6 maanden borstvoeding!

Discussion in 'Borstvoeding' started by zwangervan4e, Jun 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    A.s maandag is onze dochter 6 maanden, Waae is dat halve jaar toch gebleven? Nu ze een half jaar oud is krijgt ze ook een half jaar volledig borstvoeding, ( iets waar ik toch best trots op ben.

Er zijn al behoorlijk wat hobbels geweest die we hebben overwonnen t begon natuurlijk met het geen dat mijn dochter ziek ter wereld kwam en een gbs infectie had opgelopen tijdens de bevalling. ik kon pas een dag na de bevalling beginnen met kolven. En ons meisje dronk pas 4 dagen na de bevalling bij mij en metveen tepelhoedje want ze hapte niet, ze was natuurlijk ook de fles gewent ( want dit moest op de neo, er was geen tijd voor vingervoeden helaas) ik was al lang blij dat ze bij mij dronk. Ze werd ook steeds gewogen voor en na een voeding ( en dat is iets dat niet werkt met een draagbare weegschaal. Er zat steeds enorm veel verschil in, zo had ze erg goed bij mij gedronken en was volgends de weegschaal maar 40 gram bij gekomen, er moest dus nog melk door de sonde ( ik zij nog ik geloof dat ze veel meer heeft gehad want ze is heel tevreden) en ze deden dus nog wat van mijn zuur verkregen afgekolfde melk door de sonde nou het kwam er zo weer uit, ik werd nous en zij, ik zij toch dat ze vol zat?! Nou dan.laten er het er maar bij, hè hè snappen ze het dan? Ik kolfde maar hele kleine hoeveelheden ook toen ik thuis was. Ze kreeg kv bij ( dit vond ik heel jammer) toen ze genoeg opgeknapt was om naar huis te gaan moest ik haas bijvoeden van de verpleging want ik had niet genoeg melk voor haar, maar ik dacht als ik dat ga doen dan loopt mijn productie terug en blijf ik achter haar aanhobbelen gelukkig had ik nog couveusenazorg dus kreeg nog 16 uur kraamhulp zij zij ook niet bijvoeden, maar desnoods de hele dag aan de borst en niet langer dan 3 uur er tussen, en toen de kraamverzorgster weg ging had ik een tevreden kind dat goed was gegroeid. Ik had zelfs iets te veel en kreeg helaas een borstontseking, ik heb meteen een lactatiekundige gebeld, die kwam de volgende ochtend meteen langs, zij gaf goede tips maar goed aanhappen deed ons meisje nog niet, ze deed haar mondje niet goed los. Maar na een aantal keren proberen dronk ze een hele voeding zonder hoedje, en later ben ik het zelf gaan proberen soms lukte het soms ook niet, en het lukte steeds vaker, dat ging dus ook goed.

Ook kregen we spruw, de apotheek weigerde daktarin te geven dus leeg ik nistatine, en daar hebben we 3 keren van gehad, toen was het nog niet over, met veel zeuren tig daktarin gekregen en toen was het met een week over! Ze dronk heel onrustig door de spruw en mijn tepel waren helemaal rood en gingen kapot met giga kloven tot gevolg. Maar toen de spruw over was verdwenen ook de kloven weer.

Eindelijk leek het goed te gaan totdat ik naar het cb moest en onze meid bijna niets was aangekomen, ik moest van hun gaan bijvoeden, maar dit wilde ik niet. Omdat dat het begin van het einde zou betekenen. Ik heb thuis meteen mijn LK weer gebeld die diezelfde middag nog kwam, ik ben haar iedere 1.5/2 uur gaan voeden of kolven en met een week leek het weer de goede kant op te gaan, weer laten wegen en 150 gram gegroeid! Dit hadden we ook weer overwonnen!

En eindelijk ging het goed, ik genoot van de voedingen, maar moest weer aan het werk, ik kolfde nog steeds maar weinig en had dus niet genoeg voor 2 voedingen die ze op het kdv moest hebben. Ik heb dus heb ik een regelweekend ingelast, om mijn productie verder te verhogen. Dit werkte! Die week erop kolfde ik een x extra op het werk en voordat ik ging slapen, en zo had ik genoeg om mee te geven. In de weekenden kolf ik voor de vriezervoorraad ( dat doe ik nu nog)

Helaas kreeg haar gewicht met 4 mnd weer een dipje ze was heel snel afgeleid en dronk slecht, maar dit ging al snel weer beter!

En nu is ze een half jaar, mogen krijgt ze haar eerste hapje vast voedsel, iets wat ik toch wel heel lastig vind, dat ze niet alleen meer op mijn melk zal groeien, het word nu langzaam aan minder, net nu ik er zo van geniet. Maar aan stoppen wil ik niet denken, ik heb ook besloten pas te stoppen met bv als zij zelf aangeeft dat het goed is geweest, misschien is dat met 1 jaar misschien met 2 of met 3 we gaan het wel zien, ik ben zo blij dat het ons een half jaar is gelukt, alleen had ik het niet gekunt niet zonder mijn man, die me veel uit handen heeft genomen toen het allemaal niet zo wou lukken!

Kortom hier zit een trotse en tevreden moeder!

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Mooie mijlpaal! En een mooi verhaal van alle hobbels die jullie genomen hebben samen. Is af en toe hard werken, maar iedere druppel waard!

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    En zo is het! Haha.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137