Wij hebben ook wel minimaal 10 wassen met z'n drietjes Draai ook geen lege machines maar heb geen extra grote machine ofzo. Wij betalen nu voor een goed geïsoleerde tussenwoning 94 euro in de maand, is net aangepast want we kregen ruim 250 euro terug. Viel me heel erg mee want ik ben altijd thuis en een koukleum dus de cv staat hier heel de dag op 20 graden. De vaatwasser draait ook elke dag minimaal 1 keer.
Wauw wat netjes zeg. Wonen zelf in een tussenwoning en zijn geschat op 115 Betalen 175 dus ben benieuwd wat wij terug gaan krijgen. Zijn met 4 personen
Ik snap niet hoe mensen dat niet kunnen hebben Haha. Ons beddengoed is al 2 wasjes per week (1x pw wassen) plus die van mijn zoon. Dus zit je al op 3. Dan de handdoeken dat zijn zeker 2 wasjes per week. Dan nog handdoeken en theedoeken uit de keuken plus die voor schoonmaken dus dat is ook wel goed voor 1 was. Dus zit sowieso al op 6 per week zonder kleding. Mijn zoon krijgt sowieso elke dag schone kleren aan en soms oom wel 2x als hij zich uitgeleefd heeft. Dus dat is ook nog wel goed voor een paar wasjes per week. Dan zelf nog kleding van ons beide (dagelijks schone bovenkleding in ieder geval en broeken misschien 2/3 dagen) dus dat zijn zeker ook wel een aantal wassen per week. Dan nog ondergoed etc. Dus als ik het een week met 10 wasjes red heb ik mazzel. T zal vaker richting 15 gaan. Maar ben heel benieuwd hoe jij het doet. Of heb je een mega laadvermogen ?
Netjes hoor. Zelf betalen we 130 pm. Kregen eind van het jaar 180 terug dus zitten op 115 pm. Dat is dus voor gas en licht. Was daar al trots op. Zeer slecht geisoleerd huis ( houten vloer. Geen dak isolatie etc) en werk niet dus kachel brand veel net als tv, licht etc. Elke dag 1 was minimaal, weekend vaak 2l. Sinds kort ook weer een droger. Vaatwasser hebben we niet. A++ energie op al het witgoed en ook de tv's etc. Overal led verlichting. Compenseren zo onze slecht geïsoleerde woning
Denk dat jullie een kleine trommel hebben . Ons beddengoed en die van de kinderen erbij kan in 1 trommel. Hier 4 wasjes per week met zijn vieren: donkere was, gekleurde was, handdoeken en beddengoed (beddengoed van de kinderen doen we niet elke week). Wij betalen trouwens 104 euro per maand. Vaatwasser (oude dus niet zo zuinig) gaat elke dag aan, was dus 4 keer per week, droger 1 soms 2 keer per week. Keuken en boven niet goed geïsoleerd.
Netjes! Wij betalen voor een hoekwoning uit 1900, dus niet goed geïsoleerd 180 per maand. We krijgen wel elk jaar tussen de 200- 300 terug. Het voorschot kan lager, maar betaal liever teveel dan te weinig. Ik vind het ook wel fijn om in mei een extraatje terug te krijgen.
beddengoed van een 2 persoonsbed past toch wel in 1x in de wasmachine hier wel en heb geen grote machine. daarnaast nog een was van beddengoed van de kinderen. beddengoed gaat hier trouwens niet altijd apart. ook vaak met een deel kleding of handdoeken. handdoeken was heb ik maar 1x in de week en dat is incl keukendoeken. elke keer schone handdoeken pakken is echt onzin. als je gedoucht hebt ben je schoon dus die handdoek kan je ophangen en de volgende dag weer gebruiken. hier gemiddeld 2 dagen me een handdoek en daarna gaat hij op de grond om na het douchen op te staan. elke dag schone bovenkleding vind ik persoonlijk overdreven. zolang het schoon is en niet ruikt kan het prima nog een dag. bovenkleding dragen we hier dus 2 dagen en als het daarna nog schoon is dan wordt het gelucht en gaat het terug de kast in. broeken draag ik 3-4 dagen. zolang ze schoon zijn natuurlijk. ondergoed en sokken wel elke dag. kinderen doen soms ook meerdere dagen met hun kleding. (3 en 5 jaar). kleding krijgen ze dan de volgende dag weer aan of gaat terug de kast in. is het smerig en hoeven we nergens heen (als in bezoek/verjaardag) dan ga ik ze niet omkleden. waarom zou ik dat doen? het zijn kinderen, die worden smerig. dan hebben ze maar wat modder aan hun broek als we naar de winkel gaan. niemand die daar van op kijkt hoor hier zijn we met ze 3'en en ik heb max. 6 wassen per week: - 1-2x kleding (met evt. wat beddengoed) - 1x beddengoed - 1x handdoeken (met evt. wat beddengoed) - 1x extra was zoals hondendeken/paardrijkleding.
Hij is niet heel groot inderdaad, inmiddels een oud besje aan het worden en er komt zeker een grotere trommel voor in de plaats Maar denk dat ik het dan nog steeds niet red met 4 wasjes Haha. En moet zeggen dat ik ook niet van proppen hou, wil wel dat t goed schoon kan wassen.
Ik ben al gauw ergens vies van en zeker bij kinderen vind ik elke dag schoon een must. Er zit altijd wel ergens snot of blubber of wat geknoeid oid. Net als regelmatig schone pyjama's en beddengoed. Daarnaast een eczeemkind dus vind het ook fijner omdat hij altijd vettig is door de zalf en dat komt ook in de kleding dan. Een 2e set is ook alleen bij echte ongelukjes. De mijne ligt nog wel eens languit in de blubber of knoeit met drinken (bleek slechte ogen te hebben dus had zeer regelmatig zulke ongelukjes Wat hier ook meespeelt is dat gedragen kleren echt niet tussen mijn schone kleren in de kast mogen. Dat vind ik niet fris. En vind het rommelig als er dingen blijven slingeren dus daarom gaat het dan ook direct de was in. Eerdaags komt er ook een hond in huis dus dan zal t alleen maar meer worden ben ik bang. Maar inmiddels helemaal off-topic dus beter om weer on topic te gaan