Op 17/9 eindigt mijn contract voor bepaalde tijd. Als ik de twee weken hieraan voorafgaand onbetaald verlof opneem heeft dit dan invloed op de hoogte van de WW-uitkering? SV loon is immers lager die periode. De rekenhulp vraagt ook om het SV loon, van het afgelopen jaar, ik heb hiervan echter maar 7 maanden gewerkt. Hier wordt bij het berekenen van de hoogte van de uitkering rekening gehouden? Alvast dank voor uw reactie.
Beste Mamasinds2009, Wat jammer dat je contact niet wordt verlengd. Ik geef je graag informatie over de berekening van je WW-uitkering. We berekenen je WW-uitkering op basis van het loon dat je verdiende in een periode van twaalf maanden voordat je werkloos wordt. Die periode eindigt op de laatst dag van de op één na laatste volledige maand voordat je werkloos werd. Dat wil zeggen dat we in jouw geval kijken naar de periode van augustus 2014 tot en met juli 2015. September 2015 zit daar niet in, dus het maakt niet uit als je in die periode onbetaald verlof neemt. Je geeft aan dat je maar zeven maanden bij deze werkgever hebt gewerkt. Daar wordt bij het berekenen van je uitkering geen rekening mee gehouden: we kijken evengoed naar het loon van de hierboven beschreven periode van twaalf maanden. Dat totale loon delen we door het aantal werkdagen in deze twaalf maanden. Dat zijn er standaard 261. Omdat je niet al die dagen hebt gewerkt, maar het loon wel delen door die dagen, zul je een lagere uitkering krijgen dan wanneer je dat hele jaar had gewerkt. Actuele informatie over de berekening van de uitkering vind je op uwv.nl/dagloon. Ik hoop dat je snel een nieuwe leuke baan vindt! Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team