Hoi Dames, Ik wil dit even kwijt...Ik heb sinds vorige week een bijbaantje voor 4 uur per week bij een vriend bij ons, s'avonds van 20.00-22.00..Is mooi te combineren met de kleine want die ligt dan lekker te slapen..ik doe het voor wat extra centen, zodat we het iets breder hebben...Alleen nu had ik dat tegen mijn vriendin verteld, en ze vroeg of het dan zoooo erg was financieel gezien.Waarop ik reageerde dat we wel rond konden komen alleen is toch altijd leuk om iets extra's te hebbenIk kreeg in een keer een hoop verwijten:xWe moesten de auto maar verkopen, mijn vriend moest maar meer gaan werken(terwijl hij al 50 uur werkt), hij mocht niet meer op stap(hij gaat 1x in de 2 maanden)en nog meer van dit soort dingen..Ik vertelde ook dat we wel geld op de spaarrekening hebben staan, maar dat dit geen vet pot is (veel tegenslagen dit jaar gehad)..Toen begon ze dood leuk te vertellen dat haar zoontje van 1.5 al 4.000 euro op de spaarrekening had, hun zelf 41.000 euro...Toen had ik zoiets van ik vraag hier toch niet om!!Het leek wel of ze het express doet..heb net mijn vriend gebeld met dit verhaal, en hij zei ochh schatje maak je niet druk we zijn toch gelukkig samen en hebben een gezond en een lief zoontje..En toen dacht ik je hebt helemaal gelijk!!!Alleen is niet leuk om te horen..Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt
Nou lekkere vriendin is dat! Heeft ze er moeite mee ofzo dat jij wat extra's verdient? Dat is toch alleen maar fijn. Als ik een vriendin zou hebben die een beetje krap zat en ze kon wat extra geld verdienen dan zou ik alleen maar blij voor haar zijn. Heb lekker schijt aan je "vriendin" en wat zij ervan denkt. Zolang jij en je man/vriend tevreden/gelukkig zijn is het toch goed?!
beetje jammer..... enne, 41.000 europ op de spaar vind ik ook niet helemaal normaal....?? Wij komen ook zat rond, maar hebben echt zoveel niet op de spaar staan, maarre, heb al wel veel van de wereld gezien Vele mooie live concerten meegemaakt en leuke herinneringen en ervaringen! in plaats van zuinig elke cent aan kant te gooien... leef nu hoor! als ik dood ben kan het niet mee...
Hoi meid, Het is zo makkelijk om vanaf de zijlijn commentaar te hebben op een ander. Ik vind het alleen maar knap wanneer je "puur voor wat extra's" 's-avonds nog op pad gaat om te werken. Iedereen bepaalt zelf hoe en wat hij doet om z'n leven te leven. Probeer je niets aan te trekken wat jouw vriendin zegt. Geld zegt mij persoonlijk niets, gelukkig zijn met wat je hebt en doet klinkt mij beter in m'n oren (net zoals je vriend) Kop op he? Niets van aantrekken! (makkelijker gezegt dan gedaan hoor, weet ik)
Nou inderdaad 41.000,-- vind ik echt een bek geld. Dat hebben wij ook niet hoor, bij laaaaaaange na niet. Volgens mij heeft zelfs dat kindje van die "vriendin" nog meer geld op de spaarrekening dan wij .
Oja, ons meisje is ook rijker dan wij. Maar wie weet hoe dat over 18 jaar is, wellicht is het geld dan helemaal niets meer waard. Beter rijk leven dan rijk doodgaan!
Ik denk dat je die zogenaamde vriendin maar een beetje links moet laten liggen. Of je zou eens kunnen vragen waarom ze jou de les leest, want zo komt het wel over. Hartstikke fijn voor haar dat ze kunnen sparen, maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd. Ze zou het je juist moeten gunnen dat je wat extra verdient. maak je maar niet druk hoor, ook al is geld heel handig, het maakt niet per definitie gelukkig.
Lijkt wel of ze een beetje jaloers is.... Meid maak je niet druk, zolang jullie gelukkig zijn! En 41 duizend euro is niet normaal op je bankrekening te hebben...heeft het merendeel van Nederland niet
Liefde kun je niet (om)kopen. Als jij/jullie een extra zakcentje erbij willen hebben dan moet je dat gewoon doen! Een keer extra uit eten of een keer een extra paar schoenen voor je kindje is toch altijd leuk! Als iemand zo tegen je praat dan noem ik dat geen vriendin. Ook al mag ze haar eigen mening natuurlijk hebben.. ze zou je juist moeten belonen. Ik heb er respect voor dat je 's avonds nog de deur uitgaat om een paar uurtjes te werken! Het is tenslotte wel het leven van jou, je partner en je kindje en niet die van haar. Laat je niet kisten ookal is het rottig om te horen!
Waar haalt ze het lef vandaan om zich uberhaupt hiermee te bemoeien? Jij hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen waarom je een baan hebt. Al zou het alleen doen omdat je gewoon die paar uurtjes even lekker aan het werk bent!! Belachelijk vind ik het. Wij hebben twee inkomens (voltijds), een bescheiden karretje en woning, ukje 1 op komst en ook echt geen 41.000 euro spaargeld. Ik vraag me af of zij die ook echt heeft, als ik eerlijk ben. AMEN!!!
Tja sommige mensen kunnen zich alleen maar beter voelen door de ellende van een ander en het idee dat zij het beter hebben dan jij... Jammer dat dat soort mensen bestaan want ze geven jou een slecht gevoel om hun eigen gevoel op te vijzelen. Niet meer aan denken, schud het van je af en bedenk dat ze waarschijnlijk dat soort opmerkingen maakt omdat ze jaloers is!
Heey meid, Maak je niet gek. Zoiets noemt zich vriendin,erg!! Het gaat om jullie zoals je vriend dat ook zei jullie moeten gelukkig zijn en niemand anders. Geniet van jullie gezinnetje Je doet het prima. liefs Cindy
dat is toch geen echte vriendin? een echt vriendin zou willen dat je gelukkig bent op wat voor manier dan ook.
Is dat nou een vriendin? Sorry hoor, maar beetje lullig om zulke opmerkingen te maken. Slaat nergens op. Meid, maak je niet druk. Luister lekker naar je vriend. Die zogenaamde vriendin van jou is het niet waard om je druk om te maken. En 41.000 euro op de spaarrekening??? Nou dat hebben er maar weinig. Volgens mij leven die dan ook niet en daar wordt je toch niet gelukkig van?
Hoi Dames, Bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik heb hier nog eens over na zitten te denken, en denk dat ze jaloers is op ons omdat wij echt gelukkig zijn met zijn drieen!!En hun niet!!!Ze heeft er al een paar keer aan gedacht om bij haar vriend weg te gaan..En de kleine als ze alles van te voren had geweten zei ze dan was ik er niet aan begonnen:x..Dus geld maakt het leven gemakkelijker maar niet gelukkiger!Ik ga vanavond weer werken en ben zo trots op mijn eigen als ik mijn centjes krijg, dus ga morgen voor ons keano mooie nieuwe schoentjes kopen...
Goedzo, schoenen kopen waar je hard voor hebt gewerkt zijn mooier dan schoenen waar je niet je best voor hoeft te doen.
Zoals jij zeg, zij is jaloers op jullie.Zij heeft geld maar is niet gelukkig. Geld maat niet gelukkig. Ik kan niet klagen, heb genoeg om te leven, maar als ik GELUK kon kopen ,zat ik nu niet psychisch aan de grond. Geniet van je vriend en kindje, dat is beslist meer waard dan dikke spaarboekje.