Over de schutting gooi gevoel uwv?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Sas7, Jun 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Zoals de titel het al zeg heb ikeen over de schutting gooi gevoel over gehouden in mijn contact met het uwv. Ik heb 2 weken terug via de uwv website en via werk.nl gemeld dat ik per 1 juli een baan heb, maar tot op heden heb ik helemaal geen reactie ontvangen dat het bericht goed is doorgekomen en hoe nu verder met de beëindiging van mijn gedeeltelijke ww. Dit geeft mij een naar gevoel, en voel ik me er onzeker onder of ik nu wel de juiste procedure heb gevolgd. Daarbij staat in mijn werkmap dat ik nog steeds moet solliciteren, maar ik heb per 1 jul een baan. Het lijkt mij dan onlogisch dat ik moet solliciteren.
    Mijn vraag is dan ook, gaat het nu mis en wat moet ik nog doen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sas7,

Omdat je per 1 juli (volledig) aan het werk gaat, kijkt UWV wat dit voor jou betekent en of je nog een WW-uitkering kunt krijgen. Ga je aan het werk en blijf je minder dan 5 uur werkloos? Dan stopt je WW-uitkering. Was je langer dan een jaar werkloos? Dan is er mogelijk sprake van inkomstenaftrek.
    Pas wanneer UWV de laatste betaling heeft overgemaakt ontvang je de officiële beëindigingsbrief.

Zolang je een WW-uitkering geniet, dien je voor de uren waarvoor je een WW-uitkering ontvangt te solliciteren. Je zou immers betaald werk kunnen accepteren tussen nu en 1 juli.
    Het is aan je werkcoach om te bepalen in hoeverre er afgeweken mag worden van deze plicht. Met je werkcoach kun je aparte afspraken maken over je sollicitatieplicht die worden vastgelegd in het werkplan.

Ik heb geen inzage in je dossier. Wil je weten of deze wijziging van werkhervatting ontvangen is, adviseer ik je contact op te nemen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). Wil je dat ik het voor je nakijk, stuur dan een privé-bericht met je telefoonnummer. Ik neem dan contact met je op.

Actuele informatie over wat er gebeurd als je gaat werken tijdens een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel succes in je nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page