Hallo allemaal, daar ben ik weer, sorry hoor... Donderdag een echo gehad bij de fertiliteitsarts. Ennnnn..... Alles helemaal goed! Precies 7 weken en vier dagen, dat klopte precies! je zag het hartje kloppen en toen zette ze tot onze verbazing het geluid aan en konden we het hartje horen! Dat had ik niet verwacht, wat mooi zeg, ongelofelijk! Hierna mogen we naar onze huisarts voor de verdere zwangerschap. Ik was zo bang dat er iets mis zou zijn, niet normaal. Pfff, wat een stress zeg... Maar nu alles goed blijkt kan ik weer diep ademhalen en stukje bij beetje meer genieten en geloven dat het nu dan toch écht gaat gebeuren voor ons! Welkom nieuwe eind-november-zwangeren!Gaat alles goed tot nu toe bij jullie? Ik zal zo even teruglezen voor de rest, volgens mij zijn er meer echo's geweest deze week. Ik hoop dat alles bij jullie net zo fantastisch was. xx
Hooooooi! Ik ben me hier helemaal vergeten te melden na de intake en echo van afgelopen dinsdag... Met de frummel was alles goed, voor zover dat natuurlijk te zien was. Groei klopte ongeveer met de zwangerschapsduur en we zagen een piepklein knipperlichtje. Maar een paar dagen later belde de vlos, dat mijn schildklierwaarde te hoog bleek te zijn en dat ze me meteen donderdag 22 april ingepland heeft bij de gynaecoloog. Waaaaaaaaaah... Ik wil niet naar 't ziekenhuis! Maar 't is voor een goed doel... Nu maar hopen dat het met hormoonpreparaten (google-de-google) te doen is en ik gewoon bij de verloskundigenpraktijk mag blijven. Dusss... Oja, bij deze laat ik weten dat mijn alterego happyhippo geen berichten meer komt posten! Hihi...
Miekie: 33 jaar- Zuid Holland- 3e kindje- uitgerekend op 19/11 - 22/4 2e echo Pio: 30 jaar - Den Bosch- 1e kindje -uitgerekend op 20/11 - 14/4 echo ziekenhuis en 20/4 afspraak bij VK Mick76: 33 jaar - Zuid Holland - 1e kindje - uitgerekend op 22/11 -15/4 eerste intake bij VK Linnie1985: 24 jaar - Rotterdam - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - 13/4 intake - 8/5 eerste echo Ragazza: 29 jaar - Amersfoort - 1e kindje - uitgerekend op 27/11 - 13/4 intake bij vk ramoontjjuh82-27 jaar-Drenthe-2de kindje-uitgerekend op 27/11- 12/4 afspraak bij de gyn ivm sectio. Linda123:22 jaar- Noord- Holland- 1e kindje- Uitgerekend op 27/11- 11/4 intake bij vk fuJ: 25 jaar - ??? - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 6/4 echo bij gyn nelly: 30 jaar - Noord-Brabant - 3e kindje - uitgerekend op 28/11 - 22/4 1e afspraak gyn 10/5 termijnecho vk 25/5 controle vk kleuterjuffie: 27 jaar - Utrecht - 1e kindje - uitgerekend op 28/11- 16/4 intake en echo VK Minke12: 27 jaar - Waddeneilanden - 1e kindje - uitgerekend op 28/11 - 15/4 1e echo bij FA Miekje28 - 28 jaar - prov. Zeeland - 1e kindje - uitgerekend op 30/11 - 20/4 afspraak bij vk Es85: 24 jaar - Overijssel - 1e kindje - uitgerekend eind november - 13/4 intake en echo VK
Oja, we hebben het afgelopen dinsdag meteen aan mijn ouders en broertje verteld. Bij Kruidvat hadden ze een paar weken geleden servies van Sesamstraat en toen had ik drie setjes gekocht. Die had ik aan mijn moeder gegeven "voor al je oppaskindjes"... Ze past twee dagen op mijn twee dochtertjes en je had die ogen moeten zien toen het kwartje viel. Geweldig! Opa had ook meteen een grijns van oor tot oor op zijn gezicht. Wat was ik opgelucht dat we oprecht enthousiaste reacties kregen. Pfoe... Morgen gaan we naar schoonouders en ik zie echt tegen schoonmoeders reactie op. Bij onze andere zwangerschappen reageerde ze niet positief (laten we het daar nu maar even bij houden). En straks hebben we drie kindjes onder de drie jaar... Ik zie de bui al hangen... Maar goed. Niet vertellen is ook zoiets he... En nu ga ik teruglezen.
Hallo Nelly, gefeliciteerd met de goede echo. Hoezo zouden je schoonouders nou niet blij zijn? Ik kan me maar een paar schrijnende gevallen voorstellen dat ouders (grootouders) niet blij zouden zijn met een kleinkind, toch? Of ben ik dat weer, op mijn grote roze wolk? Wel fijn dat je ouders weer genoten van het nieuws! xx
Nou, schoonouders is een verhaal apart. Schoonpa is echt een lieve schat, maar schoonma... *zucht* We vertelden onze eerste zwangerschap een paar weken voor onze bruiloft. Met ons trouwen waren we een dikke 9 weken zwanger. Schoonpa kreeg meteen pretoogjes, maar schoonma wist er met moeite een felicitatie uit te persen. Hoe moeten we dat dan wel niet allemaal betalen... Bruiloft over een paar weken, net een huis gebouwd... Zo ontzettend materialistisch, bah. Haar reactie op onze tweede zwangerschap was ook echt niet leuk. Schoonpa had wederom eerlijke pretoogjes, wat een lieve man is het toch. Schoonma's eerste reactie was "ow, nog eerder dan [naam schoonzus]". Schoonzus vertelde namelijk al maanden iedere keer in geuren en kleuren dat ze toch weer ongesteld was geworden. Ja, nou leuk, dat jullie bezig zijn voor een kindje, maar hou die details a.u.b. voor je! Pas toen we vertrokken en onze oudste in de autostoel aan het zetten waren, feliciteerde ze ons "ow, we zijn jullie helemaal vergeten te feliciteren". Dusss... Tot zover zwangerschappen en schoonfamilie. Naja, met name schoonmoeder dan. Ik ben benieuwd morgen. Schoonvader was donderdag jarig en heeft van onze meiden beschilderde fotolijstjes met foto's gekregen. Ons plan was om met een excuus (klein kadootje nog vergeten) zondag terug te gaan en dan onze zwangerschap bekend te maken met een derde fotolijstje met echofoto. We wilden dat niet op zijn verjaardag doen, omdat het dan toch al erg druk is voor hem (Alzheimer) en omdat we tot de 12 weken echo alleen willen dat onze ouders weten dat we zwanger zijn. Maar nu hebben we echt een excuus. Donderdag gingen we al weg met zo'n gevoel van we vergeten iets... Thuis aangekomen bleek dat dus de babyfoon en wat slaapspulletjes van de jongste. Geluk bij een ongeluk dus! Haha, ik zat net te denken als schoonma reageert met iets van "nu alweer zwanger" dat ik haar dan antwoord "ja, we gaan net zolang door tot je normaal/positief reageert!" Haha, maar dat durf ik dus eeeeeeeecht niet. We zullen zien...
@Es85: "vervelend" dat je nog een echo moet... Bij de intake heeft de vlos bij mij een stuk of zeven buisjes bloed afgenomen. Naast de standaard dingen (bloedgroep, HIV, geslachtsziektes, ehm... nog iets) is er bij mij ook geprikt voor glucose (BMI > 27), ijzer (3e zwangerschap kort op elkaar) en schildklier (extra check naast die van de huisarts). @kleuterjuffie: pfff, wat raar dat ze de echo en de intake apart van elkaar hebben? Of is dat niet in dezelfde praktijk? Fijn dat alles goed is! @meisje26: mijn oudste dochter is 8 dagen jonger! Is die van jou ook zo "heerlijk" aan het puberen? Wauw, het hartje ook al horen kloppen van de beeb... @miekej28: he, meid, die onzekerheid. Lucht maar lekker je hart! Wanneer heb je de echo? En ik wil je niet verder onzeker maken, maar er staat me iets van bij dat paardrijden niet zo goed is tijdens de zwangerschap. Maar dat kan goed zijn dat dat pas verder in de zwangerschap is. @miekiee: ook een derde kindje. Spannend weer he! @Minke12: ooooow, wat fijn dat alles goed is jullie gewoon naar de huisarts mogen! Wauw, en het hartje gehoord... Ik wil ooooook! @Pio: fijn dat alles goed was! En inderdaad schrikken van die tweede vruchtzak... @Ragazza: die pakketten van de vlos heb ik lekker daar gelaten. Ik heb er met de vorige zwangerschap ook al niets meer mee gedaan. Een lage bloeddruk is toch niet zo'n probleem? @ramoontjuh82: heerlijk, die goed echo's! @borsten: hier helaas geen verandering... Bij mijn eerste zwangerschap wel. Ik was helemaal blij met mijn B-cup! Die heb ik gelukkig wel mogen houden, hihi. Alleen nu gebeurt er niets of merk ik niets van groei, want ik geef nog borstvoeding. @buik: hm... dat zal wel even duren voor die groeit. 'k Heb aardig wat reserves en mijn baarmoeder ligt dicht tegen mijn rug aan. Maar ik heb wel die heerlijke ballonnen in mijn buik... Grmbl... @combinatietest doen wij niet. Die hebben we bij onze meiden toen ook niet laten doen. Geen afwijkingen in de familie. We doen wel de 20 weken echo. Natuurlijk leuk om die uk te zien, maar het blijft wel een medische echo he. En nu lekker wat drinken, bankhangen en naar bed! Weltrusten!
Was het maar zo'n feest...ik mocht dit weekend werken...dus weinig, zeer weinig zon gezien8) Verder gaat alles prima, vanmiddag een paar uurtjes vrij genomen en ff heerlijk liggen pitten! Dat is nieuw voor mij...gewoon 2 uur overdag geslapen.. Maar kan er nu ook weer helemaal tegenaan en morgen ook vrij...eigenlijk een soort van weekend(je) Verder is het hier gewoon afwachten tot 10 mei..dan pas de eerste echo. Dan ben ik 12 weken....vind dat wel lang wachten hoor. Hoe is het met de rest van de meiden? Liefs Mick
Mick, 12 weken, das nog langer dan ik! Ik mag met 11 weken en dat vind ik al lang duren! Hier vandaag een rot dag!! Ik had vanmorgen m'n theorie examen en ben gezakt met 1 foutje te veel. Echt heel erg balen! Ik wil zo graag m'n rijbewijs hebben voordat het beebje komt. Liever nog voordat ik hoogzwanger ben. 14 mei mag ik pas opnieuw.
Hallo daar, @Linnie: wat naar, ik ben ook de 1e keer voor m'n theorie (praktijk ook trouwens) gezakt, en ik rij nu als een tierelier, haha! Dus het komt vast goed. 14 mei si best laat, toch? Meestal mag je toch redelijk snel weer dacht ik... Maar ja, ik zit hier in het hoge noorden, misschien maakt dat verschil? Komt vast goed allemaal. @Mick; lekker zeg, even relaxen, ik heb dat ook nodig hoor. Ik ben gisteren gaan shoppen met een vriendin, maar ben dan ook bekaf. Heb die twee dagen vrij echt nodig om bij te tanken. @ Nelly; hier een D-cup, en maatje 36, dus dat valt wel op. Ook mijn buik zet verschrikkelijk uit, niet normaal toch met 8 weken? Volgens de fertiliteitsarts kan het heel goed, de één heeft dat sneller dan de ander, maar ik had dit niet verwacht. Ik ben gaan shoppen om nieuwe kleren te kopen, want ik kan bijna niks meer aan... In ieder geval niet zonder dat opvalt dat ik zwanger ben. Wat naar van je schoonmoeder zeg. Zal voor je man ook wel moeilijk zijn denk ik. Wel leuk dat je schoonvader wel enthousiast is, dat compenseert de boel dan weer een beetje, toch? Bij ons is het bij beide families het eerste kleinkind, dus alles is hier heel enthousiast. Mede door onze achtergrond natuurlijk, dat hebben we op den duur natuurlijk wel verteld. @Pio; wat doen ze nu met zoiets, zo'n tweede vruchtzak? Kunnen ze die weghalen of blijft die gewoon zitten? Wel schrikken zeker?? Bij mij is trouwens helemaal geen bloed o.i.d. afgenomen. Zou dat bij mij bij de huisarts gaan gebeuren? Hoe is het met de rest? Geen bericht is goed bericht hoop ik? xx
Hey meiden, Hier gaat het wel goed opzich. S'Morgens heb ik moeite om op gang te komen. Ik moet eerst wat eten voordat ik op kan staan. Ik had dat bij mijn zoontje niet zo erg. s'avonds heb ik juist zin in eten. Alsik de hele dag door eet gaat het goed. Hebben de meeste meiden allemaal al een echo gehad? Wij hebben vrijdag weer een echo vind het wel heel erg spannend weer. Vrijdag gaan we een weekendje weg ik hoop dan dat ik me wel wat beter voel.
Hey ladies, Ik heb toch volgende week woensdag al een eerste echo ipv in week 12.. Komt doordat we hebben aangegeven dat we de combinatietest willen doen, dus dan willen ze eerder zeker zijn van de termijn van mijn zwangerschap... @ Minke; Ik moet trouwens wel bloed geven....dat gaat via de verloskundige maar op de prikpost...dus daar mag ik mij een dezer dagen melden. Bij de verloskundige praktijk een vaste procedure. Fijne dag verder allemaal!
Goeiemorgen! Zo, ik heb even lekker bijgelezen! Ik ben afgelopen dagen erg druk geweest en zooooo moe dat ik bijna alle vrije uurtjes op mijn bedje heb gelegen! Uit mijn bloeduitslagen (4 buisjes afgenomen tijdens mijn intake bij de vk) is gebleken dat ik veel te weinig vitamine d heb... krijg nu 60 dagen grote kauwtabletten. Het kan dus zijn dat ik hierdoor zo moe ben. Maar alles was verder goed, dus dat is wel fijn! Ik heb echt al een buikje! Kan ook al een aantal broeken niet meer aan! Die heb ik maar weggelegd, voor volgend jaar weer! Nu zijn dat natuurlijk mijn darmen, want ik heb echt zulke obstipatie problemen!!!! Iemand tips? Want zemelen, roosvisee, activa helpt allemaal niks! Ik ben blij als ik om de 3 dagen naar het tiolet kan en dan is het ook nog is een heeeele bevalling (haha denk dat het zo voelt!) Fijne dag allemaal!!!
He dames, Ben ook ff niet geweest,erg druk gehad... Inmiddels intake achter de rug,was leuke vk, dus erg fijn,combi test doe ik niet,kindje met down s net zo welkom als een ander kindje! heb 7 mei m'n 1ste echo,kon wel paar dagen eerder,maar ja dan zit manlief nog midden in t land,en da's niet handig want wil hem er wel bij Verder ben k nu precies 10 weken,en ga er langzaam aan steeds wat bewuster meer van genieten! m'n buik s nog centraler aan t worden dan vorige week, broeken zitten ook niet allemaal even lekker meer...maar wil pas na de echo om positie kleren... @ragazza heb zelf spastische darm dus let ik ook heel goed op m'n stoelgang, wat bij mij goed helpt is lepel lijnzaad door beetje (vruchten) yoghurt en dat 's ochtend op eten,kan geen kwaad als je zwanger bent, en is gewoon in super te koop van zonnatura! Verder drink k nu ook vifit, zit ook zo'n darmbacterie in die goed voor je is, en daarmee red ik het tot nu toe,maar zodra k meer last krijg ga ik gelijk aan de lijnzaad..misschien iets om te proberen?? Iedereen alvast fijn weekend!Mag zelf 3 avonden gaan werken,dus zal zo om zijn x miek
hey dames, ben vanmiddag ook voor het eerst bij de verloskundige geweest.had om 13/:30 een afspraak en was pas om 15:45 thuis! we hebben het over vele dingen gehad.....combinatietest doe ik ook niet,maar ik krijg wel veel controle's!zo en zo om de drie weken totdat ik de baby gevoeld heb,dan ben ik ook wat zekerder! het hartje klopte netjes...en alleen de data veranderen ...maar ik hou het maar op 19 november...nu stond er weer 17 november...nou dat zou al 4 dagen vroeger zijn dan ik dacht!dus hou het dan maar op die oude! zoooo ben weer helemaal opgelucht!
He dames, even kort, ben erg misselijk... Ik krijg mijn broeken ook niet meer aan, heb echt een heel dikke buik. Mijn man zegt dat als ik niet oppas dat iedereen het ziet. Maar ja, dat zien we dan wel weer. Ik heb allemaal langere wijde dingen gekocht, dan valt alles niet zo op. Ook mijn borsten zijn enorm, maar ik verrek het om nog grotere bh's te kopen. Fijn dat iedereen tot nu toe goed bericht heeft, laten we hopen (en ervan uitgaan) dat dat lekker zo blijft. @ Ragazza: krijg jij die pillen wel weg? Ik weet niet hoe ik die mama-vitamines weg moet krijgen, ik kokhals ze allemaal weer uit... En spastische darmen, tja, dat heb ik ook altijd gehad. Ik kon op de havo jarenlang nooit het eerste uur naar school omdat ik dan altijd nog zo beroerd was. Toen ik 22 was is mijn blindedarm eruit gehaald en sindsdien heb ik nergens meer last van. Bleek dat ie verkleefd was in al die jaren aan mijn gewone darmen... Wat een ellende, als ik dat eerder had geweten, pfff... Nou, ik ga weer lekker liggen, wou toch even bijlezen! xx tot gauw
@Miekie: wat fijn dat het gesprek goed is gegaan en je je weer fijn voelt! Fijn idee dat je lekker vaak mag komen! @Minke12: Wat vervelend dat je zo misselijk bent! Gaat het wel met werken enzo? Ik krijg nu kauwtabletten en mag geen multivitamines slikken omdat ik dan weer teveel vit.d binnen krijg. Sinds we zwanger zijn eten we wel echt super gezond en veel fruit. Morgen naar een vriendinnetje die 3 weken verder is dan mij... lekker kletsebetsen over het zwangeren! Liefs, Ragazza
Hier even een snel upje, want mijn moeder komt me zo halen om te gaan shoppen. Zondag hebben wij schoonouders op de hoogte gebracht van onze zwangerschap en we kregen meteen een normale leuke reactie. Daar stond ik wel even van te kijken... Schoonvader had voor zijn verjaardag vorige week donderdag beschilderde fotolijstjes met foto's van de kids gekregen en afgelopen zondag nog één beschilderd fotolijstje met daarin de echofoto en een felicitatie. Echt fijn dat we een normale reactie kregen. Gisteren zijn we voor het eerst naar de gynaecoloog geweest, maar ze heeft me weinig nieuwe dingen kunnen vertellen i.v.m. mijn afwijkende schildklierwaarden. Die waren net niet erg genoeg om met medicijnen te beginnen. Wel weer een echo gehad, doet ze standaard bij iedere afspraak. Wat groeit dat boontje toch hard in een dikke week! Nog een keer bloed laten prikken voor antistoffen en volgende week naar de internist. Misschien wil die me wel aan medicijnen laten beginnen, want volgens mij (en diverse sites over schildklier) zijn mijn schildklierwaarden toch echt wel de moeite om met medicatie te beginnen. Voor zover ik begrijp is het ergste wat kan gebeuren, dat de hersenontwikkeling niet goed verloopt. En de schildklier van de baby kan erg groot worden, wat problemen kan geven bij de geboorte. Maar de kans op een miskraam is nu flink verkleind, omdat het hartje al goed klopte. Maar goed, even afwachten dus wat de internist ervan vindt volgende week. Eigenlijk wil ik het niet, maar toch hoop ik dat ik medicatie krijg. Ik wil dat de kleine zo min mogelijk risico loopt en ik wil van die enorme vermoeidheid af... Oh, ik hoor een auto. Doei!