leuk, de hele dag knuffelen en grappen maken..

xxxx jes

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Becx, hier een thee met melk junk! :D:D
    Ik drink die thee dus de hele dag door met melk. Smaakt prima! :p:p

9. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @minke veel succes komende dagen, is gelukkig snel woensdag, en dan kan jij ook eindelijk meepraten over al die babydingen!

@maro welkom hier!

@poep was vorige week groenig,nu weer okergeel,en in iedere luier vaak klein beetje, en paar keer per dag echt volle luier.

@ritme is perfect hier, voed om de 3uur, als ik haar niet wakker maak zou ze blijven slapen en dus te weinig krijge,s nachts slaapt ze van 23-7 ongeveer.....heerlijk!!!
    ze is 200gr aangkomen gelukkgi!!mag nu af gaan bouwen met fv,ga wel meer kolven zodat ik straks s bv over kan slaan en manlief dan fles geeft ipv, kan ik ook s ff wat langer weg!
    verder flinke dip gehad afgelopen weekend in relationele sfeer,maar die zijn we ook wel weer boven gekomen...
    soms heb je van die dingen....

iederreen veel succes met alles!

x miek

10. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    zo ben ik ook weer.
    heb het zo druk joh!
    heb gewoon nergens tijd voor.
    moet echt nog goed in het ritme komen met een kindje hoor.

had vrijdag lekker geshopt in Arnhem.
    heerlijk lekker naar de Bijenkorf geweest.
    Heb mooie spullen gekocht hoor.
    ben er helemaal happy mee.
    en kon gewoon weer maat S en 36 aan..
    gelukkig..

zal ff een foto van Anna/Sophie spammen.
    die heeft mn zusje gemaakt.

11. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    Maro, welkom hier

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mrsmiami, schattige foto!!!
    En wat lekker zeg, om weer te shoppen!! Ik heb ook geshopt! :D Aangezien ik voorlopig m'n broeken nog niet pas en weiger een grotere maat te kopen, heb ik allemaal leuke jurkjes gekocht. Wikkeljurkjes en laag uitgesneden jurkjes, dus ideaal voor de borstvoeding. En het ziet er tenminste weer een beetje vrouwelijk uit. :p Die positiekleding was ik zo zat!

Oee, Miekje!! Dat ritme klinkt erg prettig zeg!
    Vervelen van jullie dip...:( Tis niet niks he, opeens een kindje in je leven.

Ik ben vandaag voor het eerst alleen met Demi!! Spannend!! Hihi.
    Manlief is weer werken. Hij moet deze week en volgende week werken en dan is tie gelukkig weer 3 weken vrij.
    Ik heb net heerlijk kunnen douchen, hummeltje lag lekker te slapen. Geloof dat ze nu wakker wordt, tis weer voedertijd. :D

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb besloten om toch niet m'n ouderschapsverlof volledig op te gaan nemen. Ik denk dat dat thuis zitten voor mij niet goed is. Ik zit me nu al te vervelen...
    Ik ga dan gewoon m'n ouderschapsverlof via de normale regeling opnemen, zodat ik dan de komende tijd lekker 2 daagjes maar hoef te werken. We gaan ook kijken of het financieel haalbaar is dat manlief die andere 2 dagen ouderschapsverlof opneemt, zodat de beeb niet naar de opvang hoeft.

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Lin, gefeliciteerd met jullie Demi...Alweer 2 weken oud vandaag;):D!

Haha, nu al aan het vervelen?! Ik zeg hier wel dat ik me afvraag wanneer wij weer met de voetjes op aarde komen, heb het idee dat echt alles langs ons heen gaat (was het nou sinterklaas en ligt er nu sneeuw?! ;)). Het leven draait momenteel zo om de kleine heen. Wij kijken echt amper tv en zelfs onze laptops staan grotendeels uit :$.

2 dagen werken is erg lekker denk ik, even iets anders dan alleen moeder zijn. Tja, ik denk dat voor beide wat te zeggen is...

MrsMiami, lekker hoor winkelen, en gewoon een s/36!!! JALOERSSS!!! Nou heb ik dat alleen gehad toen ik 18 was, maar mijn 38 is voorlopig nog ect niet in zicht... Ga daarom geen nieuwe kleren kopen, ik houd het op een nieuwe zomergarderobe! Lieve foto van Anna-Sophie! (is dat nu haar volledige roepnaam?).

Miekje, fijn dat ze aan het aankomen is!

Minke, nog steeds geen kleintje in je armen? Gek idee lijkt mij dan dat je weet dat het morgen zover is! Ik houd je hyves en hier in de gaten! Heel veel suc7, je kan het!!!!

Ik ga mijn kleine meiske even knuffelen... is alweer te lang geleden (half uurtje ;)). Ik ben zooooo verliefd op haar....

Liefs

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ragazza, heerlijk toch, als alles zo lekker langs jullie heen gaat. Gewoon van genieten hoor! Demi slaapt gewoon erg veel. Als ze één wakker uurtje per dag heeft, dan is dat veel. Verder is het voeden en slapen. Dus ik heb daar m'n handen niet echt aan vol, haha.

Minke, ik hoop zo dat de kleine zich vandaag nog aandient en dat jullie niet naar het vaste land hoeven!

16. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Haha, hier ook hoor, eten slapen poepen-plassen... wat een leven hebben die kinders toch hè!
    Maar ik vind wel dat het hele baby-prille er al af is... ze kijkt nu echt meer rond en maakt geluidjes. Gelukkig wordt de visite nu ook wat minder, al komt er elke dag nog wel iemand langs... ik wilde zondag maar een familiedagje plannen (met z'n drietjes dus!) misschien even met de auto weg om thee te drinken bij opa en oma.

17. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    hihih bij de 1ste hadden wij dat ook dat we de hele werkelijkheid vergaten. geen tv en tijd voor ons zelf. we waren zo met de babay bezig.
    nu met de 2de is dat anders.. heb af ent oe het gevoel dat ik quinn gewoon vergeet. hij slaapt heel veel en moet ook aandacht aan mn dochtertje geven etc. ook kijken we lekker tv en doe ik internetten.. eigenlijk gaat de 2de nu mee in het ritme van ons gezin..
    wij hebben bewust nu eens in het begin geen bezoek laten komen en bevalt ons veel beter. even lekker met zn 4tjes tot rust komen en als we goed gewend zijn dan bezoek. denk dat het vanaf volgende week storm begint te lopen..

verder heb ik even een vraagje. mn kleine kanjer is nu 1,5 week oud. hij slaapt alleen maar. meld zich om de 4 uur voor een voeding en daarna slaapt hij gelijk weer tot de volgende fles. dit gaat 24 uur door.. heel af en toe is hij 5 min wakker en doet ook eventjes zn oogjes open maar al heel snel slaapt hij weer. herkennen jullie dit.
    mn dochertje was na de geboorte gelijk vaker wakker en was heel alert... merk dat mn kanjertje nu al alles op zn eigen tempo doet.. inclusief flesjes drinken. hihihi.

wens iedereen een fijne avond..

18. becx

becx Lid

12 jul 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

hier weer een nachtelijk berichtje van mij..
    ben net thuis, heb de vader vandaag maar eens alleen gelaten met de drie kinders om te oefenen, aangezien ik toch wat avonden ga werken deze maand.
    Gelukkig heb ik nog een voorraadje BV in de vriezer, en aangezien meneer nogal hongerig was afgelopen dagen heb ik nu extra, en dat kolven we dan ook maar mooi voor in de vriezer.

@ linnie, welke thee vind jij dan het lekkerst precies? en hoe ziet het er ongeveer uit, dan weet ik waarnaar ik moet zoeken.
    Hoe is het gegaan zo een eerste dagje alleen met demi? Ik kan me voorstellen dat als ze zo veel slaapt dat je je een beetje gaat vervelen zo thuis, dan is het toch prettig ook iets buiten de deur te doen te hebben, zeker als je man die dagen thuis kan zijn. Heb hier ook heel vaak wisselend gewerkt, hij overdag ik de avonden, enige nadeel (maar bij ons vaak wel beter) dat je elkaar maar weinig ziet.

@ minke, stiekem hoop ik dat je aan het bevallen bent, maar zo niet, sterkte dan met alle extra dingen die er dan nu bij komen.

@ miekje, vervelend zo een dip, maar ik begrijp dat jullie er goed uitkomen samen. good luck.. en wat heerlijk dat ze zo lekker op ritme drinkt en straks geen extra flesvoeding meer hoeft.

@ mrsmiami, wat een lieve foto.
    een ritme zoeken probeer ik hier ook nog altijd, en dat is me in de laatste negen jaar nog niet gelukt. dus heb ik me er maar bij neergelegd dat ik overal op voorbereid moet zijn.
    fijn dat het shoppen geslaagd was en je weer in maat s past... ik denk dat ik die maat nimmer meer terug krijg :)
    maar mijn broeken van voor de zwangerschap zijn allemaal nog te wijd. alleen mijn buikje wil niet meer plat :(

@ ragazza, wat een heerlijke wolk is dat toch waar jullie nog lekker op zitten.
    Dat hele baby prille vond ik er ook altijd snel af zijn
    na die eerste week kijken ze al zo wijs de wereld in,,, echt zo van.. en nu? wat gaan we doen? wat is er nog meer naast mama. Mooi om te zien, maar ik houdt toch altijd nog een klein beetje heimwee naar dat hele kleine wereldje waar je echt alleen met je kindje inzit, dat er niets anders lijkt te bestaan.

@ maro.
    Hier was dat ritme zo anders, bij alle 3 eigenlijk
    Mijn dochter van 9 was altijd wakker, vanaf dag 1, 4 uur slapen op een nacht en meer ook niet. of ze moest echt een klein dutje tegen mijn borst aan doen. ze huilde niet, maar was gewoon heel actief.
    Mijn zoon van 4 zat in een heel strak ritme van zichzelf. op tijd eten, op tijd slapen. van half 8 savonds tot half 8 smorgens vanaf dat hij een week oud was, en ook nog eens van half 12 smiddags tot half 4. dus eigenlijk was hij maar 2x 4 uur wakker, waarin hij ook non stop at.
    Mijn jongste, nu net 6 weken, sliep best veel, maar begint nu minder te worden. meestal wakker smorgens tussen 9 en 11 en savonds ook.. maar dat waren ook de tijden dat ik hem in het ziekenhuis opzocht. Verder eet hij juist heel onregelmatig en voed ik gewoon op aanvraag.

Zo zie je maar dat het bij ieder kindje erg verschilt, ik vind het alleen soms wel sneu voor de oudste 2, dat hij alleen maar wakker is wanneer ze op school zijn.

Morgen een druk dagje,
    naar maatschappelijk werk en naar het ziekenhuis voor de nacontrole bij de gyn.
    Dus misschien moet ik maar eens iets van slaap gaan proberen

xxjes en liefs.
    Becx

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dames, ik heb jullie duimen nodig!!! Vanmiddag om half 4 komt er een kijker voor ons huis!!! Ooooh, ik hoop zo dat we hier gauw weg kunnen!

Minke, heeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag!! You can do it!!!

20. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Lees net op hyves dat Minke is bevallen van een zoon!!!!!
    Jippppiiieeee!!!!

LIEVE MINKE EN MAN, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!!!!!!

Geniet lekker meid, dat heb je verdiend!!!!!!

Deel Deze Pagina