Hallo, Vanaf 1 januari 2013 verloopt mijn contract en zal ik ww gaan krijgen als ik nog geen baan heb. Ik zal precies een jaar recht hebben op ww. Nu zijn wij ondertussen aan het proberen zwanger te raken. Ik heb al e.e.a. gelezen over de Wazo, dus dat is wel duidelijk. Stel je voor dat ik 1 september met verlof ga ( wazo), heb ik dan na mijn verlof nog recht op 4 maand ww? Wordt dat als het ware onderbroken door de Wazo? Graag hoor ik van u. Mvg Simone
Beste Simone, Je WW-uitkering wordt inderdaad onderbroken door de WAZO. De WAZO vraag je zelf aan via UWV Telefoon (0900 - 9294). De WAZO-afdeling geeft dit door aan de afdeling WW-afdeling, waardoor de WW automatisch stopt. Als je na afloop van de WAZO nog werkloos bent, kun je het resterend deel van je uitkering terugkrijgen (de 4 maanden uit je voorbeeld). Het staat niet duidelijk op onze website, maar je moet dit wel zelf aanvragen. Je wordt hier tezijnertijd over geïnformeerd in de beëindigingsbrief van de WW. Heb je tegen die tijd een nieuwe baan gevonden? Dan vraagt je werkgever het verlof voor je aan, en hoef je hier zelf niets voor te regelen. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel succes met het vinden van een nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare