eind november, waar warm?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door brenjomi, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben aan het zoeken om half-eind november een week weg te gaan. (vanaf 16november tot 30november)
    nu wilde ik eigenlijk naar centerparcs in engeland, maar dat kost al gauw rond de 1000euro met overtocht en enzo nu zei mijn vriend daarnet: voor dat geld kunnen we ook verder weg.
    nu wil ik gaan zoeken maar waar is het nog lekker die tijd? niet te ver vliegen. en is het leuk met een kleintje van 13maanden?
    alvast bedankt.

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    wij zijn pas wezen vragen bij het reisbureau en de 2 warme oorden in de winter. egypte en canarische eilanden

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ja ik zat ook bij egypte te kijken, waar is dan leuk om naartoe te gaan (heb er echt geen verstand van, ben nog nooit op vakantie geweest naar zoiets:))

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Australie,maar helaas te ver vliegen...

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Dominicaanse Republiek maar is misschien te ver vliegen. Hoeveel uur mag de vliegreis max. duren???

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    liefst niet al te lang, want ik heb nog maar 1keer gevlogen en ben geen held met vliegen:p en leah is dan nog maar 13maanden
    egypte was ongeveer 5uur zag ik? dat vind ik wel te doen.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Egypte is leuker dan de Canarische Eilanden vind ik...

Als je naar Egypte gaat, zou ik naar Sharm el Sheik gaan... echt super! Deze winter ga ik er ook heen met mn kleine (die dan overigens ook zo'n 13 maanden is :) )

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    we gaan naar engeland:D niet warm, maar wel al in de kerstsfeer.
    ik hoop dat we voglend jaar ergens warmer op vakantie gaan, we zullen zien;)

9. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik vind zelf canarische eilanden leuker als egypte (mits je een nijlcruise gaat maken, die staat echt hoog aan mijn verlanglijstje)

Wij gaan zelf eind november naar Fuerta Fentura. We hebben een 2 kamer bungalowtje, dus Milan heeft zijn eigen kamer en we hebben een keukentje erin. Het is een groot erg park met veel zwembaden en veel te doen voor de kids. Strand is op loopafstand. Het is een rustig eiland, maar voor ons nu ideaal, omdat ik zwanger ben en toch geen lange tochten kan en wil maken.

Egypte zou ik pas doen als de kinderen groter zijn. Egypte is een schitterend land! Veel bezienswaardigheden (op de juiste plekken), maar dat is voor kinderen niet zo leuk. Lijkt mij.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Als je naar Egypte gaat, pas op de 'vloek van de Farao'.
    (reizigersdiarree).
    Dit komt veel voor (uitzonderlijk veel) bij westerlingen die naar Egypte op vakantie gaan....

11. LovelyDK

Ben zelf meerder keren in egypte geweest en van bovenstaande nooit last gehad, denk dat je daar zelf ook gewoon op moet letten!

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    @LovelyDK: tuurlijk is het iets wat je voor een groot deel zelf in de hand hebt. Toch blijft het een zeer veel voorkomend iets, zelfs als je rekening houdt met;
    - geen water drinken
    - geen rauwkost (kan met kraanwater schoongemaakt zijn)
    - geen ijsblokjes (tenzij zeker dat het van bronwater gemaakt is)
    - goede zonbescherming
    - etc.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Met geen water drinken bedoel ik natuurlijk kraanwater....

14. lidi

lidi Lid

10 dec 2007
    82
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverleenster
    Ik ben zelf in Egypte geweest maar zou er met een kleintje nooit naar toe gaan!!!! 4 op de 5 volwassenen krijgt last van diarree, laat staan een kleintje, die er bovendien veel eerder echt last van kan krijgen (denk aan uitdrogen). Ga ergens naar toe waar de hygiene standaard wat hoger is met je kleintje , is mijn dringende advies!
    En nee, 'we zitten in een 5* all-incl oord" wil daarin verder niks zeggen....... De zee is te zout voor de kleine, in de zwembaden zit vaak veel te veel of juist te weinig chloor....... nie doen.....
    Fijne vakantie :)

15. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Wij gaan half december naar Egypte. Naomi krijgt gewoon nog haar flesvoeding dus hoef me geen zorgen te maken dat ze ziek wordt van het eten van daar. Ook mijn eigen pakken water gaan gewoon mee.

Wij gaan naar een 5* sterren resort en we zullen het wel zien. Ik ben twee keer eerder naar Egypte geweest en vond het een heerlijk land. 1x heb ik wat last gehad van mijn darmen maar de tweede keer niet. Je moet gewoon opletten, maar dat moet je in elk land vind ik.

16. LovelyDK

Is zeker zo Sam! Waar in egypte ga je heen? Wij gaan rond die tijd naar sharm el sheikh.. Ook een 5sterren resort! Overigens zou ik zelf niet de pakken water meenemen, die kan je daar ook kopen...

17. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    We gaan naar Hurgarda. We zijn twee keer in Sharm el Sheikh geweest nu wilde we wat anders.

Ja ik neem iets aan water mee. Ik gebruik altijd bar le duc voor haar. Ik kijk wel even!

Lekker he om nog even naar de zon te gaan.

Deel Deze Pagina