hoi hoi ik heb ff een vraag, weet niet of waar ik moet plaatsen dus doe t maar hier. ik heb vandaag een fietsstoeltje aangeschaft (voorop) mijn dochter is nu een half jaar. ik wil heel graag met haar gaan fietsen maar nu is dat nog te vroeg denk ik. wie weet vanaf wanneer je ong met je kind kan gaan fietsen? groetjes carola
Als je kindje zelf kan zitten, mag je volgens mij fietsen ! Ik zou alleen niet zo heel lang gaan en ook een beetje voorzichtig met de hobbels en bobbels zijn !
Je kunt pas met een kindje gaan fietsen als het ongeveer 10 maanden oud is. Dan kan het vrij stevig en zelfstandig zitten en is de nek ook veel steviger. Als je te vroeg gaat fietsen, kan het nekje de hobbels en kuilen in de weg niet opvangen en krijgt het steeds een klap te verduren. Ik ken een verhaal van iemand die te vroeg met haar kindje ging fietsen en dat kindje zat dus met een gebroken nek voor op de fiets... Dan kun je beter wachten tot de geadviseerde leeftijd dan zo'n risico te nemen, alleen voor je eigen plezier.
Het verschilt per kindje, vooral hoe de ontwikkeling van je kindje verloopt. Als ze goed en stevig kunnen zitten da mag je vanaf dat moment ook fietsen. Het ene kindje zit al sneller dan het andere kindje vandaar dat het een advies leeftijd is die ze geven. In ieder geval wanneer je gaat fietsen veel plezier!
Britt was 9maanden toen ze voor het eerst mee ging op de fiets....Goed zelfstandig kunnen zitten is echt van belang!
ik zou zowiezo 10 maanden aanhouden en als je kind dan nog niet echt goed stevig zit nog langer..ik ken ook een verhaal van iemand die met een kindje van 9 maanden is gaan fietsen, nekje was gebroken en kindje overleden..daardoor ga ik pas vanaf 10 maanden fietsen..
Eva zat met 6,5 maand redelijk stevig en een paar weken later helemaal, maar dat vond ik echt nog te vroeg om te gaan fietsen. Uiteindelijk zijn we pas met 10 maanden gaan fietsen omdat we toen pas een fietsstoeltje hadden . Maar met 8 maanden had ik ook wel aangedurfd, het is maar net hoe sterk je kindje is.
Mason bleef met 6 maanden heel stevig los zitten. Ik ben met 7 maand kleine stukjes gaan fietsen en heel af en toe. Inmiddels fietsen we heerlijk. Het verschilt heel erg per kind ,maar voorwaarde is dat ze goed zelfstandig kunnen zitten.
Hier hield het CB zelfs 11 maanden aan. Ze moeten echt goed stevig zitten. En dat ook al een paar weken. We zijn met C rond de 10 maanden gaan fietsen. Hij zat toen al heel stevig. De CB verpleegkundig gaf hem een zetje, en C bewoog iets opzij, en kwam weer goed en snel rechtop. Dat was goed volgens haar.
Sverre was ook een maand of 9 en gelukkig viel dat net in het voorjaar toen het lekker fietsweer was. Ze moeten echt goed zelfstandig kunnen zitten. Verschilt dus per kind. Het is echt heeeeel erg leuk!
Ilse zat met 7 maanden misschien iets eerder al in een fietsstoeltje, toen kin ze ook stevig blijven zitten. Jij kent zelf je kind het beste, doen waar jij je goed bij voelt.