Hai meiden! Na 15 jaar de pil te hebben geslikt (microgrinon 30/50) ben ik eind okt hiermee gestopt omdat mijn vriend en ik aan een 1e kindje willen beginnen. Nu is mijn cyclus alleen 1 groot drama ..Ik kan het gewoon niet meer volgen en hier baal ik van, ik heb geen flauw idee wanneer mijn eisprong dan ook is. 2 nov "normaal" ongesteld geweest dit omdat dit mijn stopweek was dus was niet natuurlijke ongesteldheid. 19 dagen later op 21 nov verloor ik wat helder bloed en die week wat bruin gepruttel, op vrijdag 27 nov weer wat helder bloed maar heel de week niks van tampon of wat dan ook hoeven gebruiken omdat het amper wat was..Zaterdag 5 december tot aan vandaag (!!!!), dus 10 dagen al..weer bruin gepruttel en wat bloed verlies..ene dag meer dan andere...Ik volg het echt niet meer. Zijn er nog meer meiden die hier last van hebben?
Hallo Naat, Ik heb ook bruinverlies gehad in mijn eerste natuurlijke cyclus. ben 11 september gestopt met de pil en zoals altijd werd ik 3 dagen daarna ongesteld dus 14 sept, ik had toen 5 oktober rood bloedverlies heel weinig en 14 en 27 bruin bloedverlies en dat bleef dan ook een paar dagen door gaan steeds een beetje en na 72 dagen werd ik ongesteld op 26-10. Je lichaam moet heel erg ontpillen en dan bruinverlies kan oud bloed zijn dus eigenlijk niks om je zorgen over te maken. Succes
Hoi naat28, Ik snap helemaal jou verhaal. Ik ben 2 juni gestopt met de pil. 7 juni werd ik ongi, toen 4 augustus. Daarna heb ik 4 maanden moeten wachten en werd ik 8 november weer ongi. In de tussen tijd naar de dokter geweest. Bloed geprikt, ik was niet zwanger. Bloedwaardes waren goed. Ik had nu 6 december weer ongi moeten worden. Maar weer niks. Ik hoop morgen op een posi test. Anders ga ik maar weer naar de dokter. Word er gek van. Snap niks meer van mijn hele cyclus. We klussen om de dag op hoop van zegen. Ik weet het niet meer, Groetjes Joo
Hoe lullig het ook klinkt; "blij" te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem! Joo, misschien zou ik dan nog liever in jouw schoenen staan, je hebt misschien nog ergens de hoop dat je zwanger bent omdat je niet ongi wordt...hoewel, dat is ook niks he, zolang niet ongesteld en dan negatieve test. Ik weet in ieder geval zeker dat ik niet zwanger ben met al dat bruin gepruttel en soms bloedverlies...Ik vraag me ook serieus af of ik nu wel ongi ben?? Ik klus dus weinig af omdat dat niet bepaald fris is, vorige week 2x geklust maar dat eindigde in een bloedbed (sorrie voor het vieze praatje). Ik baal hier echt van. Het is zo wisselvallend, ene dag heb ik pijn in onderbuik en rug en andere dag voel ik niks..... Ik weet het dus ook niet meer....misschien toch inderdaad maar om de dag klussen en maar veel beddengoed wassen. Liefs, Naat
He Naat, Wat vervelend voor je!! Ik wens je veel succes. Hopen dat alles snel weer onder controle is. Groetjes Joo
misschien is het gezellig/ondersteunend om een beetje via dit topic op de hoogte te blijven over elkaar? Ik hoop dat je test positief is!
He Naat, zou dit toch niet je menstruatie zijn. Ik ben in september gestopt en had mijn 1e natuurlijke menstruatie na 5 weken met veel dagen bruinverlies (4 dagen voor helder bloedverlies). Daarna weer 2x ongesteld geweest en toen was het bruinverlies maar minimaal. Misschien toch de 1e keer een grote schoonmaak ofzo. Wel raar dat bloedbad bij het vrijen?? Ik had geen bad maar wel heel een klein beetje bloedverlies na het vrijen, maar alleen de 1e maand. Wacht het even af en misschien kun je ovulatietesten gaan doen over een paar dagen, dan weet je in elk geval of en wanneer je je ovulatie hebt en zou je volgende menstruatie ongeveer 2 weken daarna moeten plaatsvinden (of nog beter niet natuurlijk) Succes!!
Ik heb geen flauw idee of dit mijn menstruatie is, ik ga er eigenlijk wel vanuit, maar dan blijft het wel erg lang aanhouden..zit nu op dag 10 van bloedverlies en gepruttel..het begon 5 dec. Op 21 nov begon ook bloedverllies, die week gepruttel en die vrijdag helder bloedverlies, toen niks...nah ik snap er niks van...als ik 2 weken na mn ovulatie ongi hoor te worden dan heb ik geen ovulatie want voor me gevoel ben ik om de 2 weken ongi
hey hallo, bij mij ging het in het begin heel goed. Was zo blij dat het mij bespaard was gebleven. Alleen nou werd ik ineens na 17 dagen ongesteld. Maar ook zo dat je tussen door ging bloeden zeg maar. Dus nu weet ik het ook niet meer zo goed. Nu klussen we maar gewoon vaker Maar het is wel kei vervelend. succes
Wat een fijn topic!! Eindelijk meiden die weten hoe ik me voel en hetzelfde meemaken.. is inderdaad erg fijn!! Ik heb op mijn eerste natuurlijk menstruatie 65dagen moeten wachten, volgens na 17dagen begon ik weer met wat bloed/bruinverlies.. was niet erg veel maar wel 7dagen lang. Nu inmiddels zit ik ook al weer op dag 27 en heb ik ook af en toe wat bloedverlies.. denk elke keer nu ga ik ongi worden, maar uiteindelijk breekt het niet door!! Heel vervelend.. ik snap er totaal geen bal weer van... laatstaan dat ik weet wanneer mijn eisprong is. Ik heb me er dus maar even bijneergelegd, dat het voorlopig nog even onduidelijk blijf.. Wij vrijen gewoon lekker en wanneer we zin hebben.. en verder wachten we af!! Ik heb zoiets er gebeurd van alles en blijkbaar moet mijn cyclus gewoon nog zo'n draai vinden (ik heb ook 14jaar de pil geslikt).. En tja dat kan wel een jaartje duren voordat deze 'normaal' zal zijn!! De huisarts zei dat ook al.. dus we hebben maar gewoon geduld (trouwens niet mijn sterkte kant, maar ja er zit helaas niets anders op).. Ik heb trouwens liever dat ik iets merk er wat gebeurd dan dat er helemaal geen bloed/bruinverlies is... Verder blijven mijn zwangerschapstesten ook negatief.. iedereen succes en ik klets gezellig mee!! Hopelijk hebben we snel een 'normale' cyclus
Hey Naat28, Lees net je verhaal, erg vervelend. Ik heb zelf ook een soort gelijke ervaring. Mijn vriend en ik zijn begin mei gestopt met de pil, vanwege onze kinderwens, met de gedachte om ook ongesteld te worden dit was ook wel het geval, maar dat was het dan ook... Begin juni ben ik naar de arts geweest en heb ik een hormoonkuur voorgeschreven gekregen waarop ik netjes vol menstrueerde, maar ook dat was het dan... Op de dag van vandaag ben ik nog niet ongesteld geworden en de arts twijfeld en vertrouwd het niet, dus ben ik doorgestuurd samen met mijn vriend voor onderzoek gynocologie.... de arts vertelde mij ook dat je nooit langer als 14 jaar aan de pil moet beginnen, omdat je lichaam dan op een soort automatische piloot schakeld en dus niet weet wat je lichaam moet doen als je ineens stopt. Veel suc6 naat28 kan me erg voorstellen dat je je hier hopeloos door gaat voelen grtz Typje
Lientjelove! Toch fijn he als je zo leest dat je niet alleen in ut schuitje zit...ik word met de dag hopelozer ...vanochtend weeeer wat bruin gepruttel..word er gewoon gek van! Dit is dag 11 op een rij dat of ik bruin pruttel of bloed verlies en het is inderdaad helemaal niet veel maar toch...Ik weet ook gewoon niet of dit wel mijn menstruatie is jah of te nee...en ik ben dus net zo ongeduldig als jou!! Ik weet dat ik gewoon geduld moet hebben en dat na 14,5 jaar de pil slikken mijn lichaam waarschijnlijk weer zal moeten wennen maar toch.....begin me ook gelijk af te vragen of er wat mis zal zijn.....las gisteren op een site dat als je cyclus minder is dan 21 dagen je geen eisprong hebt...ben bang dat dat bij mij het geval is (als ik dit dan als menstruatie zou beschouwen)..vervelend allemaal. Ik blijf ook last houden van mijn onderrug..dit had ik altijd wanneer ik ongi was.... We houden moed...X
@naat28.. Ik denk ook dat je moet oppassen dat je niet te veel gaat lezen en jezelf bang gaat maken.. dat heb ik ook een poosje gedaan! Het zegt soms ook nog helemaal niets en ieder lichaam is anders.. en dat van de eisprong zal wel mee vallen!! Een collega van mij was al 1jaar niet ongesteld geweest, maar was toen wel opeens zwanger.. dus er blijft altijd hoop en dat moeten we ook gewoon houden. Ik heb ook snel de neiging om me er druk om te maken, maar ja dat heeft helemaal geen zin.. En er gebeurd in ieder geval wat met ons lijf en dus moeten we rustig afwachten.. succes!!!
Hallo, Ook ik kamp met het zelfde "probleem". Ben begin oktober gestiopt met de pil, toen gewoon na 5 dagen ongesteld geworden. daarna had ik een cyslus van 24 dagen waarbij ik minder ongi was als voorhene toen ik de pil slikte. nu is het maar weer afwachten wanneer ik ongi wordt ( al hoop ik natuurlijk van niet), maar een cyclus van 24 dagen is het dit keer in ieder geval niet, want dan was het gisteren raak geweest wat betreft de ongesteldheid. maar ik wordt hier wel moe van en frustrerend vind ik het. zo weet ik ook totaal niet wanneer mijn eisprong is, want de cyclus is onregelmatig dus. wat doen jullie nu dames? gewoon maar om de dag klussen en maar zien??? groetjes sannie1981