eind rijden met baby 8 maanden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanDdjim, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    hallo

wij willen dit weekend voor het eerst nar mijn broer en zusje toe gaan. maar die wonen best ver weg. we moeten dan twee uur rijden. is dit wel te doen met een ventje van 8 maanden? en hoe kan ik dat het beste aanpakken. hij wil niet meer in de maxi cosi dus zit hij is de auto stoel, maar kan dit ook wel dat hele eind? is het niet vervelend voor hem om zo lang in de auto te moeten zitten?
    en daar heeft er ook niemand een bedje dus kan hij ook niet in een bed slapen. ik neem wel de maxi cosi mee voor de zekerheid want dan slaapt hij ook wel eens even in. ik vind het best moeilijk wat te doen , en zie er heel erg tegenop. wie heeft raad

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Heb je geen campingbedje dan om mee te nemen?
    Verder denk ik op zich wel dat het moet gaan om zo lang met hem te rijden. Misschien na een uur ff een stop inlassen zodat hij even uit de auto kan.

3. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Maak je geen zorgen. De meeste kinderen vinden auto rijden heerlijk. Mijn zoontje zit vanaf 7 maanden al in een autostoel, omdat de maxicosi echt een drama was. Als ze echt moe zijn slapen ze wel. Je kan de autostoel ook zo ver mogelijk kantelen, zodat je kindje toch een beetje ligt.

Heb je geen campingbedje dat je mee kan nemen zodat je kindje toch even kan slapen?

Succes ermee!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zie eerlijk gezegd niet waar je je zo druk om maakt voor een autoritje met een baby van (al) 8 maanden. :( Twee uurtjes is zo voorbij, meestal slapen baby's trouwens wel in de auto en anders is het handig om te vertrekken rond dutjes tijd. Wij moeten ook altijd twee uur rijden naar mijn schoonouders en doen dit bijna elke week met peuter en baby van 9 maanden! :) Ik zou inderdaad een campingbedje kopen/lenen, (die hebben ze al vanaf EUR 30,- bij Prenatal) dan is dat probleem ook opgelost.

Ik schrik er trouwens wel van te lezen dat jullie baby's van 7/8 maanden al niet meer in de Maxi Cosi laten zitten. :( Dit is zoveel gevaarlijker bij een ongeluk, mijn meisje laat ik er echt inzitten totdat ze er echt niet meer in past.......

Veel plezier en succes!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn toen mijn dochter 6 maanden was, naar roosendaal gereden, voor ons zo'n en en half uur.
    Toen heeft ze bijna de hele rit geslapen.
    Onlangs zijn we weer die kant op gegaan, en mevrouw sliep pas toen we er net waren....niet echt fijn dus.
    Ze wil nu sowieso niet meer slapen in de auto...

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je moet een kind niet dag in dag uit in een maxi cosi stoppen, maar een keertje voor een langere autoreis is prima hoor! Wij zijn met dochter van 7 mnd op vakantie geweest (6,5 tot 7 uur rijden). Was voor een vakantie ook te doen.

Wij gingen met dochter van 2 mnd al weleens naar de andere kant van het land, ook al snel 1,5 tot 2 uur rijden.

Ik zou wel een campingbedje mee nemen, slaapt toch fijner dan een maxi cosi.

Ik vind wel dat Nikki gelijk heeft! Een kind van 7 a 8 mnd hoort gewoon in een maxi cosi behalve als hij/zij al zo groot zou zijn dat het niet veilig meer is (is volgens mij maar weinig). Niet omdat het kind het niet leuk vindt in de maxi cosi maar wel in de vervolg stoel.

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ..... ik ga eind februari met mn 8 mnd oude dochter 1000 km rijden naar oostenrijk.....
    Heb zo vaak ritjes van 2 uur gemaakt, zie het probleem niet zo eigenlijk.... En een campingbedje is heel handig. Die hebben wij standaard in de auto liggen, zodat als we ergens op visite zijn, ze gewoon lekker kan slapen.

8. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    mijn zoontje kan nog wel in de maxio cosi maar dan alleen nog zonder jas en voetenzak anders past het niet meer. misschien doe ik hem dan maar gewoon geen jas aan in de auto. en ga inderdaad morgen even een camping bedje halen

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wij zijn met een kind van 4 mnd naar Oostenrijk gereden, kan prima hoor! Wij zijn toen regelmatig gestopt voor beentjes strekken, voeding etc.

Neem anders de wandelwagen mee, kan ie daar in slapen?

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Welnee geen probleem! Neem een campingbedje mee en een lakentje en zo eventueel al waar hij op geslapen heeft dan uikt eht beetje vertrouwd, voor in de auto wat afwisselende speelgoedjes dat je af en toe wat neuws geeft, misschien slaapt hij een hele tijd, en als hij wakker is kun je tussendoor even stoppen en hem er uit halen. Neem genoeg eten drinken mee, reservekleding eigenlijk de gewone dingen.

Kan prima, succes!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat al gezegd is: Probeer rond slaaptijd te vertrekken als dat gaat. Dat proberen wij hier ook meestal als het zo te plannen is. Meestal zit ze dan een tijdje naar buiten te kijken, beetje te dagdromen en dan ineens is ze in slaap gevallen. Eenmaal aangekomen bij het bezoek is ze dan ook lekker fit.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook even een campingbedje lenen/kopen. Is altijd handig als je ergens naar toe gaat. Al is het maar een verjaardag bij een ander! Maxi cosi is ook eigenlijk niet bedoeld om lang in te slapen ivm houding (een keer is natuurlijk niet erg).

Als je je kindje zonder jas en voetenzak ik de maxi cosi legt, dan kun je misschien ook een dik vest aan doen en/of een dekentje over hem neerleggen. En als ie echt niet meer past: tja dan moet ie wel in de autostoel!

Fijne autorit!

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    wij moeten ook elke keer anderhalf uur naar mn schoonouders rijden.
    en eerst sliep ze altijd lekker in de maxi cosi en nu lekker in de autostoel.
    vanaf 9-9,5 mnd zit ze in auto stoel.
    ze is al 76 cm lang en 10,5 kg.
    dus grote meid.

en de autostoel kan ook in "lig"stand.

en ze slaapt nergens anders.
    dus camping bedje ofzo nemen me nooit mee.
    ze blijft net zo lang wakker totdat we weer in de auto gaan.
    dan gaat ze slapen haha.

Deel Deze Pagina