ik moest gewoon zoeken naar onze pagina!!!! WOWWW mick, wat een mooi mannetje!!! Ongelovelijk dat hij zo klein is geweest zeg! Lin: fijn dat je man nu lekker vrij is, kan jij misschien het iets rustiger aan doen. Wat een handige kerel is die van jou zeg met je eigen cosleeper! Kan me voorstellen als je bv geeft dat dat ideaal is. Hier blijft Kim ook komende tijd nog lekker bij ons op de kamer hoor. Het inbakeren gaat hier echt helemaal super. We krijgen morgen zelfs een grotere (mp) omdat deze al net te klein wordt. Ik vind het zeker een aanrader... Tamara: wat vervelend voor Steyn, kan me voorstellen dat je dan zelf ook een traantje moet laten! Ja Minke, we zijn nu wel heel nieuwsgierig hoe het met jou en Thijs zijn!
Aaaahh...m'n kleine meisje is ziek!!!! Zo zielig! Vorige week donderdag begon het al een beetje, vrijdag maar even een neusspray gehaald voor baby's. Woensdag hadden we kraamvisite, iemand met kinderen, en één van die kinderen was echt snotverkouden. Ik begrijp niet dat je dan op kraamvisite gaat, dan bel je toch af??! Maar goed, het was al te laat toen we het zagen. Gister was het echt heek erg. D'r hele neusje zit vol. Er loopt niks uit, maar je hoort dat ze moeilijk adem haalt. Net d'r temp opgenomen, 36.3, beetje te laag dus. Ze houdt zichzelf normaal gesproken heel goed op temp. Net dus maar even de huisarts gebeld. We moeten het even in de gaten houden, als de temp zakt of als ze koorts krijgt moeten we terug bellen. Dat het al zo lang aan houdt, hoort bij een baby. Dus dan weten jullie dat ook. Morgen hadden we naar het cb gemoeten, maar ook die afspr maar even afgezegd, ik wil nu net met haar naar buiten. Gewoon lekker in bedje met een kruikje.
hallo mama's ik heb even een advies vraag. mijn kleine is komende vrijdag 4 weken.. al shet goed is weegt hij 3,5 kilo.. hij drinkt 6x 135cc soms helemaal op en anders 120 cc.. al met al komt hij vaak aan de 730 cc per dag.. dat is dus erg best veel voeding voor een baby van 3,5 kilo.. ben bang dat ik hem teveel geef maar ja hij heeft het nodig. zou ik anders op forte moeten overgaan?? dat hij wat minder drinkt maar toch verzadigt blijft?? dus flesjes van 6 x 100cc aanbiedt.. snappen jullie het nog haha.
Ach Lin, wat sneu!!! Is Demi zelf ook erg van slag? Ik vind 36,3 niet heel angst aanjagend hoor (koorts is veel erger), idd lekker met een kruik en deken. Hoi Maro, dat is idd wel teveel voor hem (heeft ie geen krampjes ervan?). Met een gewicht van 3,5 mag hij rond de 525 cc.... Ik zou even het cb bellen en het hen vragen. Hangt namelijk ook weer van de voeding af die je hem geeft ( bijvoorbeeld hypo-allergeen is weer minder verzadigd en kan je aanvullen met nutriton) of misschien een andere fles (avent moeten ze veel harder voor werken en worden dus moeier) Dus ff bellen met het cb. Ik ga zo even lekker naar de kapper! Mezelf even laten "verwennen"!
Goedemorgen, Ben jammer genoeg al sinds 05:15 wakker toen de kleine man voor een voeding kwam. Ik ben zelf echt enorm verkouden, en kon niet meer in slaap vallen. Ben gewend om het hele jaar met de ramen open te slapen, maar nu hij bij ons slaapt mag dat dus niet meer. Dus m'n neus verstopt, keelpijn en knallende hoofdpijn. Hopelijk kan ik later vanochtend nog wat slapen. Gister voor het eerst bij het CB geweest, omdat ze volgende week dicht zijn. Ben echt enorm blij want hij is in 2wkn ruim 500gr aangekomen, en weegt nu dus 3630gr. En dat allemaal met BV, goed gevoel hoor @ Maro, heb helaas geen advies voor je omdat ik niet precies weet hoe de verhoudingen zijn met FV. Als je twijfelt zou het CB je vast kunnen helpen. @ Ragazza, hoe was het bij de kapper? Hele behandeling genomen, of alleen laten knippen?
Heey allemaal! Wat zielig Linnie! Timo heeft ook wel een beetje een snotneus, maar valt allemaal nog reuze mee! Hopelijk is het snel weer beter met jullie meisje! @ Maro: Wat betreft die flesvoeding: Het CB vertelde mij dat je ook vooral heel erg naar je kind moet kijken. De richtlijnen zijn 'maar' richtlijnen. Je moet ongeveer aanhouden dat je kind ongeveer maximal 180cc per kilo per 24 uur naar binnen krijgt. Maar sommige kinderen hebben het nou eenmaal nodig. Timo krijgt ook wel wat meer, maar komt wel keurig om de 4 à 4 1/2 uur overdag. 's nachts houdt hij het 5 tot 7 uur achter elkaar vol op deze voeding. (Hij krijgt nu bij 4,3 kg 5x 165cc aangeboden, drinkt het niet altijd op). @ Mick: Wat een mooi mannetje zeg! @ Mrsmiami: Wat heb jij een gave foto's op je hyves! WAUWIE! @ Indigo: hopelijk voel jij je ook snel weer wat beter! Zeker met de kerstdagen in het vooruitzicht! Verder gaat het hier lekker! De nachten beginnen echt langer te worden. Hij slaapt nog niet altijd helemaal door, maar de 5 uur haalt hij zeker 's nachts. Dus erg lekker. Verder echt zin in de komende week! Manlief heeft dan lekker een weekje vakantie dus gaan we even flink genieten van ons gezin! Mijn schoonzusje komt dan nog foto's van Timo maken, zij leert daarvoor! Dan krijgen we van de schoonzussen een mooie op canvas! Hopelijk worden die net zo mooi als die van Mrsmiami! Liefs Es
Hallo allemaal! Demi is nog een beetje aan het snotteren, neusje zit nog vol, maar het gaat wel al wat beter. De temp is weer netjes een graadje hoger, gelukkig! 36,3 is niet heel schokkend nee, maar zo'n lage temp heeft ze nog nooit gehad, ze zit altijd boven de 37. We hebben ook een gesneden ui naast d'r bed gezet, dat helpt ook goed. Hihi, ik weet nog dat mijn moeder dat vroeger ook altijd deed. Hebben je een nieuwe coupe, Ragazza? Indigo, bekend verhaal! Ik slaap ook het liefst met een raam open. En nu moet het raam dicht en staat de kachel ook nog eens aan. Krijg er een bepompt hoofd aan, maarja..alles voor ons kleintje he?! Heerlijk he?! De wetenschap dat ze zo goed groeien op je melk. Ik vind het zo bijzonder, ben ook zo blij dat het me relatief makkelijk afgaat, die bv. Es, wat klinkt dat heerlijk die nachten! Fijn dat Timo zo lekker slaapt! Geniet lekker van jullie weekje als gezinnetje! En ben ook heel benieuwd naar de foto's! Ik heb gister snel een kolfapparaat besteld, als het goed is wordt tie vandaag bezorgd. Gister kwam er namelijk, tussen de kerstkaarten door, een rouwkaart. Man en ik moeten morgen naar een begrafenis. M'n zus gaat eventjes oppassen. Ik hoop dat Demi gewoon doorslaapt, maar dat weet je natuurlijk nooit. Voor de zekerheid dus maar proberen te kolven, hoop dat het lukt. Het is de eerste keer dat we Demi wegbrengen, vind het best spannend, jammer dat het voor zo iets naars is..
Fijn dat het met Demi wat beter gaat Linnie! Is zo sneu als je zo'n kleintje ziet dat ziek is! Gecondoleerd trouwens, iemand van dichtbij jullie overleden? Wel naar inderdaad dat je haar daarvoor voor de eerste keer weg moet brengen. Sterkte!
Ja, vies hè dat slapen zonder raam open! Lin: hoe warm is het bij jou op de kamer dan als je de kachel aan hebt? Wij hebben de kachel niet aan 's nachts, het is zo tussen de 15 en 18 graden. Gelezen dat dat de beste temp 's nachts is en dat bevestigde de kraam ook. (Alleen de eerste week had ik 'm iets warmer staan) Ik denk wel dat als ik 1/3 weer ga werken, we Kim op haar eigen kamertje gaan leggen en dan kan het raam weer lekker open! Gelukkig dat Demi weer wat gestegen is qua temp! Ben wel een beetje jaloers op jullie bv moeders hoor... ik denk nu wel is "had ik niet moeten doorzetten enz".... Maar ja... Es, leuk hè die mooi gemaakt foto's! Wij gaan één dezer dagen zelf zo'n mooi proffessioneel toestel van Canon kopen. Vriend is dat helemaal aan het uitzoeken, wat je bent zo 1000 kwijt en dan willen we wel een goeie! Meiden: IK BEN VANDAAG ONGESTELD GEWORDEN!!!!! Ik vind dit gewoon zo bizar! Het idee dat we nu gewoon weer een kindje kunnen krijgen (haha, eerste jaar niet hoor!). En was ik eindelijk van dat bloeden af, bloed ik weer haha! Maar wel fijn dat mijn lichaam alweer zo snel de oude is (4,5 week!). Ik dus vanmiddag naar de apotheek om de pil te halen (vanaf 1/1 niet meer in de verzekering, nu nog wel!). Zegt die vrouw verbaasd terwijl ze in de computer kijkt "goh, zie dat u begin 2009 voor het laatst heeft gehaald" (voor een jaar krijg ik altijd). Toen ik zei dat ik tussendoor een kind heb gekregen moest ze wel lachen! Ik ben blij met mijn "nieuwe coupe". Niet veel bijzonders gedaan hoor, alleen een heel stuk eraf, wel 10 cm denk ik. Vriend vond het tekort, maar ik vind het wel weer even wat verzorgder staan. Ook zitten er highlights in. Ik kleur mijn haar altijd zelf, maar ik denk door alle hormnen pakte de kleur niet mooi meer vond ik. En dan kan je het maar even goed door een kapper laten doen. Ik heb een agenda en verjaardagskalender laten maken bij de hema, met allemaal foto's van Kim erin. Erg leuk! Gaan jullie nog iets leuks doen met de kerstdagen? Wij gaan heel orgineel naar mijn en zijn ouders om te gourmetten! Toch zal het voor ons allen anders zijn als alle andere jaren, nu hebben we gewoon een prachtig kindje! Liefs
nu al ongi??snel hoor...ik zit er op te wachten nu...het pruttelt wel...klein beetje bruin (al 4 dagen)..echt minimaal..maar zet niet door.
Dat is idd wel snel Ragazza je ongesteldheid...lekker hoor..is alles weer normaal! Ik was het drie weken geleden....maar ik ben natuurlijk al eind september bevallen....toen nog 5 weken moedermelk afgekolft...dus ik tel vanaf begin november.... Ook gelijk weer met de pil begonnen. Zijn net terug van de 1e keer CB...omdat Rick onder controle staat van de kinderarts hangt het CB er een beetje bij. Vandaag moesten we er heen voor de 2e ronde prikjes. Bij de eerste rond werd Rick, protocol, voor 24 uur opgenomen in het zhuis. Toen waren er gelukkig geen heftige reacties...dus ik ga uit van een hangdagje maar zonder gekkigheid. Mannetje ligt nu lekker te slapen. En we hebben vannacht weer lekker geslapen....langzamerhand ga ik proberen om over te gaan naar 5 flessen. 5x 150.... Rick weegt nu trouwens 5020 en is 56 cm lang. Meiden...allemaal een fijne kerst...geniet van jullie gezinnetje!
Voor jullie allemaal: EEN HEEEEEEELE FIJNE KERST GEWENST EN HEEL VEEL GELUK, LIEFDE EN GEZONDHEID IN HET NIEUWE JAAR! Met al die mooie baby's moet dat zeker gaan lukken! Het waren de wondertjes van oktober/november/december 2011! Misschien direct een leuke naam voor een nieuw topic, maar dan verkort?? Liefs Es
Ook namens mij: Hele fijne en gezellige kerstdagen en een heel liefdevol en gezond 2011!!!! Maar dat moet voor ons allemaal goed komen met onze wondertjes in ons leven! Je vergeet eind september er nog bij, dus dat wordt misschien wat lang? Iets van "eind 2010 mama's" of "de gelukkigste 2010 moeders"?
hey meiden ik kom jullie allemaal een hele fijne kerst wensen. ragazza.ik vind de laatste wel een mooie titel voor de mama's
Allemaal een fijne kerst gehad? Wij lekker gegeten bij onze ouders, gezellig maar op zich niet zo bijzonder alleen nu dat ons meiske erbij was! Hoe gaat het verder met alle moeders en wondertjes??? Volgens mij zijn jullie allemaal erg druk in de weer, het is zo stil hier... saai hoor !
Hoi allemaal... Hoe is het met jullie in deze drukke dagen Ik schaam me diep dat ik niet eerder wat gepost heb, zo af en toe heb ik wel snachts meegelezen, want het kleintje slaapt nog niet echt door. nu vaak wel 4 uurtjes ipv 3.. Ik geef nu half om half, fles en borst, ik had niet meer genoeg voeding, en dan de hele dag met een kleintje aan mijn borst was een beetje te veel van het goede, hij lijkt een beetje van slag, dus ligt veel op mijn arm, waardoor ik wat meer last van mijn rug en bekken krijg. Ik heb wel best veel gewerkt en hem toen bij zijn vader en mijn andere kinderen gebracht. Dat gaat prima, alleen snachts durft hij niet aan. Verder is hij naar het consultatiebureau geweest voor zijn prikjes, en meteen wegen en meten hij is nu 51,5 cm en 3840 gram, dat is gewoon bijna 2 kilo boven zijn geboortegewicht. hij is dus elke maand een kilo aangekomen. echt supergoed, ik ben heel trots op het kleintje, hij is ook nu echt uit maatje 44 gegroeid, en draagt dus eindelijk maatje 50 kleertjes. Hij heeft een klein beetje vet op zijn armen en benen, dus ziet hij er niet zo mager meer uit. Verder vindt hij het prachtig als ik liedjes zing, vooral rare hollandse liedjes, en als ik tegen hem praat met een overdreven surinaams accent. Dan kan hij heel veel lachen. Vinden jullie dat ook zo prachtig om te zien? die echte lachjes. Zijn jullie kleintjes ook zo lang achter elkaar wakker? Hier slaapt hij meestal om 00.30 en wordt hij wakker om 04.30 dan slaapt hij na zijn voeding verder tot 08.00 en is hij wakker zeker tot 11.00 en na die voeding slaapt hij wel weer, dan slaapt hij tot 15.00. voeding, en slapen tot 18.00 en daarna is hij gewoon de hele avond wakker, tot aan half 1 snachts. Best lang voor zo een klein mannetje denk ik dan xxxx Beccie
ha dames, omdat accu leeg is kom ik morgen ff uitgebreid reageren, nu ook weer etenstijd voor sofie! toot snel x miek
Haha! Iedereen is er maar druk mee volgens mij ja! Nou, hier wel ff weer een berichtje van mijn kant! Fijne kerstdagen gehad! 1 dag bij mijn ouders gegeten en de 2e kerstdag kwamen vrienden bij ons eten. Was erg gezellig! We hebben Timo ook voo rhet eerst achtergelaten bij de oppasdienst bij ons in de kerk, dat vond ik wel raar! Dat zijn namelijk vreemde mensen! Maar gelukkig ging het erg makkelijk, Timo lag lekker te slapen in de kinderwagen! TIMO HEEFT OOK ECHT GELACHEN! Vorige week donderdag was het voor de eerste keer echt goed! Hij was al wel een heel tijdje aan het 'oefenen', maar nu was die er echt! Vandaag was er zelfs een schaterlachje te horen haha! Zo, dat maakt ook echt alle minder leuke dingen echt goed! Hoe is het met jullie kindertjes?? Ragazza, ik vond de optie van jou naam ook ok! MrsMiami, hoe is t bij jullie dan? Lang niks meer gehoord!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/247136-de-gelukkigste-2010-moeders.html#post8823510 Ik heb 'm even aangemaakt, daar verder kletsen?