Hoi dames, bij de vorige heb ik 6 maanden bv gegegeven, maar nu ik er zo over na zit te denken merk ik toch dat ik veel ben vergeten. Nu zit ik me bijvoorbeeld af te vragen hoe het ook alweer zit met het aanleggen van een voorraadje. Als je zo ongeveer de vierde dag na de bevalling de gebruikelijke stuwing hebt, mag je je borsten dan leegkolven en de melk in de diepvries gooien voor later?
Mag wel natuurlijk, wie heeft het recht jou iets te verbieden ! Ikzelf heb nooit echt stuwing gehad, zeker niet die eerste dagen. Maar wat mijn gevoel is, juist op dat moment alleen de kleine laten drinken en niet extra kolven. Door op dat moment extra te kolven, dus steeds de stuwing weg te kolven, denken je borsten, de melk is op laten we nieuwe maken. Zo maak je het dus zo dat de stuwing blijft. Omdat het niet goed word afgestemd op de kleine. Er blijft meer melk gemaakt worden dan dat de kleine nodig hebt, en dus blijf je met volle borsten zitten ook al heeft de kleine zijn/haar buikje al vol. Hoop dat mijn gedachte gang zo een beetje duidelijk is ! Maar dit gaat dus echt over mijn gevoel! Heb eigenlijk geen idee of dat ook echt waar is ! Maar er komen vast nog meer antwoorden ! Liefs, Hanneke!
Ik heb het ook niet gedaan omdat ik geen zin in die kolf had. Mijn tepels moesten al zo wennen aan een baby mond laat staan dat ik de kolf er op zou zetten. Weet trouwens niet hoe dat zit met de voedingstoffen. Je lichaam veranderd die voedingswaren en vetten in je lichaam naar de leeftijd van je kindje toch? Zou het dan niet kunnen dat als je over een maand de voeding van de kraamweek zou geven hij/zij na een uur weer honger heeft omdat het niet genoeg een verzadigt gevoel geeft? Weet niet hoe dat zit hoor maar dat zijn dan weer gedachte gangen van mij hahahaha
Ik zou het dan nog niet doen. Eerst de voeding volledig op je kleine af laten stemmen en pas na een paar week beginnen met het aanleggen van een voorraadje. Je voeding verandert steeds en vrouwen met erge stuwing hebben vaak meer voormelk waardoor de kleine ook vaak blijft komen.
ik zou het ook nog niet doen, omdat je idd de stuwing zo blijft stimuleren. En als je veel melk maakt het risico loopt op een borstontsteking. Als je na een paar weken bijvorbeeld 1x oer dag een kolfmoment inbouwd, kun je echt wel een voorraadje opbouwen. En je hoeft echt geen liters in de vriezer te hebben, hoor. Ik heb nooit meer dan 3-4 voedingen in de vriezer en nog nooit tekort gehad. Maar een beetje voorraad is wel lekker, als je tenminste weer moet gaan werken/ vaak wegbent.