met 6 maanden bijvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mamavan31984, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is inmiddels bijna 6 maanden en heeft de eerste 6 maanden volledige borstvoeding gehad. Nu wil ik natuurlijk vanaf 6 maanden met bijvoeding gaan beginnen.
    Ik weet niet meer hoe ik dit bij de eerste twee gedaan heb. Volgens mij gaf ik pap, fruithapje en warme maaltijd, maar dat doe je natuurlijk niet allemaal tegelijk, de eerste week dat je begint.

Ik ben dus op zoek naar een geleidelijk plannetje, waardoor de productie op peil blijft. Ik wil namelijk nog wel een tijdje borstvoeding blijven geven, maar omdat het overdag druk rond mij heen is, bijt mijn dochtertje nog weleens door de drukte. Dus dacht ik aan bijvoorbeeld het volgende schema:
    ochtend: borstvoeding
    fruit met borstvoeding of thee/water/sap
    lunch pap van opvolgmelk
    s middags borstvoeding
    18:00 warme maaltijd
    19:00 borstvoeding en daarna slapen

Kan iemand met me meekijken?

Alvast bedankt.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou de pap vervangen door brood(korstje). Daarnaast voorlopig geen ander drinken dan bv.
    onze jongste is nu ook 6 maanden en ik hanteer gewoon ons eigen eetschema. 's Ochtends bij het ontbijt een broodkorst, rond uur of 10/11 beetje fruit. Lunch weer wat brood en bij het avondeten wat groente of aardappel geven. Wij doen aan Rapley, dus hij krijgt gewoon een stukje in zijn hand. Tot nu toe smeert hij meer in zijn haar, dan dat hij in zijn mond stopt, maar voorlopig gaat het alleen om het leren.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Pap vind ik niet nodig, ik zie het nut er eigenlijk niet van in.
    Als je het toch wilt geven, dan kan je het ook met afgekolfde melk maken.

Ik ga volgende week met bijvoeding beginnen.

Ze zal dan savonds (op het moment dat wij ook eten) groenten krijgen.
    Fruit zal ergens in de loop van de namiddag zijn.

smorgens geef ik nog niets, brood ga ik pas vanaf ongeveer 9 maanden geven.

4. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil eigenlijk 1 borstvoeding vervangen voor opvolgmelk met of zonder pap, zodat ik overdag minder voed zeg maar.

Voor al tussen de middag is het spitsuur. Zoon ophalen van basisschool, eten en mijn tweede op bed leggen. Voeden en iedereen een broodje geven.
    De kleine begint vaak in mijn tepel te bijten de laatste dag. Dus dat doet erg zeer en ze doet het vooral als het druk is tijdens het voeden.

Vandaar dat ik dan rond 13:00 uur dan liever pap of een fles opvolgmelk geef. Een flesje afgekolfde melk of pap van borstvoeding kost me een week om 1 fles vol te krijgen.

Ik hoop dat er nog meer reactie's komen, want de borstvoeding hoeft niet meteen afgelopen te zijn. Bij het fruit en andere kan ik borstvoeding als drinken geven en geen ander drinken.
    Dan drinkt ze toch sowieso nog 4 keer bij me, 2 keer s ochtends, rond 3 a 4 uur en rond half 8 en als ze dan nog om 22:30 uur wil drinken is het 5 keer.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    je beseft je wel da je productie waarschijnlijk te lijden heeft onder de opvolgmelk?Als je ervoor kiest om haar iets anders dan bv te drinken te geven, zal dat waarschijnlijk ten koste gaan van de bv. Dit is niet erg, maar daar moet je wel voor kiezen.

verder is het bijvoeden nog BIJvoeden, dus in de meeste gevallen gaat dit niet zo snel. Althans, hier niet.

Ga je pureren of rapley? Dat is nl wel een verschil. Ik heb nooit gepureerd of geprakt, dus weet niet goed hoe dat dit werkt :)

Misschien kun je eens kijken naar het voedselintroductie schema van Stefan kleintjes? Hij is wel heel erg voorzichtig, maar dan heb je misschien wat handvaten.

mijn dl is 11 maanden dus eet al aardig mee, maar krijgt nog zeker 4-5 keer per dag bv. Met 6 maanden was dat...8-9 keer denk ik. De rest was proeven.

6. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de oudste 2 langer dan 6 maanden gevoed. Namelijk 9 en 10 maanden.

Ik wil dit weer zo ongeveer doen. Ik deed bij mijn zoon altijd rapley en mijn dochtertje kreeg geprakt en gepureerd.
    Mijn dochter was als baby een betere eter, maar dat kan per kind verschillen.

Ik zou gewoon een combinatie willlen, dus 1 keer opvolgmelk of pap en de rest borstvoeding en hapjes.
    Vooral de ochtend en avondvoeding wil ik nog wel een tijdje doen. Overdag is het gewoon druk met de andere kinderen, dus is het lekker als er 1 voeding opgevangen word.

Het boek Stefan kleintjes heb ik ook in mijn bezit.

Deel Deze Pagina