Einde contract bepaalde tijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama2girls, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Hallo dames,

Ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven op mijn vraag.
    Eind mei 2013 loopt mijn contract voor onbepaalde tijd af en ik heb al te horen gekregen dat er geen mogelijkheid is tot verlengen.
    Juni 2013 ben ik dus werkeloos als ik in de tussentijd niks anders vind.

Afgelopen juni bleek ik zwanger te zijn van ons derde wondertje (na 4 jaar uitstel vanwege problemen en ontslag) dus helemaal blij.
    helaas is deze zwangerschap bij 11 weken uitgelopen op een miskraam en ben ik gecurreteerd.

Daarna heb ik dus tehoren gekregen dat mijn contract niet verlengt word.. helaas onze droom wordt dus weer uitgesteld en misschien wel helemaal afgeblazen (ivm leeftijd van ons en leeftijd verschil van de kinderen) :(

Nu zijn we een beetje aan het kijken hoe het zou gaan als ze er toch voor gaan nu.

Nu mijn vraag. als ik nu aan zou tellen zou ik op zijn vroegst in juli bevallen (en dan heb ik het er pas over als ik gelijk aantel, dus zal wel later worden dan juli) hoe zit het dan met mijn uitkering tijdens mijn zwangerschapsverlof? krijg ik dan gewoon 70% van mijn loon, maar wel vrijstelling van solliciteren. of krijg ik dan 100% loon omdat ze het zen als zwangerschapsverlof?

Alvast bedankt.

2. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Hoi hoi,

Wat vervelend dat je per juni werkeloos ben. Hopelijk vind je voor die tijd wat anders..maar is dat niet zo dan ga je de ww in. De eerste 2 maanden krijg je 75% van je laatste dagloon en daarna 70%. Maaaar tijdens je zwangerschapsverlof krijg je 100% van je laatst verdiende dagloon.

Een vriendin van mij had 't zelfde, maar gelukkig is het wel zo geregeld dat je gewoon 100% krijgt.

Hopelijk heb je hier wat aan!
    En nog beter als je voor juni een nieuwe baan hebt, succes!

3. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Emeli dank je voor je snelle reacktie..
    zit daar geen tijd aan verbonden dan dat ik 100% uitbetaald krijg tijdens mijn verlof?

Als ik nou pas over 3 maanden aantel dan beval ik dus 4 maanden na mijn einde contract.. krijg ik dan toch 100% tijdens die 16 weken?

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zolang je in de WW zit, maakt het niet uit wanneer je bevalt, je hebt gewoon recht op zwangerschapsverlof en dat is 100% van je laatstverdiende loon.
    Kijk anders even bij het UWV, daar staat het echt duidelijk op de site beschreven.

5. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Ja ik heb idd net ook op de site gekeken, maar lees allemaal verhalen over dat je binnen 10 weken na je laatst gewerkte dag moet bevallen wil je 100% krijgen. en andere zeggen dat je aan bepaalde eisen moet voldoen..ik kon er niet echt meer wijs uit.. dus vandaar mijn vraag hier.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    moet je idd goed uitzoeken want zelfs als je gewoon baan hebt krijg je bij veel werkgevers niet uitbetaald tijdens je verlof. dus vraag me af of dat in ww dam wel zo is.

7. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Me26 niet uitbetaald tijdens een contract?? echt? dat heb ik gelukkig niet mee hoeven maken

8. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Hm ja, als ik jou was zou ik gewoon het UWV bellen...dan kunnen ze je precies vertellen hoe het zit...

Vond deze info op hun website:
    "Heeft u een WW-uitkering en bent u zwanger? Laat het ons uiterlijk 8 weken voor uw vermoedelijke bevallingsdatum weten. Dan kunt u een zwangerschapsuitkering aanvragen. Als u een zwangerschapsuitkering krijgt, hoeft u niet te solliciteren of werk aan te nemen. Ook hoeft u niet ingeschreven te staan bij UWV WERKbedrijf.

U krijgt rond uw bevalling 16 weken een zwangerschapsuitkering. Deze valt onder de WAZO (Wet arbeid en zorg). Deze uitkering is hoger dan uw WW-uitkering, namelijk 100% van het dagloon."

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    er zijn heel veel werkgevers die t verlof niet uitbetalen, dus alleen debuten die je wel werkt. voordeel is dan dat je contract wel op zoveel uur blijft staan. hoor van veel mensen dat ze niets krijgen voor hun verlof.

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    #10 biancs, 29 okt 2012
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
    Contract voor onbepaalde tijd kan de wg niet opzeggen danwel laten aflopen!! Gaat het om een ovk bepaalde tijd, dan tijdig melden bij het uwv zodat zij daar evt ziektewet/zwangerschapsverlof in kunnen laten gaan met je ww uitkering.

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ow sorry zie nu pas dat ik verkeerd gelezen heb, dacht aan ouderschapsverlof :( ja zwangerschapsverlof wordt wel uitbetaald haha

Deel Deze Pagina