Eind rijden voor school van kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Banaantje81, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hier ben ik het mee eens!

Zelf ging ik naar school met de auto.niet omdat het zo ver was maar omdat ik anders n vrij drukke weg moest oversteken en dat was op jonge leeftijd redelijk riskant.mijn ouders werkten allebei.nooit n probleem,

Bovendien woonden vriendinnen ook niet altijd zo om de hoek.speelafspraken waren nooit n probleem!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje zit ook in het dorp verderop op school. 10 minuten fietsen, tussen de middag haal ik hem ook. dus ik rijd 8 keer per dag op de fiets. is prima te doen, speelafspraakjes genoeg. en ik heb een kar achter mijn fiets dus er kan er altijd eentje mee.
    de afstand maakt geen verschil voor afspraakjes.

3. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij moeten ook een half uur rijden naar de basisschool ongeveer. We wonen inderdaad in een boerderij en deze school heeft een continurooster. Ze gaat er nu nog niet zolang naartoe, maar over vriendjes en vriendinnetjes maak ik me niet zoveel zorgen. één keer per week wil ik die gerust een keer meenemen en weer thuisbrengen. Bovendien gaat ze ook naar de BSO, 1 keer per week, waar ze lekker kan spelen. En dan kan ze ook nog gewoon de dag ervoor afspreken bij andere kindjes thuis. Dan rijd ik ipv om 3 uur wel om 5 uur op en neer.

Er zitten ook scholen op ongeveer een kwartier rijden, maar die hebben geen continurooster en zijn in een stad waar ik inderdaad ook niks mee heb.

4. knap

knap Niet meer actief

Zou het niet doen.

Maar ja hier is de keuze simpel heb zelf geen auto..

Maar had ik die wel gehad had ik het nog niet gedaan. Lijkt me een zware belasting.

Ik zat er wel aan te denken om de jongste naar een Hindoestaan.se school te doen maar dan ben ik afhankelijk van Rotterdam of Den haag. Lijk me leuk als ze wat meer van de cultuur mee krijgen van haar vader. Maar ik doe het niet.

Niet dat ik het me oudste niet had gegund hoor haha maar toen dacht ik daar nog niet zo over na.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wij gaan onze kinderen op een school doen die op dit moment 10/15 min fietsen is...ongeveer 8/10 min met de auto ofzo ( maar absoluut niet loopbaar, en openbaar vervoer sluit ook niet aan)

Maarja wij willen wel echt gaan verhuizen, wanneer is nog de vraag. Wij calculeren dit gewoon in, dan maar ff met moeite alles. ...uiteindelijk zullen we wel daar in de buurt wonen..

Dus ik zou dan gewoon of jullie huis te koop zetten en incalculeren..en dan wanneer er een goed bod komt, verhuizen meer daar in de richting...
    Als jullie van plan zijn binnen de 8 jaar te gaan evrhuizen zou ik wel de kids daar op school doen.

Trouwens deze school heeft wel een continuerooster

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier co-ouderschap en zijn school is 30min rijden (zijn moeder ook)

Nou raad het je niet aan... vooral niet met baby...

:)

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik moet ook 10minuten fietsen voor de scholen van beide kids. Fiets 3x per dag heen en weer, goed voor de conditie :p.
    Speelafspraken gaan prima, ik kan makkelijk 2 kinderen achterop hebben als het moet en zoon zijn vrienden zijn ook altijd met de fiets.

Ik vind het belangrijk dat de kinderen op een school zitten die bij onze normen en waarden aanpassen. En tja de school in de wijk voldoet daar niet aan.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar 10 minuten fietsen is toch ook helemaal niet ver weg? Onze meiden gaan straks ook naar een school die 10 min. met de fiets is, 2 kilometer (met 2 kinderen op de fiets zeker 10 minuten ;) ). De oudste gaat nu al naar een psz die in dezelfde straat zit, ik ging vroeger ook naar een school op ongeveer 10 minuten fietsen. Nooit een probleem mee gehad. Er zijn wel scholen dichterbij hier, zelfs zo ongeveer tegenover ons huis, maar die passen niet bij wat wij belangrijk vinden. Een half uur met de auto ofzo zou ik niet doen, maar wat is er mis met even een stukje fietsen? Ik word straks heel sportief met 4 keer per dag 20 minuten fietsen, hahaha.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Onze kinderen zitten op een streekschool.
    Er zitten kinderen die soms wel een half uur in de auto zitten.
    Alle kinderen blijven vijf dagen per week over.
    Tussen de middag is de pauze te kort om de kids op te halen en iedereen is het zo gewend,dus helemaal niet zielig oid.
    Nu wonen wij niet zo ver van de school, maar dan nog had ik er voor gekozen.
    Ik vind het heel belangrijk dat je gevoel bij de school goed is.
    Veel belangrijker dan afstand.
    Ook de ouders die verder weg wonen denken er zo over en rijden vaak al jaren dagelijks op en neer.
    Onze kinderen hebben dus ook vriendjes die meestal niet om de hoek wonen.
    Dat wisten wij van tevoren, dus daar maken we geen probleem van.
    Een vriendje komt meestal gelijk uit school mee (of andersom), dus er hoeft dan maar één keer extra te worden gereden (soms niet eens!).
    Bovendien combineren we speelafspraakjes hier vaak met broertjes en zusjes zodat we ook het ophalen zo efficiënt mogelijk kunnen doen.
    Alleen bij kinderfeestjes zijn we vaak uren onderweg om iedereen weer thuis te brengen.:D
    Ik zou zeggen: volg je gevoel!

Deel Deze Pagina