Eind november 2010 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Starlady, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    ik doe altijd op de kiertjes en knepen na het douchen sudocreme.......en een hele goed tip!!!luieruitslag......dit is voornamelijk heel erg als straks de tandjes door komen(ontlasting ruikt dan ook erg zuur) maizenna......ja gewoon die je in de schappen van bv ah ligt.haha....het neemt vocht op en echt waar....het helpt als een tierenlier.

m'n tante had een neefje die kanker had op 1 jarig leeftijd....en terwijl hij in het ziekenhuis z'n chemokuren onderging..had heel veel leeftijd genootjes op die afdeling kapotte open billetjes...(wat wil je met dat gif van een chemo)..en hij had als enige hele gave billetjes..totdat de zusters kwamen vragen hoe dat kon.....nu gebruiken ze dit nu ook op die afdeling!:D

2. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey allemaal!

Hier gaat het slapen nog steeds redelijk goed. Timo slaapt zo'n 4 1/2 tot max. 6 uur achter elkaar 's nachts. Als het goed is krijgen we vandaag ook een slaapzakje dat ik voor hem besteld heb. Hij slaapt soms nogal moeilijk in omdat hij dan met zijn armen heen en weer maait. Dan maakt hij zichzelf weer wakker. Dus heb daar een speciaal slaapzakje voor besteld! We hebben namelijk gemerkt dat hij in de kinderwagenbak veel rustiger slaapt. Dan liggen zijn armen naar beneden en het dekentje heel strak ingestopt.

Ik ben trouwens alweer aan de pil hoor! Volgens mijn HA kon dat 2 weken na de bevalling alweer... Dus dan hoef je geen condooms te gebruiken! Ben ik ook totaal niet van!

In het ziekenhuis vertelden ze ons ook van de sudocreme, en als er al een smetplekje zit even een gaasje ertussen zodat het dan droog blijft.

Manlief gaat vandaag en morgen overwerken, bah! Vind ik echt niks aan! Vind het altijd heerlijk als hij 's avonds thuiskomt! Als ik heel eerlijk ben is dat ook wel omdat hij dan de zorg van Timo even overneemt en ik lekker kan gaan koken en zo. Die momenten voor mezelf heb ik wel nodig! Jij ook of niet Linnie? En de rest?
    Nou ja, moet zeggen dat Timo me vanmorgen ook wel mn moment gunt! Eerst wilde hij na de voeding niet meer slapen ,maar ligt nu toch alweer zo'n anderhalf uur in bed! Zal zo wel weer wakker worden want is bijna weer voedertijd!

Goede tip van die maizena! Die ga ik echt ff onthouden! Doe je dat dan gewoon in de luier??

Liefs Es

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben me vanmorgen rot geschrokken!! Ik haalde demi uit bed om dr te verschonen en legde haar op het aankleedkussen en toen ben ik flauw gevallen. Echt heel eng! Ik was ook helemaal alleen.

4. Es85

Es85 Niet meer actief

Jee Linnie! Voel je je verder wel ok dan? Let goed op jezelf he!!!!
    Das wel schrikken, zeker als je alleen bent!

Liefs Es

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, dat was zeker schrikken. Vanmiddag weer bijna, kon toen gelukkig wel op tijd gaan zitten. Man heeft toch de huisarts maar even gebeld. Waarschijnlijk ijzer tekort, dus morgen even bloed prikken.

6. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ha dames,

@linnie jeetje goed oppassen hoor! hopelijk wordt snel duidelijk wat het is!
    ik slik nog vitamines van davitamon speciaal voor na zwangerschap,zit extra ijzer in,misschien ook een idee voor jou?

@ragazza hier had sofie na een week ook een smetplekje in dr lies, heb toen bepathen gebruikt,ging ook prima...
    baalde zelf ook,want ja zit ook in zorg dus begrijp je volkomen....

@maizena neem aan dat je dat met droge watten dept en dan op billetjes/liezen poedert??? zo gebruiken sommige oude mensen het tenminste

@moment voor mezelf heb ik zeker echt nodig!probeer bijna dagelijks 's avonds met mn vriendinnen en de hond te lopen, en straks weer lekker paardrijden!

@all gaat nog steeds goed hier, al had sofie vandaag ff flink last van krampen vanmiddag...was alleen maar rustig als ze bij 1 van ons op borst lag...gelukkig slaapt ze nu weer!
    voel mn borsten trouwens wel weer...en mn tepels zijn soms ook gevoelig dus hoop niet dat ik weer ontsteking krijg!

tot snel!

x miek

7. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier wat telefoontjes naar de HA en lactatiedeskundige gedaan vanmiddag, want sinds ik ben begonnen met het geven van de vitaminen druppels is het huilen geblazen bij ons mannetje. Na ze apart gegeven te hebben blijken het de Vit K op oliebasis te zijn. Helaas zijn die niet op een andere manier te verkrijgen en wil de HA dat ik ze toch blijf geven. Ook al spuugt hij een hele voeding uit of krijgt hij er enorme krampjes van (die hij na alle andere voedingen nooit heeft). Lastig hoor!
    Herkent iemand van jullie dit, of hebben jullie kindjes geen last van de druppels?

8. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @indigo da's flink balen zeg dat hij er zo gevoelig voor is!
    en vit k is inderdaad te belangrijk om t niet te geven...
    en in flesvoeding zit t standaard,maar dan moet je 200 ml op een dag geven om met de andere te stoppen...'
    hier heeft sofie er gelukkig geen last van,
    heb ff gegoogegled,vond dit op n forum..
    Hai,

Mijn dochters reageren alledrie op de vitaminedruppels.... met kramp en onrust. Vermoeden is dat het door de antioxidanten komt die hierin zitten....

Vitamine K is ook op waterbasis te verkrijgen bij je apotheek (moet volgens mij wel gemaakt worden, niet op voorraad)

Ik ben gestopt met de druppels, mijn kinderen hebben hier geen negatieve gevolgen van ondervonden.

Groetjes nynke

misschien dus s navragen bij apotheek???

succes!!

x miek

9. Es85

Es85 Niet meer actief

Hey allemaal!

Wat een rust hier zeg!
    Hier geen ervaring met de vit K druppels, aangezien ik flesvoeding geef. Wel balen zeg dat hij daar zo'n last van heeft! Hoop dat het snel beter gaat!

Hier gaat het goed! Timo begon vanochtend pas om half 6 te huilen. Had de laatste fles om half 12 gisteravond gehad! Jeuj! Uiteindelijk nog tot 6 uur bij ons in bed gelegen zonder al te veel mopperen dus heerlijK! Hopelijk zet deze trend zich voort haha! Vorige week had hij dat ook al 2 dagen, dus hopelijk nu steeds vaker!
    Hoe is het bij jullie allemaal dames? Linnie, hoe was het bij de dokter? En was het ijzer tekort?

Liefs Es

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Goeiemorgen,

Lin, wat een eng verhaal zeg... ben idd benieuwd wat de dokter zegt. Durf je nog wel alleen te zijn? Jouw man had toch ook vrij komende weken?

Lekker hoor Es dat Timo door heeft geslapen! Maar juig niet te vroeg...

Bij ons is Kim echt heel wisselend. Ook zij heeft al nachten door geslapen, ook nachten van 00.00 - 04.00 - 08.00 uur, maar vannacht DRAMA!!!! Althans voor vriend, want hij heeft mij lekker laten slapen! Tot 2 uur alleen maar gehuild, hij stond echt op het punt om mij wakker te maken, want hij kreeg haar niet stil. En nu slaapt ze weer heel zoetjes!
    De nachten dat Kim door sliep, zijn wel de nachten dat we haar om 21 uur in bad deden en daarna gelijk een fles. Gaan we vanavond weer doen, kijken of dat badje misschien het effect is!

Indigo, K is van davitamon ook op waterbasis.

Miekje, fijn dat het weer wat beter met je gaat. Goed dat je ook lekker je eigen dingen doet!!!

Kim's smetplekje was de volgende dag al voor 80% weg (dun bepanthen er op gesmeers)!!! Gelukkig! Wat voelde ik me klote!

Gisteren hebben wij Kim voor 4 uur bij mijn ouders gebracht omdat we zelf weg moesten.... pfff... op zich voelde ik me er wel oke bij, ik vertrouw haar alleen maar aan mijn ouders toe (mams is kinderverpleegkundige), maar ik voelde me echt niet "compleet"! Vond het zo raar, we waren weer even het stel van een jaar geleden zonder kind... maar dat voelde zo "niet zo". Snappen jullie mij?

Wij hadden eigenlijk gisteren naar het consultatieburo gemoeten, maar de dokter was ziek...

Wat een sneeuw weer hè... vind het opzich wel leuk, maar ik ga nu niet wandelen met de kinderwagen en vind dat juist zo leuk.

Ik ga 7 januari starten met een cursus babymassage!!!
    Lijkt me echt super leuk!
    Wil ook gaan baby zwemmen, maar dat ga ik wel rond april doen als ze wat ouder is!

Ga maar is even stofzuigen hier... krijg straks WEER visite... ben dat een beetje zat aan het worden... bij een volgende ga ik denk ik een kraamfeest geven!

Liefs

11. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Wat een rust idd hier.

Vervelend Linnie van dat flauwvallen...hoop dat het wat beter gaat inmiddels?

Eergisteravond zijn we lekker een avondje weg geweest...ouderwets met z'n tweetjes. Opa en oma paste op....en ik vond het eerlijk gezegd best ff heerlijk om met z'n tweeen weg te zijn. Ook superleuk om weer thuis te komen. Maar ik vond het echt even genieten..

Lijkt me ook wel belangrijk om dat zo af en toe te blijven doen....en Rick heeft, toeval of niet, die nacht gelijk een keer doorgeslapen. Tot 07.00 u...het is nog geen trend hoor....vannacht was het weer normaal om de 4 uur..dus vannacht om 04.00 uur weer even een fles...
    Maar het begin is er wellicht van het doorslapen.
    Want ook al raken we er aan gewend, aan de gebroken nachten...straks weer nachten doorslapen is toch wel heel fijn:D

Verder is Rick inmiddels al 4800 gram...dus dat is prima voor zijn, gecorrigeerde leeftijd van ruim 3 weken, maar bijna 3 maanden....en verder is ons ventje druk aan het oefenen met lachen...
    Nog niet helemaal bewust, maar het begin is er!

fijne avond!

12. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    he dames,

bij jullie ook zoveel sneeuw gevallen???hier wel...
    is nu geen wandelweer inderdaad, ben er nog niet zo vaak op uit geweest met de wagen,mocht hier van cb maar 20min....en om daar nou alles voor uit de kast te halen....
    vind het makkelijk om lekker met de hond lange wandeling te maken, en straks als sofie ook wat meer vet heeft kan zij ook mee dan....

en die nachten....zal maar niet bezeig blijven over die van ons...ga me bijna schamen;)

met zn 2en iets doen vinden wij ook wel fijn,hebben t nog niet echt gedaan maar toch binnenkort eens doen...
    manlief wil eigenlijk naar r'dam naar de ugg outlet, heeft vorig jaar in NY herenugg's gekocht en is fan(wel gewone schoenen,niet de laarzen;) )
    mn vriendin is al wel geweest en sofie heeft nu roze baby ugg balerina;s....zoooooo schattig!!!

verder hier alles rustig, ben best moe zelf, gister naar vk terug geweest, hb was prima, maar bloeddruk erg laag 85-65!!!
    heb hier zelf van t werrk ook meter dus ga t s ff in de gaten houden....

iedereen fijne avond, en rustig weekend!!!

x miek

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hallo allemaal,

M'n ijzergehalte was goed, daar lag het dus niet aan.. M'n ureum (zeg ik dat goed?) was wel hoog, dus ik had te weinig gedronken (probleem is bekend).. Maar het lijkt me niet dat je daar van flauw valt. Waarschijnlijk hier dus ook een lage bloeddruk (was tijdens de zwangerschap al aan de lage kant) in combinatie met moeheid.

Miekje, ja, ik ga dus ook maar aan de vitamines. Lijkt me toch wel verstandig.

Indigo, vervelend zeg.. Hier geen last van.

Ragazza, manlief is nu 3 weken vrij, dus dat is wel heel fijn.
    Spannend zeg! Om zo lang weg te zijn van je meisje. Hier gebeurt dat nog niet.
    Babymassage is ook heel erg leuk zeg!
    Haha, ja die visite! Wij hebben in de kraamweek heel veel bezoek ontvangen (hadden dat ook in het kaartje gezet). Dus hier is het wel een beetje op z'n end gekomen (gelukkig).

Mick, fijn dat het zo goed gaat met Rick! Ook lekker dat het slapen zo goed gaat.
    Slapen is hier de laatste week echt een heel stuk minder. 3 uur is ongeveer het max wat ze 's nachts doorslaapt. Eergister echt om de 2 uur, waardoor ik dus maar 1 a 1,5 uur achter elkaar kan slapen.

Voor de rest gaat het hier niet zo heel goed. Voel me rot en verdrietig (heeft niks met Demi te maken hoor). Tis nogal een lang verhaal en ik heb ff geen zin om er over te praten.

Ik ga zo maar eens douchen en lekker naar bedje toe. Kan wel wat slaap gebruiken.
    Fijn weekend allemaal!

14. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    miekje waarom mag je maar 20 min lopen???

hier is mijn hb wel te laag..moet weer aan de staal pillen.grrr.mijn ontlasting is al bagger,dan helemaal

15. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    @Lin: ;) uhmmm ik ben blond... maar wat is ureum?
    Fijn dat je man nu ook lekker vrij is en jij misschien iets meer kan uitrusten? Kolf je ook, zodat hij ook is het flesje kan geven (of werkt dat niet zo?)
    Vervelend om te lezen dat je je zo klote voelt meid... met je paps te maken? Kijk als je je verdrietig voelt naar je mooie meiske, misschien dat dat wat helpt? sterkte.

@Miekje: vreemd dat je idd maar 20 min mag wandelen? Ben ook wel benieuwd wat daar de reden van is? Ik wandel hier wat af...

@Mick: WOW, Rick al 4800 gram!!! Heb je nog een leuke foto, ben wel benieuwd hoe hij er dan nu uitziet!

Wij hebben vannacht Kim voor het eerst ingebakerd... (pfff dat is voor een moederhart ook niet goed om dat te zien! Ziet er zo zielig uit! :().
    Ze heeft gewoon moeite met 's avonds in te slapen en omdat het echt geen kwaad kan (de kraam heeft ons laten zien hoe het moest) dachten wij om dat maar is te proberen. We hebben een speciale inbakerdoek.
    We kunnen nu natuurlijk nog niks ervan zeggen, maar ze viel snel in slaap.

Ga papa maar is wakker maken. Die houdt ze ritme van voor de kleine nog iets teveel aan, laat naar bed (vannacht 2.30 uur!!!) en lang uitslapen! Gaan we maar is verandering in brengen :p!

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meiden.

indigo,steyn spuugt ook van de vit k.
    ik geef het nu ruim een uur na de voeding,en dan gaat het goed.

hier gaat het minder goed met steyn.
    maandag en dinsdag naar de huisarts geweest met hem,omdat hij veel voeding terug gaf.
    ook had hij heel veel pijn,en erg last van krampen.
    zelfs 3 uur na een voeding nog.
    hij ging liggen kreunen van de pijn.
    ook had hij veel last van zijn voeding die terug omhoog kwam.
    ben zelfs dinsdag avond nog naar de hap geweest,omdat hij bloed mee spuugde.

hij heeft dus verborge ruflex.
    heb nu graviscol gehad voor hem,en dit helpt gelukkig wel.
    hij is wel heel huilerig,en heeft nog steeds veel pijn.
    maar als hij de graviscol heeft gehad,gaat het gelukkig beter.
    heb dinsdag gewoon mee zitten huilen met onze kleine man.
    vind het zo zielig.

maandag terug naar de huisarts,en kijken wat hij zegt.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Miekiee, oei...vervelend dat je hb zo laag is!!

Ragazza, geen idee wat ureum precies is, maar het heeft met je vochtgehalte te maken. Ik had veel te weinig gedronken en dat konden ze daar aan zien..
    Ik kolf (nog) niet, nee. Ze raden het aan om daar pas met 6 weken mee te beginnen. Ivm tepel/speen verwarring. En aangezien de bv zo super goed gaat, ga ik dat risico ook nog maar even niet lopen.
    Ben wel aan het kijken voor een goed kolfapparaat. Dus als één van de bv mama's een tip hebben, heel graag!!
    Hoe gaat het inbakeren nu? Demi zwaait ook veel met d'r handjes, maar ik heb niet het idee dat ze er veel last van heeft.

Tamara, wat vervelend vor Steyn! Kan jij me uitleggen wat nou het verschil is tussen reflux en verborgen reflux? Ik dacht nl dat ze bij verborgen reflux het niet helemaal uitspuugde, maar met gewone reflux wel. Maar als ik jouw verhaal zo lees, dan heb ik dat mis, denk ik. Succes morgen bij de huisarts! Ik hoop dat het gauw beter met hem gaat!

Hoe gaat het met kersverse mama Minke???

Demi heeft eergister voor het eerst ruim 6 uur achter elkaar geslapen. Ooeehh, wat een heerlijkheid was dat zeg!!! Dat had ik echt even nodig. Vannacht was het weer om de 3 a 4 uur, maar na een goede nacht vind ik dat een heel stuk minder erg.

Manlief heeft van de week bij de ikea een ledikant gekocht en daar heeft tie een co-sleeper van gemaakt (zo'n bedje wat aan je eigen bed vast zit). Dus ze ligt nu heerlijk dichtbij mama te slapen! Ik vind het zo fijn!! En met de bv is het ook ideaal. Papa gaat eruit voor een schone luier en mama kan lekker in bed voeden, heerlijk! En met troosten is het ook heel fijn. Even een kusje en een handje geven en het is weer goed. Ze heeft een prachtig kamertje, maar als het zo goed blijft gaan als nu, dan gaat ze daar nog lang niet slapen, haha.

18. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Een schatje toch!:D

19. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    En trouwens Ragazza...went echt snel hoor zo'n inbakerdoek. Zit er in het begin wat sneu uit maar als het na een aantal dagen echt effect heeft dan ben je blij dat je het gedaan.

Rick heeft er heel veel baat bij.

20. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    linnie.nee je hebt het goed hoor.

eerste spoog hij heef veel voeding uit.
    had hij alleen krampjes als er een boertje dwars zat.

en toen ging hij minder spugen,en zag je hem echt slikken.
    ook verslikte hij zichzelf iedere keer als zijn voeding omhoog kwam.

hij spoog nog wel kleine beetjes uit.
    ook nu doet hij dat nog.
    maar niet zo heel veel meer als 2 weken geleden zeg maar.

nu is het echt wegslikken van de voeding die omhoog komt.

mick wat een schatje is rick.

ragazza.bastiaan bakerde ik ook altijd in.
    hij sliep dan binnen 2 min.
    echt super gewoon.
    ze vinden het zelf ook lekker hoor.

Deel Deze Pagina