Kolven voor het naar bed gaan

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door saartje1982, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dames,

Ik kolf altijd voor ik naar bed ga. Ons zoontje slaapt meestal van 19.30 tot 6.30. En als ik niet kolf heb ik echt ontzettende ploftieten en rugpijn rond een uur of 4-5. Maar, als hij niet drinkt rond die tijd, zou ik eigenlijk ook niet moeten kolven toch? Anders hou ik het alleen maar in stand.
    Toch is het ook wel handig, want als ik werk kolf ik vaak net niet genoeg voor wat T. drinkt op het kdv. Met het avond kolven heb ik elke week net iets meer in de vriezer dan hij drinkt op de opvang.

Heeft iemand tips of advies?

2. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    De mijne slaapt wat korter door. Van 22.00 tot 6.00 en soms kolf ik tussendoor. Ik ben bang dat de productie achteruit gaat. Ik lees dus ook graag van ervaren dames.

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Als je niet genoeg kolft overdag, lijkt 's avonds een mooi moment om je voorraad aan te vullen. Maar als je niet meer zou willen kolven, kun je het afbouwen door steeds een minuutje korter te gaan kolven (minder vraag = minder aanbod)

Mijn mannetje slaapt door van 19 tot 1 (ja lekker handig) en ik kolf 's avonds meestal ook nog een keer, voor de eigen voorraad of voor donatie (ik doneer aan de moedermelkbank). Ik hou dus bewust mijn productie wat hoger, zodat ik kan doneren en minder druk voel om op werkdagen genoeg te kolven. Ik vind het zelf ook gewoon lekker om met lege borsten te gaan slapen, ook al is het niet echt nodig aangezien meneer 's nachts nog 1 of 2 keer drinkt dus echt ontploffen doen ze toch niet.

@Harvast: ga je echt 's nachts kolven?? Lijkt me niet nodig om voldoende productie in stand te houden, je kindje neemt toch wel wat het nodig heeft, dat is het mooie van vraag en aanbod. Afbouwen zou jij ook kunnen doen door steeds iets minder lang te kolven.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik kolfde ook rond 22 uur nog een keer toen ze eenmaal sliep van 19-6, fijn.voor de voorraad omdat ik ook wat minder kolfde op werkdagen dan ze dronk en ik daardoor minder stress had als ik tijdens werkdagen te weinig kolfde.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje maakt op dit moment ook nachten van 11 a 12 uur en ik kolfde een periode in de ochtend de andere borst want die stond dan echt of ploffen en ik was ook bang voor mijn productie als die borst 14 uur (dronk in de ochtend 1 borst) niet aan bod zou komen.
    Heb daarover een lk geconsulteerd en ik kolf nu voor het naar bed gaan (en in de ochtend niet meer) zodat ik in de ochtend niet meer die enorme stuwing en lekkages heb en dat bouw ik nu een beetje af om te kijken hoe dat gaat. Ik bied wel beide borsten aan in de ochtend en nu drinkt ze uit de tweede borst meestal toch wel heel even en ben ik de grootste druk kwijt.
    Ik was me er wel bewust van dat ik mijn productie met kolven iets hoger hield maar omdat ik eerder een dip heb gehad gaf het mij een geruster gevoel om te kolven.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het ook gewoon blijven doen. Zeker als je de melk wel kunt gebruiken en er komt misschien nog wel een tijd dat je kindje weer vaker wil drinken of je een dip krijgt.

7. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kolf in de ochtend de borst die hij niet drinkt, had in het begin mega stuwing maar nu nog maar een beetje. Kolf dan ook s morgens maar 150 cc voorheen 200 cc omdat hij anders bij de volgende voeding minder tevreden was en ik bang ben dat het dan te weinig is. Dit is voor de voorraad of voor mijn werkdagen. Het komt erop neer dat ik bijna nooit wat uit de vriezer hoef te halen en af en toe bij weinig werken wat in de vriezer stop. Mijn lichaam is er nu aan gewend hij slaapt het klokje rond en mijn borsten kunnen het nu aan. Maar nu ik dit lees zou mischien s avonds kolven beter zijn alvoelt het dan niet erg vol aan? En zou mijn borst het dan houden tot de volgende voeding of kan hij er dan wel uit twee drinken? Nu drinkt hij een licht gestuwde borst leeg en is dan vol. het zou wel schelen in tijd als ik niet hoef te kolven voor ik weg ga. ;)
    Als ik een volle werkdag heb drinkt hij 3 x 200 ml met minder is hij niet tevreden. Voor ik weg ga smorgens en rond etenstijd en dan voor het slapen gaan om 19 u nog even.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien toeval maar sinds ik in de avond kolf drinkt ze in de ochtend wel uit de tweede borst. Daarvoor dronk ze de eerste borst niet eens 'leeg' (kon nog aardig wat nakolven uit die borst).
    Hier bevalt het dus eigenlijk beter om voor het slapen gaan nog even te kolven.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik kolf ook altijd voor het slapen gaan, dametje hier slaapt ook 12 uur achter elkaar. Als ik het niet doe word ik rond 3-4 uur wakker met mega stuwing en moet ik alsnog gaan kolven. Op deze manier bouw ik een leuk voorraadje op, zeker als ik met 9 maanden straks niet meer op mijn werk mag kolven.

10. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn lichaam heeft zich snel aangepast maar de eerste par keer werd ik zwetend wakker met mega stuwing om 5 uur of zo. Nu wel wat stuwing maar houdbaar. Ik vraag me af of ik dan wel lekker kan gaan werken? Als mijn borsten soepel zijn is het al goed. Ik kolf pas om half 11 voor het eerst. Ik werk in de zorg dus eerst iedereen verzorgen. Ik kolf als ik thuis ben maar op een moment tegen de stuwing en om een dip te voorkomen.;)

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dank jullie wel meiden. Ik blijf dus maar lekker kolven 's-avonds, voor mijn voorraadje.

Deel Deze Pagina