Rode uitslag na koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shades, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shades

Shades Actief lid

25 dec 2016
    202
    9
    18
    Hoi,
    Sinds afgelopen maandagochtend is mijn zoontje (net 1 jaar) ziek. Koorts schommelend russen de 39 en 40.5 graden. Gisteren naar de huisarts geweest omdat het niet minder werd en hij ook niet veel dronk. Huisarts heeft gekeken en oorontsteking geconstateerd. Druppeltjes meegekregen en als het vandaag niet over zou zijn dan zouden we AB moeten ophalen.
    Gelukkig is mijn zoontje sinds vanochtend koortsvrij maar nog niet helemaal lekker in orde, slaapt nog veel en is nog wat hangerig. Op zich logisch natuurlijk.. hij drinkt ook weer goed.
    Nu kwam ik net thuis van het werk en mijn schoonmoeder wees me op vlekjes op zijn romp. Ik heb even gekeken en het zijn kleine paars/roodachtige vlekjes. Ik kan ze wegdrukken en hij lijkt er geen last van te hebben. De 6e ziekte heeft hij al gehad, tenminste dat denk ik want hij had een tijdje terug precies alle symptomen daarvan. Zijn kliertjes achter zijn oren en op zijn achterhoofd zijn opgezwollen.

Wat kan dit zijn? Is dit de koorts die op deze manier zijn lichaam verlaat of moet ik toch even contact opnemen met de ha(p)?

2. Shades

Shades Actief lid

25 dec 2016
    202
    9
    18
    Het is niet heel duidelijk maar misschien wel een beetje te zien op de foto

Bijgevoegde bestanden:

3. Shades

Shades Actief lid

25 dec 2016
    202
    9
    18
    Heeft niemand een idee?

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik zou het zo niet kunnen zeggen.. ik zie bij mijn zoontje ook wel eens dat hij ineens een soort van uitslag heeft wat snel genoeg verdwijnt. Als je zoontje nergens last van lijkt te hebben zou ik maandag even met de huisarts overleggen. En als het je niet lekker zit toch gewoon even de HAP bellen! Liever een keer teveel als te weinig. Beterschap voor je zoontje!

5. mamaki

mamaki Lid

4 jul 2016
    91
    23
    8
    Niet heel duidelijk te zien, maar misschien warmtebultjes?

6. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ik dacht zelf aan de 5de of 6de ziekte..

7. joyce90

joyce90 Lid

26 mrt 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook week eens rode uitslag gehad bij koorts of met erge warme dagen. Lijkt mij warmte uitslag.
    Evt kan een kinderziekte ook vlekjes en koorts geven

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou in eerste instantie zeggen warmte uitslag. Maar ben geen dokter.

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ziet er echt uit als de 6e ziekte.
    Mijn meisje heeft het rond kerst gehad en had ook precies dezelfde uitslag. Die kwam ook opzetten doen de koorts voorbij was.
    De uitslag was ook na 2 dagen weer weg.

10. Shades

Shades Actief lid

25 dec 2016
    202
    9
    18
    Dankjewel voor jullie reacties! De 6e ziekte heeft hij al gehad een tijdje terug, tenminste, dat dachten we toen.. ook 3 dagen koorts en daarna een paar dagen uitslag.
    En de 6e ziekte zouden ze maar 1 keer kunnen krijgen toch, of heb ik dat verkeerd?
    Het is wel een heel stuk minder vandaag, dus hopelijk trekt het snel helemaal weg

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Heel veel virussen uitten zich met vlekken. Ik zou me niet veel zorgen maken.
    Je kan morgen eventueel de HA bellen voor advies.
    Hap zou ik niet doen, tenzij hij nog steeds niet wilt drinken en non stop huilt ofzo.

12. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Heeft mijn dochtertje ook gehad en na onderzoek door de kinderarts bleek het een virale uitslag te zijn en zou dit vanzelf weer weg trekken

Deel Deze Pagina